Šta je novo?

Dijagram mreže autoputeva u Srbiji

Još jedan detalj, pre petlje "Mačkat" je planirana petlja "Zlakusa".

IMG_20220513_184434.png
IMG_20220513_184041.png
 
Takozvani ipsilon krak oko Subotice nije 2+2 motoput, nego 1+1 magistrala sa kružnim tokovima umesto raskrsnica, što bi pošten svet rekao obilaznica.

Takođe, područje s posebnim dijagramom Novi Sad funkcioniše malo drugačije, isključenje sa auto puta je jedno po smeru, sa naplatnom rampom na početku paralelnog puta koji je onda 2+2 motoput sa tri isključenja i autoputem kao razdelnim ostrvom u sredini (tzv. obilaznica oko Novog Sada), odnosno rampom za povratak na autoput na kraju. Gledajući trenutni dijagram, očekivao bih tri naplatne rampe po smeru.
 
Poslednja izmena:
@dragan biće ispravljeno.
Takozvani ipsilon krak oko Subotice nije 2+2 motoput, nego 1+1 magistrala sa kružnim tokovima umesto raskrsnica, što bi pošten svet rekao obilaznica.
Da da, tačno izbaciću ga u reviziji kasnije.
Takođe, područje s posebnim dijagramom Novi Sad funkcioniše malo drugačije, isključenje sa auto puta je jedno po smeru, sa naplatnom rampom na početku paralelnog puta koji je onda 2+2 motoput sa tri isključenja i autoputem kao razdelnim ostrvom u sredini (tzv. obilaznica oko Novog Sada), odnosno rampom za povratak na autoput na kraju. Gledajući trenutni dijagram, očekivao bih tri naplatne rampe po smeru.
Ovo nije pregled naplatnih rampi nego samo izlaza :):)
 
Takozvani ipsilon krak oko Subotice nije 2+2 motoput, nego 1+1 magistrala sa kružnim tokovima umesto raskrsnica, što bi pošten svet rekao obilaznica.
Ипсилон крак је 1+1 мотопут (на снимку се виде знаци за мотопут и ограничење 100 км/ч:
), није магистрала. Разлика између мотопута и осталих државних путева првог Б реда (некадашњих магистралних путева) је у категоријама возила која могу да га користе, не у броју трака, врсти раскрсница итд. На мотопуту нема пешака, бициклиста, запрежних возила, возила са максималном конструкционом брзином до 50 км/ч итд.

Ево шта каже ЗОБС (https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_bezbednosti_saobracaja_na_putevima.html):
motoput je državni put namenjen isključivo za saobraćaj motocikala, putničkih vozila, teretnih vozila i autobusa, sa ili bez priključnih vozila i kao takav obeležen propisanim saobraćajnim znakom
 
Bravo @Steva, dijagram izgleda fenomenalno.
Vidim da si uvazio moje predloge u vezi legende, sada izgleda savrseno (y)
U duhu minimalizma koji podrzavam, imam jos par predloga :) Posto oznake za medjunarodni prelaz, cvor i dijagram vec imas u legendi, razmisli da te opise izbacis sa same mape. Dakle, na mapi moze da stoji samo Horgos umesto Granicni prelaz Horgos. Isto i za cvor i za dijagram. Ovo je cisto kozmetika i neki moj ukus, i bez toga mapa izgleda sjajno 👏
 
koja katastrofa od rasporeda petlji, ne verujem da ovome prisustvujem...kakva je ova petlja KREMNA u sred apsolutno ničega, a Užice iskulirali kao što su i Rakovicu pri gradnji Obilaznice, čak i gore...
 
koja katastrofa od rasporeda petlji, ne verujem da ovome prisustvujem...kakva je ova petlja KREMNA u sred apsolutno ničega, a Užice iskulirali kao što su i Rakovicu pri gradnji Obilaznice, čak i gore...
@tragac mislim da debelo gresis. Kao prvo moras uzeti konfiguraciju terena uzicke kotline koja se obilazi sa juzne strane u izrazito strmom profilu. Zlakusa su tacka gde se buduci Ap iz do tada horizontalnog kretanja naglo pocinje uspinjati ka Mackatu I da je prosto nemoguce na tom usponu locirati funkcionalnu petlju. Dakle Zlakusa su tu poslednja pozicija iz pravca Pozege koja se nametnula kao logicno resenje. Kada dalje put prolazi pored Sevojna on je vec uveliko podignut par stotina metara I gledano na karti je jedno a na lice mesta potpuno drugo.
Dalje zasto Mackat? Pa vrlo jednostavno jer je to naj idealnija tacka za sve Uzicane I buduce korisnike obilaznice ka Bajinoj Basti, /tu je planiran I dvokilometarski tunel ali u daljoj buducnosti/ da se iskljuce jer u suprotnom bi morali kad dolaze sa Zlatibora, da prodju do Zlakusa, pa da se vracaju u Uzice.
Da zakljucim, blize tacke za petlje jednostavno nije bilo moguce postaviti nigde blize Uzicu.
P.s Moram ovde javno pohvaliti Stevin rad I trud, a iznad svega njegovu spremnost da uvazi svaku konstruktivnu sugestiju. Respekt
 
@markomarkovic dobra sugestija za granične prelaze, promenio sam u reviziji. Samo treba refreshovati prethodnu stranicu (y)
@dragan ispravljena je petlja pa je ispravno "Zlakusa" umesto "Požega". Inače odakle ti karta? Jako mala ali zanimljiva informacija je da je autoput do Kotromana označen kao A6 što sam i uneo u reviziju dijagrama
@wrexham zasada sam izbacio subotički Y pošto ne odgovara ni mom ličnom tumačenju na legendi dijagrama.

@svi ostali - hvala :cool:

Link ka trenutnoj reviziji.
 
koja katastrofa od rasporeda petlji, ne verujem da ovome prisustvujem...kakva je ova petlja KREMNA u sred apsolutno ničega, a Užice iskulirali kao što su i Rakovicu pri gradnji Obilaznice, čak i gore...
Od Zlakuse do Užica je potpuno renoviran put, na kome neće biti gužve, jer će saobraćaj ići dalje ka Mačkatu autoputem.
Ne vidim problem kao sa Kružnim i Rakovicom.
Kod Sevojna će autoput biti blizu magistrali ali će visinska razlika biti velika. Autoput ide po drugom brdu.
 
Prošlo je par meseci pa eto i nove verzije :)

  • Određene petlje su preimenovane da slede logiku trenutne nomenklature. Primer petlje Mačkat i Zlakusa su preimenovane u Užice Zapad i Užice Istok, petlja Preljina je sada Čačak Istok itd. Hvala na sugestiji @KrCan
  • Crnogorski krak je pozeleneo :)
  • Ostalo je regularni apdejt trasa u izgradnji itd.


Greške i primedbe će biti ispravljane u hodu kao i uvek.​


Dijagram-APS-20220829-A.png
 
Prošlo je par meseci pa eto i nove verzije :)

  • Određene petlje su preimenovane da slede logiku trenutne nomenklature. Primer petlje Mačkat i Zlakusa su preimenovane u Užice Zapad i Užice Istok, petlja Preljina je sada Čačak Istok itd. Hvala na sugestiji @KrCan
  • Crnogorski krak je pozeleneo :)
  • Ostalo je regularni apdejt trasa u izgradnji itd.


Greške i primedbe će biti ispravljane u hodu kao i uvek.​


Dijagram-APS-20220829-A.png
Ja imam predlog za crnogorski autoput da dodaš petlju Kolašin kako bi bilo preglednije.
 
фали ти АП КиМ. имаш Р-7 од Приштине до Албаније преко Призрена и Р-6 преко Урошевца до БЈР (десни клик за пуну резолуцију)

map.png
 
фали ти АП КиМ. имаш Р-7 од Приштине до Албаније преко Призрена и Р-6 преко Урошевца до БЈР (десни клик за пуну резолуцију)

map.png
Neću sada da se prčkam sa pokrajinom, tamo su tek putevi samo de jure autoputevi ali situacija na terenu je takva da kuće imaju sopstvene izlaze na auto put tako da me mrzi da se bakćem sada s time šta je AP a šta nije.


Primer:

1661777528734.png
 
@Steva

Ниси у праву око аутопутева на КиМ. На Openstreetmap се види тачно шта је аутопут, а шта је магистрала проширена на две коловозне траке (мотопут). Види се на снимцима које си поставио такође.
 
Poslednja izmena od urednika:
Moja sugestija za dijagram :
Dodavanje sledećih deonica : brza saobraćajnica Kosovska Mitrovica-Priština,auto put Priština Prizren,Priština-Skoplje.
 
Moja sugestija za dijagram :
Dodavanje sledećih deonica : brza saobraćajnica Kosovska Mitrovica-Priština,auto put Priština Prizren,Priština-Skoplje.

Тај аутопут код Призрена тешко да може да се зове аутопутем кад се неки споредни сеоски путеви директно укрштају са "аутопутем".
 
Precednik obeležio crveno (one koji se rade i koji treba da se ugovore) da izgleda kao da se sve radi,i zeleno malo dalja budućnost (kada će se raditi).
323679142_1344998386254939_6661621232038868694_n.webp~2.jpg
 
Vrh