Imao sam prilike da u poslednjih mesec dana prodjem skoro svim deonicama autoputeva kroz našu zemlju pa evo mojih zapažanja o njima, o magistralnim deonicama i uopšteno o saobraćaju kod nas.
Generalni utisci su sledeći:
* Umemo da dobre stvari upropastimo nekim sitnicama koje bi se lako mogle ispraviti :bash:
* Vozači su napeti, mahom bahati, kao na iglama da preteknu nekoga na magistralnim putevima
* Dosta ljudi ne zna da se ponaša na autoputu (na vožnju preticajnom trakom sam se i navikao) ali da se toliko ljudi zaustavlja u zaustavnoj traci to nigde nisam video. :shock:
* Beograd je saobraćajno izuzteno neuredjen. Ulice su gora od gore (ne pričam o glavnim ulicama već o sporednim koje su ipak mnogobrojne). Parkiranje je mnogo teže nego pre par godina, a pod dobrim vozačem u Beogradu se smatraju oni koji su snalažljivi (čitaj bahati, nevaspitani i nekulturni) :bash:
Utisci o putevima
A1
Vozio sam od granice sa Madjarskom do Niša. U principu oseti se ulazak u Srbiju po kvalitetu puta sve do Topole čini mi se. Kao nekada što se osećala razlika na ulasku u Srbiju preko Batrovaca. To bi trebalo da se popravi u nekom budućem periodu. Na par mesta ima nekih radova (nizbrdica nakon Beograda ka Nišu i izmedju Pojata i Niša i čini mi se posle Topole ka Novom Sadu). Sve u svemu nije to loše, vidi se da se radi na nekim delovima. Naravno moglo bi bolje.
A2
Sve je jako dobro, čak nisam ni primetio to neko udubljenje koje svi pominju na staroj deonici Ub-Lajkovac. Ali, naplatna rampa Obrenovac je loše isprojketovana i ne može efikasno da primi veliki broj vozila (kao na primer nedeljom uveče). Toliko je besmisleno isprojektovana da smo od Pozege do Beograda putovali 4h autoputem naspram ~3h koliko je ranije trebalo Ibarskom.
Druga stvar koja me buni je što u oba smera dva puta mora da se predje preko autoputa NS-Niš. :shock: Nešto mi je taj spoj dva autoputa komplikovan previše.
A3
Čini mi se da na dva mesta ima radova sa preusmerenjem u suprotnu traku. Oko Sremske Mitrovice i Rume. Deo je obnovljen i izgleda vrhunski, pravo uzivanje za vožnju.
Turci imaju kamp kod Kuzmina i vidi se da aktivno rade na mostu preko Save. Nemam slike ali bilo je i radnika i kamiona. Mislim da i dalje probijaju šipove.
A4
Meni najlepša deonica ap za vožnju kod nas. Nov asfalt, lepi predeli, pravo uživanje. Malo smo kružili po Pirotu da nadjemo put do naplatne rampe i uključenja na ap tako da bi te sitnice mogli poboljšati.
Mislim da su trenutno najveći prioriteti pored završetka obilaznice oko Beograda, nastavak A2 do Pakovraće(a) da se izbegne Čačak i ta nazovi obilaznica, i Fruškogorski koridor. Taj tunel je preko potreban a nema baš nekih najava o skorom početku radova. Sve ostalo je dobrodošlo ali ovo su po mom mišljenju prioriteti.