Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Hvala za planove. A hoće li biti ikakva veza sa putem Šabac-Bogatić kod Štitara? I može li plan tog dela?
 
OK sad sam pogledao na geosrbija.rs/katastar.
Neće biti nikakva veza kod Štitara. Trasa je pomerena od prvobitnog plana tako da ne ide kroz sred Štitara. Drago mi je da su se Štitarci za to izborili. Takođe petlja neće biti kod šljunkare već bliže gradu. Kod Francuza. Neće se mnogo objekata rušiti.
 
Poslednja izmena:
OK sad sam pogledao na geosrbija.rs/katastar.
Neće biti nikakva veza kod Štitara. Trasa je pomerena od prvobitnog plana tako da ne ide kroz sred Štitara. Drago mi je da su se Štitarci za to izborili. Takođe petlja neće biti kod šljunkare već bliže gradu. Kod Francuza. Neće se mnogo objekata rušiti.

Ево трасе око Штитара.

stitar.JPG
 
 
Naravno da je nemoguce, ali ponavljace taj rok do sredine 2024 pa ce veliki vodja javno reci, "Evo,neka i bude do 2026", pa kad dodje 2026.. Vec vidjeno mnogo puta do sad. Od Surcina do Pozege.
 
Onda će biti, kad smo ovoliko čekali, sačekaćemo i još godinu dve. Itd itd, viđeno i na ovim stranama toliko puta.

Kad u Srbiji naučimo da kaznimo za svesno izrečenu laž u javnom prostoru, da kaznimo zaista da boli, a to im je vlast, možda počnu drugačije da nas tretiraju od balave decurlije...
 
Pa i nije baš da preseca pola sela. Možda bi jeftinije bilo da su im pokupovali stanove u BG nego što će praviti ovolike nadvožnjake sa izmeštenom trasom.
A još bolja varijanta je da su izvukli jednu ulicu bliže centru sela sa svom infrastrukturom i sve im popravili nove kuće tamo. Niko da pravi ulice u selu nego samo zidaju kuće pored glavnog puta u nedogled. Tako je magistralni put od ŠA do LO postao jedna velika ulica.
Ovim rešenjem imamo skup put koji će biti i skup za održavanje i krivuda umesto da imamo prav i jeftiniji put za održavanje a seljani da imaju nove kuće.
 
Da se ostalo pri prvobitnom projektu trasa bi presecala selo na pola. Ovako ga ne preseca i mislim da se nijedan objekat neće morati rušiti. Mozda neko ne zeli novu ulicu ili stan u BG? Samo želi da ostane na svom imanju. I Štitar nije na putu Šabac-Loznica već Šabac-Bogatić. Ne vidim zašto bi dva nadvožnjaka preko pruge toliko povećavali cenu održavanja. A ni cenu gradnje nadvožnjaka. Ionako bi se morao graditi jedan nasvožnjak koji bi prelazio prego magistralnog puta. Ovako će biti jedan duži i plus jedan koji će ponovo preći prugu na desnu stranu dalje ka Loznici.
Jedna je stvar provući trasu kroz brdska sela koja su raštrkana pa je neminovno da se poneka imanja ruše. Sela u ravnici su ušorena i između dva sela obično ima dosta prostora i zašto to ne iskoristiti.
 
Pa i nije baš da preseca pola sela. Možda bi jeftinije bilo da su im pokupovali stanove u BG nego što će praviti ovolike nadvožnjake sa izmeštenom trasom.
A još bolja varijanta je da su izvukli jednu ulicu bliže centru sela sa svom infrastrukturom i sve im popravili nove kuće tamo. Niko da pravi ulice u selu nego samo zidaju kuće pored glavnog puta u nedogled. Tako je magistralni put od ŠA do LO postao jedna velika ulica.
Ovim rešenjem imamo skup put koji će biti i skup za održavanje i krivuda umesto da imamo prav i jeftiniji put za održavanje a seljani da imaju nove kuće.
Autoputevi kod nas iz nekog razloga moraju da krivudaju, retko gde ima vise od par km pravca.
Untitled.jpg
 
@blagic hajde molim te okaci trasu gde se vidi da preseca pola sela ? Koliko sam video na mapama koje su bile u opticaju to je samo kraj do pruge. Stan sam pomenuo, ne da bi se neko selio tamo, nego da bi naglasio koliki je to novac. Ovde je klasican primer manipulacije. Da je pitanje glasilo: Da li biste dali kucu i okucnicu za 1 milion evra, siguran sam da bi svi prihvatili. Ovako ce ti milioni da se prebace onome ko bude zidao te nadvoznjake preko pruge, i puta. Tu ima oko 20ak kuca a nadvoznjaci ce korastati bar 30 miliona. Kad jedna obicna petlja kosta 20ak miliona, koliko ce tek ovi dugacki nadvoznjaci kostati mogu samo da zamislim. Nikada namera nije ni bila da se pomogne seljaku, nego da se oni iskoriste za promenu projekta i povecanje cene.
Put ka Loznici sam naveo kao ocit primer lose gradnje i razvoja sela. To je bila poenta a ne da li se Stitar nalazi na tom putu. Svjedno i on prati trend da se kuce zidaju samo pored glavnog puta.
Ne vidim zasto bi neko zeleo da ostane na svom imanju kad moze da kupi za te pare 5 puta vece u istom selu.
 
Pa nije da svaki plan i skicu koju vidim sačuvam u posebnom folderu za ovakve prilike. Evo brzinski sam našao ovaj video. Znam gde je trasa prvobitno planirana ali se ne sećam gde sam tačno video. Ja smatram da je odlično što se trasa pomerila. Prvobitna trasa je prolazila pored tabanovačke šljunkare gde je trebalo da bude i petlja. Ali je pomerena bliže gradu. Što je takođe odlično. Jedinu zamerku koju imam je da je i kod Štitara morala biti petlja.
Što se tiče gradnje pored magistralnog puta ja se slažem sa tobom da je to loše. Ali je to nešto što je karakteristično ne samo za Mačvu već i celu bivšu državu. I plod je decenijskog neplaniranja i dokaz koliko smo infrastrukturno zaostali bili čak i u bivšoj državi. A ne samo u poslednjih nekoliko decenija.

 
Autoputevi kod nas iz nekog razloga moraju da krivudaju, retko gde ima vise od par km pravca.

Постоји ограничење дужине правца, а ево и зашто:
Dugi pravac se koristi samo u posebnim
slučajevima. Osim toga što je najčešći
neprirodni oblik u okruženju, ima i niz
negativnih karakteristika kao što su otežana
procena brzine vozila koje dolazi u susret, loša
preglednost iza prethodnog vozila, zamorna
vožnja, zaslepljivanje svetlima noću i
nestabilan položaj volana prilikom upravljanja.
Zato se primenjuje samo u posebnim
topografskim uslovima (ravničarski putevi,
široka zaravan), u posebnim prostornim
uslovima (duž drugih infrastrukturnih objekata,
uključenje u već izgrađeno okruženje), u
slučaju zahtevnih putnih objekata (na
mostovima sa velikim rasponom, tuneli) ili na
deonicama gde njegova primena ima smisla iz
saobraćajno-tehničkih razloga (raskrsnice i
priključci, omogućavanje preticanja, veliki
objekti i sl.).
Извор: Приручник за пројектовање путева
 
И наравно да у банана земљама не би војни авиони могли да их користе у ратним условима. Али може у Скандинавији и Немачкој!
 
Evo par pitanja koja treba da postavimo sebi: Kako su tako lako par seljaka iz Štitara pobedili državu koja ima sav monopol sile? Državu koja ima zakon da im oduzme imovinu ako je u pitanju viši interes? Zašto se ovi seljaci razlikuju od seljaka iz okoline Čačka ili Valjeva? Zašto u Popučkama može da se sruši gomila kuća a ovde ne može? Zašto država ovde ima samilosti nad "generacijama koje tu žive" i nad "domaćinima" a nema za one u okolini Čačka? Zašto je ovde sad put štetan a recimo zagađenje iz nekor rudnika nije ?
Moje viđenje je sledeće:
Projektant je prvobitno ucrtao "optimalnu" trasu. Smatrao je da je jeftinije isplatiti par kuća i zaobići prugu nego dva puta prelaziti put i prugu i praviti skupe nadvožnjake. Sama trasa je pravilnijeg oblika bez krivudanja (ne ulazim u ono što je Nikola NS napisao gore). Seljacima je poniđena neka smešna cifra koja ih je naterala da se pobudne. Zelenović ovde samo skuplja političke poene (da su se bunili za zaštitu roda, sigurno bi i on branio rode). Onda se odustaje od te trase i pravi komplikovana koja je znatno skuplja. Gubitnici su seljaci, a i svi mi jer to papreno plaćamo. Dobijamo višak nadvožnjake, koje treba održavati i prepravljati za 30ak godina i kriv put. Sve se to prestavlja pod brigom za narod.
Da su imali iskrene namere, oni bi ljudima ponudili cenu koju bi prihvatili. Mogao je Zelenović da im pomogne, da je imao njihov interes na umu, da dobiju i veću cenu uz argument: Hej ako nas zaobiđete, koštaće vas 30 miliona, mi smo zadovljni da nam date 5. Što je opet OK. Ali tu niko nije imao interes seljaka niti ostalih građana na umu i sad imamo to što imamo.
 
Poslednja izmena:
Vrh