Šta je novo?

Crna Gora

Prvi autobusi mogli bi da počnu sa vožnjom auto-putem od 1. juna, kazali su iz Ministarstva kapitalnih investicija. Iz NVO Klaster prevoza kažu da prevoznici najvjerovatnije neće ukidati linije kroz kanjon Morače, a cijene karata će zasigurno poskupiti zbog poskupljenja goriva i cjelokupne finansijske situacije.

Nakon što se zvanično dozvoli upotreba auto-puta za sve kategorije vozila, prevoznici koji se bave vanlinijskim prevozom putnika će biti u mogućnosti da voze na toj relaciji, za razliku od onih koji se bave linijskim.

“Da bi se uspostavio linijski prevoz putnika na nekoj relaciji, prvo treba da se uradi zvanični daljinar, odnosno, dužina relacije i minimalno vrijeme trajanja vožnje na datoj relaciji, jer na osnovu tog daljinara se prave nove linije koje će saobraćati auto-putem”, objasnili su iz Klaster prevoza za portal RTCG.

Iako su prevoznici rekli da zbog procedure očekuju da nove linije počnu s radom tek 2024. godine, iz Ministarstva kapitalnih investicija kažu za Javni servis da već rade na tome.

“Ministarstvo kapitalnih investicija, trenutno radi na dopunama Pravilnika o određivanju daljinara, koji će, kako sada stvari stoje, biti u narednih desetak dana objavljen u Službenom listu Crne Gore”, rekli su iz Ministarstva.

Nakon stupanja na snagu pravilnika, Privredna komora Crne Gore će objaviti Oglas za postupak usklađivanja međugradskih redova vožnje, na kojem će prevoznici biti u prilici da predlože nove ili izvrše izmjene starih.

“Međugradski redovi vožnje se registruju i ovjeravaju za period 01. jun/31. maj, što znači da bi prve međugradske linije mogle početi sa obavljanjem od 01. juna 2022. godine”, kazali su iz tog Vladinog resora.

Autobuski prevoznici, kako navode, nisu do sada imali razgovore sa predstavnicima MKI vezano za auto-put. Objašnjavaju da je rast cijena karte u međugradskom prevozu nešto što je izvjesno.

“S obzirom na to da su sve cijene skočile, između ostalog i gorivo, a pomoći koja je obećana od strane Vlade CG, 500 eura po licenciranoj voznoj jedinici, od 15.aprila prethodne godine još nema, realno je očekivati da će i cijene karata i usluga u ovoj grani privrede porasti”, kazali su iz Klastera.

Linije koje su aktivne i voze se kroz kanjon Morače voziće se i dalje dok su rentabilne, kažu prevoznici.

“Znači da će vjerovatno postojati, kako ste naveli, "paralelne linije", tj. stare linije koje će ići kroz kanjon Morače i nove linije koje će ići auto-putem”, zaključili su iz NVO Klaster prevoza.

izvor: www.vijesti.me
 
Monteput danas ponovo raspisao tender za izgradnju 1.4 km puta od isključenja sa petlje Mateševo do naselja Mateševo jer im se na prethodni tender niko nije prijavio pa su sada povećali cijenu na 5.1 miliona eura bez PDV-a a prije je bilo sa PDV-om 5.1 milion. Imaju i 2 mosta preko Tare i Drcke rijeke i regulacija korita Drcke rijeke i to sve treba da se završi za pola godine (možda optimističan rok). Valjda će biti završeno do kraja ove godine. Evo detalja https://cejn.gov.me/tenders/view-tender/14591
Mislim da se to odnosi na kompletnu deonica od mosta na Bioce pa do Lijevoj reke preko Veruse do Mateseva a i do Kolasina. Spominjalo se da ce popraviti put nakon zavrsetka autoputa, jer se taj put koristio masovno tokom izgradnje i dosta je unisten na nekoliko deonica, tako da je po meni ovo za citavu deonicu jel je i naslovljeno od Bioca do Kolasina. Daj boze da taj put sada dobro urade tako da i on bude u upotrebi.
 
Poslednja izmena:
Ovaj tender je samo od petlje do naselja Mateševo tj.
do uključenja na regionalni put Mateševo-Kolašin kod postrojenja 110/20 kV za napajanje autoputa strujom. A od Bioča do 1.4 km iza petlje Mateševo je rađeno u septembru-oktobru...
 

Neverovatno kako se opusteno radi!​

Auto-put dobija struju do kraja februara​

3 Februara, 2022

autoput smokovac mateševo, autoput bar boljare, bemax, mediabiro
Sa gradilišta autoputa (Mediabiro)
Završetak projekta elektro napajanja dionice Smokovac – Mateševo očekuje se do kraja ovog mjeseca, saopšteno je iz Vlade nakon sjednice u srijedu.
Na sjednici je usvojena Informacija o zahtjevu za odobrenje promjene kreditnih uslova – produženja grejs perioda po Ugovoru o kreditu između Monteputa d.o.o. Podgorica i Investiciono razvojnog fonda Crne Gore A.D. od 20. maja 2019. godine.

“Vlada je tada kompaniji Monteput povjerila praćenje izgradnje sistema za trajno napajanje električnom energijom dionice Smokovac-Mateševo autoputa Bar-Boljare, za što se kompanija kreditno zadužila kod IRF-a, u iznosu od 38,2 miliona eura eura, sa grejs periodom od 36 mjeseci i 96 mjeseci za otplatu kredita”, navodi se u saopštenju.
Izgradnja Sistema, kako se dodaje, za trajno napajanje vezana je za dinamiku radova kompanije CRBC, kao glavnog izvođača radova, te je zbog kašnjenja ovih radova kasnila i realizacija navedenog projekta.
“Takođe, na dinamiku izvođenja elektro radova uticali su i neriješeni imovinsko pravni odnosi na pojedinim pozicijama radova. Dinamika radova u proteklom periodu je značajno poboljšana, pa se završetak radova na realizaciji projekta elektro napajanja očekuje do kraja februara 2022. godine, a u toku su testiranja i završna ispitivanja opreme. Imajući u vidu navedene razloge, Vlada je dala saglasnost da Monteput podnese zahtjev IRF-u za produženje grejs perioda do 31.12.2022. godine, do kada bi trebalo da se završi postupak primopredaje objekata elektroenergetske infrastrukture CEDIS-u i CGES-u, te samim tim, a shodno potpisanim ugovorima, i preuzimanje kredita kod IRF-a od strane pomenutih privrednih subjekata”, kazali su iz Vlade.
Na sjednici je usvojena i Informaciju o statusu realizacije projekta obilaznice oko Budve na trasi Brze saobraćajnice duž crnogorskog primorja.
“U Informaciji se navodi da su, kroz mehanizam Investicionog okvira za Zapadni Balkan, za izradu Idejnog projekta i Elaborata procjene uticaja na životnu sredinu i društvo za cijelu obilaznicu u dužini od oko 30 km, i izradu Glavnog projekta i Elaborata procjene uticaja na životnu sredinu i društvo i tenderske dokumentacije za središnju dionicu u dužini od oko 11,3 km, obezbijeđena bespovratna sredstva u vrijednosti od 4.614.200 eura, čija realizacija je započela 8. jula 2019.”, navodi se u saopštenju.
Konstatuje se, kako su kazali iz Vlade, da indikativni rokovi za završetak pojedinih faza ne mogu biti ispoštovani jer su preambiciozno postavljeni, imajući u vidu dosadašnju dinamiku i potrebu sagledavanja prioriteta realizacije kapitalnih infrastrukturnih projekata u predstojećem srednjoročnom periodu, što je posebno aktuelizovano posljedicama pandemije COVID-19.
“Zbog toga je Evropska komisija obavijestila da se povlače bespovratna novčana sredstva, namijenjena za kofinansiranje izgradnje obilaznice oko Budve, uz napomenu da se može ponovo aplicirati onda kada se steknu uslovi, i to za 40 % od procijenjene vrijednosti izgradnje, u skladu sa sadašnjom Metodologijom Investicionog okvira za Zapadni Balkan. Ranijom Metologijom je bilo predviđeno odobravanje 20 % od procijenjene vrijednosti izgradnje. Približnija procijenjena vrijednost izgradnje će se znati po završetku izrade Idejnog projekta obilaznice oko Budve”, navodi se u saopštenju.
 

Gradnja bulevara Podgorica — Danilovgrad po planu, već postavljeno 12 od 15 kilometara asfalta​



51694C0E-ADA4-4A56-8482-B13C9F9D7E43-678x381.jpeg

Uprkos problemima vezanim za imovinsko pravne odnose, radovi na Bulevaru Podgorica-Danilovgrad privode se kraju i biće završeni u roku, kazala je za Jutarnji program RTCG Svetlana Janjević iz Uprave za saobraćaj.
Ugovoreni rok za završetak radova na bulevaru Podgorica Danilovgrad je kraj juna, odnosno početak jula.

“Radovi su počeli prije dvije godine. Nema kašnjenja i sve će biti završeno u roku”, kazala je Janjević.
Ona je kazala da je bilo problema vezanih za imovinsko pravne odnose, ali računaju da neće biti većih poteškoća.
“Do sada je urađeno 98 odsto svih iskopa u svim kategorijama. Već na desnoj kolovoznoj traci iz pravca Danilovgrada urađeno je 12,5 kilometara asfalta, isto toliko je na lijevoj traci pripremljeno za asfaltiranje”, kazala je ona.
Radi se i na fekalnoj kanalizaciji.
“Formirane su sve kružne raskrsnice, postavljeno je 90 stubova javne rasvjete”, kazala je ona.
 
И даље ми није јасно зашто се то зове булевар.
 
И даље ми није јасно зашто се то зове булевар.

Evo sta je @KrCan povodom tog napisao ranije

Ako pogledas malo detaljnije videces da saobracajnica od izlaska iz Podgorice kroz Zetu ka Virpazaru prolazi kroz gusto naseljena mesta, uglavnom ima trotoare i nema denivelisanih raskrsnica. Ako izuzmemo prelaz nadvoznjakom preko pruge, sve ostalo su kruzni tokovi. Dok vecina brzih saobracajnica u Evropi isto tako nemaju zaustavnu traku, te zbog toga i nisu u klasi AP, medjutim imaju denivelisana ukrstanja. Ova saobracajnica ipak ima vise slicnosti gledano sa ogranicenjima brzine, bez denivelisanih ukrstanja, prolaska kroz naseljena mesta, sve je to cini da je blize bulevarskog tipa nego klasicna medjugradska brza tranzitna saobracajnica.
Ka Danilovgradu je razlika samo u tome sto prolazi kroz redje naseljen prostor, ali i dalje nije dobila taj visi kvalitet sa denivelisanim raskrsnicama i zaobilaskom tranzita gradskog tkiva, vec se prostire od naselja do naselja uz gomilu kruznih tokova. Dakle i dalje blize bulevaru nego klasicnoj brzoj saobracajnici.
 
Не знам, лаик сам, али и даље нисам задовољан тим одговором, можда грешим.
 

Kinezi spremni da grade i ostale dionice auto-puta u CG​

10 Februara, 2022

autoput smokovac mateševo
Sa gradilišta (MKI, YouTube)
Kineske kompanije su spremne da učestvuju u izgradnji ostalih dionica auto-puta Bar – Boljare, kazao je kineski ambasador Liu Jin.
Jin je za RTCG kazao da glavna dionica auto-puta Bar – Boljare predstavlja prijateljstvo dvije zemlje.

“Kao prvi auto-put, naravno, predstavlja određenu prekretnicu koja ima očigledan značaj za ekonomski i društveni razvoj Crne Gore i za jačanje povezanosti sa zemljama regiona i Evrope”, rekao je Jin.
On je istakao da Kina smatra Crnu Goru prjateljskom zemljom i pruža joj punu pomoć da ostvaruje želju građana da dobiju auto-put.
“Kina je Crnoj Gori obezbijedila povoljan kredit od drugih strana i kineska kompanija CRBC je uspjela da tokom pandemije organizuje čarter letove za prevoz kineskih radnika i angažovala ih na neprekidnoj izgradnji”, naveo je ambasador Kine.
On je kazao da je jedno od njihovih razvojnih iskustava pokazalo da ako država želi da se obogati treba da izgradi puteve.
Odgovaraći na pitanje o prolongiranju rokova za završetak dionice Smokovac – Mataševo, Jin je kazao da je komanija CRBC već završila glavni projekat auto-puta, ali je naglasio da je autoput sistematski projekat koji podrazumijeva određene stvari kao što su snabdijevanje strujom, upravljanje i održavanje.
“Sada treba da se stvore svi uslovi da se što prije otvori za saobraćaj i dugoročno gledano, auto-put će imati značajnu ulogu u razvoju Crne Gore, ako se može potpuno završiti i spojiti. Kineske kompanije su spremne da učestvuju u izgradnji crnogorske infrastrukture, uključujući i auto-puteve. Na osnovu prijateljskih odnosa i u skladu sa tržišnim principima ćemo učestvovati u saradnji”,rekoa je Jin.

Proširiti ekonomsku saradnju​

Saradnja Crne Gore i Kine je uglavnom bila usmjerena na izgradnji infrastrukture, a kineski ambasador smatra da to nije dovoljno.
“Može da se uspostavi saradnja u oblasti nove energije, jer je to u skladu sa zelenom strategijom obje strane. Kina ima tehničku prednost, a već smo sarađivali na projketu vjetorelektrana na Možuri,koa je uspješno završena i dobro funkcioniše”, naveo je Jin.
On je istakao da u oblasti poljoprivredno-prehrambenih proizvoda Kina ima ogromno tržište.
“Sa Kinom su sarađivale zemlje centralne i istočne Evrope i smatram da Crna Gora može više da izvozi svoje proizvode u Kinu”, poručio je Jin.
On je, takođe, istakao mogućnost saradnje u oblasti digitalnih tehnologija.
“Kineski pametni proizvodi su jaki. Savjetujem prijatelje iz Crne Gore da se ne obaziru na primjedbe da je unapređenje nauke i tehnologije povezano sa nacionalnom bezbjednošću”, kazao je Jin.
 
Не знам, лаик сам, али и даље нисам задовољан тим одговором, можда грешим.
@Dzigi Bau pogledaj na temi Ibarska magistrala, trenutno je rani uvid u PDR saobracajnice. Taj deo od 18km buduce ibarske gotovo da je identicno projektovan sa ova dva bulevara u CG. 90% evropskih brzih saobracajnica su projektovane za brzinu od 100km/h aveliki deo njih i na vise brzine i u sustini jedina razlika od klase realnog AP je to sto nemaju zaustavne trake.
Ove rekonstruisane saobracajnice u CG i buduca Ibarska magistrala su na daleko nizem nivou od klasicne brze saobracajnice i zato ih i dalje podvode u bulevarsku klasu.
Realno i Kragujevac Batocina ima kruzni tok, ali je neuporedivo vise klase nego ovi bulevari.
 

Kredit za snjegočistače: "Monteput" objavio tender za nabavku vozila vrijedan četiri miliona eura​


Kako se navodi u dokumentaciji, tom državnom preduzeću potrebno je deset snjegočistača raznih karakteristika, a za njihovu nabavku je procjena da će trebati 2.610.000 eura


Kupuju deset snjegočistača (ilustracija), Foto: Shutterstock

Kupuju deset snjegočistača (ilustracija), Foto: Shutterstock

Državno preduzeće “Monteput” objavilo je nedavno tender za nabavku teretnih i terenskih vozila, ali i snjegočistača.
Tender je vrijedan skoro četiri miliona eura.

Kako se navodi u dokumentaciji, tom državnom preduzeću potrebno je deset snjegočistača raznih karakteristika, a za njihovu nabavku je procjena da će trebati 2.610.000 eura.

Bruto masa, kako se navodi za pojedine snjegočistače, treba da bude 33 tone, zapremine motora minimum 12,5 litara.



Potrebna su im specijalna teretna vozila sa kombinovanim silosnim kamionskim posipačem i prednjim plugom za čišćenje snijega.
Tenderom se traži i nabavka terenskih vozila i to 17 njih, raznih tehničkih karakteristika.
Većina vozila, kako se navodi u dokumentaciji treba da bude dizel, ali nabavkom se traži i jedan hibrid.
To preduzeće je objavilo i tender za nabavku vatrogasnih vozila, procijenjene vrijednosti 283.471 euro.
Vršilac dužnosti direktora “Monteputa” je Milan Ljiljanić, koji je na toj funkciji zamijenio Jonuza Mujevića.
Vlada je početkom godine usvojila Informaciju o kreditnom zaduženju “Monteputa” kod Investiciono razvojnog fonda (IRF), u visini od sedam miliona eura, kako bi se finansirala nabavka opreme i mehanizacije neophodne za održavanje dionice Smokovac - Mateševo auto-puta Bar - Boljare.
”Ovo zaduženje je predviđeno Finansijskim planom “Monteputa” za ovu godinu, na koji je Vlada dala saglasnost”, kazali su iz Vlade.
Vlada je prošle godine prvog oktobra izabrala novi Odbor direktora kompanije “Monteput” i na predlog Ministarstva kapitalnih investicija smijenila članove dosadašnjeg odbora.
Tada je Vlada razriješila Nikolu Divanovića, Zahita Ličinu i Nikolu Đurovića, a na njihovo mjesto imenovala Aleksandra Božovića, Stefana Mitrovića i Snežanu Raičević.
Ministar kapitalnih investicija (MKI) Mladen Bojanić u intervjuu “Vijestima” početkom godine najavio je da će zapošljavanja i obuke na naplatnim rampama i drugim radnim mjestima na prvoj dionici auto-puta od Smokovca do Mateševa početi ovog mjeseca i da će taj kadar birati “Monteput” kome je dodijeljeno upravljanje ovom dionicom.
”Novi upravljački tim “Monteputa” pokrenuo je odgovarajuće procedure i pripremu za organizovanje sopstvene službe za zimsko održavanje, dok je planirano da se prateći sadržaji (benzinske pumpe, prodavnice i drugi sadržaji) realizuju putem koncesionog akta koji je u pripremi”, rekao je Bojanić.
Državno preduzeće “Monteput” gazduje i tunelom Sozina, od kojega na godišnjem nivou prihoduje nekoliko stotina hiljada eura.
 
K7 od pre neki dan...juče nije radila, problem sa strujom dva dana posle puštanja ali danas radi...
IMG-20220215-123726.jpg
Kao krajnji datum za završetak svih radova utvrđen je 20. oktobar 2022. godine”, saopšteno je iz Vlade.
Kako je objašnjeno, zahtjev za produženje roka je ocijenjen opravdanim, jer nije bilo moguće izvođenja određenih radova zbog izgradnje ski staze na Bjelasici.
“Na zahtjev Ministarstva ekonomskog razvoja, a iz razloga izvođenja radova na žičari K7 i skijališnih staza koje povezuju dva ski centra Kolašin 1600 i Kolašin 1450, tražena je obustava dijela radova na rekonstrukciji puta u periodu od 1. novembra 2021. god do 1. aprila 2022”, navodi se u saopštenju.

EVO KAO ZASTO RADOVI KASNE NA PUTU BERANE LUBNICE JELOVICA KOLASIN
To im je bilo objasnjenje da ce do 1 aprila da povezuju zicaru K 7. Treba da ih bude sramota. Jos nisu probili mali tunel za evakuaciju . Fali im jos nekih 150 metara. Prvo Euroasfalt nema ni mehanizacije ni ljudi da to zavrsi u roku koji su vec 3 puta pomerali.
 
Pritom biće tu još radova ispred tunela. Sad sam obratio pažnju pošto taj ski put prolazi tuda i čini mi se da će opet pomerati rokove...
Makar skijalište da razvijaju dalje kako valja pošto sad već dobija obrise nečeg kvalitetnog. Moraće da otkupe 1450 pošto je planirana moderna žica/gondola umesto dvoseda koji ne radi.
 
Od radova ispred tunela ima da se uradi most duzine od 100 metara sa Kolasinske strane
 
Poslednja izmena:
Pritom biće tu još radova ispred tunela. Sad sam obratio pažnju pošto taj ski put prolazi tuda i čini mi se da će opet pomerati rokove...
Makar skijalište da razvijaju dalje kako valja pošto sad već dobija obrise nečeg kvalitetnog. Moraće da otkupe 1450 pošto je planirana moderna žica/gondola umesto dvoseda koji ne radi.
Imao je ranije snimak ekipe RTCG gde pitaju glavnog inzinjera kada i od cega zavisi pustanje puta. On je tada rekao da zavisi samo od radova u tunelu. Veruj mi jedini problem je sto EUROASFALT nema dovoljno ljudi kao ni tehnike da zavrsi opremanje tunela. Tunel je probijen u aprilu prosle godine duzine oko 2800metara. I to za razliku od autoputa ide samo jedna cev. Silne tunele zavrsise na autoputu a nemogu ovaj tunel. Nema vise ni vode koja je bila problem u tunelu niti bilo cega da to sprecava da se pusti u rad. Kako su oni mislili kada su pogadjali posao da zavrse taj put od Lubnica do Kolasina sa tunelom za 3 godine , kada nemogu evo za godinu ipo dana da zavrse opremanje tunela koji je sada vec probijen.
 
Priča mi sad jedan poznanik, sedimo kod zajedničkog prijatelja u KL, da je upalio navigaciju i došao tunela kod Jelovice. I šta će nazad pa okolo. Doduše imao je koga da pita, ne valja slepo pratiti navigaciju...
 
Vrh