Šta je novo?

Dijagram mreže autoputeva u Srbiji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=694956#p694956:1v9gyngy je napisao(la):
spatiotecte » Fri Jan 03, 2020 1:54 am[/url]":1v9gyngy]

Ovaj plan je baš optimističan, skroz deluje nadrealno da sve ovo urade do 2025te.
Ako izgrade samo pola toga što planiraju imaćemo jednu od najgušćih mreža autoputeva u evropi.

Mislim da ovo što je na mapi nije deo tog plana 2025. Pogledao sam šta su pričali na prezentaciji tog plana i šta je predsednik crtao (bolje reći škrabao po mapi) i ne sećam se da je pominjao ove puteve do Kladova i Negotina na primer.

Mada sad kad vidim šta sam napisao zapitam se o čemu mi raspravljamo. :bash: Poučeni iskustvom stvarno trebamo biti zadovoljni ako urade pola od toga.
 
Da li je iko pročitao šta piše na grafikonu?!

Mreža autoputeva i brzih saobraćajnica. Dve (slovima: 2) različite vrste puteva. Ok?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693804#p693804:tdk14kdj je napisao(la):
JohnnyLee » Sun Dec 29, 2019 8:58 pm[/url]":tdk14kdj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692238#p692238:tdk14kdj je napisao(la):
trialin » 24 Дец 2019, 22:53[/url]":tdk14kdj]......
file.php

реално, једино релевантна је укупна дужина мреже. густина баш и није релевантна, с обзиром да су Словенија и Македонија величине Војводине, па 100 км чини велику разлику у густини

Ako nešto želiš da porediš, onda je jedino gustina (naseljnih područja) relevantna. Jedino se tako i porede zemlje različitih veličina. Kao kada gledaš ekonomsku moć. Porediš BDP po stanovniku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695410#p695410:1u0qt6dx je napisao(la):
VeniVidiVici » 04 Jan 2020 05:47 pm[/url]":1u0qt6dx]Da li je iko pročitao šta piše na grafikonu?!

Mreža autoputeva i brzih saobraćajnica. Dve (slovima: 2) različite vrste puteva. Ok?

Brza saobraćajnica je skoro kao i autoput, to je samo malo jeftinija varijanta. Košta i to dosta para.
 
2+1 Saobraćajnice nisu dobro rešenje jer nemaju razdelno ostrvo ni zaštitnu ogradu izmedju smerova tako da 2+2 brza saobracajnica je mnogo bezbednije rešenje samim tim i mnogo bolje za nas balkance koji nemamo tu kulturu u saobraćaju koju imaju skandinavci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695509#p695509:2i2m4ice je napisao(la):
spatiotecte » Sub Jan 04, 2020 10:55 pm[/url]":2i2m4ice]2+1 Saobraćajnice nisu dobro rešenje jer nemaju razdelno ostrvo ni zaštitnu ogradu izmedju smerova tako da 2+2 brza saobracajnica je mnogo bezbednije rešenje samim tim i mnogo bolje za nas balkance koji nemamo tu kulturu u saobraćaju koju imaju skandinavci.
Svih 1000+ kilometara u Svedskoj imaju dokazano vrlo snaznu razdelnu ogradu. Deo koji mene vise brine je kad ljudi probaju da izforsiraju da preteknu jos jedan auto pri samom kraju tog segmenta gde su 2 trake i ponekad jedva stignu da se vrate u pravu traku pre nego sto im nestane puta. Osecam da bi se to forsiranje dogadjalo cesto u Srbiji
 
Ok ali u jednom smeru možeš da pretičeš dok u drugom ne možeš tako da je to u neku ruku ipak polu rešenje.
Plus ovo sto si opisao kao sto znaš bi prouzrokovalo u Srbiji više saobraćajnih nesreća nego bezbenosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695513#p695513:2xz9zx63 je napisao(la):
spatiotecte » Sub Jan 04, 2020 11:00 pm[/url]":2xz9zx63]Ok ali u jednom smeru možeš da pretičeš dok u drugom ne možeš tako da je to u neku ruku ipak polu rešenje.
Ne mozes da pretices 2 kilometra u vrh glave posto onda dodje na tebe "red" da imas dve trake
 
Razumem taj naizmenični sistem, zato kažem da nije dobar za nas.
To bi bilo non stop pun gas-koči ko blesav.
 
Mislim pazi, svakako je bolje imati 2+2, to je svima jasno. Ovu 2+1 ideju sam samo pomenuo zbog potencialne ustede na putevima gde nema preterano puno saobracaja, kao sto bi bio slucaj kod tih brzih saobracajnica. Tu je pitanje dal bi radije imali x kilometara 2+2 ili x+y kilometara 2+1 za isti novac posto je standard "proverna" sirina za 2+1 10 metara. Ali u isto vreme, osecam da bi ta usteda na asfaltu ili cemu vec mogla biti beznacajna posto predpostavljam da nije slucaj da kosta put sirok 20 metara milion na kilometar a put sirok 10 metara tacno pola toga.

Sto se tice same sigurnosti ovih puteva, evo clanka (na Svedskom al se moze lako prevesti http://www.mittitrafiken.se/upload/bnrimg/document/39598-Doedens-vaeg.pdf) gde pominju koliko se je smanjio broj smrtnih nesreca nakon sto su uveli 2+1 umesto 1+1 sa sirokim trakama. Ali opet, to bi zahtevalo da se postigne neki novi nivo discipline na putu kod nas sto i nije tako lose, iako pomalo nerealno.
 
Ni 2+2 bez razdelne ograde nije za nase vozace. Tu se tek ne osecam bezbedno jer svi voze debelo preko ogranicenja. Ovo 2+1 sa razdelnom ogradom ima smisla za neke deonice koje nemaju toliki protok saobracaja. Pod uslovom da se ostavi prostora za eventualno prosirenje. Uostalom postoji dosta mesta na kojima imamo 2+1.
 
iskreno mislim da ne treba praviti puteve (sa ovim mislim na ove brze saobracajnice) koji bi imali smisla za ludu voznju posto je to vec dovoljno veliki problem kod nas koji neretko vodi do smrtnih ishoda i kog treba polako iskoreniti. Ako neka osoba zeli brze da vozi, nije greh ocekivati da ta osoba vozi "sporo" tih kilometar-dva iza nekog pa da onda pretekne. Ogranicenje na ovakvih putevima je cesto 100kmh+ sto opet nije tako sporo za deonice koje u svakom slucaju ne trebaju da imaju brzine poput onih na autoputevima a istovremeno su brze od onog sto vec postoji danas. Ako ti je put na toj deonici dug manje od 30 kilometara na primer sto ce uglavnom biti slucaj jer se ili ide do obliznjeg veceg grada ili do pravog autoputa, neces napraviti apsolutno nikakvu znacajnu razliku vozio 100 ili 140. Ako se radi o duzim putovanjima gde tih dodatnih 40kmh stvarno skrati vreme za sat ili vise, ona se vecinom obavljaju na pravim autoputevima gde je to lakse raditi
 
Stefane,

mozda razmislis o tome da u BG-u Dunav bude prikazan horiozntalan a Sava vertikalno?
To vise lici na ono sto je u centralnom delu Beorgada - odnosno na ono sto smo naviki da vidimo.

Pogledajte prilog 1
 
@Lord Nije ovo dijagram puteva kroz Beograd nego kroz Srbiju. Odzumiraj sliku pa ćeš videti da tvoj predlog nije baš logičan
 
Nisam rekao da se putevi treba da se menjanju nego samo blaga korekcija izgleda dela reke u samom prikazu Beograda. Razumem ja da je ovo uprošćen dijagram, ali mislim da je kod Begrada ta apstrakcija pravi da Beograd izgleda zarotirano. Za razliku od ostalih gradova na istoj mapi koji su OK prikazani.
 
Ok, prihvatam da je možda čak i stvar ukusa, šta znam meni je baš dobro ovako kako je i ne percepiram Beograd zarotiranim zbog toga
 
Ljudi moji pa ja uopšte nisam u toku. Ovo je prilično gusta mreža za tako kratak rok. Takođe dobro je to što su uzete i brze saobraćajnice u obzir radi racionalnog pokrivanja sporednih putnih pravaca sa slabijim obimom saobraćaja.

Interesantno je to da je pun profil autoputa sa potpunom denivelacijom ukrštanja predviđen za koridore Niš-Priština, Pojate-Užice, Užice-Boljare, Užice-Kotroman, Bubanj Potok-Vršac, Ostružnica-Bubanj Potok, Borča-Zrenjanin-Novi Sad, Kuzmin-Sremska Rača, da su brze saobraćajnice predviđene na koridorima Kragujevac-Mrčajevci, Loznica-Šabac-Ruma-Novi Sad, Mala Krsna-Požarevac-Golubac-Donji Milanovac-Kladovo, Paraćin-Zaječar-Negotin-Stara Brza Palanka, Bački Breg-Sombor-Vrbas-Srbobran-Novi Bečej-Kikinda s tim da nije poznato da li će ceo koridor Valjevo-Lajkovac-Lazarevac-Aranđelovac-Topola-Markovac-Despotovac-Bor-Zaječar sa krakom Aranđelovac-Orašac-Mladenovac-Mali Požarevac (nazvan Vožd Karađorđe tj. Karađorđev koridor) biti izgrađen u punom profilu ili će delimično biti izveden u vidu brze saobraćajnice.

Ovaj poslednji najvećim delom deonice Vlaška-Mali Požarevac već ima profil poluatoputa pa je bar do Mladenovca suludo ostaviti brzu saobraćajnicu posebno kada se uzme u obzir da je isti satelitski grad u makroregionu Beograda. S tim u vezi ne bi bilo loše da se Karađorđev koridor izgradi u vidu autoputa od Valjeva bar do Despotovca imajući u vidu tangencijalnu vezu južnog oboda beogradskog regiona sa dva paralelna međunarodna koridora.

Osim navedenog Grad Beograd može sam izgraditi prigradske autoputeve makar na deonicama Jablanička-Petlja Orlovača-Lipovica-Barajevo (ako ne skroz do Čukaričke Padine), odnosno Ostružnica-Obrenovac.
 
Posle dužeg vremena novi update sa par novosti :)

- "Podloga" karte je značajno promenjena i raširena kako bi imali mesta za buduće koridore
- Prebacio sam tekstove iz latinice u ćirilicu
- Sklonio sam pravce za koje nije 100% sigurno da li će da se grade. Na primer, pravac od Beograda preko Zrenjanina do Novog Sada ću tek onda da ubacim kada se bude usvojila varijanta tog pravca.
- Izbačen je Fruškogorski koridor, biće ponovo ubačen kada se bude bio konkretno gradio / planirao.

- NOVO: Ubačeni su "motoputevi" - ne svi, to je i dalje velika misterija koji putevi se u Srbiji vode kao motoputevi. Tu će biti dosta promena u narednim verzijama! Tu sam još u fazi istraživanja

Karta u visokoj rezoluciji

Dijagram-APS-20200830-A_min.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770381#p770381:137sjt8n je napisao(la):
Пантограф » 30 Aug 2020, 14:45[/url]":137sjt8n]Poznato je kuda će ići Beograd-Bečkerek-Ujvidek:

https://www.ekapija.com/news/298489...o-puta-beograd-zrenjanin-novi-sad-evo-kuda-ce

Ehej Panto, hvala za link - ja sam se ovde orijentisao ka zadnjoj vesti sa beobuild.rs odnosno: http://beobuild.rs/trasa-banatskog-autoputa-p2952.html
Ja sam razumeo da je plan da se izgradi autoput ali ne i koja varijanta, varijante se delom značajno razlikuju (npr. ili severno oko zrenjanina ili južno). Ili sam nešto propustio? Ako već postoji jasno ucrtana trasa, ucrtaću je na kartu.
 
Pa postoji trasa, videćeš na linku. Između ostalog, u Beogradu se ne nastavlja na Zrenjaninac.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770387#p770387:ayt9gm9i je napisao(la):
tragac » 30 Aug 2020, 14:56[/url]":ayt9gm9i]Kako učiniti da se u našem svakodnevnom diskursu koriste numerički nazivi autoputeva An kao i uostalom svih drugih puteva?

Za početak mislim bi trebalo nazive "koridor 10" ili "koridor 11" isključivo ostaviti u dokumentima za strateško (apstraktno) planiranje a u svakodnevnici koristiti A ili E oznake. Ništa drugo.
 
Vrh