Šta je novo?

Crna Gora

Juče raspisan tender za rekonstrukciju regionalnog puta od Mateševa do Kolašina. Vjerovatno će početi sa radovima posle sezone u Septembru. Kako li će to izgledati kada krene saobraćaj sa autoputa. https://cejn.gov.me/tenders/view-tender/21196
pa ako do septembra izaberu izvođača, nisam siguran da je procena vrednosti radova baš primamljiva 5,3 mil e,, to je oko 9 km, ali ako u septembru izaberu izvođača, a meni se čini da je bi to opet mogao biti Bemax, u okotobru započnu, za osam meseci završe, to je kraj maja, eventualno jun iduće godine, kada bi se pristupni put doveo u normalu, za početak iduće turističke sezone da se vozimo po renoviranom putu, Bemax je radio renoviranje 3 km regionalnog puta od Bijelog polja do kružnog toka Ribarevina, raskrsnica za Berane i Kolažin, trebalo im je mnogo više, preko jedne godine da završe, ovo je odličan rok, za nas koji očekujemo da se vozimo tuda uskoro, a veliki obim posla,

Ovi radovi će svakako usporiti prolazno vreme od Kolašina do Podgorice, da je bilo sreće i pameti, ovu deonicu bi završili davno, započeli kad i autoput, za petlju Veruša nema ni asfaltnog puta, a kamoli magistrala, sudeći po tome, opravdan je epitet autoput od niđe do niđe, ali biće bolje
 
Od Bijelog polja do Ribarevina su radili April, Maj i Jun 2019 pa onda obustavili radove zbog sezone i nisu ih ni nastavljali do u proljeće sledeće godine jer su radili put Petnjica Berane zato se to odužilo. Mogu oni to mnogo brže kad hoće kao na primjer stari put od Podgorice ka Spužu koji vodi ka Danilovgradu. Tu su 5 km završili za 5 mjeseci za 3 miliona eura sa PDV-om. Za ovih 9 km je 6.5 miliona sa PDV-om ali je materijal, gorivo sve poskupljalo pa je pitanje hoće li ko predati ponudu na ovu cijenu. I za ovaj put što sad rade ovih 1.5 km od petlje je prvi put poništen tender jer se niko nije javio pa su povećali za milion eura koliko se sjećam. A u rok od 8 mjeseci ne možeš računati makar Decembar, Januar i Februar a možda i Novembar i Mart jer može biti loše vrijeme jer je Mateševo na 1100 mnv.
 

Glavni grad nastavlja da investira u saobraćajnu infrastrukturu na Verusi​

Gradonačelnik Podgorice Ivan Vuković, sa saradnicima, obišao je Verušu, područje na kojem je gradska uprava u prethodnom periodu značajno ulagala u infrastrukturni razvoj, što za rezultat ima znatno bolji kvalitet života u ovom dijelu Podgorice.​

DJI_0492.jpg

Tom prilikom, predstavnici gradske uprave razgovarali su sa velikim brojem mještana.​

Zamjenik gradonačelnika Časlav Vešović podsjetio je na brojne investicije koje je Glavni grad realizovao u prethodne četiri godine i najavio buduća ulaganja u narednom periodu.​

Vešović je istakao da je Glavni grad u saobraćajnu infrastrukturu uložio preko 400.000 eura, a gradska preduzeća Komunalne usluge i Vodovod i kanalizacija sprovela su brojne aktivnosti koje su imala za cilj poboljšanje komunalne infrastrukture.​

Glavno očekivanje, i ono što su građani ovog područja istakli kao najveći izazov jeste povezivanje petlje Veruša sa regionalnim putem Bioče-Mateševo.​

Vešović je podsjetio da je navedeno obaveza nadležnih državnih organa, u smislu investiranja, a da je Glavni grad, kao odgovorna lokalna samouprava, odgovorio na poziv nadležnih državnih organa i velikog broja građana, da pomogne pri rješavanju ovog problema.​

Zamjenik gradonačelnika je mještanima kazao da je kompanija Bemax u prethodnom periodu ponudila donaciju Glavnom gradu za temeljnu rekonstrukciju nekih gradskih saobraćajnica, te da je dogovoreno da se ta donacija preusmjeri na izgradnju saobraćajne veze od petlje Veruša do regionalnog puta Bioče -Mateševo.​

″Kompanija Bemax je izgradila saobraćajnicu, gotovo u cijeloj dužini, ostalo je još nekih 100m koje predstavljaju malo veći nagib i koje ćemo, vjerujem, zajedno sa nadležnim državnim organima uspjeti da saniramo tako da ta saobraćajnica bude bezbjedna za saobraćaj. Kada dodamo i tu donaciju, zajedno sa ostalim investicijama, ukupno je preko 550 hiljada eura investirano u saobraćajnu infrastrukturu ovoga kraja i ne planiramo da se tu zaustavimo ″, istakao je Vešović i dodao da je realno očekivanje građana jednog dijela Veruše da se povežu Veruša i selo Mokra, i u narednom periodu će ekipe gradskog preduzeća Putevi investirati u asfaltiranje i temeljno rekonstruisanje više od 2km tog puta, čija vrijednost radova iznosi preko 120 hiljada eura.​

 
Poslednja izmena:
Баш су брзи, ово може бити готово до 13.јула! Бар се надам!
 
Lagano se priblizava I 13 jul. Nadam se kada se pusti deonica ap I bulevar do Danilovgrada da ce NEKO najzad progovoriti zasto evo prodje 5 pet godina a jos nezavrsise put Berane Jelovica Kolasin. Prvo je bio problem voda u tunelu pa nemoze da se probije tunel a evo prodje 14 meseci kako je probijen tunel I sva voda regulisana. Posle je bio problem skijalista tj spajanja K 1600 I K 1450 pa se I to zavrsilo proletos. Trebalo je u julu da bude pusten put pa ga prebacise za oktobar. Ozbiljna sredstva negde oko 50 miliona evra je isplaceno firmi iz Sarajeva EUROASFALTU a rezultata nema. Sada je Ministarstvo Kapitalnih investicija pripalo Bosnjackoj stranci tako da nema zime za firmu koja eto 5 godina gradi a po ugovoru je trebalo da bude gotovo maja 2020, tj pre dve godine.
 
Poslednja izmena:

Rekonstrukcija puta Pljevlja-Bijelo Polje kasni dvije godine - Zapelo oko izgradnje mostova na Maočnici​


Rekonstrukcija putnog pravca Pljevlja - Bijelo Polje trebalo je da se okonča do juna 2020. godine, a ovom poslu se ni danas, dvije godine kasnije, ne nazire kraj. Kako je Dan nezvanično saznao glavni problem, pored poskupljanja energenata i građevinskog materijala, je nemanja dovoljno ljudi od struke da izvedu radove na izgradnji mostova preko korita rijeke Maočnice.​

Njihova dužina je od 120 i 160 metara i, prema saznanjima Dana, za ovaj posao moraće se angažovati izvođači iz regiona, odnosno graditelji mostova se mogu pojaviti i kao podizvođači radova. Inače, put je izgrađen iz pravca Bijelog Polja do sela Vrulje. Izvršeno je i asfaltiranje iz pravca sela Mijakovića do područja sela Lijeske, ali je neophodno i asfaltiranje još blizu četiri kilometra puta.
Da je situacija izuzetno loša i da se ne može očekivati da će poslovi biti brzo okončani nedavno je poručeno i iz Uprave za saobraćaj. Nade da će se posao nastaviti 1. maja, pale su u vodu. Rat u Ukrajini, kako tvrde u Upravi za saobraćaj, donio je uvećanje cjena energenata i građevinskog materjala, pa je u opticaju i raskidanje ugovora sa podgoričkom kompanijom Tehnoput MNE.

- Očekujemo do kraja juna definišemo sa izvođačem da li će nastaviti ili će se u protivnom pokrenuti postupak raskida ugovora, odgovoreno je iz Uprave za saobraćaj na zahtjev Opštine Pljevlja da im odgovore šta će se desiti sa započetim radovima na rekonstrukciji putnog pravca Pljevlja-Bijelo Polje.

Kako saznaje list od predsjednika MZ Vrulja Vlatka Pejovića, kompanija Tehnoput MNE, koja je bila izvođač radova na ovom putnom pravcu, prije nekoliko dana u potpunosti je povukla mehanizaciju.

- Vlada je trebala da pomogne da se ovi poslovi završe. Izvođač radova je nedavno povukao cjelokupnu mehanizaciju i sada je sasvim jasno da će se novi izvođač na gradilištu pojaviti za tri godine. Neophodno je izvršiti presjek šta je dosad urađeno i šta je neophodno još uraditi, kako bi se raspisao novi javni poziv i kako bi novi izvođač mogao nastaviti radove - kaže Pejović koji žali što se pomenuti posao nije doveo do kraja jer bit to smanjilo kilometražu do Pljevalja a kvalit nove saobraćajnice donio bi brojne benefite okolnom stanovništvu.

Sada je sasvim jasno da će završetak putnog pravca Pljevlja-Bijelo Polje, izvoditi neki drugi izvođač radova. Ostaje da se vidi koliko će se čekati na nastavak radova, a potom i na njihov završetak.


Kovačević: Pljevlja saobraćajno blokirana

U Opštini Pljevlja nedovršene radove na rekonstrukciji putnog pravca Pljevlja-Bijelo Polje, kao i putnih pravaca Pljevlja-Rače i Pljevlja-Metaljka, ocjenjuju kao nepodnošljivu situaciju.

Nakon sastanka sa premijerom Dritanom Abazovićem, predsjednik Opštine Rajko Kovačević poručio je da "premijer treba da bavi na koji način će Pljevlja biti deblokirana", jer se izvode radovi na tri, od ukupno četiri putna pravca i postoje ozbiljna kašnjenja u sva tri slučaja.

- Očekujem od premijera i Vlade konkretne aktivnosti na rješavanju ovog pitanja jer, ne samo da ovim putnim pravcima ne mogu dolaziti ljudi iz susjednih država, već je i ogroman broj naših građana onemogućen da dođe do svojih kuća i imanja, i da takvo stanje predugo traje - kazao je Kovačević.

Premijer Abazović dao je obećanje da će pomoći da se započete rekonstrukcije putnih pravaca na sjeveru privedu kraju.
 
Ima li nekog nagoveštaja kada bi Crna Gora mogla nastaviti svoju deonicu K11 od Mateševa do Boljara ?
 

"neminovno će doći do diskontinuiteta u izvođenju"​


Đukanović i CRBC: Propuštene prilike da se na vrijeme obezbijedi nastavak radova na izgradnji dvije dionice do Boljara​


"Izražavajući zadovoljstvo što je nakon sedam godina rada prva dionica auto-puta završena, Đukanović je odao priznanje CRBC-iju na iskazanoj istrajnosti i naporima da i pored brojnih izazova sa kojima se ova kompanija suočila, posao dovede do kraja. Upravo realizacijom razvojnih projekta na najbolji način postavlja se temelj dugoročne saradnje i potvrđuje prijateljstvo dvije zemlje"
Propuštene su prilike da se na vrijeme obezbijedi nastavak radova na izgradnji preostale dvije dionice auto-puta do Boljara, zbog čega će neminovno doći do diskontinuiteta u izvođenju radova, zajednički je konstatovano tokom razgovora predsjednika Crne Gore Mila Đukanovića sa delegacijom kompanije China Road and Bridge Corporation (CRBC).

Iz Službe za informisanje predsjednika Crne Gore je saopšteno da je Đukanović danas razgovarao sa delegacijom CRBC koju je predvodio generalni direktor za Centralnu i Istočnu Evropu Jang Dong.

U saopštenju se dodaje da je Đukanović istakao značaj duge i prijateljske saradnje između Kine i Crne Gore, i podsjetio na inicijativu 17+1 koja je otvorila vrata kineskim firmama da učestvuju na javnim pozivima za realizaciju kapitalnih projekata.
Iz Službe za informisanje predsjednika Crne Gore su rekli da je Jang Dong istakao da je završetak prve dionice auto-puta zajednički uspjeh Crne Gore i Kine, i velika prilika za ubrzanje ekonomskog razvoja.

"Iako je projekat dugo pripreman, CRBC danas s ponosom ističe da je u pitanju jedan od najzahtjevnijih građevinskih projekata na svijetu. Svi koji su bili angažovani na realizaciji izgradnje auto-puta: CRBC, domaće firme, nadzor i država kao investitor, danas imaju vrijedno iskustvo koje predstavlja svojevrstan kapital za nastavak radova. Posebno je dragocjeno učešće domaćih kompanija koje su po prvi put učestvovale u izgradnji ovako grandioznog projekta", piše u saopštenju.
Iz Iz Službe za informisanje predsjednika Crne Gore su saopštili i da je kompanija CRBC nedavno završila građevinske radove na izgradnji mosta Pelješac i da je angažovana na izgradnji dionice auto-puta u Srbiji od Požege do Boljara.
 
Шта мислиш Зоки , хоће ли отворити 13.јула?
za ne vjerovati, ali hoće, čini mi se, završiće Bemax skoro ceo pristupni put od Mateševa do uključenja na AP, mislim da se sada to čeka, kako bi se moglo normalno saobraćati do AP tom pristupnom saobraćajnicom, ja se vrćem iz CG 16.jula, evo da vidim čudo neviđeno, što bi reko Živko NIkolić pokojni reditelj
 
Ne ali su politicke prilike povoljne. Ja ocekujem do kraja godine da se potpise neka vrsta ugovora izmedju kineza i CG vlade za nastavak.
nikako s Kinezima više, ovo je sramota, samo u CG su kasnili, u Hrvatskoj Pelješki most pre roka, u Srb ni dan ne smeju da kasne, niti kasne, mislim da se sprema dogovor s US/ Turkiey firmom, da oni nastave radove u CG, to je u paketu dogovoreno, pretpostavljam, kad je Dritan išo onomad u USA, pred formiranje njegove Vlade, da se uvede US Turski konzorcijum, koji je gradio AP Priština Tirana & Priština Skoplje, to su uradili majstorski em brzo em vrh, najbolji AU kojim sam se ikad vozio je od Prištine do Albanije
 
Nije da branim Kineze, teški su oni pregovarači ali mislim da se zna koja strana je nedorasla zadatku. Kako u Hrvatskoj spičiše most ko od šale.
Ili kako stanje u CG nije bolje ni na deonicama sa drugim izvođačima.
 
Vrh