Šta je novo?

Dijagram mreže autoputeva u Srbiji

Могао би да убациш и колико тачно има километара изграђеног аутопута и колико километара аутопута у изградњи у Србији.
 
Nedostaje Požega - Kotroman, to već vidimo da CIP radi geomehanička ispitivanja. Meni taj put, pogotovu sa turskim finansiranjem, deluje znatno realnije nego Bubanj Potok - Pančevo - Vršac u dogledno vreme
 
Mislim da će Bubanj Potok-Pančevo da počne odmah čim završe deo do Bubanj Potoka, jer Kinezi će sigurno forsirati da sklope ugovor oko kreditiranja i izvođenja te deonice jer mogu da uzmu dobru naduvanu cenu kad ugovaraju bez tendera.
 
U svakom slučaju, bez da se BG-ZR ne nastavlja na obilaznicu nema logike. Ja sam pre da se spoji od Batajnice do petlje gde ce se BG-ZR spojiti sa severnom tangentom. Jeftinije je. Potrebno je izgraditi samo most preko Dunava.
 
Imao sam prilike da u poslednjih mesec dana prodjem skoro svim deonicama autoputeva kroz našu zemlju pa evo mojih zapažanja o njima, o magistralnim deonicama i uopšteno o saobraćaju kod nas.

Generalni utisci su sledeći:
* Umemo da dobre stvari upropastimo nekim sitnicama koje bi se lako mogle ispraviti :bash:
* Vozači su napeti, mahom bahati, kao na iglama da preteknu nekoga na magistralnim putevima :grand:
* Dosta ljudi ne zna da se ponaša na autoputu (na vožnju preticajnom trakom sam se i navikao) ali da se toliko ljudi zaustavlja u zaustavnoj traci to nigde nisam video. :shock: :bg4:
* Beograd je saobraćajno izuzteno neuredjen. Ulice su gora od gore (ne pričam o glavnim ulicama već o sporednim koje su ipak mnogobrojne). Parkiranje je mnogo teže nego pre par godina, a pod dobrim vozačem u Beogradu se smatraju oni koji su snalažljivi (čitaj bahati, nevaspitani i nekulturni) :bash:

Utisci o putevima
A1
Vozio sam od granice sa Madjarskom do Niša. U principu oseti se ulazak u Srbiju po kvalitetu puta sve do Topole čini mi se. Kao nekada što se osećala razlika na ulasku u Srbiju preko Batrovaca. To bi trebalo da se popravi u nekom budućem periodu. Na par mesta ima nekih radova (nizbrdica nakon Beograda ka Nišu i izmedju Pojata i Niša i čini mi se posle Topole ka Novom Sadu). Sve u svemu nije to loše, vidi se da se radi na nekim delovima. Naravno moglo bi bolje.


A2
Sve je jako dobro, čak nisam ni primetio to neko udubljenje koje svi pominju na staroj deonici Ub-Lajkovac. Ali, naplatna rampa Obrenovac je loše isprojketovana i ne može efikasno da primi veliki broj vozila (kao na primer nedeljom uveče). Toliko je besmisleno isprojektovana da smo od Pozege do Beograda putovali 4h autoputem naspram ~3h koliko je ranije trebalo Ibarskom.
Druga stvar koja me buni je što u oba smera dva puta mora da se predje preko autoputa NS-Niš. :shock: Nešto mi je taj spoj dva autoputa komplikovan previše.

A3
Čini mi se da na dva mesta ima radova sa preusmerenjem u suprotnu traku. Oko Sremske Mitrovice i Rume. Deo je obnovljen i izgleda vrhunski, pravo uzivanje za vožnju.
Turci imaju kamp kod Kuzmina i vidi se da aktivno rade na mostu preko Save. Nemam slike ali bilo je i radnika i kamiona. Mislim da i dalje probijaju šipove.


A4
Meni najlepša deonica ap za vožnju kod nas. Nov asfalt, lepi predeli, pravo uživanje. Malo smo kružili po Pirotu da nadjemo put do naplatne rampe i uključenja na ap tako da bi te sitnice mogli poboljšati.

Mislim da su trenutno najveći prioriteti pored završetka obilaznice oko Beograda, nastavak A2 do Pakovraće(a) da se izbegne Čačak i ta nazovi obilaznica, i Fruškogorski koridor. Taj tunel je preko potreban a nema baš nekih najava o skorom početku radova. Sve ostalo je dobrodošlo ali ovo su po mom mišljenju prioriteti.
 
E tako se to radi .. :D
 

Prilozi

  • _akademici_20200911_182042_0.jpg
    _akademici_20200911_182042_0.jpg
    132,3 KB · Pregleda: 5.720
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=773900#p773900:zge15wz5 je napisao(la):
spatiotecte » 11 Sep 2020 06:37 pm[/url]":zge15wz5]Ovo je običan put
Sa zaustavnim trakama.2400 km za godinu dana u toku rata skidam kapu.
 

Prilozi

  • 1ae0f3df72e2c9b3cb1e7ca90c5ff2cb--alaska-cabin-visit-alaska.jpg
    1ae0f3df72e2c9b3cb1e7ca90c5ff2cb--alaska-cabin-visit-alaska.jpg
    16,2 KB · Pregleda: 5.691
Naravno da put nije tako izgledao, koje bre zaustavne trake i asfalt u ratu. Put je bio malo makadam malo permfrost, a preko reka pontoni .
 
Raspolažu sa resursima jednog kontinenta a napravili su običan pišlijvi put, pretrgli su se. Svaka im čast stvarno.
 
Pisao sam ranije o tom aljaskom autoputu, građen je za vreme rata u okviru strategije eventualne odbrane od napada Japana. Ali najbitnije kod njega je što on pokazuje ono što mnogi ovde ne razumeju, da se autoputevi grade i iz strateških teritorijalnih razloga, a ne samo zbog prometa kako ovde mnogi misle.
Što se tiče dileme dal je ovo autoput, mešate babe i žabe, 1942-e izgled i značenje autoputa nije bilo kao danas. Ovaj autoput je napravljen svega 20tak godina nakon prvog autoputa u svetu u Italiji. Ne znam šta očekujete, autoput izgleda druge polovine 20. veka u 1942-oj?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=774382#p774382:218xkbud je napisao(la):
spatiotecte » Sun Sep 13, 2020 9:42 am[/url]":218xkbud]Raspolažu sa resursima jednog kontinenta a napravili su običan pišlijvi put, pretrgli su se. Svaka im čast stvarno.

zaboravljas da je amerika 1940s za 10 godina cijeli kontinent presojila sa autoputevima. Aljaska je fizcki odvojena od kontinentalne amerike. ako uzmes jedan obicni "pisljivi put" od nju jorka do los angelesa ti je 4 dana voznje. a to je samo prepreko.

u srbiji 80 godina poslje toga se napravi manje kilometraze uprkos iskustvu i tehnologiji.

znas gdje je problem? u LJUDIMA.

ne potcjenuj druge i tudji rad. gledaj na to ako moze neka nacija da nesto tako uradili, mozemo i mi.

ali tesko je praviti autoput iz kafane!
 
Ne razumem poentu uporedjivanja Amera i Srba.
Da nas ima 300 miliona sa tolikom teritorijom kao Amerika pa i mi bi se povezali kilometrima raznih puteva ili ipak misliš da smo toliko nesposobni?
Nešto realnije bi bilo da se uporedimo sa bugarima i rumunima po broju km autoputeva. A da ostavimo supersile po strani.
 
Zapravo, Amerika je premrežena autoputevima počev od pedesetih, zaslugom predsednika Ajzenhauera.

Današnja Amerika je simbol zaostalosti ukupne infrastrukture.
 
Не само то. Одржавање инфра им је такође као и код нас, ако не и много горе. Пре неку годину сам читао податак да им је преко 4000 мостова у стању пред урушавањем.
 
Njima ne treba bombardovanje da im se sruše mostovi, sami će od sebe usled neodržavanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778797#p778797:2nb5btge je napisao(la):
spatiotecte » Mon Sep 28, 2020 11:02 am[/url]":2nb5btge]Ne razumem poentu uporedjivanja Amera i Srba.
Da nas ima 300 miliona sa tolikom teritorijom kao Amerika pa i mi bi se povezali kilometrima raznih puteva ili ipak misliš da smo toliko nesposobni?
Nešto realnije bi bilo da se uporedimo sa bugarima i rumunima po broju km autoputeva. A da ostavimo supersile po strani.

Ja govorim da trebamo da se uporedjuemo sa napredima, i da vidimo sta oni to rade drugacije, a ne odbacivati pametne ideje. Poenta je, da Amerika ima istu populaciju i velicinu zemlje, bila bi uspjesnija.

Ako hoces nekoga blize, imate Austriju ~9,000,000 i 88,000 kvadratni kilometara, Srbija ~7,000,000 i ~77,000. Imate u Dansku.

Sta oni to bolje rade. Poenta je da vecina zivota rezultat ljudskih odluka, individualni i kolektivni. Koje su to lose odluke sta su radjene u Srbiji, i kako se mogu popraviti?

Licno mislim da je najveci deo mentalitet i obrazovanje, sto je veoma retrogradno, a fizicko stanje drzave je reflekcija toga. Ako hocete bolju drzavu, pocimite od sebe i vaseg doma.

To je poent.
 
Da li postoji neki skoriji snimak radova na trasi auto puta Preljina - Požega? Sećam se da je za Miloš Veliki neko bar jednom mesečno snimao trasu dronom. U CG firma koja radi na auto putu Bar - Boljare na svom YT kanalu ( Bemax d.o.o. Montenegro) redovno pravi reportaže dronom gde snimaju napredak radova duž cele trase. Šteta što i kod nas ne rade tako.
 
Bora 773
Površina Srbije je 88 361 kad oduzmes od površine SRJ crnu goru to dobiješ Austrija je 88 879 nesto malo veca od srb
 
Dodje mi da povratim kad vidim kretenizaciju. Toga ima previse u nasim zivotima.

Ali da to vidajm ovde u diskusajama je jos naj tuznije. Dakle...

Autoput u Aljasaci se zidao sa nekih 10 000 ljudi u vremenu kad je maltene bila komunisticka uprava u Americi. Nisu bili komunisti ali u vojnom stanju je toliko mnogo drzavnog uticaja da je maltene komunizam, sve ide ka ratnom cilju.

Taj takozvani autoput nije bio u upotrebi odmah te godine. Krenuo je u upotrebu sledece i odmah je upao u probleme. U severnim predilima se topi zaledjena zemlja. Tako da skoro sve sto se zida tamo bude unisteno zbog zemlje. Tako da se taj put mnogo puta popravljao. Isto je tako u Kanadi, gde novi autoput u najsevernijim predelima ode u propast posle par godina pa mora da se rekonstruise. Ocigledno ljudi ovde nisu nikad culi za "permafrost". Ali vrhunac kretenizacije je da se uzme nova slika i da se prepostavi da je tako izgledalo u 1940tim godinama kad u severnoj americi nisu ni znali sta su moderni autoputevi.

Najgori su oni koji sire lazne informacije... misim, kazu da je zavrsen u septembru ali je ono zavrsen u oktobru, po engleskim izvorima... https://en.wikipedia.org/wiki/Alaska_Highway ... pamet u glavu ljudi alo bre, ovo nije ni dostojno petaka...
A kad se pogleda ova stranica na vikipediji, koja nije ni neki izvor, vidimo da pise da nije bi bilo asvalta na tom takozvanom autoputu. To je tek doslo posle rata na mnogim delovima. I pitam se opet, zasto nam treba ove kretenizam i zatupljivanje, alo?
 
Kad uporedis broj stanovnika i povrsinu USA primetis da treba porediti iskljucivo sa celom Evropom.

Mogu da Vam kazem da su putevi u Kaliforniji katastrofalno losi. Krateri na sve strane. Tockovi otpadaju. Ja sam menjao cele tockove vec 3 puta na 100k predjenih u km. Odrzavanje je gore nego na Kosovu. Prljavstina i djubre na sve strane opsti haos. Ne bi ja bas poredio Srbiju sa USA. Ko god je iskren iz USA i da dodje na nas AP ka Pozegi ce reci WOW sta je ovo.

Jedino sto bi voleo da je vise autoputeva u Srb.
 
Novo osveženje dijagrama sa dosta manjih promena :) Ali idemo redom.

Grafičke promene:
- Promenjena je podloga za crtanje pa ceo Dijagram ima drugačiju formu nego prethodni
- Dijagram kombinuje tekstove na srpskom i na engleskom
- Legenda je značajno proširena

Sadržajne promene:
- Uklonjeni su moto-putevi ("plavi" putevi) zato što izgleda da nema jedinstvenog kriterijuma za takve puteve
- Dodati su opšti internacionalni smerovi kako bi se dobio kontekst veze domaćih autoputeva prema inostranstvu
- Dodata je deonica na Kosovu (u skladu ugovorima koje sklapa vlada Srbije - za sva pitanja oko puteva u pokrajini se obratite vladi a ne meni)
- U poređenju sa prethodnom kartom su ubeležene značajno kraće deonice koje su u izgradnji na A5 i A2 koja odgovara stanju na terenu.

Naravno greške i sl. slobodno u ovu temu pa ću ih ispraviti. :vops:

Karta

200922-MAP-ASD-01.png
 
Vrh