Šta je novo?

Crna Gora

u subotu 20.08. sam prošao oko 11 ujutro Smokovac Mateševo AP, čekalo se tačno 35 minuta na naplatnoj rampi, četiri su izlazne rampoe bile otvorene, radile relativno brzo, ali kolona je bila duga oko jedan i po kilometar, čitam ovde da su ljudi čekali i duže, mislim da ću razmisliti da se tokom ovakvih dana vratim kroz kanjon, vožnja kroz kanjon kada nema gužve je meni oduvek bila uživancija, uzgred, kamiona nije bilo na AP, samo jedan kamion tokom te dvadesetpetominutne vožnje.
Na žalost TAG uređaj ne može da ubrza naplatu i izlaz s AP, ima prostora da se naplatna rampa proširi za još dve ili tri kapije, to bi bilo ubrzanje, opet nedovoljno, za saobraćaj koji se očekuje.
Siguran sam da će ukupan saobraćaj na AP rasti jako brzo, da će već iduće i 2024. godine dostići prosek 7.000 plus, a za tri godine najduže četiri približiti se cifri od 10.000 prolaza dnevno.
Na žalost pun ekonomski i svaki drugi smisao i opravdanost AP Beograd Bar će doći na svoje tek kompletiranjem cele deonice, do kraja ove decenije bi bilo moguće, realno početkom četvrte decenije ovog veka, ukoliko rat ne eskalira.
Umesto skraćenja, imao sam produženo vreme putovanja, 25 minuta prolaz kroz deonicu plus 35 minuta naplatna rampa plus 15-tak minuta dolazak na magistralu do Kolašina, moj prosek prolaza Podgorica Kolašin kroz kanjon je bio od 45 do 55 minuta, tako da se putovanje usporilo.
 
Nemam nista protiv rekonstrukcije puta Kolasin-Matesevo ulazak na autoput. Uvek sam za to. Pre nekoliko dana prosao tuda sasvim solidna deonica. Najbolje bi bilo da se zahvale EUROASFALTU I da put Berane - Kolasin dodele nekom drugom izvodjacu da to zavrsI i da puste put u upotrebu. Veruj te mi svojim ocima sam video ako ostane da radi ta Sarajevska firma put nece pustiti ni do leta sledece godine. Rok koji Im je bio 20 oktobra jos zvanicno nije pomeren I nezna se koji je sledeci rok zavrsetka.
nije valjda da se EUROASFALT prijavio na tender za Mateševo Kolašin ???
Ne mogu da verujem, stvarno bi bilo bruka i sramota da im se dodeli ovaj posao.
 
Rezime posle prolaska auto putem u oba smera (ukupno vreme od i do skretanja kod Kolašina znači 51 km):

- Mateševo - Smokovac 36 minuta noćne vožnje (oko 21.30) bez zadržavanja na naplatnim.
- Smokovac - Mateševo 39 minuta (danas oko 12.30), 3-4 minuta na obe naplatne ukupno.

Sam autoput se prođe za 25 min sa tempomatom na 100 km/h u oba smera.

Moji utisci su izvanredni, pre svega bezbednost, udobnost i na kraju ušteda u vremenu. Ranije mi je za ovaj deo puta trebalo od 1h do 1,5h. Rekao bih da je prosečna ušteda oko 30 minuta.

Utisak sa današnjeg puta Budva - Kraljevo najviše kvari deonica Rožaje - granica (Dračenovac), koja se radi već dve godine, a radovima se kraj ne nazire. Meštani očekuju još 2 godine! Radove izvodi Štrabag.

Čekamo Berane - Kolašin i ovo oko Rožaja, pa će ukupan kvalitet putovanja na ovoj relaciji biti znatno bolji. Ukupno će put biti kraći za oko 50 km, pa očekujem i oko 1h brže stizanje nego do sada.
 
Rezime posle prolaska auto putem u oba smera (ukupno vreme od i do skretanja kod Kolašina znači 51 km):

- Mateševo - Smokovac 36 minuta noćne vožnje (oko 21.30) bez zadržavanja na naplatnim.
- Smokovac - Mateševo 39 minuta (danas oko 12.30), 3-4 minuta na obe naplatne ukupno.

Sam autoput se prođe za 25 min sa tempomatom na 100 km/h u oba smera.

Moji utisci su izvanredni, pre svega bezbednost, udobnost i na kraju ušteda u vremenu. Ranije mi je za ovaj deo puta trebalo od 1h do 1,5h. Rekao bih da je prosečna ušteda oko 30 minuta.

Utisak sa današnjeg puta Budva - Kraljevo najviše kvari deonica Rožaje - granica (Dračenovac), koja se radi već dve godine, a radovima se kraj ne nazire. Meštani očekuju još 2 godine! Radove izvodi Štrabag.

Čekamo Berane - Kolašin i ovo oko Rožaja, pa će ukupan kvalitet putovanja na ovoj relaciji biti znatno bolji. Ukupno će put biti kraći za oko 50 km, pa očekujem i oko 1h brže stizanje nego do sada.
Nadam se da ćemo sledećeg leta brže dolaziti do Berana, Podgorice i mora. Nadam se da će put do Rozaja biti asfaltiran i da nece biti onih semafora koje što je najstrasnije malo ko poštuje. Plašim se da obilaznica i tunel kroz Rozaje koja je čuvena firma EUROASFALT počela da gradi 2018 nece biti završene nego ćemo i dalje prolaziti kroz Rozaje. Nadam se da će neko uspeti da natera tu čuvenu firmu da puste do leta sledeće godine tunel i put Berane - Kolasin. Mnogo će se sigurnije i brže dolaziti do autoputa.
 
 
Mislim da bi to trebalo da bude prioritet CG. Sa te dve deonice bi se tek osetilo skraćenje. To bi već bilo nekih 100ak km autoputa koje bi se prešle za manje od sata.
Uz još par projekata koji bi rešili gužvu na određenim mestima. Meni lično bi to bili most ili tunel na Verigama i tunel od Cetinja do Kotora.
 
Već sam govorio na tu temu, " jedno su želje a život je drugo, ne ide..." Prosto, Crna Gora nema para da završi ovaj auto put i neće ih imati još bar 30 godina. Zato, treba napraviti neki realan plan za naših života, na pr. da do 2030. god. Crna Gora uradi deonicu auto puta do Andrijevice i magistralu extra klase (ala Podgorica - Cetinje ili bar Cetinje - Budva) od Poda do Boljara. A Srbija da za to vreme uradi deonicu autoputa do Duge Poljane i produži do Boljara. Dakle, za nekih sedam godina od Beograda do Podgorice imali bi oko 330 km auto puta i 45 - 50 km odlične magistrale, odnosno oko 4,5 sata puta bruto. Jasno je da bi to bio kvantni skok u odnosu na sadašnje stanje. A ostalo neka grade neke nove generacije...
 
Malo sam vracala strane ,ali ne mogu da pronđem odgovor.
Da li neko zna za semafor kod Pljevalja, gde je pocetak kad se ide u smeru ka Srbiji?
Nacekali smo se dosta kad smo krenuli na more, i nismo videli gde je zapravo pocetak na suprotnoj strani pa da vidimo da li da se vratimo preko Zabljaka
Milimo se da idemo tamo preko Trebinja ili kuda vec ne znam. Najveca guzva je kroz Srbiju i to cekanje zbog radova.
 
Ukinut je Miro. Za ovih mesec dana sam dolazio iz Pv za Bg svake nedelje, a idem i sad u Nedelju. Obzirom da iz Pv uvek rano krenem /pre 7am/, a obicno se i vratim kasno nocu, svaki put sam pored semafora prolazio ignorisuci boju na njemu. Ne radi se ni o kakvoj bahatosti, jer zaista sam ogorceni protivnik takvog ponasanja, vec dobrog poznavanja situacije. Naime ta parcela je pregledna i nocu se vide farovi i drugi kraj, tako da se lako uoce farovi na drugoj strani. Drugo makadam je i na tom delu prilicno los, tako da je kretanje u oba pravca vrlo sporo. Trece znao sam i gde je jedno malo prosirenje gde bih se eventualno sklonio u slucaju nailaska nekog iz suprotnog smera. I na samom kraju zaista je ludost cekati gotovo 5 minuta a da ocigledno nema saobracaja dok cekate. Nadam se da me sad ne osudjujete.
 
Ukinut je Miro. Za ovih mesec dana sam dolazio iz Pv za Bg svake nedelje, a idem i sad u Nedelju. Obzirom da iz Pv uvek rano krenem /pre 7am/, a obicno se i vratim kasno nocu, svaki put sam pored semafora prolazio ignorisuci boju na njemu. Ne radi se ni o kakvoj bahatosti, jer zaista sam ogorceni protivnik takvog ponasanja, vec dobrog poznavanja situacije. Naime ta parcela je pregledna i nocu se vide farovi i drugi kraj, tako da se lako uoce farovi na drugoj strani. Drugo makadam je i na tom delu prilicno los, tako da je kretanje u oba pravca vrlo sporo. Trece znao sam i gde je jedno malo prosirenje gde bih se eventualno sklonio u slucaju nailaska nekog iz suprotnog smera. I na samom kraju zaista je ludost cekati gotovo 5 minuta a da ocigledno nema saobracaja dok cekate. Nadam se da me sad ne osudjujete.
Hvala Krcane, ma nisi jedini. Semafor dugo srzi, a mesta gde je presecen asfalt su zaista slavbo vidljiva pa se mora polako. Ima sirine... ono mi je pre za onu signalizaciju sa zastavicama jer je nasa kolona bila ogromna, aod strane Pljevalja nista. Kad zavrse put bice super.
Malu update - hakeri i ovde prave problem. Kao Rusi napali neke vazne elektronske postupke. Promet npr je bio onemogucen itd. Kako god okrenes ne valja.
Imam utisak da je ove sezone manje turista
 
Otkud sad EU finansira a pre nisu hteli? Da nije zato što ne žele da Kinezi nastave sa gradnjom?
 
Malo sam vracala strane ,ali ne mogu da pronđem odgovor.
Da li neko zna za semafor kod Pljevalja, gde je pocetak kad se ide u smeru ka Srbiji?
Nacekali smo se dosta kad smo krenuli na more, i nismo videli gde je zapravo pocetak na suprotnoj strani pa da vidimo da li da se vratimo preko Zabljaka
Milimo se da idemo tamo preko Trebinja ili kuda vec ne znam. Najveca guzva je kroz Srbiju i to cekanje zbog radova.
Na Višegrad, Miro. Mnogo je lakša trasa i za putnike, posebno male, i za vozača i za auto.
Jedina loša deonica je posle Foče do Tjentišta. Ovde se usponi ne osete. Mana je još jedna granica
 
Da li je neko ikad vozio putem od Gacka do Plužina? Taj put je više lokalni, asfaltiran je skoro deo u RS ali se ne vidi na mapama. Ne znam da li ima nekih putokaza itd
 
Na Višegrad, Miro. Mnogo je lakša trasa i za putnike, posebno male, i za vozača i za auto.
Jedina loša deonica je posle Foče do Tjentišta. Ovde se usponi ne osete. Mana je još jedna granica
Hvala Branik razmisljali smo i o tome samo 2 granice, a putujemo danas. Cekanje ne gine.

Nego, nisam znala da je slicno vreme ko ide iz Boke preko niksica podgorice itd kao i na Zabljak.
Jos uvek google mape nisu upisale AP ja mislim, tako je je mozda cak i krace putovanje da se ide na Podgoricu?
 
@MiraC vremenski nije brže od Niksiča do Prijepolja preko Podgorice vožnjom. Duže je 45 kilometara, ima više saobraćaja, radovi kod Brodareva, a verovatno ima i gužva na putarini.

Preko Bosne ne bih razmatrao danas jer se mnogo gubi na granicnim prelazima.
 
Posle prolaska mogu reci da je onaj prelaz sto se pravi nadam se ipak zajednickii Jabuka/Ranče? Ima će vise prolaza i bice fantasticno.

Sve pohvale za Crnogorce ( Ranče) kod kojih nema sanse da se stvori veca guzva, a na Jabuci haos, cekali smo vise od 40min...

U Prijepolju neki semafor za radove, umesto da policija regulise, oni sa onim napravili haos.

Izgleda da nedeljom nema kamiona pa je do Zl bilo super,a odatle haos do Pz, kolona i polako.

@Stefan Mar hvala puno, ja gledala google navigaciju pa daje nesto slicno, ali i bez svega, juce se na gr prelazu na Gostunu cekalo sat ipo na Srpskoj strani pa je to dovoljno da bude razlika.

Crna Gora je jako lepa i ove godine, moram istaći.
Cene namernica su jeftinije nego kod nas, gorivo takođe, samo nas je mozda radar uhvatio pa ne znam da ne stigne cestitka na kucnu adresu, ostalo je sve bilo odlicno
 
Jeste jako lepo i fino, jedino što se ne slažem baš za cijene namirnica. Bilo nekad.

Evo malo lijepog Kolašina. Ka u Švajcarsku:

20220818_190122.jpg
20220818_185432.jpg
20220818_190013.jpg
20220818_185341.jpg
20220818_193700.jpg
 
Vrh