Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Hvala Zak. To sam pitao jer nisam razumeo šta je 70% stubova završeno. Na ovim slikama više liči da je recimo 30-40% posla oko stubova završeno, ali možda Došljak mislio na 70% od ukupnog planiranog broja stubova, uključujući i one van reke. Ali u svakom slučaju, fino napreduju.
 
Тачно, мислио сам на 70% укупног броја стубова. На самој реци брже напредују стубови на насутом делу корита са Сремске стране.
 
Možda se plašio da mu dron ne upadne u reku :D Dobro, most sem tunela kroz Frušku Goru jeste realno najteži objekat na ovom putu, pa znači ako se on najviše forsira, ovo ostalo može lakše se odradi.
Šta je ono zeleno u talpama reke gde treba biti stub, voda malo drugačije boje? Ne deluje kao beton. Ako je voda onda valjda treba je ispumpaju pa tek onda krenu izlivanje betona za taj stub zar ne...
 
To je najavljeno za proleće. Verovatno je ustajala voda koja je promenila boju možda od korozije ili nešto slično. Bilo je već objavljeno da će svi šipovi biti završeni do kraja godine. A stubovi u vodi će biti napadnuti na proleće ili leto kada je nivo vode najmanji.
Drugar koji je jedno vreme radio na rečnim baržama mi priča da je Sava tu baš plitka i da se često produbljije. Što se u zadnjih par nedelja može primetiti između starog mosta i šabačke tvrđave.
Nego, nikako da pronađem, da li će most biti betonski ili čelični?
S obzirom da stubovi bliže vodi izgledaju kao da neće biti dupli kao oni dalje od reke rekao bih da će biti čelični kao npr. ostružnički i onaj kod Rače a i na Savi kod Gradiške u RS. Dok recimo betonski most kod Bariča ima duple stubove i u vodi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808835#p808835:2z9blbti je napisao(la):
Earthmoving » Чет Дец 31, 2020 9:15 am[/url]":2z9blbti]Možda se plašio da mu dron ne upadne u reku :D
Аматер :mrgreen: Другар мој летос возао дрона изнад Саве, направио круг око багер брода :D Морам га исцимати да сними мост кад дође у ША.
 
Posle završetka K11 kod Obrenovca pretprošle godine, u budućnosti se otvara mogućnost izgradnje autoputa 40tak km Obrenovac-Šabac, bez mosta, bez ičega teškog, a koji je istovremeno najbliža veza Šabca, Mačve, Loznice, Zvornika i dalje ka BH sa Beogradom. Spoj možda negde kod naplatne rampe Obrenovac i dalje nastavak desnom obalom Save ka Obilaznici i centru grada.
 
Da je sreće, na tu dionicu bi se nastavljao autoput Šabac - Bijeljina, a ne da se pravi ovaj besmisao Bijeljina - Kuzmin.
 
Da, o tome sam i ja razmišljao. Možda za nekih 10ak godina kada se završe svi trenutno planirani projekti. Mogao bi se spojiti i sa Valjevom nekom brzom saobraćajnicom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809081#p809081:2iigo0lc je napisao(la):
Earthmoving » Пет Јан 01, 2021 11:23 am[/url]":2iigo0lc]Posle završetka K11 kod Obrenovca pretprošle godine, u budućnosti se otvara mogućnost izgradnje autoputa 40tak km Obrenovac-Šabac, bez mosta, bez ičega teškog, a koji je istovremeno najbliža veza Šabca, Mačve, Loznice, Zvornika i dalje ka BH sa Beogradom. Spoj možda negde kod naplatne rampe Obrenovac i dalje nastavak desnom obalom Save ka Obilaznici i centru grada.
Мене је из Шапца увек нервирало што није урађен просто дијагонално пут кроз Срем одмах ка Пећинцима или Шимановцима, кроз Никинце. Садашња траса постојећег пута ка Руми као и траса новог аутопута у суштини удаљавају од Београда.
Правац преко Обреновца није обећавајући ако изостане траса између самог Обреновца и Остружнице.
 
Da, trasa između Obrenovca i Ostružnice (tj Bg Obilaznice) je "desnom obalom Save", koji je prvo bio planiran u Veljino vreme za autoput ka Čačku, ali se posle promenilo u "levom obalom" ka Surčinu. Ali sad kada je autoput pušten i promet raste, raste i pritisak da se izgradi i "desnom obalom" pa sam siguran da će kad-tad biti izgrađeno i tih 10tak km, nije mnogo. Što se tiče kruženja sadašnjim autoputem od Šabca, tu se treba vratiti na početnu ideju autoputa Beograd-Zagreb (a koji je valjda počeo pre Bg-Ns) da prođe sredinom Srema kako bi zahvatio razdaljinu i Ns-a i Mačve. Sličan razlog mislim da je bio što je išao Hrvatskom niz granicu sa Savom (a ne severnije sredinom Slavonije da zahvati gravitaciju većine njenih mesta) da bi približio tranzit iz Bosne. Dakle mislim da je gledana šira slika većih regija i gradova, pa je kruženje Šabca 10tak km nego što je optimalno, ostalo kolateralna šteta.
 
Наравно, ово је у суштини пут ка НС, а и онда се повезивало са Румом, верујем да је и полигон у Никинцима утицао на то да се магистрални пут незгодно трасира кроз Платичево, Хртковце и Јарак. Све у свему овај нови аутопут ће доста значити на сва четири крака :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809085#p809085:3lzpy5mw je napisao(la):
brada » Pet Jan 01, 2021 12:57 pm[/url]":3lzpy5mw]Da je sreće, na tu dionicu bi se nastavljao autoput Šabac - Bijeljina, a ne da se pravi ovaj besmisao Bijeljina - Kuzmin.
Razlog zasto se to pravi je taj da je to najkraci i najjeftiniji nacin da dovuces dodatni saobracaj na vec postojeci A3 koji na delu od Sremske Mitrovice do granice ima bas slab saobracaj osim u letnjoj sezoni. Jedino sto je za mene upitno je da li to mora da bude pun profil autoputa. Uostalom, ovde se i ne uzimaju u obzir da se oko nekih naselja prave proste obilaznice ili nesto poput Y kraka... Ili autoput ili nista. U Srbiji realno osim koridora X nijedan drugi put nece imati saobracaj za pun profil, mada i on na svojim krajnjim kracima nema taj saobracaj.
A ovaj put od Šapca ka Rumi je najlogicniji moguci kad se gleda sira slika, a ne da li pojedincu omogucava da sto pre stigne iz Sapca u BG
 
Једино ако се од Кузмина буде наставило даље неком магистралом преко Дунава ка Б. Паланци. Ово нема икаквог смисла.
 
Korisnik Dragan R je na Skyscrapercity forumu okačio jednu sliku sa planiranim putevima. Ne znam kada će se to realizovati ali tek kada se svi ti putevi naprave će deonica Kuzmin-Rača imati smisla.

Untitled.jpg
 
Živo me zanima kako će povezivanje Kuzmina i Rače sa B. Palankom i dalje ka Somboru imati smisla? Dobro, most kod B. Palanke je potreban, to se slažem ali brzi put ili autoput? Bez da ulazimo u polemiku da li je bilo bolje preko Šapca ići na Bijeljinu jer to se gradi pa gradi.
Ovde ja gledam širu sliku a to je povezivanje teritorije sa velikim brojem srpskog naroda sa Beogradom. Povezivanje Beograda i B. Luke što se lepo provuklo kroz priču o povezivanjem Sarajeva i Beograda.
 
Magistrala obična je planirana koja obilazi naselja, što je potpuno dovoljno. Fali nam mnogo takvih kvalitetnih magistrala. 1+1 uz smenjujući 1+2 na nekim deonicama, obilazak naselja, šire trake, šira bankina i po neka denivelacija, to je i više nego dovoljno za mnoge pravce. Samo što će to doći na red verovatno tek posle izgradnje osnovne mreže autoputeva koja je sad u toku. Ne mora sve biti brzi put ili autoput, niti je potrebno.
 
Baš tako.
Obilaznica oko Brčkog je idealan primer takve saobraćajnice.
 
Kuzmin-Raca ima smisla iz par razloga. Pod jedan, mnogo je brze da se tako spoji Republika Srpska sa autoputem sa Srbijom. Zar nije to nesto dobro samo od sebe? Da imamo sto vise mostova da spajaju nase zemlje. Da ne rade to, onda bi cekali mnogo duze za neko spajanje. Oni su hteli nesto sto pre mislim.

Inace, ako se ovo nastavi ka severu, to bi bilo dobro. Krajnje je vreme da se zaobidje taj Ilok, koji na zalo su mrtvacki klosari izvadili iz Vojvodine posle drugog svetskog rata. Mi nemamo neki most tu, tako da ako izgradimo novi most na Dunavu mozemo da zaobidjemo Ilok i onda ce Ilok da izgubi tranzit kroz grad itd. Nije lepo za Ilok ali je lepo za nas da ne moramo da ulazimo u Hrvatsku da bi smo presli reku.

U svakom slucaju, tesko je financijsko stanje i ne moze da se gradi svasta svugde. Neki prioriteti moraju da se donesu tu i tamo. Nadam se da ce barem imati neke koristi na kraj kraja od ovih raznih projekata.
 
Na mostu kod Šapca danas radno. Na mačvanskoj strani se vidi napredak. Skoro svi stubovi su završeni ali izgleda da jedan red stubova nisu ni započeli. Na sremskoj strani napredak je usporen zbog visokog vodostaja. Prvi segment mosta je saliven.

Da dodam da se između Platičeva i Hrtkovaca, na mestu gde će se autoput ukrštati sa sadašnjom magistralom, gradi kamp, po onome što sam video kada sam skoro prolazio.








 
Prolazio danas kroz Hrtkovce, danas su masine ozbiljno radile na kampu pored puta. Vise kamiona i masina prisutno, uradjena podloga i postavljeno vise kontenjera.
Prosle nedelje nije bilo radova...
 
Možda nisu radili taj dan ali tu se već par meseci nešto dešava.
 
Eksluzivno, prvi metri trase Ruma-Sabac na delu izmedju Platiceva i Hrtkovaca. Slike su danas oko 12h.
Iskreno se nadam da su prvi metri jer je tako delovalo.Isprva sam mislio da samo nasipaju zemlju tj da sklanjaju brdo ali su nasipali jako siroko.
Ne vidi se dobro na slikama ali sigurno oko 50m u sirinu razgrcu zemlju.

Nasipa se oko 500m mozda i vise trase paralelno sa magistralnim putem. Nekoliko masina i kamiona.
Skida se ono brdo zemlje i nasipa po njivama.

Izvinjavam se zbog kvaliteta slika. Suvozac nije lepo slikao pa sam postavito sta sam uspeo da isecem.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

7.jpg
 
Opet gledam trasu, i LandViewer i cini mi se da sam se prerano ponadao.
Ono sto su nasipali, iako su siroko nasipali, izgelda da nije trasa puta niti pomocni put nego su se samo resavali onog brda zemlje koje je nastalo dok su pravili kamp. Izgleda da su nasipali po parceli koja nije privatna nego je deo puta.

LandViewer slika od 23.02.2021. Nazire se mali trougao od sveze zemlje.

1.jpg


Katastar
2.jpg
 
Vrh