Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Dobro, možemo sada do sutra praviti pretpostavke.
Meni je drago da su se ovde meštani uspeli zauzeti za sebe, pa makar i uz pomoć opozicije. Možda je to problem na drugim mestima bio. Projekat se predstavi na javno uvid. Svako je mogao da dođe i da pogleda. To što se u dosta slučajeva naš narod vodi onim "ma nema od toga ništa..." je druga stvar. Ja sam za to da se uvek izabere najoptimalnija trasa ali da se što manje objekata ruši.
A što se tiče same cene projekta, znamo svi da se ugovori potpisuju bez ikakvog tendera i da autoputeve debelo preplaćujemo.
 
Односи се на све путеве. Заправо, на ауто-путевима увек постоји пошто су грађени у новије време. На осталим путевима има доста дугих праваца (нарочито у Војводини) јер се грађени много раније.
 
Majstore je li spremno sklonište?
Видећемо хоћеш ли ускоро бити тако весело расположен! Срање нам се приближава са свих страна, Босна, Цг, КиМ....хрватићи ко запета пушка. Енглези и Немци у традиционалном односу према нама. Велики респиратор нас пре 10 дана задужио код ММФа 2.4 милијарде еура. Нема склоништа од тога Благићу! Док год је безсловесних оваца...
 
И наравно да у банана земљама не би војни авиони могли да их користе у ратним условима. Али може у Скандинавији и Немачкој!
Screenshot_20221112-234711_Maps.jpg

Изгледа је и Немачка банана-држава.
 
Ma pusti Altair Blagića, podbada te to nevezano za temu sa skloništima ili tamo Miru zbog godina sa "teto" da bi sakrio kolko je pametan kada je ovde kopao oči za tvrdnje da će most biti završen a ići u njivu. I evo sad ide u njivu, i on nema blama pravi se lud za sve što je izvređao i podbadao 🙄
 
Глупо би било да овде стављам снимке слетања Грипена у Шведској на аутопут....Како год било једно си у праву Земљани, потпуно је идиотски да направиш мост из њиве у њиву! Или није добар распоред или рок! Мада не сећам се да ли је некада у Србији нешто завршено на време и у оквиру реалног буџета а не надуваног!
 
S obzirom da je isti ovakav most kod Obrenovca završen, asfaltiran 6 meseci posle spajanja, a ovaj je spojen pre oko 4 meseca, to znači da Inžinjer+Blagić imaju još do kraja godine fore da se pokaže da nisam bio u pravu kad sam pre 1,5 godine izrazio sumnju da će most biti završen a ići u njivu. Satelit će pokazati objektivno 👌 Ali ako sam bio u pravu a morao trpeti one etikete da lupam, nemam pojma&Co, onda imamo problem nerašćišćenih računa 😅
 
Глупо би било да овде стављам снимке слетања Грипена у Шведској на аутопут...
Хоћеш да кажеш да у Шведској авион може да слети на било којој деоници ауто-пута или само не неким деоницама? Свако од нас може да отвори Гуглове мапе па да види да и шведски ауто-путеви кривудају. Свуда у свету се тако пројектују путеви, није то измишљено у Србији.
Може и код нас да слети између Нових Бановаца и Нове Пазове. Постоји правац од 3 километра са асфалтираним разделним појасом, претпостављам да и челична заштитна ограда може да се демонтира. Колико се сећам, таква деоница постоји и на А4.

Треба критиковати јер заиста постоје разлози за то (приоритети у изградњи инфраструктуре, цена изградње, обећавање рокова, затим стање у здравству, образовању, судству, другим јавним службама и јавним предузећима, непоштовање радничких права итд.), али ова критика је крајње упитна и скреће пажњу са суштинских ствари.
 
Dobro, možemo sada do sutra praviti pretpostavke.
Meni je drago da su se ovde meštani uspeli zauzeti za sebe, pa makar i uz pomoć opozicije. Možda je to problem na drugim mestima bio. Projekat se predstavi na javno uvid. Svako je mogao da dođe i da pogleda. To što se u dosta slučajeva naš narod vodi onim "ma nema od toga ništa..." je druga stvar. Ja sam za to da se uvek izabere najoptimalnija trasa ali da se što manje objekata ruši.
A što se tiče same cene projekta, znamo svi da se ugovori potpisuju bez ikakvog tendera i da autoputeve debelo preplaćujemo.

Secam se da je tad protestovao i Miroslav Djukic :)

Ma, suludo je rasturati selo sa cetvorocifrenim brojem stanovnika, koje zivi i odakle ljudi ne zele da odu. Zbog cega? Da bi put bio malo jeftiniji?
 
1. Nije u pitanju mala svota novca. To je velika svota novca koja bi se mogla uložiti negde drugo. Po mojoj proceni minimalno 30 miliona eura. Čak i da se deo novca ponudili seljacima od ovih 30 miliona, bili bi im zahvlani do neba. Niko ljudima nije ni ponudio adekvatnu cenu. Na kraju krajeva to je naš novac i treba ga racionalano trošiti. Iz moje perspektive, i da su dali 5 miliona eura seljacima je bolje nego da sad troše 30 miliona.
2. Ne "razbija" se selo nego se ekproprijiše 10ak domaćinstava na samom jednom kraju sela. Ostatak sela sa leve i desne strane autoputa bi ima vezu nadvožnjakom (podvožnjakom) po postojećoj trasi. Dakle, ništa ne bi izgbili. Ono gde bi izgubili bi bila eventualna buka od blizine autoputa. U tom slučaju pogledajte: Šašince, Pećince, Jakovo, Boljevce, Popučke kod Valjeva itd.
3. Sva ostala sela na trasi su presečena na pola sa upitnom komunikaciom leve i desne strane autoputa. Nisam bas siguran da ce svaki njivski put dobiti svoj nadvožnjak. Štitar bi sigurno imao na tom mestu nadvožnjak jer je magistralni put. Pogledajte redom mesta. Prnjavor, Ribari, Zminjak i Štitar.
Izdovio bih Prnjavor kao najveće mesto tu a bukvalno presečeno na pola.
prnjavor.jpg


ribari.jpg


stitar.jpg

zminjak.jpg

5. I ne razumem šta to zanči "ne žele da odu" ? Pa niko ne želi da ode. Ni oni kod Čačka ni oni kod Valjeva, ali je ipak opšti interes u pitanju.

Moja poenta, je da ovde nije bilo "brige o seljacima" niti želje da put bude tehnički bolji i jeftiniji (a i za kasnije održavanje) nego je situacija iskoršćena za povećanje troškova gradnje. Da je kojim slučajem interes bio da preseku pola sela, ali bukvalno na pola, presekli bi ga samo tako ako bi to povećalo njihovu zaradu.
Opet ću ponoviti: Seljaci su mogli da traže više od tržišne vrednosti jer je alternativa dosta skuplja i da to koriste kao argument.

Sve u svemu, ode 30 miliona za dzabe. Mogla je škola da se popravi u tom Štitaru. Možda da se napravi obdaniše, ambulanta, razvuče voda, kanalizacija. Možda bi onda deca meštana ostajala u tom mestu a ne odlazila dalje. Ali nema veze ima se može se.
 
Prnjavor ne da nije bukvalno presecen na pola, kao sto kazes, vec nije ni okrznut, kao ni ostala mesta koja si naveo.
 
Ne secam se detalja ko je sta govorio ali mestani su bili jasni da ih ne interesuju pare

Iskopao sam i prilog na tu temu kad je Zeleni isao u Stitar



5. I ne razumem šta to zanči "ne žele da odu" ? Pa niko ne želi da ode. Ni oni kod Čačka ni oni kod Valjeva, ali je ipak opšti interes u pitanju.

Koji je to tako veliki interes koji sprecava put da zaobidje selo ako su svuda okolo njive? Dva puta ce preci preko pruge? Vrlo vazno.
 
Poslednja izmena:
Prnjavor ne da nije bukvalno presecen na pola, kao sto kazes, vec nije ni okrznut, kao ni ostala mesta koja si naveo.
Katastarski Prnjavor je presečen na pola, nije naseljeni deo. Kod Štitara se seče jedan naseljeni deo ali to nije veliki deo. I jedni i drugi ce imati problem pristupa njivama. Neki manje neki vise ali sigurno ne kao sto su do sada mogli.
 
Ne secam se detalja ko je sta govorio ali mestani su bili jasni da ih ne interesuju pare

Iskopao sam i prilog na tu temu kad je Zeleni isao u Stitar





Koji je to tako veliki interes koji sprecava put da zaobidje selo ako su svuda okolo njive? Dva puta ce preci preko pruge? Vrlo vazno.
Ne postoji interes koji sprečava put da zaobiđe selo nego suprotno, postoji interes da se namerno zaobiđe selo. Interes u vidu veće zarade ako se zaobiđe selo. Ta zarada nama znači dodatni trošak.
Ideja je da se racionališe potrošnja. Verovatno tebi 30 miliona nije ništa ali to je veliki novac koji je mogao negde drugde biti upotrebljen. I mislim da su svi dobili dobru cenu da bi nestale sve ove price o domaćinima i generacijama. Najbolji primer je Loznica i Rio Tinto. Svi domaćini, svi generacijama tu a svi prodali zemlju :). Jos se otvara rudnik koji je veliki zagađivač.
 
Poslednja izmena:
A gde si dobio tih 30 miliona? Da je trasa presecala Štitar svakako bi se pravio nadvožnjak preko puta Šabac-Bogatić. Ovako će se praviti isto jedan ali malo duži.
Štitar ima jako dobru poziciju. Blizu je Šapcu i dosta ljudi radi u gradu. A odlično je povezan i gradskim prevozom. Poslednji polazak je oko 23 časa, ako se ne varam.
Cela trasa je odlično provučena. Jako malo objekata će se morati rušiti. Naravno, uvek je moglo bolje. Da su se svi organizovali kao Štitarci.
A što se tiče Prnjavora. Provereno znam da dosta meštana Badovinaca ima njive u Prnjavorskom ataru. Tako da to ne mora ništa da znači. Ako je onemogućen prilaz njivama meštani su uvek mogli da prilože žalbu.
Mislim, ako se pri određivanju trase treba voditi računa da se i katastarski ne preseca neko mesto onda stvarno... Te trasa previše krivuda, te treba da ide uz brdo a ne kotlinom... A opet da bude blizu i da svako selo ima izlaz na autoput.
 
A i gde nadje 10 kuca kad je trebalo da se rusi tridesetak domacinstava. Ako cemo o parama, samo to kosta mnogo vise od gorepomenutih 5 miliona
 
@blagic Vodio sam se cenama pominjanim na ovim forumima, gde se za običnu petlju pominje 25-30 miliona a ona ima jedan tipski nadvožnjak. Takođe sam se vodio petljom "truba" na Milošu Velikom i obilaznici. Tu je izostavljeno desno skretanje iz pravca Novog Sada jer je nadvožnjak preko pruge i puta bio skupo rešenje. Zato sada kružimo kilometrima da se iskljuičimo.
petlja.jpg


Na primeru Štitara imamo sličnu situaciju gde nadvožnjak prelazi i put i prugu. U drugom slučaju samo prugu. U prvom slučaju nadvožnjak mora biti duži i višlji nego standardni nadvođnjak preko puta jer prelazi prugu. Višlji zbog veličine vozova i električnh instalacija (ako nekad budu rađene) pruge. U oba slučaja autoput je taj koji se podiže i spušta. To podizanje i spuštanje u ravnici mora da ide preko stubova i iz tog razloga mislim da će da košta minimum 30 milona. Ako ima neko iskusan sa cenama neka kaže svoju procenu. Ako odudara puno od cene, prestajem sa ovim mojim viđenjem situacije. Tačno je da i u prvoj varijanti ima nadvožnjak ali se tu podiže magistralni put te je jeftiniji.
nova trasa.jpg


Placevi sa kućama se u tim selima prodaju od 5000 do 15 000 eura sa sve okućnicom. Možda ima i skupljih kuća ali da nebismo bacali graške pogledate sledeći sajt.

https://katastar.rgz.gov.rs/RegistarCenaNepokretnosti/

katastar.jpg


Pogledajte kuća i okućnica na toj trasi. Prodata je za 13000 eura. Tu još spada i 1000m2 dvorišta, još jedna manja kuća i još 1000m2 dvorišta. Ova plava tačka.
Pogledajte ove tri žute ispod. Preko 4000m2 zemljišta za samo 7000 eura.

tri kuce.jpg


Naspram ovih cena 5000 000 izgleda kao kuća veliko i nedostižno. Niti iko od ovih može na poljoprivredi zaraditi te pare. A sad zamislite gde je 30 000 000 eura.
Iz ovih sela ljudi beže iako su u Mačvi. Uporedićemo popis pa ću objaviti stanje sela ovde.

Ponoviću opet ukratko: Projektant nije bu**** kada je provukao trasu i odsekao kraj sela. Milslim da je to bilo tehnički i eknomski bolje rešenje. Seljaci su uplašeni da će im i ono malo uzeti za male pare. Tipa 20din po m2. A država, reši da potroši 30 000 000 eura da pomogne jadne seljake. Ova poslednja rečenica se niakda u istoriji Srbije nije desila, pa zato izražavam sumnju da je po sredi interes i manipulacija.
 
Jedna je stvar gledati cene napuštenih kuća koje su za rušenje. Sasvim drugo su gazdinska seoska domaćinstva. Tako da bi cena eksproprijacije bila daleko veća. I sigurno bi se ponavljali scenariji iz Pakovraća, Popučaka(ili Popučki?) itd.
Opet ću ponoviti, ja se slažem da su nam svi projekti izgradnje autoputeva precenjeni. Dovoljno je reći da se ugovori potpisuju bez tendera.
Sa Antićevog profila. Danas se asfaltiralo kod Klenka.
 
Vrh