Rekonstrukcija puta Pljevlja-Bijelo Polje kasni dvije godine - Zapelo oko izgradnje mostova na Maočnici
Rekonstrukcija putnog pravca Pljevlja - Bijelo Polje trebalo je da se okonča do juna 2020. godine, a ovom poslu se ni danas, dvije godine kasnije, ne nazire kraj. Kako je Dan nezvanično saznao glavni problem, pored poskupljanja energenata i građevinskog materijala, je nemanja dovoljno ljudi od struke da izvedu radove na izgradnji mostova preko korita rijeke Maočnice.
Njihova dužina je od 120 i 160 metara i, prema saznanjima Dana, za ovaj posao moraće se angažovati izvođači iz regiona, odnosno graditelji mostova se mogu pojaviti i kao podizvođači radova. Inače, put je izgrađen iz pravca Bijelog Polja do sela Vrulje. Izvršeno je i asfaltiranje iz pravca sela Mijakovića do područja sela Lijeske, ali je neophodno i asfaltiranje još blizu četiri kilometra puta.
Da je situacija izuzetno loša i da se ne može očekivati da će poslovi biti brzo okončani nedavno je poručeno i iz Uprave za saobraćaj. Nade da će se posao nastaviti 1. maja, pale su u vodu. Rat u Ukrajini, kako tvrde u Upravi za saobraćaj, donio je uvećanje cjena energenata i građevinskog materjala, pa je u opticaju i raskidanje ugovora sa podgoričkom kompanijom Tehnoput MNE.
- Očekujemo do kraja juna definišemo sa izvođačem da li će nastaviti ili će se u protivnom pokrenuti postupak raskida ugovora, odgovoreno je iz Uprave za saobraćaj na zahtjev Opštine Pljevlja da im odgovore šta će se desiti sa započetim radovima na rekonstrukciji putnog pravca Pljevlja-Bijelo Polje.
Kako saznaje list od predsjednika MZ Vrulja Vlatka Pejovića, kompanija Tehnoput MNE, koja je bila izvođač radova na ovom putnom pravcu, prije nekoliko dana u potpunosti je povukla mehanizaciju.
- Vlada je trebala da pomogne da se ovi poslovi završe. Izvođač radova je nedavno povukao cjelokupnu mehanizaciju i sada je sasvim jasno da će se novi izvođač na gradilištu pojaviti za tri godine. Neophodno je izvršiti presjek šta je dosad urađeno i šta je neophodno još uraditi, kako bi se raspisao novi javni poziv i kako bi novi izvođač mogao nastaviti radove - kaže Pejović koji žali što se pomenuti posao nije doveo do kraja jer bit to smanjilo kilometražu do Pljevalja a kvalit nove saobraćajnice donio bi brojne benefite okolnom stanovništvu.
Sada je sasvim jasno da će završetak putnog pravca Pljevlja-Bijelo Polje, izvoditi neki drugi izvođač radova. Ostaje da se vidi koliko će se čekati na nastavak radova, a potom i na njihov završetak.
Kovačević: Pljevlja saobraćajno blokirana
U Opštini Pljevlja nedovršene radove na rekonstrukciji putnog pravca Pljevlja-Bijelo Polje, kao i putnih pravaca Pljevlja-Rače i Pljevlja-Metaljka, ocjenjuju kao nepodnošljivu situaciju.
Nakon sastanka sa premijerom Dritanom Abazovićem, predsjednik Opštine Rajko Kovačević poručio je da "premijer treba da bavi na koji način će Pljevlja biti deblokirana", jer se izvode radovi na tri, od ukupno četiri putna pravca i postoje ozbiljna kašnjenja u sva tri slučaja.
- Očekujem od premijera i Vlade konkretne aktivnosti na rješavanju ovog pitanja jer, ne samo da ovim putnim pravcima ne mogu dolaziti ljudi iz susjednih država, već je i ogroman broj naših građana onemogućen da dođe do svojih kuća i imanja, i da takvo stanje predugo traje - kazao je Kovačević.
Premijer Abazović dao je obećanje da će pomoći da se započete rekonstrukcije putnih pravaca na sjeveru privedu kraju.