Rupa bez dna, gubici, svakodnevne muke... čovek bi pomislio da se radi o Železari Smederevo a ne o jednom od dva najveća domaća prehrambena trgovinska lanca (pata karta sa hipertrofiranim Mercatorom u Agrokorovom vlasništvu), koji je samo prve godine po promeni vlasništva knjižio gubitak - i to ne na osnovu lošeg poslovanja i stvarnog gubitka, već isključivo na osnovu očekivane enormne dobiti.
Da je baš tako kako veliš, otkud sva ova besomučna ulaganja Deleza u renoviranje objekata? Šta sprečava jednu izrazito kapitalističku stranu firmu da zatvori sve male trgovine koje joj predstavljaju balast i stvaraju tolike gubitke? Kompanije kotirane na berzi ne pate od viška emocija i profit im je jedini bog. Samim tim, ne verujem da bi se u Delezu libili da drastično režu sve moguće troškove kako bi stigli na zelenu granu. Ne bi držali neprofitabilne objekte, ne bi zapošljavali nove radnike, ne bi ulagali ogromne svote u modernizaciju (pored trgovina, ne zaboravimo i veliki distributivni centar u Staroj Pazovi).
Da je u pitanju državna kompanija od strateškog značaja koja zapošljava veliki broj radnika na manjoj teritoriji (poput pomenute Železare), pa i da pomislimo da je u kupoprodajnom ugovoru mogla da stoji klauzula o zabrani otpuštanja radnika ili obavezi čuvanja postojećeg broja objekata. Ali, kako se radi o gigantskoj transakciji zaključenoj između dve privatne kompanije, tako nešto je zaista teško zamisliti.
Da se ne bismo oslanjali na lažima sklonu kozu (mene), hajde da vidimo šta nam poručuje rog (sam Delez).
Evo dela iz njihovog poslednjeg kvartalnog finansijskog izveštaja koji se tiče i nas (namerno ne prevodim zarad autentičnosti):
"Finally, our Southeastern European operations reported an outstanding performance. In Greece, our Alfa Beta stores, uniquely positioned, have implemented successful promotional and marketing plans, in a grocery market that continues to shrink. In Romania, our operations continued to build on their strong momentum and commercial programs and benefited from favorable economic conditions, driven by lower VAT.
Finally, we also enjoyed positive comparable store sales growth in Serbia."
http://www.delhaizegroup.com/en/Publica ... sults.aspx