Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Ok, Kinezi daju kredit jer nema ko drugi daje tolko puno para, svi su u poluraspadu, ali s obzirom da je u Evropi, zašto onda ne u evrima nego u dolarima. Kinezi imaju viškove i evra i dolara, evro je stabilna valuta kolko i dolar, a Amerika je par hiljada km dalje, pa ako već mi treba vraćamo te kredite, valjda bi bilo pristojno da to u nekoj vesti objasne. Što se mene tiče, ja mogu im plaćam putarinu i eventualno vraćam dinare, a dolare i evre ne znam kako ćete im vratite (možda ćete posle neke revolucije sva zaduženja prebacite na Vučićevce da se od imovine njih i njihovih porodica, kao i njihovog robovskog rada nazad tamo u Kini njihovo zaduženje vraća), posebno što Srbija ima trgovinski deficit, a ne suficit da ima viškove tih valuta. Možda obostrano prihvatljivije rešenje po meni bi bilo da se Kinezima dozvoli iskopaju zlata u vrednosti kredita za autoputeve (i svojih troškova eksploatacije naravno), čist račun duga ljubav. Ovo da uzimaju i zlato i naplaćuju kredite mi deluje lošija opcija za nas.
nikakav problem refinansirati kredit u dolarima, realno
 
@Earthmoving
Евро није стабилна валута као и долар. Однос долара и евра у резервама је много већи за долар. Евро има упоредних мана у односу на долар.
 
Jel ce se tunel kroz Frusku goru busiti samo sa jedne strane? Ja sam laik nemam pojma o ovim stvarima, da li uopste postoji praksa da se tunel busi sa obe strane istovremeno? Prastajte ako sam glup :D
 
@Mali Princ Вероватно да да јер је тунел огроман, губи се пуно времена ако би се бушило само са једне стране, а и из безбедносних разлога је боље са обе стране.
 
Evo slika od subote. Pokrivaju kamp. Bilo nekoliko radnika kao i parkiranih automobila i kamiona oko gradilista. Cini mi se da su jos malo vise rascistili sve i pokupili granje.
1.jpg


2.jpg
 
Znaci kada krenu da buse ova strana od NS ka Rumi ce neko vreme da bude zatvorena
 
Dobro,neće biti toliko strašno,na drugoj strani puta (Irig-Novi Sad),nema mnogo krivina...
 
Zašto bi zatvarali ovu stranu uzbrdo od NS ka RU? Oni će da buše dole ispod puta. Imaju prilaz gradilištu od samog račvanja puteva u podnožiju Fruške gore sa strane Paragova. Ok je da ovako jedna traka bude zagrađena ali se drugom trakom prolazi bez problema.
 
Zašto bi zatvarali ovu stranu uzbrdo od NS ka RU? Oni će da buše dole ispod puta. Imaju prilaz gradilištu od samog račvanja puteva u podnožiju Fruške gore sa strane Paragova. Ok je da ovako jedna traka bude zagrađena ali se drugom trakom prolazi bez problema.
samo je pitanje koliko je bezbedno da iznad ulaza ide saobraćaj, bar dok se ne probije i ne utvrdi određena metraža tunela
 
Koja ce biti kilometraza od Beograda do centra NS ovim putem? Trenutno je 96km.
 
Pa iz istog razloga iz kao tunel 1000 ruža na beogradskoj obilaznici. Jer preko ide saobraćaj.
 
Poslednja izmena:
Čekajte ljudi, tunel kroz Frušku goru i tunel 1000 ruža nisu uporedivi. Ovde je planina a tamo je brežuljak koji se radi iskopom. Mislim da je ulazni portal ispod one lakat krivine ali je dosta ispod. Takođe su radili i šipovanje. Milsim da mogu da kopaju i sa odvijanjem saobraćaja iznad. Taj pritisak kamiona ili aumobila koji prolaze iznad tunela, na svod tunela, koji je 50ak m ispod, je zanemarljiv.
 
Videćemo, nadam se da si u pravu. U svakom slučaju očekujem krkljanac kada se bude proširivala sadašnja magistrala od spuštanja sa Venca do Kamenice.
 
Samo da pocnu da buse tunel vise 😀 Kakve su vase pretpostavke kada ce krenuti sa busenjem? S obzirom da su izbori pocetkom aprila ja se nadam da ce pre toga poceti.
 
Videćemo, nadam se da si u pravu. U svakom slučaju očekujem krkljanac kada se bude proširivala sadašnja magistrala od spuštanja sa Venca do Kamenice.
To bi trebalo uporedao da zavše sa tunelom jer bi u protivnom "krkljanac" bio veći nego bez tunela i brzog puta. Biće katastrofa kada autoput i tunel generišu novi saobraćaj i onda se sve to skrkne na radove u Paragovu. Sve što se dobije na autoputu i tunelu izgubiće se na koloni u Paragovu.
Iskreno mislim da će završiti tunel i put pre ovog dela kroz Paragovo, Kamanicu i Petrovaradin. Ovde ima dosta kuća, dosta eksproprijacije. Cena eksproprijacije je viša zbog cena nekretnina koje rastu u poslenje vreme u NS, smim tim očekujem više sudskih sporova. Treba napraviti i paralelni put brzom putu i petlju za isključenje za Kamenicu. Tunel i petlju u Petrovaradinu itd.
 
prvo valjda mora da dođe krtica
Ne mora da dođe. Dovoljno je da se naprave ulazni portali, stave kineska slova iznad, postavi bina i zatvori put da svita može da dođe da se slika kao što je bilo u maju 2021. Kritca ako stigne stigne. E da , tu je i Gvozden sa uglom snimanja od 179 stpeni prema ulaznim portalima i pričom kako su neimari "dboko u utrobi Fruške gore" i da ćemo "već ubrzo moći da se vozimo modernom saobraćanicom sa najdužim tunelom u Srbiji".
Ako zanemarimo ovaj "folklor svečanih otvaranja" mislim da će stvarno početi da buše u martu ili aprilu, s obzirom da igleda stižu pare.
 
Pare stižu, ali smo čuli od Tome Mone u neplaniranom live prenosu da Kinezi imaju problema sa resursima. Da li mehanizacijom ili ljudima, ne znamo. Ako se ne varam, ista firma radi Požegu i treba da radi Zrenjanin. Nešto mi tu baš smrdi da nije najbolji pobedio na tenderu, al ok. Ah da, nije ni bilo tendera za ove poslove.

A Paragovo treba brzo da se završi, u poređenju sa mostom i tunelom, sve ostalo je smešno.
 
Naravno da će se sve pustiti odjednom ali dinamika radova neće biti svugde ista. To će zavisiti od eksproprijacije u zoni od tunela do mosta. Kao što kolega reče, moraće dobro da plate sve te nekretnine koje će se rušiti. Krkljanac ne gine, to je sasvim sigurno.
 
Naravno da će se sve pustiti odjednom ali dinamika radova neće biti svugde ista. To će zavisiti od eksproprijacije u zoni od tunela do mosta. Kao što kolega reče, moraće dobro da plate sve te nekretnine koje će se rušiti. Krkljanac ne gine, to je sasvim sigurno.
za mene je prava misterija kuda misle da proguraju sve kroz paragovo i kamenicu do mišeluka
 
Opet gledate samo tehničku stranu koja se pokazala kao i još najviše prdvidivom. Naravno da su most i tunel jako tehnički komplikovani ali ja ne vidim da tu može doći do nekog velikog kašnjenja. Uvek može da nešto iskrsne ali ako sve urade kako treba , ne bi trebalo da kasne. Čak iako iskrsne neki problem uvek daju neki rok. Npr. za to nam treba 2 godine da rešimo itd. Iskustvo na dosadašnjim projektima nas uči da je eksproprijacija najviše uticala na kašnjenje. Tu se ne zna rok kada nešto može da se završi. Evo, npr. one kuće na krivini kod Valjeva, Iverak-Lajkovac, stoje već dugo. Ove njive po Sremu, na deonici RU-ŠA , itd. Ovde oko NS ima puno objekata. Ne bi me čudilo da se završi tunel a da ova deonica od tunela prema NS ne bude urađena.
@Gargoyle Po planovima viđenim do sad, brzi put prati magistralu. Znači ruše se sve kuće sa strane magistrale. Nisam video, ali bi trebalo napraviti i paralelni put kako bi lokalni saobraćaj mogao da se odvija. Video sam da je brzi put, to je ogranicenje 100, imaju petlje i denivelisane raskrsnice. Ne može se na taj put uključivati iz dvorišta, tako da treba paralelni put. To znači da će se dosta rušiti kuća. Najgora varijanata je da naprave 4 trake kao ulicu u gradu sa milion uključenja iz dvorišta. I sadašnja magistrala je kao ulica sa gomilom što legalnih što ilegalnih uključenja.
 
U Paragovu ima mesta za paralelni put,po tom ptanju,problem je jedino deo iznad Kamenice.
 
Pa ima i gore, smo treba ukopati brda. Od Paragova, desna strana prema Čardaku a od ndvožnjaka leva strana prama Tatarskom brdu. Tako mi je logčno. Ako nema mesta tu za paralelni put, onda ovi sa Čardaka i dela Kamenice moraju zaboraviti na dosadašnju magistralu i ići alternativnim putevima. Što i nije strašno jer većina i ide drugim putevima. Ostali priključci osim kod restorana Sunce su manje više ilegalni ili ekstremno nebezbedni.

1.jpg
 
Vrh