Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

u srbiji imamo duplo manje automobila od evropskog proseka

http://www.b92.net/automobili/vesti.php ... _id=563658


tako da će se saobraćaj na ovim, ali i na mnogim drugim deonicama u budućnosti kako budemo stizali evropski standard samo povećavati.

tako da zaboravite te priče o nekakvim polu rešenjima gradnje puteva rezervisanih za saobraćaj motornih vozila na najopterećenijim pravcima.. nama trebaju pravi auto putevi. za budućnost
 
Ја се грозим од тих путева резервисаних за моторна возила. Код нас се возе кршеви, обратите пажњу колико су попуњене зауставне траке на аутопуту. По путевима резервисаним за морорна возила се вози истом брзином као и по аутопуту тако да су веома ризични.
 
МилисаВе то што кажеш има смисла...али може да се гледа на то и другачије:
да је бесмислено да правимо гушћу или једнако густу мрежу аутопутева као запад а да имамо дупло мање аутомобила?
 
drume nemoj me zasmejavati sa time da pravimo gustu mrežu auto puteva.....


očigledno nikad nisi pogledao kako izgleda mreža auto puteva u nemačkoj, pa možeš davati tako paušalne ocene.


da se nebi mučio i tražio po internetu za tebe sam našao posebnu mapu nemačkih auto puteva, da ne praviš jeres govoreći kako mi planiramo da gradimo podjednako gustu mrežu auto puteva.


kamo sreće da imamo puteve kao što ima hrvatska ili slovenija za početak.

563px-Autobahnen_in_Deutschland.svg.png
 
можда се јесам мало занео, али ти поредиш са немачком која има (уз бенелукс) можда најгушћу мрежу аутопутева на свету. притом, немачка је најидустриализованија земља ЕУ.

ево реалнијег поређења. сложићеш се да француска (трећа/друга привреда европе) нема осетно гућу мрежу од планиране у србији.

untitled-1.jpg
 
drum1":3tq2f57w je napisao(la):
можда се јесам мало занео, али ти поредиш са немачком која има (уз бенелукс) можда најгушћу мрежу аутопутева на свету. притом, немачка је најидустриализованија земља ЕУ.

ево реалнијег поређења. сложићеш се да француска (трећа/друга привреда европе) нема осетно гућу мрежу од планиране у србији.

untitled-1.jpg


Bravo za ovo utapanje slike u sliku , a i poredjenje je dobro .
 
Poređenje nije na mestu jer je data slika Srbije za možda 20 godina, koja je pritom netačna (npr prelazak autoputa preko Dunava, trasa Beograd - Šabac???). Takođe u Francuskoj su bilo koja 2 veća centra povezana autoputem, dok u Srbiji je bitnija i veza sa regionalnim centrima.

U svakom slučaju, pošto je koridor 10 pri kraju (na 80% nezavršenih deonica već su odmakli radovi), a "koridor 11" prilično izvestan do Požege, jasno je da deonica Novi Sad - Zvornik, ima daleko najjače opterećenje, koje je rentabilno i za auto-put.

Ne zaboravite da bi i moto-put ovde imao putarinu, ali i to da ukoliko se putevi grade koncesijama, onda je čest slučaj da svaka deonica po 20km ima svoju putarinu, kako bi se namirili izvođači koji su je radili (na 30g npr.).
 
i ne samo da je nacrtana trasa beograd-šabac (????), nego je nacrtana trasa beograd-vršac, koja po najoptimističnijem scenariju neće graditi u narednih 20 godina.
 
да..београд-шабац ми је промакао, не знам одакле им то, свашта.

и јесам упоредио са планираним трасама.
 
легенда за слику изнад:

црвено: реализовано
зелено: извесна градња/у изградњи
тиркизно: прича се о томе али нема плана
љубичасто: остали аутопутеви "у плану"
 
auuuuu
ispada da cemo na kraju imati guscu mrezu autoputeva od Francuske!
 
зар ово није чисто бацање пара? ако већ праве тај крак зашто он не иде до бешке? то продужава пут за читавих 30 км али се не буши кроз планину-национални парк што може да кошта милионе. мислим да су разлози пре свега политичке па онда и финансијске природе.

untitled.jpg
 
Ne mora da znaci da bi okolo/naokolo bilo jeftinije. Eksproprijacija je kod izgradnje puteva uvek najveći trošak.
 
Eksproprijacija jeste veliki trosak, ali je izgradnja tunela po meni veci.
 
Ali se ovde teži da se poveže Novi Sad sa Rumom i Šapcem i takoreći se pravi pandan sadašnjem putu preko Iriškog Venca.
 
tačno. ako bi išao na bešku, auto put bi izgubio svoju poentu. ne zaboravimo da ovaj put novi sad - ruma generiše oko 10.000 vozila dnevno, dobar deo toga su kamioni i da put od 30 km više bi značio da građani srbije dnevno prelaze 300.000 km više nego potrebno, odnosno oko 30.000 eura u gorivu.
 
маркобг, сигуран сам да је по километру експропријација њива вишеструко јефтинија од тунела.

милисаве, нисам сигуран шта говори та рачуница?
 
Има Новосађана на форуму па ће они потврдити ово, али колико знам, великом броју њих ни сада не одговара ауто-пут за одлазак у БГ, а камоли за Руму у перспективи. Кажу - док се извучем на ауто-пут, већ сам на пола пута. Плус што је заобилазно. Друга ствар је ако се камиони усмере на тај правац, што би растеретило Иришки венац али нисам сигуран да би их следили и возачи аутомобила. Пребацивање целокупног саобраћаја на ауто-пут би вероватно направило додатне гужве у самом Новом Саду.
 
drum1":3ld9fd94 je napisao(la):
маркобг, сигуран сам да је по километру експропријација њива вишеструко јефтинија од тунела.

Naprotiv! Imaš mnogo primera gde je neuporedivo jeftinije, čak i brže bušiti manje od 2 km tunela nego ići 30-50 km unaokolo (gradnja+eksproprijacija)! Ne da mi se da sad navodim primere, prozujite malo po Netu, primera koliko hoćete, posebno u Jevropi. Da ne govorim da je gradnja kilometra puta kroz vojvođanske ravnice srazmerno dosta skupa nego gradnja recimo u centralnoj Srbiji jer iako je ravno materijal za put mora da se dovlači iz daleka jer ga nema u blizini... Tako da je kraće = jeftinije.

Uz to gradnja tunela je bolja i sa ekološke i sa ekonomske tačke gledišta (neko je gore napomenuo uštede u gorivu, što je više nego očigledno, a zamislite samo koliko je tu manje zagađenja). OK neko će sad da kaže da je Fruška gora nacionalni park, slažem se ali i njive treba da nas hrane i sela treba da žive, ne treba nam zagađenje na još 30 km dužinskih (što sa sobom vuče na hiljade zagađenih kvadratnih km) kad sve može da se reši prolazom "Ispod brda". Tunel (niti uostaslom auto-put, ako se poštuju svi standardi) opet ni na koji način ekološku ravnotežu značajno ne može da poremeti. Zagađenje će čak na Fruškoj gori biti i manje jer se neće ići preko Iriškog venca, neće se suludo pržiti gorivo u visokim obrtajima na uzbrdicama i dužim putevima, posebno kad su najveći zagađivači - kamioni u pitanju.

Na kraju krajeva, treba uvek razmišljati dugoročno! Nije poenta uvek u prividnim uštedama na kratkom roku, pogledajte gde nas je "okolo-naokolo" gradnja dovela, da sad treba da ispravljamo "krive Drine" (čitaj bespotrebne krivine).

E sad, infrastrukturni problemi samog Novog Sada, tj. njegovih prilaza i veza sa putevima su nešto sasvim drugo i o tome bi valjalo dodatno prodiskutovati.
 
Ideja da se put spaja na Bešku je unapred osuđena na propast, jer bi svi bar iz južnih delova grada Novog Sada i dalje birali odlazak preko Fruške Gore. Već sam jednom pisao, auto-put oko Novog Sada je dosta nesretno postavljen, tačnije on je dobro postavljen, ali prilazi podrazumevaju probijanje za većinu ljudi kroz pola ili skoro ceo grad. Čak i sa probijanjem novog bulevara i kad bude gotova još jedna petlja, vreme koje je potrebno da se dokopate auto puta recimo sa Limana, biće slično vremenu koje bi bilo potrebno da se dokopate vrha Fruške Gore. Kad izbijete na auto put kod Novog Sada do izlaza Beška u proseku treba 20-tak min, a slično bi bilo i do Rume. Sve u svemu, ispalo bi da je vreme putovanja duže, ili u najgorem slučaju (ako naletite na kamione na spustu u Irig) isto kao sad preko Iriškog Venca. To bi bilo kao kad bi nekom ko stanuje u Nemanjinoj rekli da ode do Dobanovaca i onda okolo na Bubanj Potok (kad bi obilaznica stvarno bila autoput)!
Osim toga ideja o tunelu dosta dugo figuriše, upravo sa ciljem da se Nacionalni park Fruška Gora "oslobodi" teškog saobraćaja. Ne zaboravite da tim putem prolazi skoro svaki kamion koji iz Bačke ide ka Rumi, Loznici, Užicu, Šapcu, Bosni, i velikim delom ka Hrvatskoj. Iz istog razloga je svojevremeno dodata još jedna traka na "novosadskoj" strani uspona na prevoj, baš kako bi se saobraćaj ubrzao i smanjilo vreme koje je potrebno da se obavi uspon na prevoj Iriški Venac - tada je bilo gunđanja zašto druga traka u nacionalnom parku, ali kada su izračunali za koliko će to smanjiti prosečno vreme putovanja vozila + uštedu na gorivu, ispostavilo se da druga traka smanjuje ekološki "pritisak" koji vozila prave na planinu. Tunel bi tu drastično poboljšao stanje, a da ne govorimo koliko bi "otvorio" Novi Sad ka jugu. Još da je i jednu železničku vezu napraviti direktno na Rumu.
 
markobg":uggfwlue je napisao(la):
Naprotiv! Imaš mnogo primera gde je neuporedivo jeftinije, čak i brže bušiti manje od 2 km tunela nego ići 30-50 km unaokolo (gradnja+eksproprijacija)!

Сама километража је иста.

Da ne govorim da je gradnja kilometra puta kroz vojvođanske ravnice srazmerno dosta skupa nego gradnja recimo u centralnoj Srbiji jer iako je ravno materijal za put mora da se dovlači iz daleka jer ga nema u blizini... Tako da je kraće = jeftinije.

кроз равницу је неупоредиво јефтинија. ако причаш да су поједине позиције/ставке/ скупље то стоји али не утиче на укупну цену која је једина битна.

Uz to gradnja tunela je bolja i sa ekološke i sa ekonomske tačke gledišta (neko je gore napomenuo uštede u gorivu, što je više nego očigledno, a zamislite samo koliko je tu manje zagađenja). OK neko će sad da kaže da je Fruška gora nacionalni park, slažem se ali i njive treba da nas hrane i sela treba da žive, ne treba nam zagađenje na još 30 km dužinskih (što sa sobom vuče na hiljade zagađenih kvadratnih km) kad sve može da se reši prolazom "Ispod brda". Tunel (niti uostaslom auto-put, ako se poštuju svi standardi) opet ni na koji način ekološku ravnotežu značajno ne može da poremeti. Zagađenje će čak na Fruškoj gori biti i manje jer se neće ići preko Iriškog venca, neće se suludo pržiti gorivo u visokim obrtajima na uzbrdicama i dužim putevima, posebno kad su najveći zagađivači - kamioni u pitanju.

тај дим излази негде. и ту прави две огромне концентрације гасова у заветрини, много веће него на ветрометини и "размазан" на 10км.

Na kraju krajeva, treba uvek razmišljati dugoročno! Nije poenta uvek u prividnim uštedama na kratkom roku, pogledajte gde nas je "okolo-naokolo" gradnja dovela, da sad treba da ispravljamo "krive Drine" (čitaj bespotrebne krivine).

ти мислиш да је кривина СУ-НС-БГ беспотребна? :o
да је нема нови сад не би био поред аутопута. о којим "беспотребним" кривинама причаш?

E sad, infrastrukturni problemi samog Novog Sada, tj. njegovih prilaza i veza sa putevima su nešto sasvim drugo i o tome bi valjalo dodatno prodiskutovati.[/quote]

због тога што нови сад нема магистралу 6км од лимана до аутопута је аргумент да правимо тунел 10км?
 
Novi Sad će uskoro imati magistralu tj. bulevar od Limana do auto - puta a sa druge strane se planira i most preko Dunava i povezivanje na novi put ka Rumi. Taj bulevar, Bulevar Evrope, se planira sa denivelisanim raskrsnicama, nadvožnjakom preko pruge i mostom preko Malog kanala (krak kanala DTD) i direktno povezivanje na auto - put.
Koga zanima, evo nešto više o tom bulevaru ovde:
http://www.nsbuild.rs/forum/bulevari-i- ... var-evrope
 
Vrh