Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

prva fotka iz pećine:
Screenshot 2022-12-02 13.46.27.png
Screenshot 2022-12-02 13.46.38.png
 
Ovaj kamen sa slike deluje da može se iskoristi, zemlja ne. Bilo bi dobro da ga iskoriste jer Vojvodina baš i nema nešto kamena pa uglavnom mora ga dovoze rekom ili kamionima iz južnih, brdovitijih krajeva, a to je onda zbog transporta preskupo, i to najjeftinije rekom, pa vozom, a kamionima najskuplje.
Sem samog kamena, bitno je da ga drobilica dobro obradi, da se dobiju kompaktni oblici kamena koji se neće lomiti i mrviti kad opterećenje stane na njega. Jer onda podloga ispod asfalta ostaje stabilna a ne talasasta, pa i asfalt duže traje, a ne uleže i ne puca
 
Poslednja izmena:
Ovo na području opštine Loznica izgleda isto kao deonica brzog puta za VA. Brzinski trasirano i tako stoji. Betonski radovi, skoro pa nema. Na par mesta se vidi. A tu bi moralo da bude mnogo propusta. Dosta je obradivih površina. Doduše, s obzirom da je rok 5 godina i da se na području opštine Šabac nije ni počelo ima vremena. Verovatno će na jesen prebaciti fokus na ovo kada završe RU-ŠA.
 
Ovaj kamen sa slike deluje da može se iskoristi, zemlja ne. Bilo bi dobro da ga iskoriste jer Vojvodina baš i nema nešto kamena pa uglavnom mora ga dovoze rekom ili kamionima iz južnih, brdovitijih krajeva, a to je onda zbog transporta preskupo, i to najjeftinije rekom, pa vozom, a kamionima najskuplje.
Sem samog kamena, bitno je da ga drobilica dobro obradi, da se dobiju kompaktni oblici kamena koji se neće lomiti i mrviti kad opterećenje stane na njega. Jer onda podloga ispod asfalta ostaje stabilna a ne talasasta, pa i asfalt duže traje, a ne uleže i ne puca
А камен за изградњу пруге је довожен камионима, не возом. И за пругу Београд - Нови Сад, и Суботица - Хоргош и сада за деоницу Нови Сад - Суботица. Невероватна глупост али морају сви да се уграде па је и цена изградње толика.
 
za ruma-šabac azvirtovi kamioni vuku kamen iz kamenoloma baš s fruške gore, što je i logično, jer tu nema ni pruge ni reke
 
najveća fabrika cementa u državi je na fruškoj gori, jbg
Znam ja to odlično, bio sam više puta u toj fabrici, imaju moje mašine. Ali ona je otvorena u vreme Austrije kada je granica bila na Savi pa nije mogao se uzima materijal sa južnijih brda, kao recimo sada Kosjerić, sada kada je drugačija situacija, greota se kopa jedino ozbiljno uzvišenje u Vojvodini (ako izuzmemo ono na ivici kod Vršca)
Što se tiče snimka super da su neki delovi već asfaltirani, ali nesuper da neki delovi asinhrono kasne na to oko pola godine, kao npr ono na kraju snimka gde tek kreću pristup mostu
 
Таман док се заврше петље у Срему биће готова и петља код Шапца. :)
 
Десна баш напредује невиђеном брзином. 2-га космичка!
 
Benefit može biti u tome da nema gađanja vozila na autoputu sa nadvožnjaka. Bace ti stari točak na šoferšajbnu, a ekipa šalje svoju šlep službu.
 
To sve zavisi od konfiguracije terena. Nekad je jeftinije da put prelazi preko magistralnog a nekad obrnuto. U ovom slucaju, posto je autoput nasut i prilazi pod uglom u odnosu na magistralu, ako bi se zadrzao postojeci pravac magistrale, morao bi nadvoznjak znatno da se podize u visinu. To znaci da bi morao ranije postepeno da se dize na stubove a to opet znaci da bi bio jako dugacak i samim tim skuplji. U tom slucaju se podize put iz ravnice preko vec izdignutog autoputa. Kako je trenutno uradjeno, samo je prokopan trup autoputa i stavljeno par greda preko. Dobili smo neku krivinu na pravcu ali ce to da ima smisla, kad se pusti kruzni tok na ulazu u ptelju. Taman da se smanji brzina pre ulaska u kruzni tok.
 
Da, ako je recimo visok nasip autoputa, onda je jeftinije da se unutra samo ubaci kutija za lokalni put, tj da autoput ide preko lokalnog.
 
Ja pricam o konkretnom slucaju, na snimku na 1.08, nema nikakve petlje ni kruznih tokova i i AP i stari put su u istom nivou.
 
Vrh