Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Временски би отприлике било исто јер губиш време због лошег пута и ниже брзине док дођеш до Хртковаца, а овамо се мало провучеш кроз град да изађеш из њега и ето те већ на ауто-путу и за кратко време до Руме.
Ako na Mapsu sada, oko 09:00h u ponedeljak od referentne tačke Autobuska stanica Šabac, proveriš koliko ti vremena treba do Azvirt Kampa pored novog mosta, meni prikazuje ravno 15 min. Sa iste tačke kada uneseš Azvirt kamp Hrtkovci koji je tik uz naplatnu rampu, kaže da je potrebno 17 minuta u ovom momentu, uz neku gužvu u Platičevu.
Jasna je računica za veći deo grada kojima je lakše da nastave i izađu iz grada i voze se u proseku 80km/h do Hrtkovaca, nego da se provlače kroz gradske ulice do novog mosta.
Najveći benefit će biti primetan kada se završi deo do Lo, dok benefit ukoliko idete iz Šapca može da bude nešto manji broj kola na putu Šabac-Ruma i manja gužva u pikovima godine oko praznika.
 
Ako na Mapsu sada, oko 09:00h u ponedeljak od referentne tačke Autobuska stanica Šabac, proveriš koliko ti vremena treba do Azvirt Kampa pored novog mosta, meni prikazuje ravno 15 min. Sa iste tačke kada uneseš Azvirt kamp Hrtkovci koji je tik uz naplatnu rampu, kaže da je potrebno 17 minuta u ovom momentu, uz neku gužvu u Platičevu.

i to je tako sada kad nema saobracaja preko tog novog mosta. Kada ga bude, od autobuske stanice do novog mosta ima vise mesta gde mogu nastati cepovi nego od AS do Hrtkovaca.
 
Definitivno će ovaj autoput ostvariti svoj pun potencijal kada se uradi brza saobraćajnica do Loznice. Vidim na sentinelu da su počeli polako da trasiraju i preostali deo kroz Šabac i Štitar, pretpostavljam da je to do cevovoda koji je @Дошљак pominjao već. Bilo bi super da su kod Stop Shopa napravili kružni tok kako se ne bi pravili čepovi, ali iz perspektive da smo čekali ovaj put toliko dugo, makar za početak da izbegnemo Platičevo, Hrtkovce i Jarak. Iz tog razloga se zato i nadam da će dogodine završiti i put do Loznice.

E sad, ako je ovih dana "pao" prvi sloj asfalta od Požarevca do Golupca, i ako je rečeno da će biti potrebno još godinu i po da bude gotovo, da li mislite da je realno da završe do Loznice do kraja 2024. ? Nisam puno gledao ovu saobraćajnicu na istoku naše zemlje, pa mi možda nije najsrećnija paralela.
 
Video sam negde da se planira da se semafori na obilaznom zamene kruznim tokovima, ali boga pitaj kad ce to biti.
 
Ево мало слика са краја деонице која се пушта за око недељу дана.
Пресвучени део пута од западне трансферзале до укрштања са брзим путем. Ово је сликано на раскрсници код Млекаре Шабац лево и покојног базена Крсмановача десно.
Pogledajte prilog 175710
Надвожњак преко брзог пута Шабац-Лозница, доста возила га користи и поред сигнализације.
Pogledajte prilog 175711
Прво искључење десно је за Београд.
Pogledajte prilog 175712
Pogledajte prilog 175713
Pogledajte prilog 175714
Будући брзи пут испод надвожњака.
Pogledajte prilog 175715
Pogledajte prilog 175716
Ево у повратку из правца Дреновца прошли смо преко надвожњака :D
Pogledajte prilog 175717
Поглед лево ка мосту.
Pogledajte prilog 175718
Pogledajte prilog 175719
Овде видимо баријеру која ће све са моста да наводи ка искључењу за пут Шабац-Дреновац-Сремска Митровица до завршетка брзог пута до Лознице.
Pogledajte prilog 175721
И за крај путоказ :)
Pogledajte prilog 175722
Zašto na nadvožnjaku stoji znak gde piše da se pravo ide za Loznicu? Kako se ide za Loznicu prema Drenovcu kad je to put za Sremsku Mitrovicu?

Edit: Moja greška, sad tek vidim da si pojasnio u komentaru. Hvala.
 
Poslednja izmena:
Da li se zna koliko će koštati putarina od Šapca do Šimanovaca? Pretpostavljam da će biti oko 250 dinara, slično kao Sremska Mitrovica - Šimanovci.
 
Screenshot 2023-10-09 09.22.18.png
Screenshot 2023-10-09 09.22.27.png
 
@blagic hajde molim te okaci trasu gde se vidi da preseca pola sela ? Koliko sam video na mapama koje su bile u opticaju to je samo kraj do pruge. Stan sam pomenuo, ne da bi se neko selio tamo, nego da bi naglasio koliki je to novac. Ovde je klasican primer manipulacije. Da je pitanje glasilo: Da li biste dali kucu i okucnicu za 1 milion evra, siguran sam da bi svi prihvatili. Ovako ce ti milioni da se prebace onome ko bude zidao te nadvoznjake preko pruge, i puta. Tu ima oko 20ak kuca a nadvoznjaci ce korastati bar 30 miliona. Kad jedna obicna petlja kosta 20ak miliona, koliko ce tek ovi dugacki nadvoznjaci kostati mogu samo da zamislim. Nikada namera nije ni bila da se pomogne seljaku, nego da se oni iskoriste za promenu projekta i povecanje cene.
Put ka Loznici sam naveo kao ocit primer lose gradnje i razvoja sela. To je bila poenta a ne da li se Stitar nalazi na tom putu. Svjedno i on prati trend da se kuce zidaju samo pored glavnog puta.
Ne vidim zasto bi neko zeleo da ostane na svom imanju kad moze da kupi za te pare 5 puta vece u istom selu.
Nisam dugo pratio ovaj forum, pisao sam ovde već pre par godina o problemu potencijalnog rušenja kuća u mom selu Štitar zbog izgradnje brze saobraćajnice Šabac - Loznica pa sam u pretrazi ukucao ime svog sela da bih video šta se pisalo u međuvremenu i naletim na ovaj post. Moram da iznesem tri primedbe:

1) Nije bilo predviđeno da se ruši 20ak kuća nego tačno 36, među njima i moja. Pisali smo peticiju, trasa je izmenjena, moja kuća će ostati netaknuta što je za moju porodicu i naš porodični posao najvažnije. To što će put zbog toga malo da krivuda, nije uopšte toliko važno koliko mislite.
2) Stan u Beogradu kao kompenzacija nam nije bio ni na kraj pameti jer šta poljoprivredniku znači stan u Beogradu ili generalno preseljenje bilo gde u grad ako se porodični posao remeti/uništava? Motanje kablova u fabrici kao alternativa? Hvala, ali ne hvala.
3) Ne, za novac od kompenzacije kroz eksproprijaciju ne bi moglo da se kupi pet puta veće imanje u selu. Niko ne dobija basnoslovnu nadoknadu od koje bi mogao da se bahati baš toliko, osim možda ljudi u dolini Jadra gde Rio Tinto preplaćuje imovinu koju prisvaja zbog izgradnje rudnika.

To su neke primedbe koje sam morao da podvučem jer mi nije jasna tolika neosetljivost na probleme običnih ljudi gde se oni i njihova domaćinstva doživljavaju kao broj i da pošto-poto mora njihova imovina da bude pregažena zbog izgradnje puta. Uvek, ali uvek u ovakvim situacijama morate da se stavite u poziciju ljudi koji trpe potencijalnu štetu na račun kvaliteta njihovog života. Da ste to razumeli pre, ne biste ovako obezvređivali živote i imovinu ljudi koji se nalaze na trasi puta, ne samo u Mačvi nego bilo gde u Srbiji. Pozdrav.
 
Извињавам се, одговарао сам за путоказ.
 
@Mačvanin Molim te procitaj prethodne postove jer je ovo samo jedan deo rasprave, gde su neke stvari preterano naglasene da bi se istakla sustina i ovako istrugnut iz kontesta daje ti pogresan zakljucak. Moja perspektiva je bila ta, da je privobitna trasa optimalna trasa sa tehnickog i ekonomskog stanovista. Izmenjena trasa ide u korist povecanju cene radova i kasnijeg odrzavanja. To je sve novac koji cela Srbija placa i koji bi mogao negde drugo da se iskoristi.

Tim sto sam podrzavao prvobitnu trasu ne znaci da se automacki slazem sa mizernim nadoknadama koje je investitor nudio ili bilo kakvim drugim nepravdama. Cak sta vise, mislim da su mizerne nadoknade s razlogom, da bi bio argument vise za skuplju trasu (eto bune se ljudi pa cemo raditi drugu trasu). Da je kojim slucajem bila obrnuta situacija isterali bi te koliko jos "juce" sa tvoje dedovine.

Da je prva trasa kojim slucajem usvojena, da su ljudi dobili adekvatnu nadoknadu, svima bi bilo bolje. Ne bi se pravila 2 nadvoznjaka preko pruge (koje treba odrzavati), ne bi se potrosile dodatne pare. Odrzavanje bi bilo jeftinije.

Imam emaptiju za sve. Ti si meni jedank isto kao i ono dete obolelo od neke bolesti kome trebaju pare za lecenje. Zato se i pitam zasto treba potrositi 30ak miliona vise a da ovo dete nema terapiju ?
Da si procitao ranije postove, shvatio bih da sam sve vreme govorio, da su hteli da pomognu seljaku, to bi i uradili i ostalo bi jos para od razlike u ceni dve trase. Mogli su da vam daju adekvatnu nadoknadu (novac, njive, sta god smatrate pravednim). Mogli su da presele deo sela i usore ga. Da naprave, pesacke i biciklisticke staze a ne da ginete po ulici nocu. Da izvedu kanalizaciju, sta god. Ali nisu. Vi ste ostali na starom kao i pre izgradnje a ostatak gradjana je potrisio dodatni novac. Novac od izgradnje izmenjen trase + dodatni troskovi odrzavanja uveliko prevazilaze nadoknade koje su ljudi mogli dobiti (cak i one koje Rio Tinto daje). Licno bih pristao da vam svima ispalte po 1milion evra to je opet manje od troska koji je napravljen.

Da sumiram.
Vama ostaje sve isto.
Dobitnici su izvodjaci radova.
Gubitnici: Svi ostali.

P.S. Molim vas nemojte vise pominjati stan u Beogradu i kako vas on ne iteresuje. To je bila samo metafora da se naglasi koliko para moze da se da seljacima kao kompezacija i da je to manje od cene skuplje trase. Mogao sam da kazem i kuca na moru ili sta vec drugo. To je bila sporedna stvar u celom mom izlaganju a svi se za nju hvataju i odma krenuli da pisete kako vam ne treba stan ili necete da pecate na moru.
 
Poslednja izmena:
@Mačvanin Molim te procitaj prethodne postove jer je ovo samo jedan deo rasprave, gde su neke stvari preterano naglasene da bi se istakla sustina i ovako istrugnut iz kontesta daje ti pogresan zakljucak. Moja perspektiva je bila ta, da je privobitna trasa optimalna trasa sa tehnickog i ekonomskog stanovista. Izmenjena trasa ide u korist povecanju cene radova i kasnijeg odrzavanja. To je sve novac koji cela Srbija placa i koji bi mogao negde drugo da se iskoristi.

Tim sto sam podrzavao prvobitnu trasu ne znaci da se automacki slazem sa mizernim nadoknadama koje je investitor nudio ili bilo kakvim drugim nepravdama. Cak sta vise, mislim da su mizerne nadoknade s razlogom, da bi bio argument vise za skuplju trasu (eto bune se ljudi pa cemo raditi drugu trasu). Da je kojim slucajem bila obrnuta situacija isterali bi te koliko jos "juce" sa tvoje dedovine.

Da je prva trasa kojim slucajem usvojena, da su ljudi dobili adekvatnu nadoknadu, svima bi bilo bolje. Ne bi se pravila 2 nadvoznjaka preko pruge (koje treba odrzavati), ne bi se potrosile dodatne pare. Odrzavanje bi bilo jeftinije.

Imam emaptiju za sve. Ti si meni jedank isto kao i ono dete obolelo od neke bolesti kome trebaju pare za lecenje. Zato se i pitam zasto treba potrositi 30ak miliona vise a da ovo dete nema terapiju ?
Da si procitao ranije postove, shvatio bih da sam sve vreme govorio, da su hteli da pomognu seljaku, to bi i uradili i ostalo bi jos para od razlike u ceni dve trase. Mogli su da vam daju adekvatnu nadoknadu (novac, njive, sta god smatrate pravednim). Mogli su da presele deo sela i usore ga. Da naprave, pesacke i biciklisticke staze a ne da ginete po ulici nocu. Da izvedu kanalizaciju, sta god. Ali nisu. Vi ste ostali na starom kao i pre izgradnje a ostatak gradjana je potrisio dodatni novac. Novac od izgradnje izmenjen trase + dodatni troskovi odrzavanja uveliko prevazilaze nadoknade koje su ljudi mogli dobiti (cak i one koje Rio Tinto daje). Licno bih pristao da vam svima ispalte po 1milion evra to je opet manje od troska koji je napravljen.

Da sumiram.
Vama ostaje sve isto.
Dobitnici su izvodjaci radova.
Gubitnici: Svi ostali.

P.S. Molim vas nemojte vise pominjati stan u Beogradu i kako vas on ne iteresuje. To je bila samo metafora da se naglasi koliko para moze da se da seljacima kao kompezacija i da je to manje od cene skuplje trase. Mogao sam da kazem i kuca na moru ili sta vec drugo. To je bila sporedna stvar u celom mom izlaganju a svi se za nju hvataju i odma krenuli da pisete kako vam ne treba stan ili necete da pecate na moru.
Znate kako, ja sam svestan da većinu članova ovog foruma čine građevinski fanatici koji svet oko sebe prvenstveno posmatraju kroz asfalt i beton, zato shvatam zašto je bilo teško razumeti situaciju u kojoj smo se mi u Štitaru našli. Ono što mi je teško da shvatim je zavaravanje da živimo u nekakvoj uređenoj državi koja brine o svim građanima podjednako i na taj način da budemo sigurni da se novac od našeg poreza pravilno troši.
Mi nismo bili u poziciji da pregovaramo oko ove saobraćajnice, prema tome, ko garantuje da bi se za ove pare što će biti potrošene na taj nadvožnjak iznad puta i pruge moglo gasifikovati selo, uraditi kanalizacija, renovirati škola itd? Naravno da niko ne garantuje. Evo primera: mi smo nekoliko puta u poslednjih deset godina godina pisali peticije Železnicama Srbije i ministarstvu saobraćaja i infrastrukture da se naprave zvučne barijere u dužini od 300 metara uz prugu da bi se naše kuće zaštitile koliko-toliko od buke i vibracije putničkih i teretnih vozova koji prolaze posred Štitara 30 puta dnevno. Njihov odgovor: "nema uslova". Jel nema? E pa vidite, tamo u Nemačkoj i Švici ovako nešto poput zvučne barijere u naselju je normalna stvar, a mi ovde moramo da moljakamo za to kao poslednji bednici.
Znači to ne može, a mi bismo na osnovu toga trebali da poverujemo da bi oni nas srušili i preselili, a seoska infrastruktura bi zauzvrat procvetala. Žao mi je, ali poverenje između vlasti i naroda mora biti obostrano. Nećemo valjda da kažemo da je inflacija u Srbiji ovoliko visoka zbog nadvožnjaka u Štitaru od 30 miliona evra.
 

Evo upravo onaj deo koji je poslednji trasiran I onaj gde ce tek proci trasa. Sve detaljno km po km kako to oni snimaju.

Da li neko zna je l' završena ovde eksproprijacija? Vidim da ima prekida, pa mi deluje da će pre ovo biti gotovo sredinom '25 :(
 
Има на Ибарској магистрали између Краљева и Рашке пар заосталих плавих табли.
Ено у Пријепољу, на Пљеваљској петљи на Коловрату плави знак на коме још пише дирекција за Титоград
 
Мислим да је ово први ауто-пут где се мислило о животињама. Постоје мостови за пролаз животиња испод ауто-пута.
Da, i meni je to upalo u oči. Mislim da bi ovo moralo da postane standard gradnje. I da seoski putevi uvek idu ispod autoputa.
 
логично би било да буде М8, када је већ ауто-пут А8

To смо већ причали - из неког разлога није тако урађено. Притом Шабац - Лозница носи ознаку М3. Један правац, 3 различите ознаке, мало нелогично. И онда на све то имаш онај патрљак полуаутопута код Мерошине који носи ознаку А4, исту као Ниш - Цариброд. Ниђе везе и логике, ни словне ни нумеричке.
 
Vrh