„МПЦ пропертис” планира да гради шопинг молове у бившим југословенским републикама. – У наредних пет година у земљи и иностранству ће инвестирати милијарду евра
МПЦ-ова пословна зграда у Београду никла на месту кафане „Три листа дувана” (Фото Д. Јевремовић)
Ако понуда „МПЦ пропертиса”, по окончању тендерске процедуре, и званично буде рангирана као најбоља за закуп три хектара грађевинског земљишта на Аутокоманди у Београду, компанија Петра Матића биће упамћена из два разлога. У првом, директном надметању са конкурентским „Делта рил естејтом” Мирослава Мишковића, МПЦ је, како тврде у тој компанији, откинуо комад атрактивног плаца покрај аутопута и окрњио „Делтин” план да изгради шопинг мол и две двадесетједноспратне пословне куле. Поред тога, спремношћу да у време светске финансијске кризе издвоји две милијарде динара или 23,4 милиона евра, МПЦ се уписао у ред компанија које су у последњих шест месеци на лицитацији платиле највећу суму за грађевинско земљиште у овом региону, тврде упућени.
Упитани да ли је понуђена сума за Аутокоманду реална или је последица борбе са конкуренцијом, у којој се не пита колико шта кошта, у МПЦ-у подсећају да на лицитацијама наступају са сувласником – америчком инвестиционом и консултантском кућом Мерил Линч, чије процене за улагања важе као конзервативне и реалне.
Без обзира на то што „Делта” већ скоро три године најављује изградњу „првог београдског комерцијалног комплекса треће генерације” на 220.000 квадратних метара, са две пословне зграде, које ће се у новој и за њу вероватно неочекиваној прерасподели наћи на МПЦ-овом плацу, у Матићевој компанији негирају да је реч о сукобу два највећа инвеститора, иако им се путеви у бизнису врло често преплићу. На питање да ли и „Делта” дели такво мишљење нисмо добили одговор.
Званично, МПЦ не доживљава „Делту” као главног конкурента на тендерима, већ се искључиво држи свог зацртаног бизнис-плана. А тај план јеосвајање бивших југославенских република шопинг моловима, чему тежи и Мирослав Мишковић.
„Делта” је, подсећања ради, већ саградила „потрошачки храм” у Подгорици, уговорила је још један у Љубљани, а планира да се позиционира и у Македонији. Та компанија је, додуше, закорачила и мало даље, отиснувши се и у Бугарску, Украјину, а намерава да се шири и у Албанији.
МПЦ-ова стратегија је нешто другачија – искључиво ексклузивне локације у земљама у окружењу. Финансијску подршку ће му пружити Мерил Линч, а немачка компанија ЕЦЕ, специјализована за руковођење шопинг моловима, управљаће њима. До сада је МПЦ купио локације у два града, не желећи да открије у којим. Свеукупно, у земљи и региону намерава да инвестира милијарду евра у наредних пет година.
Овогодишње инвестиције МПЦ-а тешке су око 200 милиона евра. Реч је углавном о београдским локацијама: трговинском центру на Ушћу, пословном простору у Булевару краља Александра, луксузној стамбеној згради поред Калемегдана, пословном простору у новобеоградским блоковима… укупне површине 190.000 квадрата. Поред тога, рачунају да ће убудуће изградити још 500.000 метара квадратних.
Из МПЦ-a демантују спекулације да ће са Предрагом Ранковићем Пецонијем на плацу кинеске амбасаде на Новом Београду градити пословно-стамбени комплекс. У МПЦ-у такође негирају и то да удруженим снагама са Милијом Бабовићем, „Енергопројектом”, „Напредом” и израелским милионером Јулијом Офером планирају да се упусте у изградњу 500.000 квадрата пословног, стамбеног и трговинског простора између палате Србије и Београдске арене на Новом Београду.
„Делта” креирала, МПЦ гради
Чињеница је да „Делта” није напамет купила предузеће „Аутокоманда” у јуну 2005. године, јер се тада већ знало да Урбанистички завод о трошку Дирекције за грађевинско земљиште сачињава план детаљне регулације за уређење атрактивног простора уз аутопут.
„Делта” je спонзорисала распис конкурса за урбанистичко решење тог простора.
М. Авакумовић
[објављено: 22/11/2008]