Šta je novo?

Delta Planet Autokomanda - [Tržni Centar | 172 000 m²]

Sve vreme je i stajao pod tim imenom "Mall of Serbia", a ovaj novi dizajn su krstili nesto po autokomandi.

To ti je slicno zvanicnom nazivu projekta koji je poznat javnosti i nazivu projekta koji sam projektant koristi kao neki kod. Tako da ako cujes Mall of Serbia ili Delta Planet znaj da je to jedno te isto.
 
Secate li se prvih rendera za kule na Autokomandi?

eetchina,20090405145424916.jpg


Ovako bi izgledalo, uzivo...
 
I jel se sta desava sa ovim projektom, vidim da su se romi vec naselili pokraj somice na ovoj lokaciji :D
 
Bas sam juce prosao. Na terenu se ne desava apsolutno nista.

Prica se po gradu da je SEKA bas, bas udarila po Delti, tacnije najvise po Delta Real Estateu. Trenutno su i u frci jer su u opasnosti da izgube posao u Ljubljani posto nisu uplatili potreban novac.

Drugi problem je ono razgranicavajne projekata o kojem smo ranije pricali - tj. sta sad pripada MPC-u, a sta Delti. Dakle, od Deltinih kula nema nista, to je ocigledno, ali izgleda da je i sam trzni centar po idejnom resenju zalazio malko u tudje zemljiste. I to treba da se resi.

No, Belleville, na koga su usmerili najveci deo svojih kapaciteta, je sada gotov, tako da cemo videti narednih meseci kakvi su im dalji planovi, ako ih uopste imaju.
 
Ma dobro je sto je Miskovic na kraju izvisio. Godinama samo pricaju nista nerade a kozna kad bi i poceli. Projekat im je bio stvarno lep jedino je zbog toga steta, no da vidimo sta planiraju ovi iz MPCa, mozda bude i bolje! :kk:
 
Kruni se Matićevo carstvo

Vlasnik MPC propertisa prodao poslovnu zgradu i dva placa u Novom Beogradu, a za tri hektara placa na Autokomandi zatražio raskid ugovora o zakupu

Kompanija MPC propertis, biznismena Petra Matića, počela je da se oslobađa svojih nepokretnosti u Beogradu. Nedavno je za devet miliona evra prodata poslovna zgrada u Bulevaru Zorana Đinđića, koju je dobio kupovinom firme „Hipo konsultanti”. Potom je „utopio” dva placa, površine oko dva hektara, u blizini novobeogradskog Buvljaka. Najveće iznenađenje je, ipak, najava raskida ugovora o zakupu tri hektara zemljišta na Autokomandi, za koje se pre godinu dana grčevito borio sa „Deltom”.

Zašto jedan od najvećih ulagača u nekretnine povlači ovakve poslovne poteze, juče u MPC-u nismo saznali. Premda čaršija sluti da je američki partner „Meril Linč” zbog svetske finansijske krize ugrozio i Matićevu kompaniju. Realnije ipak zvuči da je tržište poslovnog i komercijalnog prostora prezasićeno. Otuda namera ove kompanije da se što pre oslobodi zemljišta na kome treba da zida poslovne zgrade.

Gradskom Sekretarijatu za imovinskopravne poslove podneo je zahtev za raskid ugovora sa Direkcijom za građevinsko zemljište o zakupu placa na Autokomandi, za koji je njegova firma „Plenum” izlicitirala 23 miliona evra u decembru 2008. godine.

Matićeva firma se još vodi kao zakupac, jer se čeka da Sekretarijat donese rešenje o raskidu ugovora, prosledi ga gradonačelniku na potpis, a on potom Direkciji za građevinsko zemljište.

– Po raskidu ugovora, obračunaćemo koliko novca od naknade za uređenje zemljišta vraćamo drugoj strani. Ugovoreno je odloženo plaćanje, pa ćemo videti šta je i koliko izmireno. Što se zakupnine tiče, koju je uredno plaćao, ona mu neće biti vraćena. Mesečna rata je iznosila 1,6 miliona dinara – kaže Nenad Bajić iz Direkcije.

Međutim, to ne znači da će zemljište na Autokomandi biti ustupljeno „Delti”, koja je na tom tenderu licitirala za ovaj plac kako bi zaokružila celinu. Pošto je vlasnik susednih parcela, plan joj je bio da tu podigne poslovne kule i veliki trgovinski centar.

Raskidom ugovora zemljište se vraća gradu. Ukoliko želi da ga iznajmi ili proda, moraće da raspiše novi tender. Pitanje je da li će u skorije vreme iko imati interes da ga zakupi. U Beogradu gotovo da nema potrebe za novim tržnim centrima i kancelarijama, jer i ono što postoji gotovo da je poluprazno. To se odrazilo i na cenu, pa je kvadrat luksuznog poslovnog prostora u Novom Beogradu sa prošlogodišnja 23 evra pao na 10.

Siniša Nikolić, konsultant za investicije, ovakvo stanje na tržištu pripisuje krizi, koja je uticala i na promenu politike investicionih fondova.

– Više niko ne daje pare za poslovni i komercijalni prostor. Okrenuli su se isključivo stanogradnji i ulaganju u poljoprivredu. Ne verujem da će se nešto bitnije promeniti u narednom periodu – kaže Nikolić.

Slične stavove brani i Jovica Jakovac, direktor „Kolijersa”, ukazujući da su cene zakupa poslovnog prostora na „istorijski niskom nivou”, ali da je popunjenost mnogo veća u Zagrebu nego u Beogradu.

Istraživanja ove međunarodne agencije za promet nekretnina ukazuju da će u glavnom gradu naše zemlje vrednost poslovnog prostora padati, jer bi banke mogle uskoro da aktiviraju hipoteke koje su davale raznim investitorima.
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Kruni-se-Maticevo-carstvo.lt.html


Po meni je ovo vrlo pametan potez MPC-a jer su neke vrlo teško utržive investicije prodali, smanjili svoje gubitke i uplivao je svež keš u firmu, a on će verovatno ići u projekte koji u narednih nekoliko godina imaju bolju budućnost (Kalemegdan apartmani). Sigurno je pozicija na Autokomandi dugoročno gledano fenomenalna, ali se postavlja pitanje kada bi ta investicija krenula u realizaciju i koliko bi dotle MPC spucao para, a bez ikakvog prihoda od lokacije (dok je Miško poizdavao svoje hangare na Autokomandi i dobija kakav takav prihod). Mislim da će realizacija projekata na ovoj lokaciji čekati dolazak UMP-a do nje, jer je ovako gledano mikro lokaciji veoma loša. U svakom slučaju, investirati u izgradnju poslovnog prostora bilo gde u Beogradu u naredne dve godine je vrlo loš izbor za ulaganje para.

Sve u svemu, poslovno gledano potez MPC-a je odličan za njih i dalji razvoj tog holdinga tako da se ne slažem sa naslovom teksta da se Matićevo carstvo "kruni", već je pre stvar o pregrupisavanju kapitala i promeni prioriteta.
 
U principu, ovo nije nista dramaticno. Slazem se sa shmeksijem, MPC je samo racionalno postupio - treba se koncentrisati na to da se zavrse Tri lista duvana i Kalemegdan park apartmani. A kao kapital u zemljistu i nekretninama za narednih tri do pet godina im je sasvim dovoljan prostor u Bloku 16 za eventualnu drugu Usce kulu, kao i zgrada BIGZ-a koja ima ogroman potencijal.

Ipak, zanima me koji ce biti dalji potezi grada u vezi sa Autokomandom. Mislim da bi cekanje "boljih dana" u ovom trenutku bio najbolji potez.
 
shmeksi":2v4nxg51 je napisao(la):
...Sve u svemu, poslovno gledano potez MPC-a je odličan za njih i dalji razvoj tog holdinga tako da se ne slažem sa naslovom teksta da se Matićevo carstvo "kruni", već je pre stvar o pregrupisavanju kapitala i promeni prioriteta.
Hm, imam prijatelja koji je 2006. prešao iz Delte u MPC a sada se opet zanima za prelazak u Deltu. Meni se ipak čini da je stvar gora po MPC nego što se iz teksta da zaključiti.
 
Autokomanda između dva para „večitih rivala”
„Del­ta” za sle­de­ću go­di­nu planira zi­da­nje „Si­ti apartmana“ u bli­zi­ni Zve­zdi­nog sta­di­o­na, a 2012. šo­ping mo­la uz auto­put Be­o­grad–Niš. – Pe­tar Ma­tić od­u­stao od ze­mlji­šta, a Zve­zda i Par­ti­zan če­ka­ju privatizaciju

8.jpg


Od pet pro­je­ka­ta či­ja se grad­nja go­di­na­ma na­ja­vlju­je na vi­še od 30 hek­ta­ra ze­mlji­šta na be­o­grad­skoj Auto­ko­man­di, naj­ve­ro­vat­ni­je je da će „Del­ta hol­ding” sle­de­će go­di­ne po­če­ti zi­da­nje stam­be­nog cen­tra „Si­ti apart­ma­ni” tik uz kom­pleks sta­di­o­na Cr­ve­ne zve­zde. Kom­pa­ni­ja Mi­ro­sla­va Mi­ško­vi­ća mo­ra­la je da od­u­sta­ne od po­di­za­nja dve po­slov­ne ku­le na 3,3 hek­ta­ra po­red auto­pu­ta Be­o­grad–Niš ali ne i od grad­nje šo­ping mo­la na toj lo­ka­ci­ji, ko­ju sad na­ja­vlju­je za 2012. go­di­nu.

„MPC pro­per­tis” Pe­tra Ma­ti­ća is­pao je iz igre ka­da je ne­dav­no vra­tio gra­du za­ku­plje­nih 2,8 hek­ta­ra na ko­ji­ma je na­me­ra­vao da po­dig­ne po­slov­no-ko­mer­ci­jal­nu če­tvrt. Ide­je Cr­ve­ne zve­zde i Par­ti­za­na da ob­no­ve sta­di­o­ne i uz njih sa­gra­de i po­slov­ne, tr­go­vin­ske i za­bav­ne objek­te za­mr­znu­te su do dalj­njeg. Osim plan­skih do­ku­me­na­ta, oni mo­ra­ju da če­ka­ju da dr­ža­va od­lu­či ka­ko će ih pri­va­ti­zo­va­ti, ko­me će pri­pa­sti nji­ho­vi sta­di­o­ni i ho­će li bi­ti pre­se­lje­ni ili će osta­ti na sa­da­šnjim atrak­tiv­nim lo­ka­ci­ja­ma.

Bli­zi­na auto­pu­ta, cen­tra Be­o­gra­da i stam­be­nog de­la De­di­nja, di­rekt­na ve­za do aero­dro­ma, pro­že­tost ve­li­kim sa­o­bra­ćaj­ni­ca­ma i hek­ta­ri ne­iz­gra­đe­nog gra­đe­vin­skog ze­mlji­šta po­god­ni za raz­li­či­te na­me­ne bi­li su ma­mac da tr­ka za Auto­ko­man­du poč­ne.

In­te­res da se in­ve­sti­tor ko­ji bi gra­dio po­slov­ni pro­stor do­ve­de u ovaj deo me­tro­po­le na­zi­rao se još de­ve­de­se­tih go­di­na pro­šlog ve­ka. Je­di­ni na­čin da klu­bo­vi ko­ji pre­ten­du­ju na igra­nje me­đu­na­rod­nih utak­mi­ca pra­te sve zah­tev­ni­je Fi­fi­ne stan­dar­de za sta­di­o­ne bio je da na­đu ula­ga­ča ko­ji bi uz sport­ski kom­pleks iz­gra­dio i ka­pa­ci­te­te na ko­ji­ma bi on za­ra­đi­vao. Grad, me­đu­tim, ni­je imao pla­no­ve de­talj­ne re­gu­la­ci­je za ovo pod­ruč­je, ko­ji pro­pi­su­ju šta se i u ko­jim pa­ra­me­tri­ma sme gra­di­ti. A i in­ve­sti­to­ri su bi­li da­le­ko.

stadion.jpg

Projekat „Maracija” za Partizanov stadion

Dok su „ve­či­ti ri­va­li” bi­li u blo­ka­di, na Auto­ko­man­di 2004. go­di­ne svo­ju pr­vu za­sta­vi­cu po­ba­da Mi­ro­slav Mi­ško­vić. On ku­pu­je 1,1 hek­tar pla­ca Po­ljo­pri­vred­nog kom­bi­na­ta Be­o­grad, ko­ji se­že do Zve­zdi­nih po­moć­nih te­re­na. Za taj pro­stor, iz­me­đu uli­ce Lju­ti­ce Bog­da­na i Bu­le­va­ra oslo­bo­đe­nja, „Del­ta” je za­mi­sli­la stam­be­ni kom­pleks „Si­ti apart­ma­ni” na 42.000 kva­dra­ta vre­dan oko 50 mi­li­o­na evra, ali grad­nju je za­ko­čio, kao i Zve­zdi, ne­do­sta­tak pla­no­va de­talj­ne re­gu­la­ci­je.

De­jan Ra­cić, ge­ne­ral­ni di­rek­tor „Del­ta ril estej­ta”, ka­že da če­ka­ju pet go­di­na da do­ku­ment bu­de usvo­jen.

– Plan je pro­šao plan­sku ko­mi­si­ju, ali ga Skup­šti­na gra­da ni­je iz­gla­sa­la jer je od­lu­če­no da se za fud­bal­ske sta­di­o­ne ne do­no­se pla­no­vi dok se ne re­ši sta­tus ze­mlji­šta na ko­me su po­dig­nu­ti. Ako je tač­no da će ko­mi­si­ja do­zvo­li­ti da se pla­no­vi par­ci­jal­no usva­ja­ju, sle­de­će godi­ne bi­smo mo­gli da za­poč­ne­mo grad­nju re­zi­den­ci­jal­nog kom­plek­sa – ob­ja­šnja­va Ra­cić.

Pri­ba­vlja­njem još 3,3 hek­ta­ra na Auto­ko­man­di 2005. go­di­ne ta­ko što je ku­pi­la isto­i­me­no pred­u­ze­će za oko 17 mi­li­o­na evra, „Del­ta” je na­sta­vi­la da osva­ja ovaj po­tes. Ide­ju da se ši­re i na su­sed­ne par­ce­le po­ka­za­li su ini­ci­ra­njem iz­ra­de pla­na de­talj­ne re­gu­la­ci­je de­la centralne zo­ne Auto­ko­man­de.

Tim do­ku­men­tom je ob­u­hva­će­no naj­a­trak­tiv­ni­je ne­iz­gra­đe­no ze­mlji­šte na Vo­ždov­cu, ome­đe­no auto­pu­tem, Bu­le­va­rom oslo­bo­đe­nja i tra­som bu­du­ćeg unu­tra­šnjeg ma­gi­stral­nog po­lu­pr­ste­na. Ur­ba­ni­sti su pre­po­lo­vi­li „Del­ti­ne” na­cr­te za po­slov­ne ku­le od po 40 spra­to­va i šo­ping mol, ta­ko da su spa­li na ku­le od po dva­de­set jed­nog spra­ta i šo­ping mol na 185.000 kva­dra­ta. Pro­je­kat je za­dr­žao pom­pe­zni na­ziv „Del­ta pla­net”. Ta­kvo re­še­nje po­dr­žao je PDR usvo­jen 2007. go­di­ne.

Sle­de­će go­di­ne „Del­ta” je tre­ba­lo da poč­ne da gra­di ka­da joj je Pe­tar Ma­tić za­bio klin u za­ma­lo su­ve­re­no car­stvo na Auto­ko­man­di. Ma­ti­ćev „MPC pro­per­tis” po­be­dio ju je u di­rekt­nom nad­me­ta­nju za 2,8 hek­ta­ra na ko­je je Mi­ško­vić ra­ču­nao ka­ko bi mo­gao da zi­da ku­le i šo­ping mol. To ni­je bio pr­vi slu­čaj da Ma­tić bu­kval­no pre­se­ca put Mi­ško­vi­ću. Naj­dra­stič­ni­ji pri­mer je grad­nja šo­ping mo­la „Ušće”, ve­ćeg i cen­tru bli­žeg od „Del­ta si­ti­ja”.

Na­kon što je „od­se­kao” „Del­ta grad”, ot­ki­nuo je i ko­mad „Del­ta pla­ne­te”. Za to je bio spre­man da po­čet­nu ce­nu od 1,7 mi­li­jar­di di­na­ra po­dig­ne na dve mi­li­jar­de di­na­ra (oko 23 mi­li­o­na evra), što je u to vre­me bi­la re­kord­na su­ma za ze­mlji­šte. Da bi se osi­gu­rao da ne­će iz­gu­bi­ti, is­tu­rio je dve svo­je fir­me, „Ple­num” i „MPC pro­per­tis”, da se bo­re na ten­de­ru. „Del­ta” je za­vr­ši­la nad­me­ta­nje na tre­ćem me­stu, po­nu­div­ši 1,9 mi­li­jar­di di­na­ra.

Mi­ško­vi­ću ni­je pre­o­sta­lo ni­šta sem da pro­je­kat sve­de na šo­ping mol od 120.000 kva­dra­ta, vre­dan 140 mi­li­o­na evra. Za raz­li­ku od nje­ga, ko­ji je go­to­vo pre­ko no­ći iz­ba­cio tre­ću ver­zi­ju glav­nog pro­jek­ta, Ma­tić za ovaj pro­stor ni­je imao ni idej­no re­še­nje za­mi­šlje­nog po­slov­no-ko­mer­ci­jal­nog kom­plek­sa na 90.000 kva­dra­ta. To je pod­sta­klo čar­ši­ju da pri­ča ka­ko je pla­ce­ve uzeo sa­mo da bi na­pa­ko­stio lju­tom ri­va­lu.

Ali Auto­ko­man­da je­ste do­volj­no pri­ma­mlji­va ve­li­kim in­ve­sti­to­ri­ma da po­žu­re i za­u­zmu po­zi­ci­ju na­u­štrb kon­ku­re­na­ta. „MPC pro­per­tis” ni­ka­da ni­je sti­gao da raz­vi­je pro­jek­te. Ne­dav­no je ras­ki­nuo ugo­vor o za­ku­pu obra­zlo­živ­ši po­vla­če­nje eko­nom­skom kri­zom i ti­me što Ge­ne­ral­ni plan Be­o­gra­da ogra­ni­ča­va sprat­nost za tu lo­ka­ci­ju.

Ta­ko je „Del­ta” osta­la bez je­di­nog pra­vog tak­ma­ca na Auto­ko­man­di.

Ra­cić ka­že da zbog vi­so­kih tak­sa za ure­đe­nje ze­mlji­šta i tre­nut­ne ne­a­trak­tiv­no­sti po­slov­nog pro­sto­ra za sa­da ni­su za­in­te­re­so­va­ni da se, ka­da grad ras­pi­še no­vi ten­der, po­no­vo tak­mi­če za pla­ce­ve ko­je im je Ma­tić od­neo is­pred no­sa.

Delta-Planet.jpg

Šoping mol uz autoput Beograd-Niš

Ne od­u­sta­je­mo od „Del­ta pla­ne­ta” i ne ve­ru­je­mo da će nas uspo­ri­ti kon­ver­zi­ja pra­va ko­ri­šće­nja u pra­vo svo­ji­ne ko­ja tek tre­ba da se utvr­di. Iz­ve­sni­je je ipak da će­mo sle­de­će go­di­ne po­če­ti grad­nju „Del­ta len­da”, šo­ping mo­la u Bu­le­va­ru de­spo­ta Ste­fa­na – na­gla­ša­va Ra­cić.

Cr­ve­na zve­zda i Par­ti­zan te­ško da mo­gu Mi­ško­vi­ću pred­sta­vlja­ti kon­ku­ren­ci­ju svo­jim pro­jek­ti­ma. Na­pro­tiv, sma­tra­ju po­zna­va­o­ci tr­ži­šta ne­kret­ni­na, pre će even­tu­al­ni in­ve­sti­to­ri u nji­ho­ve kom­plek­se mo­ra­ti da bri­nu ka­ko „Del­ti­ni” pla­no­vi uti­ču na njih ne­go obr­nu­to. U Par­ti­za­nu i Zve­zdi se sa tom oce­nom ne sla­žu. Pre­ma nji­ho­vom vi­đe­nju, u ve­li­kom gra­du ima do­volj­no me­sta i po­tro­ša­ča za sve.

– Naš pro­je­kat ne za­vi­si od bi­lo kog dru­gog u kom­ši­lu­ku. Zve­zdin kom­pleks ima pred­no­sti za­to što je spoj spor­ta i bi­zni­sa i ne pla­ši­mo se kon­ku­ren­ci­je. Na­ša cilj­na gru­pa, vi­še od če­ti­ri mi­li­o­na Sr­ba ko­ji na­vi­ja­ju za Zve­zdu, ga­ran­ci­ja je za uspeh – ka­že An­dri­ja Kle­ut, ge­ne­ral­ni se­kre­tar Sport­skog dru­štva „Cr­ve­na zve­zda”.

Par­ti­za­nov kom­pleks je na in­fra­struk­tur­no ne­po­volj­ni­joj po­zi­ci­ji za­to što ne iz­bi­ja na dru­mo­ve sa vi­še tra­ka. Alek­san­dar Ste­pa­no­vić, di­rek­tor sta­di­o­na, to od­ba­cu­je uve­ra­va­njem da je pri­stup­ne uli­ce mo­gu­će pro­ši­ri­ti.

Ugled­ne gra­đe­vin­ske kom­pa­ni­je su u po­sled­njih ne­ko­li­ko go­di­na obi­la­zi­le Zve­zdu i Par­ti­zan. Pi­ta­nje je da li su in­ve­sti­to­ri sprem­ni da ule­te u na­ja­vlje­ne pla­no­ve, za sa­da sa­mo idej­na re­še­nja a ne go­to­ve pro­jek­te, pre ne­go što bu­du si­gur­ni ko će po­sle pri­va­ti­za­ci­je bi­ti vlasnik klu­bo­va i ze­mlji­šta. U Zve­zdi ka­žu da su već po­la go­di­ne u kon­tak­tu sa por­tu­gal­skim kon­zor­ci­ju­mom „So­nae Si­je­ra”, ko­ji bi no­vac za „Zve­zda­ni grad”, oko po­la mi­li­jar­de evra, obez­be­dio iz fon­do­va Evrop­ske uni­je.

Par­ti­zan se sa svo­jim po­ten­ci­jal­nim in­ve­sti­to­rom, švaj­car­skom fir­mom „Ma­ra­ci”, ko­jem tre­ba 300 mi­li­o­na evra, ni­je čuo od pro­šle godine. Ako pro­jek­ti bu­du re­a­li­zo­va­ni, i Par­ti­zan i Zve­zda na­vo­de da ne­ma­ju ni­šta pro­tiv su­vla­sni­štva gra­da nad sta­di­o­ni­ma, ali pre­se­lje­nje im je ne­pri­hva­tlji­vo. Par­ti­zan je i u tom smi­slu u ne­za­vid­ni­jem po­lo­ža­ju jer na Sta­di­on JNA pra­vo po­la­že Mi­ni­star­stvo od­bra­ne, ma­da se ču­je da bi ono bi­lo za­do­volj­no i de­lom kom­plek­sa.

D. Mu­či­ba­bić – V. Vu­ka­so­vić

-----------------------------------------------

„Zve­zda­ni grad”

Pro­je­kat „Zve­zda­ni grad” por­tu­gal­sko-bri­tan­ske kom­pa­ni­je „So­nae Si­je­ra” pred­vi­đa ve­le­lep­ni sta­di­on sa 62.000 me­sta. Do nje­ga bi bio šo­ping mol na či­jem vr­hu je za­mi­šljen park. Kom­pleks na 16 hek­ta­ra is­pu­ni­li bi i ho­tel od 15.000, sta­no­vi na 40.000 i po­slov­ni pro­stor od 20.000 kva­dra­ta. Sta­di­on bi li­čio na kom­pleks „Dra­gao” u Por­tu.
[objavljeno: 16/05/2010]
Izvor: Politika
 
22. 09. 2011.
DAVANJE U ZAKUP NEIZGRAĐENOG GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U DRŽAVNOJ SVOJINI RADI IZGRADNJE POSLOVNO-KOMERCIJALNIH OBJEKATA NA KO VOŽDOVAC NA LOKACIJI AUTOKOMANDE - Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda jp

...

Izvor: E kapija

Oglas na "E kapiji" je zakljucan i dostupan je samo pretplatnicima, ali stoji da je preuzet iz izdanja lista "Danas" za 20.9.2011. Pretpostavljam da se radi o parcelama od kojih je MPC odustao.
 
Dakle,delta je odustala od trznog centra na Autkomandi???

Ako je tako,onda dobise dojavu da nema nista od UMP tunela.
 
Vucko kralju, gde si procitao da je Delta odustala od Autokomande? :D

MPC properties (hint - Pera Matic, Tri lista Duvana, Merrill Lynch...) je prosle godine odustao od skoro tri hektara zemljista na Autokomandi (koji bukvalno okruzuju Miskov plac). MPC je prethodno bio pobedio na tenderu koji je prakticno bio klanje Matica i Miskovica za to parce zemlje.

Nakon sto je MPC pobedio, Delta je morala da smanji ambicije i svede "Delta planet" u dimenzije placa do kog je dosla privatizacijom preduzeca Autokomanda, cime je od soping mola otkinuto vise od 60.000 kvadrata (sa 185.000kvm, smanjen je na 120.000kvm), a kule, bar kada je "Delta" u pitanju, su definitvno otpale.

Kada je MPC odustao od Autokomande, usled krize koja ih i dalje drma, grad nije ustupio parcelu drugoplasiranom - tj. "Delti" (za sta se Miskovi nisu bunili), vec je resio da zemljiste ponovo ponudi na tenderu kada se poboljsaju trzisne okolnosti.

Imajuci u vidu ovaj oglas, izgleda da neko u gradu smatra da su se okolnosti poboljsale.

Sta ce biti, ostaje da se vidi. Moguce je da ce "Delta" nakon prodaje "Maxija" i priliva svezeg novca, da opet udje u trku za preostale parcele i time se vrati na prvobitne ambicije za ovu lokaciju (cak nije i iskljucenod a su dali gradu hint da su zainteresovani, te da je ceo tender samo formalizacija celog posla).

Opet, nije iskljuceno da ce se ponovo pojaviti neko novi (po mogucstvu strani investitor). Tada bi stvari postale vrlo zanimljive na Autokomandi, jer bi se pored "Delte", i Zvezde i Partizana koji pokusavaju da kapitalizuju zemljiste oko stadiona nudeci ga kao lokacije za molove, pojavio jos jedan igrac koji u zakup uzima zemljiste za, pogadjate sta, komercijalnu i poslovnu delatnost - citaj soping mol. Cetiri soping mola na jednom mestu bi dala samo jedan rezultat - da sva cetiri zvrje prazna i postepeno ne ostane samo jedan, eventualno dva manja koja bi kako-tako opstajala na trzistu.

Inace, vezivanje sudbine izgradnje na Autokomandi za realizaciju projekta UMP-a je u najmanju ruku neozbiljno. Autokomanda je i danas najsavrsenija lokacija za veliki soping mol - dovoljno je dans uzeti mapu grada i videti koji se sve putevi ukrstaju na tom mestu, te postaje jasno da Autokomanda ne predstavlja samo dobro mesto za komsijski soping mol, cak ne i za gradski, vec za regionalni centar potrosackog uzivanja (dovoljno je samo videti koliko Autokomanda ima komparativnih prednosti u odnosu na sve druge lokacije na kojima se danas molovi nalaze ili na kojima su planirani - Blok 67, Usce, Pamucni kombinat, Visnjicka ili Trosarina). UMP tu predstavlja samo plus, dodatnu pogodnost, ali ne i uslov da se investicija uspesno realizuje.

Dakle, radi se o jednom od najatraktivnijih komada beogradske zemlje i ko god ga se dokopa, dugorocno gledano, nece zaliti zbog toga. Pitanje je samo da li trenutno Srbiju, Beograd, a samim tim i Autokomandu, trenutno na oku drze investitori dovoljno ozbiljni da na svojim ledjima iznesu tako zahtevan projekat, odnosno da li ovde vidi trziste koje bi u razumnom roku moglo da mu povrati ulozeni novac.
 
U ovom trenutku verovatno i najatraktivnijem, pogledaj samo koja su to ukrstanja puteva a u blizini nema ni konkurencije u vidu drugih objekata sa izuzetkom super vera u voj. stepe ali to je daleko. Autokomanda opet u igri, lepo, voleo bih da i kule ponovo dodju na dnevni red u buducem projektu.
 
Hvala na pojasnjenju Homere.Pogubih se.

Definitivno je najbolja lokacija autokomanda,ko sto Nebojsa kaze kule,a u prvoj fazi trzni centar bi fino oziveli taj kraj.Samo vidim saobracajni problem sa Vojvode Stepe i preopterecenoscu te ulice.

Pre bih voleo da vidim tu trzni centar nego kod Stadiona,a i oni su zavuceni u odnosu na centar grada.Zapravo,ovaj na autokomandi i jedan manji trzni centar ili makar hipermarket ka Bulevaru Aleksandra Karadjodjevica bi mogli da koegzistiraju.

A to bi istovremeno i razbilo iluziju zeleznicama srbije da se moze praviti na ploci prokopa trzni centar,sto je dobra stvar.

U pravu si i oko UMP-a,nego njega vidim kao jedino resenje tu za razmrsavanje saobracajne guzve zbog gore pomenute ulice Vojvode Stepe.Tek kada usele naselje istoimeno,bice bas guzvi,ali to nije tema ovde...
 
Mislim da ce Vojvode Stepe u skorijoj buducnosti biti nesto poput Pozeske na Banovcu, verovatno ne sa tolikim sarenilom i sadrzajem ali i V.Stepe kao i Pozeska je tranzitna strafta - Kumodraz, Jajinci itd. tako da nisam bas preterani optimista sto se tice nekog znacajnog rasterecenja te ulice.
Slazem se za jos koji manji trzni centar koji bi bio "lokalnog" nivoa.
 
да неће можда Плаза да се намеће? они су већ у Србији пустили пипке
 
@homer jay

opet jedna sistematicna, informativna i to the point analiza.... zasluzen +

sta se desava sa city apartmanima?

rasterecenje vojvode stepe od sadasnjeg i dodatnog saobracaja oko i iznad trosarine jedino moze da se uradi nekom vezom od trosarine ka kumodraskoj i onda onaj uski deo kumodraske na ulivanju na autokomandu razresiti mozda i kao deo projekta na ovoj parceli koja je sad u ponudi... i tu napraviti neku deltu tako da ulivanje bude najlakse u odnosu na avalski drum i vojvode stepe, pa ce to povuci masovnu upotrebu tog pravca....

vojvode stepe je vec prebukirana svojim saobracajem od autokomande do saobracajnog (tu ima ona niz padinu ulica koja iznazi na krivinu u kumodraskoj i to bi u stvari trebalo iskoristiti, kad malo bolje razmislim jer je dovoljno kratak put ka autokomandi) a onda sve sto dolazi od trosarine da mora tu da skrene i ne sme da se ukljuci u vojvode stepe... ni profil kumodraske nije dovoljno sirok ali ona dozvoljava prosirenje, za razliku od vojvode stepe

a avalski drum takodje nije alternativa jer vec preuzima saobracaj sa rakovice, banjice i sl koji se ne razdvoji na pravac preko dedinja.....
 
Da ali onda cemo imati jos zesci problem u Kumodraskoj, pogledaj je samo sada i ona je vec odavno prebukirana do besvesti, ne znam, sa svih strana usko grlo do uskog grla, bas zeznuto.
 
Nebojsa":2g4y42nn je napisao(la):
Da ali onda cemo imati jos zesci problem u Kumodraskoj, pogledaj je samo sada i ona je vec odavno prebukirana do besvesti, ne znam, sa svih strana usko grlo do uskog grla, bas zeznuto.
a resenje za kumodrasku je da se ona produzi od crvenog solitera tj darvinove poste...preko marinkove bare do autoputa..;)
 
Totalni off: Kome se obratiti da se razmotrate efekti postavljanja novog semafora u Kumodraškoj (kod pošte)? Saobraćaj je totalno blokiran, ne znam čemu služe ulice ako na njima stoje vozila.
 
Homer Jay":3vwm1fo0 je napisao(la):
Nakon sto je MPC pobedio, Delta je morala da smanji ambicije i svede "Delta planet" u dimenzije placa do kog je dosla privatizacijom preduzeca Autokomanda, cime je od soping mola otkinuto vise od 60.000 kvadrata (sa 185.000kvm, smanjen je na 120.000kvm), a kule, bar kada je "Delta" u pitanju, su definitvno otpale.
Да су куле дефинитивно отпале, то је било одавно јасно. Најгоре ће бити ако од свега остану само сандуци, јер ће још једна атрактивна локација да се претвори у ругло.
vucko":3vwm1fo0 je napisao(la):
A to bi istovremeno i razbilo iluziju zeleznicama srbije da se moze praviti na ploci prokopa trzni centar,sto je dobra stvar.
Још да им неко разбије илузију око ГЖС... :rolleyes:
vucko":3vwm1fo0 je napisao(la):
U pravu si i oko UMP-a,nego njega vidim kao jedino resenje tu za razmrsavanje saobracajne guzve zbog gore pomenute ulice Vojvode Stepe.Tek kada usele naselje istoimeno,bice bas guzvi,ali to nije tema ovde...
Ма ту неће бити гужве. Гужве ће да се помере на раскрпетљу кад се тај тунел пусти у употребу. За Аутокоманду се не бринем.
 
P+21 :shok: :shok:

Odma zovite Zaklinu Gregorijevic!
 
Vrh