За 0,6 хектара на Аутокоманди најмање 6,8 милиона евра
Дирекција за грађевинско земљиште продаје парцелу коју је Петар Матић, власник „МПЦ холдинга”, пре шест година вратио граду и сада тражи 130.450 динара за квадратни метар
Аутор: Далиборка Мучибабић понедељак, 18.07.2016. у 21:10
Мирослав Мишковић, власник „Делта холдинга”, има разлог да отвори шампањац. Оглашавањем продаје 0,6 хектара на Аутокоманди, плаца који му је највећи супарник на тржишту некретнина Петар Матић испред носа узео пре осам година, а потом граду вратио 2010. Мишковићу је Дирекција за грађевинско земљиште пружила шансу да коначно суверено загосподари најатрактивнијим вождовачким земљиштем између аутопута, Булевара ослобођења и трасе унутрашњег магистралног полупрстена. Хоће ли се Мишковићева компанија такмичити знаће се 16. августа када је заказано отварање понуда. Да би се домогао и преостале парцеле од 6.421 квадратног метра (0,6 хектара), један од најбогатијих Срба који већ поседује пет хектара на Аутокоманди мораће да се „испрси” и плати најмање 837.624.201 динар (6,8 милиона евра), односно 130.450 динара (1.060 евра) за квадратни метар, под условом да буде једини понуђач. То је износ почетне цене, а њену тржишну вредност проценио је Секретаријат за финансије – Управа јавних прихода Београда. Упућени у тржиште некретнина сматрају да је квадрат земљишта на Аутокоманди прецењен и да би једино Мишковић имао интереса да га купи.
Јер, каже наш саговорник, реч је о малој парцели окруженој земљиштем у Мишковићевом власништву и саобраћајницама па би било тешко осмислити пројекат који се не уклапа у идеје „Делте” за Аутокоманду. Његово образложење има смисла зато што та компанија већ годинама најављује да ће градити шопинг мол „Делта планет” од 175.000 квадрата на пет хектара. То је двоструко више од „Делта ситија”, за 40.000 квадрата пространије од „Ушћа”, али ипак мање од будућег тржног центра у „Београду на води” који ће имати 200.000 квадрата.
Упитани да ли су поново око бацили на парцелу од 0,6 хектара где је дозвољено зидати два објекта – четвороспратницу од 22 метра и пословну кулу висине 75 метара (21 спрат) – у „Делти” нису директно одговорили, али такву могућност нису ни одбацили.
– Пројекат „Делта планет” могуће је реализовати на постојеће две парцеле. Додавањем треће, која је сада оглашена, целокупна локација била би употпуњена што би омогућило бољу искоришћеност постојећих капацитета. То би било добро за пројекат, али није неопходно – наводи „Делта” у писаном одговору.
Почетну цену парцеле у тој компанији коментаришу као „одраз очекивања које званичници града имају од ове продаје”.
– Тржиште ће показати да ли је та процена адекватна и да ли је ова локација заиста толико атрактивна – кажу у „Делти”.
Мало је вероватно да ће било ко ко познаје историју односа на тржишту некретнина између Мирослава Мишковића и Петра Матића, власника „МПЦ холдинга”, оспорити да је Аутокоманда за „Делту” одувек била тиха патња. И да ће Мишковић зграбити слободно земљиште чим му се за то укаже прилика. То је учинио пре пет година тако што је од града закупио два хектара између аутопута и Улице Трише Кацлеровића и за њих дао милијарду динара. До тог плаца на Аутокоманди Мишковић ни тада не би могао да дође да га Матић, у пакету са пaрцелом коју је Дирекција сада огласила, није вратио граду у фебруару 2010. Он је такав потез објаснио економском кризом, али и чињеницом да су урбанисти планским документима преполовили спратност објеката у тој зони.
За тај простор Матић никада није обелоданио планове. Супротно великом такмацу, „Делта рил естејт” никада није крио да намерава да подигне две пословне куле од по 40 спратова и шопинг мол. Покренули су израду плана детаљне регулације дела централне зоне Аутокоманде који је усвојен 2007. године.
Пре тога, 2005. „Делта” је купила предузеће „Аутокоманда” за 17 милиона евра и домогла се 3,3 хектара. Да би подигла шопинг мол „Делта планет” и две куле двоструко мање спратности него што су првобитно замислили, Мишковић је морао да обезбеди додатне хектаре на Аутокоманди. Али то му 2008. године није пошло за руком. Јер, у борби са још две компаније Петра Матића, „Делта” је завршила на трећој позицији понудивши 1,9 милијарди динара. То није било довољно јер Матић је тада био спреман да плати две милијарде, односно 300 милиона више од почетне цене. Осим што је могао да се похвали да је за земљиште дао рекордну суму у то време, Матић је, закупивши око 2,8 хектара, „Делтин” плац од 3,3 хектара заградио са две стране. Зато је она 2008. била приморана да пројекат сведе на шопинг мол од 120.000 квадрата. Kада је град 2011. понудио у закуп парцелу од два хектара од које је Матић одустао годину раније, Мишковић je поскочио да се докопа тог земљишта и најавио градњу тржног центра од 175.000 квадрата. Али од тада до данас ни ашов нису заболи. Зашто?
– „Делта” је као инвеститор спремна одмах да почне изградњу. Када ће то бити зависи од формирања јединствене грађевинске парцеле и добијања грађевинске дозволе, а одговор на питање зашто то до сада није завршено могу да дају само градске власти – објашњавају у „Делти”.
У тој компанији тврде да пројекат шопинг мола у овом тренутку не подразумева изградњу пословних кула.
– Није искључена могућност да се та одлука промени, али како сада посматрамо пројекат, то је само могућност – кажу у тој компанији.
Допринос за земљиште још 3,8 милиона евра
Купац 0,6 хектара обавезан је да цео износ за земљиште које најмање може коштати 837.624.201 динар (6,8 милиона евра) плати у року од 15 дана од дана достављања решења о отуђењу грађевинског земљишта. Осим тога, он треба да да и 467.949.362 динара (3,8 милиона евра) на име доприноса за уређивање грађевинског земљишта ако буде саградио планом дозвољену нето површину – 17.978 квадрата. Јер, та такса у првој зони за комерцијалну делатност којој припада Аутокоманда је 26.029 динара за квадрат нето површине објекта.
Допринос се утврђује решењем о издавању грађевинске дозволе, а обрачунава га Дирекција за грађевинско земљиште. Инвеститор може да га измири одједном и тада добија попуст од 30 одсто или да цео износ плати на 36 рата.