Šta je novo?

Divčibare

Ja sam prvi put bio na Divcibarama pre mesec dana. Isto kao Zlatibor pre 40 godina, vikendice rasute sa nekoliko hotela i prodavnica duz magistrale, zaista prelepo!
 
Divčibare skoro rasprodate za Novu godinu

skijanje-201-3.jpg


https://www.vamedia.info/2020/12/divcib ... vu-godinu/
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IQCeu9ahY9Y[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=800712#p800712:qss4ipdx je napisao(la):
trialin » Pon Dec 07, 2020 6:52 pm[/url]":qss4ipdx]Divčibare skoro rasprodate za Novu godinu

skijanje-201-3.jpg


https://www.vamedia.info/2020/12/divcib ... vu-godinu/
Da li ce i ove godine da im nestane struja u 21h? Cini mi se da su imali taj problem prosle godine..... to ako nisu, podhitno moraju da srede i struju i vodu a i puteve
 
Према Пожеги пут јњже пристојан, али са те стране долази мало гостију. А са оне одакле стижу платржни гости, пут је лош, а ни од ап нема много користи, јер мора да се искључи на Лајковцу, па до Диваца ка Мионици. Онда се више исплати ићи Ибарском. А од Крчмара до горе, посебна је прича. Неопходно је и измедтити саобраћај из насеља. Пола мионичког стиропора камионима са приколицама пролази центром. Требало је да страда дете, да би се средио пешачки прелаз.
Држава и локалне самоуправе би требало да иду испред развоја, планирају и постављају и обезбеђују услове, а не да каскају за променама. Док се они пробуде, градња подивља, а инфраструктура умре. А то сад баш догађа и догађало се у прошлости.
 
Biće brza saobraćajnica do Divaca i posle još nekih 25 km do Divčibara.Rekli su da će da srede put preko Krčmara.I na Kopaonik kad se ide i Zlatibor prolazi se kroz naseljena mesta a ni do njih nema autoput.Ipak se ide na planine i kuda god da vodi put mora proći kroz neko selo.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0Tkir90bt54[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801237#p801237:fzobc2j2 je napisao(la):
trialin » Sre Dec 09, 2020 9:16 am[/url]":fzobc2j2]Biće brza saobraćajnica do Divaca i posle još nekih 25 km do Divčibara.Rekli su da će da srede put preko Krčmara.I na Kopaonik kad se ide i Zlatibor prolazi se kroz naseljena mesta a ni do njih nema autoput.Ipak se ide na planine i kuda god da vodi put mora proći kroz neko selo.
Од подножја у Крчмару, од оног мостића, пут је могуће средити само темељном реконструкцијом, проширивањем и исправљањем неких кривина и ублажавањем успона (два су баш критична). Али, и онда ће остати суштински проблем - јападна (северна) страна коју зими сунце скоро да не огрева. Годинама ми је пут преко Дивчибара био алтернатива Ибарској ка Бгд и доживљавао сам да пожешка страна буде мокра или са тек мало лапавице, док се на мионичкој већ снег лепио за коловоз, при сличној температури и вејавици. .
 
To je bas veliki problem koji je naveo Branik, to ce tesko resiti.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1eIxJwHH4QU[/youtube]
 
био сам у недељу тамо, и мој утисак је: Златибор 2.0. истина, има лепих места за шетњу, и поглед са Црног Врха је прелеп. али дебили са оним четвороточким говнима све засеру. и градња на сваком ћошку
 
Sobzirom na količinu prodanih placeva u zadnje dve godine, a pogotovo u prošloj (pandemijskoj) godini, očekujete još veću ekspanziju gradnje. Isto će se desiti i Zlataru.

Baš danas čitam, mnogi planinari širom Srbije po društvenim mrežama kače slike divljanja kvadovima po NP Fruška Gora, NP Tara, parkovima prirode i drugim mestima. Iako je to zakonom zabranjeno niko ih ne sankcioniše...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810903#p810903:3lsbtf9y je napisao(la):
Arcus » 06 Jan 2021 09:56 pm[/url]":3lsbtf9y]Sobzirom na količinu prodanih placeva u zadnje dve godine, a pogotovo u prošloj (pandemijskoj) godini, očekujete još veću ekspanziju gradnje. Isto će se desiti i Zlataru.

Baš danas čitam, mnogi planinari širom Srbije po društvenim mrežama kače slike divljanja kvadovima po NP Fruška Gora, NP Tara, parkovima prirode i drugim mestima. Iako je to zakonom zabranjeno niko ih ne sankcioniše...


Srbistan
 
Дивчибаре се мењају ненормалном брзином. Теча има викендицу тамо већ десетак година, каже да кад год оде нова зграда никне. Иде бар на сваких шест месеци. "Црни врх" и нова ски стаза су сигурно погурали убрзано бетонирање Дивчибара.
 
Valjevac sam ali šteta za Divčibare što se ovako gradi.Slaba je infrastruktura putevi,voda,kanalizacija i struja.Divčibare bi trebalo da uzme republika da upravlja i da to bude Srpsko Sljeme.Mogli bi tamo da se održavaju zimski sportovi da se napravi još jedna dobra staza a ne da ga upropaste ko Zlatibor.
 
Autoput je dosta približio. Gradi se brza cesta ka Valjevu, biće autoput još 7-8km do skretanja kod Divaca za Mionicu, što će dodatno približiti. Kad se izgradi NBg-Surčin i Bg Obilaznica, još više, biće oko sat vremena do planine što je dosta privlačno, pa treba očekivati veliki pritisak gradnje od Bg i Vojvodine ali i lokalnih (Valjevo, Kosjerić, Mionica) i ljudi iz drugih krajeva koji će to pratiti. Ali stvari se samo vraćaju na svoje mesto, jer pre npr 40 godina su iz Bg-a više išli na Divčibare nego na Zlatibor, međutim put za Cg primorje, prvenstveno Budvu, Ibarska je zaobišla Divčibare, pa se Zlatibor popularizovao, u početku više kao odmorište na polovini puta, a kasnije i više. Ali to dal će se lepo ili ružno izgraditi zavisiće od opština koje regulišu Divčibare (Valjevo, Kosjerić) i republike. Ako naprave dobar plan, ograniče spratnost, izgrađenost/zauzetost parcela, zaštite prostor oko reka i šetališta od gradnje... to bi moglo lepo ispasti. Al s obzirom na alavost na pare i ne gledanje dugoročnosti naših ljudi, sumnjam.
 
Valjda će se nekad i zasititi tržište i tražnja za nekretninama na planini.
 
U svakom slučaju Divčibare postaje mesto gde će se vrteti sve više para. I to će privući razne likove: od turista, preko investitora sa strane, lokalnih investitora i migracije radnika. E sad pitanje, s obzirom da će biti svega sat od Beograda i sat i po od Ns-a, znači ljudi će biti blizu kući pa će moći brzo dođu i vrate se, a to znači manja potreba za hotelima, pitanje dal investitori bolje da ulažu u smeštaje ili druge sadržaje poput avantura parkova, pejzažnih kafića/restorana na rečicama, sportskim terenima, šetalištima sa pratećim sadržajem, eko domaćinstvima, mini farmama, bici staze i sl. što će ljudi moći u toku jednog dana ili vikenda da konzumiraju i ako se brzo vrate kući. Ja mislim da je ovaj drugi pravac poželjniji i da bi se uz dobru sveobuhvatnu regulaciju tog platoa 5x5km mogao sprovesti. Potreba za dužim smeštajem se javlja zimi jer je zbog snega na putu sporo i teže ići tamo amo svaki dan, ali s obzorom da Divčibare nije planina sa previše snega, to možda 2-3 meseca godišnje. Ali ako hoće dužu sezonu 12 meseci, onda mora ovim drugim putem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811289#p811289:eeu7dhcm je napisao(la):
Earthmoving » 08 Jan 2021 10:40 am[/url]":eeu7dhcm] biće autoput još 7-8km do skretanja kod Divaca za Mionicu, što će dodatno približiti.

Otkud ti ovo ima li negde o tome neki plan?
 
Ma ne, to je ono sto ti i već znaš i bolje pratiš od mene, brza cesta od petlje Lajkovac do buduće petlje Divci, oko 10tak km, ne znam tačno u kilometar (slika ispod, ono što pratimo na temi viewtopic.php?f=9&t=4645).
Druga slika je ukupna kilometraža autoputevima, u ovom slučaju od Beograda, o kojoj sam pričao. Crveno sagrađeno oko 53km Surčin-Lajkovac, 10km od Lajkovca do Divaca se trenutno gradi, kao i južni deo Bg Obilaznice, a 8km NBg-Surčin je trebala počne prošle godine al ostavljena možda za ovu (tema viewtopic.php?f=17&t=4362&start=375). Znači ostaje van autoputa samo 32km od Divaca do vrha Divčibara, tj oko 30min vožnje. A ostalih recimo 70km autoputa ako se posmatra od Vojvođanske ulice, NBg-a, će kad se završe ovih 8km(Surčin)+10km(Divci), moći se pređe za oko 35-40 minuta, znači sveukupno od šireg centra Beograda do Divčibara oko 70 minuta. A Bg-Va 80km oko 40tak minuta (plus guzve kroz centar oba grada) jer sve autoput.
 

Prilozi

  • 1.jpg
    1.jpg
    128,6 KB · Pregleda: 1.739
  • 2.jpg
    2.jpg
    71,4 KB · Pregleda: 1.741
Sve u svemu, ja se ne bi iznenadio da u sledecih 5 godina, Divcibare neprepoznatljivo promene izgled, zbog blizine, a sad i brzog stizanja autoputevima, su geografski najpoziciranija planinska destinacija za veliko trziste oko 4 miliona Beograda sa okolinom i Vojvodine. Nisu tolko razlicite Zlatiboru na prvi pogled (visoravan na oko 1000km nadmorske visine, cetinari), a plus Zlatibor ako se nastavi autoput za CG preko Ivanjice i Pestera gubi tranzit koji ih je stvorio turistickim centrom (mada je planiran krak Požega - Višegrad koji bi trebao proći 5km od turističkog centra gore). Ako je slican izgled i ako budu slicni rekreativni sadrzaji, ne vidim prevelik motiv zasto bi neko putovao duplo dalje i duze do Zlatibora za nesto malo vecu nadmorsku visinu i malo vise snega, a oboje nisu prebogati snegom, ko hoce to nek ide na Kopaonik, Staru Planinu, Goliju. Trenutno postoji cak i politicki potencijal da Vucicevci uloze u Divcibare kad su na Zlatiboru drugi na vlasti. Mislim da sve te planine mogu imati svoje goste (i Zlatibor i Kop, Tara, Golija, Stara Planina, Rtanj, Avala, Kosmaj, Fruska Gora, Goč, Ovčar...) ali da su Divčibare najbolje pozicionirane geografski a sad i autoputevima, sto je mozda i dupliralo cene placeva zadnjih godinu i po dana od pustanja autoputa do Lajkovca. Ali gradnjom pomenutih 20tak preostalih, nije se za iznenaditi ako cene zemljista narednih 5 godina i prestignu Zlatibor.
 
O ovome šta se upravo sada dešava na Divčibarama pisao sam pre oko godinu dana.
Ostaje problem puta, posebno zimi, bez obzira na blizinu autoputa i saobraćajnicu ka Valjevu.
Ni do sada nije bio problem doći do Mionice i odatle do Krčmara. Problem je ta japadna uska deonica, sa mnogo uspona preko 10% i krivinama. Od 4 pristupna puta najbolji je od Požege (ceo uspon je na sunčanoj strani) sa najmanjim pikovima uspona.
Setite se prošle zime i celodnevnog zastoja koji je napravio autobus sa decom i tu ne treba kriviti ni putare ni vozača i njegovu zimsku opremu. Mnogo sam proveo na putu, nekad jednostavno, kad dune mećava, ne pomaže ništa. A na Divčibare se dolazi i odlazi svakodnevno. Tih ne baš visokih 1000m nalazi se na granici dva klimatska i geografska područja i zato iznenadne promene vremena i mećave nisu retkost, posebno sa krčmarske, severne strane, potpuno otvorene Panonskoj niziji.
Zato, za bilo kakav ozbiljniji turizam, taj put mora da se sredi, a to neće biti lak zadatak.
 
Vrh