Šta je novo?

Crna Gora

Evo jedan snimak autoputa i dve devojke koje ga komentarisu

Мало ми смешно, у 2022. години најобичнији аутопут представљају као неко чудо које свет још није видео, малтене као неки свемирски брод који путује кроз време.
 
Za njih jeste.
Prozivaju šlepere stranih tablica za nered u Platijama. Koji li su to kamioni stranih tablica najčešći na tom putu?
Šta god one mislile, ali na celom delu puta od Čačka do mora, najnedisciplinovaniji vozači su, pored onih u skupim vozilimasa Bg i NS i skoro redom, crnogorski vozači.
Zimama unazad sve zastoje na usponima, bar onim kojima često prisustvujem, izazvali au vozači crnogorskih šlapera ne poštujući zabrane za prikolice ili neposedovanjem valjanih guma i lanaca. A vozači autobusa svih tablica posebna su priča
 
Да, да то сам приметио, возачи са страним таблицама читај "србијански" возачи.
 
Nešto sumnjam da su išle celom trasom ili je možda očišćena za odabrane pošto sneg i dalje pada na severu CG i padaće po prognozi.
Svakako je ovo daleko od reportaže, mondo je to nije ozbiljan medij.
A za vozače sa ovih prostora je jednostavno, svi su loši a najgori su po običaju lokalci pa koji god...
 
Ne slažem se za lokalce. Oatalo da.
Ne znam koliko provodiš na putevima, šosebno onom najprometnijem ka CG. Ko najviše gazi punu i ograničenja brzine?
Od O. banje do Borove glave to sigurno nisu lokalci, jer poslednjih godinu i po dana policija sprovodi pravi teror na magistrali i okolnim putevima i lokalci to znaju. Ali zato, postoji masa nekih drugih koji kao da voze na fotokopiju.
 
Ne previše ali ne ni malo a najčešće idem tuda, ponekad promenim malo GP. Za lokalce sam mislio da u svom reonu voze loše jer smatraju da sve znaju i onda se opuste.
Mislim svašta sam viđao, uvek treba biti oprezan. Recimo NS tablice su kritične u poslednje vreme, ne znaš šta da očekuješ, tri tipa vozača... :)
 

pokazala izvještajna dokumentacija​


ASP: Značajni propusti na izvođenju radova na auto-putu​


Predstavnica nevladine organizacije ASP, Ines Mrdović, kazala je da se u dokumentaciji ukazuje da je Inžinjer tražio od izvođača radova da preduzme hitne aktivnosti kako bi se ti problemi otklonili, prije nego dođe do oštećenja skupe opreme u trafostanicam.




Autoput (ilustracija), Foto: Luka Zeković

Autoput (ilustracija),

Krajem prošle godine bilježeni su značajni propusti na izvođenju radova u okviru sistema trajnog napajanja električnom energijom prioritetne dionice auto-puta, pa je tako u većini trafostanica prodirala voda, pokazuje izvještajna dokumentacija u posjedu Akcije za socijalnu pravdu (ASP).
„Nakon kišnih padavina u prethodnom periodu u većem broju trafostanica 20/0,4 kV je došlo do prodora vode. Prisutna je voda na podu trafostanice i kablovskom prostoru, kao i vlaga po zidovima. Ova voda može da ugrozi opremu koja je instalirana u trafostanicama“, navodi se u dokumentaciji, koja se odnosi na protekli decembar.

Predstavnica nevladine organizacije ASP, Ines Mrdović, kazala je da se u dokumentaciji ukazuje da je Inžinjer tražio od izvođača radova da preduzme hitne aktivnosti kako bi se ti problemi otklonili, prije nego dođe do oštećenja skupe opreme u trafostanicama.

Inžinjer je francusko italijanski konzorcijum Ingerop, kojeg Vlada plaća da kontroliše izvedene radove na autoputu, a glavni izvođač je kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC).



„Započeti su radovi na sanaciji dijela trafostanica. Zbog problema sa kvalitetom izgradnje trafostanica na Sekciji 3, Inženjer je uputio dopis izvođaču u kome je, između ostalog, konstatovano da je nedopustiv i neobjašnjivo neprofesionalan odnos izvođača prema radovima na ovako složenom projektu“, navodi se u dokumentaciji.
Takođe se ukazuje da, zbog oštećenja ili nepravilnog izvođenja kablovske kanalizacije na nekim lokacijama, radovi nijesu odobreni od inžinjera, što onemogućava postavljanje 20 kV kablova, a zbog problema na nekoliko raspona, nije moguće postavljanje kablova na dužim dijelovima trase.
„Na poziciji tunela Vjeternik do mosta Suvovara postoji problematika sa NN kablovima koji su instalirani od strane CRBC-a mimo dogovorene procedure i prije postavljanja 20 kV kablova koji su pozicionirani ispod njih. Kablove treba ukloniti kako bi se mogli ugraditi 20 kV kablovi“, navodi se u izvještajnoj dokumentaciji.
U dokumentaciji se dodaje da je izvođač dostavio predlog za način ugradnje 20 kV kablova na oporcu mosta Moračica, na poziciji na kojoj su u prethodnom periodu konstatovana oštećenja kablovske kanalizacije.
„Ovaj predlog podrazumijeva ugradnju 20 kV kablova u cijevi koje su ispravne, te da se ne vrši sanacija oštećenih cijevi, jer se one, kako to Izvođač navodi, nalaze u betonu i ispod asfalta. Inženjer je povukao dopis kojim je na drugačiji način tretirao ovo pitanje i poziciju oštećenja na kablovskoj kanalizaciji“, ukazuje se u dokumentaciji u posjedu ASP-a.
Radovi koji su u nadležnosti CRBC-a, a dio su sistema trajnog napajanja autoputa električnom energijom, obuhvataju građevinske radove na izgradnji objekata za 18 trafostanica 20/0,4 kV (Sekcija 1, Sekcija 2 i Sekcija 3) sa pripadajućim platoima, zemljane radove na izgradnji platoa za trafostanice na Sekciji 4 i kablovsku kanalizaciju za 20 kV vod na otvorenoj trasi i mostu Moračica. Vrijednost ovih radova je preko 4,8 miliona eura, uz oslobođeni PDV, koji iznosi preko milion eura.
Ostali radovi (ugradnja kablova, opreme i elekromontažni radovi) na izgradnji sistema TNEE su dodijeljeni drugim izvođačima kroz sprovedeni postupak javne nabavke, čija je realizacija u nadležnosti kompanije Monteput. Ugovorena vrijednost radova sa Monteputem iznosi preko 38 miliona eura, a posao su dobili Novi Volvox iz Podgorice i budvanski Elektro Tim.
“To znači da je vrijednost trajnog napajanja električnom energijom prioritetne dionice najmanje oko 44 miliona eura, uključujući oslobođeni PDV, ali treba naglasiti da je privremeno napajanje strujom gradilišta autoputa koštalo još dodatnih oko devet miliona eura“, navela je Mrdović.
Ona je kazala da su i u vezi sa privremenim napajanjem strujom gradilišta krajem prošle godine postojala otvorena pitanja. Ranije je ukradena skupa nisko naponska oprema iz jedne trafostanice, a još je bila neriješena stavka, koja se odnosi na sedam trafostanica 20/0,4 kV, 1x630 kVA, koje treba da isporuči izvođač (CRBC), te je investitor (Vlada) zadržao dio sredstava do njihove isporuke.
„Dokumentacija pokazuje i da i dalje stoje otvorena pitanja o mnogim propustima u izvedenim radovima na tunelima ili mostovima, o kojima je ASP ranije pisala, poput pojave pukotina, pojave vode kod većih kiša, loše ugrađenog betona“, zaključila je Mrdović.
 
Negde sam procitao da je @KrCan izjavio da ovaj autoput ako nastave da ga ovako opremaju i zavrsavaju da ga ni u MAJu nece pustiti.
 
@Dzigi Bau pogledaj na temi Ibarska magistrala, trenutno je rani uvid u PDR saobracajnice. Taj deo od 18km buduce ibarske gotovo da je identicno projektovan sa ova dva bulevara u CG. 90% evropskih brzih saobracajnica su projektovane za brzinu od 100km/h aveliki deo njih i na vise brzine i u sustini jedina razlika od klase realnog AP je to sto nemaju zaustavne trake.
Ove rekonstruisane saobracajnice u CG i buduca Ibarska magistrala su na daleko nizem nivou od klasicne brze saobracajnice i zato ih i dalje podvode u bulevarsku klasu.
Realno i Kragujevac Batocina ima kruzni tok, ali je neuporedivo vise klase nego ovi bulevari.
Ja, a verovatno i većina članova foruma, vezujem naziv "buleva"r za široku ulicu sa drvoredima koji se nalaze u gradskom jezgru.
Ne kažem da je to definicija bulevara niti da definicija uopšte postoji ali put koji povezuje dva naseljena mesta i prolazi, manje, više kroz nenaseljeno područje ja nikad ne bih nazvao bulevar...
Tako npr u Beogradu deo autoputa koji prolazi kroz gradsko jezgro se zove "Bulevar Arsenija Čarnojevića" ili "Bulevar Franše D'Eperea" a čim napusti uže gradsko jezgro naziv mu se menja, čini me se, u "Autoput za Zagreb" ne zamerite ako sam promašio nazive ali to nije ni bitno u ovom trenutku.
 
Bitno da se odabrani vozaju uveliko...
Bio mi kum poslom do Pg i odmah su mu nudili da ga provozaju malo da vidi...
 
Sramota i ove i prošlih vlada da se autoput od milijardu evra završi, i da onda 6 meseci čeka gotov autoput da se uradi struja i seoski put od kilometar ipo. Gomila nesposobnjakovića.
I još kažu biće nadamo se gotov do sezone, pa da je sreće sezona bi počela u aprilu a ne u junu, a da ne govorimo da je moglo za zimsku sezonu da bude gotovo.
 
Imaju oni preča posla...ne razumemo mi kako ekspertski mozak funkcioniše...
 
I EVO O GRADNJI PUTA BERANE- KOLASIN KOJA JE POCELA PROBIJANJEM TUNELA ,, KLISURA,, 27 MAJA 2017 GODINE. POSLEDNJI ROK KOJI SE SADA SPOMINJE DA PUT BUDE PUSTEN JE 20 OKTOBAR 2022. Inace bilo je raznih gluposti zasto jos nije pusten, a zadnja je bila da zbog spajanja skijalista Kolasin 1450 i Kolasin 1600 a to otvaranje je bilo u februaru. Jos nije probije tunel za evakuaciju fali im jos oko 50 metara da se probije.


poručio na današnjem presu načelnik odjeljenja za borbu protiv korupcije​


MKI: Nurković i Parača oštetili državu za 20 miliona eura?​


On je dodao da osnovano sumnjaju da su Nurković i Parača zlouptrije*******ili svoj položaj čime su "svjesno, moguće i namjerno omogućili nastupanje štetnih posljedica, samim tim i ugrozili javni interes"

Nurković, Foto: Boris Pejović

Nurković, Foto: Boris Pejović



Odjeljenje za borbu protiv korupcije Ministarstva kapitalnih investicija (MKI) dostavilo je vršiteljki dužnosti Vrhovnog državnog tužilaštva Maji Jovanović informacije o sumnjama o postupanju krivičnih djela.
Kako je na današnjem presu saopštio načelnik tog Odjeljenja Milorad Milošević prva informacija je predata 4. marta i odnosi se na osnovane sumnje krivičnih djela u produženom trajanju zloupotrebe službenog položaja i nesavjesnom radu bivšeg ministra saobraćaja Osmana Nurkovića i bivšeg direktora Uprave za saobraćaj Save Parače u vezi sa realizacijom projekta izgradnje tunela Klisura i jedne dionice puta.

"Realizacija projekta rekonstrukcije ugovorena je još 2.decembra 2016. godine za 34,69 miliona eura, a nakon pet godina neizvjestan je završetak ovog projekta. Država će, nakon što je bilo jasno da će doći do promjene vlasti, morati da plati izvođaču radova "Euroasfaltu" još 20 miliona eura u odnosu na prvobitnu cijenu", rekao je Milošević.

Milošević
Miloševićfoto: Boris Pejović


On je dodao da osnovano sumnjaju da su Nurković i Parača koristili svoj položaj za zaključivanje i realizaciju složenog infrastrukturnog projekta iako je od samog početka realizacije projekta bilo jasno da se isti neće i ne može realizovati u ugovorenim rokovima i uz dogovoreni iznos novca.
"Time su svjesno, moguće i namjerno omogućili nastupanje štetnih posljedica, samim tim i ugrozili javni interes".
Parača
Paračafoto: Boris Pejović
Kako je objasnio sumnjaju i da je Nurković u svojstvu bivšeg ministra saobraćaju od kraja 2016. godine do decembra 2020. godine u računljivom stanju propustio da prijavi krivično djelo zloupotrebu službenog položaja učinjenog od strane Parače.
"Sve to pogotovo kada se ima u vidu da su ista saznanja od početka realizacije projekta sačinjavana na račun investitora od strane međunarodnog konsultanta sa kojim je ugovor zaključio bivši ministar Nurković", kazao je Milošević.
 
Sramota i ove i prošlih vlada da se autoput od milijardu evra završi, i da onda 6 meseci čeka gotov autoput da se uradi struja i seoski put od kilometar ipo. Gomila nesposobnjakovića.
I još kažu biće nadamo se gotov do sezone, pa da je sreće sezona bi počela u aprilu a ne u junu, a da ne govorimo da je moglo za zimsku sezonu da bude gotovo.
bruka i sramota, pii, neznam što je u pitanju,. biće mito i korupcija, kao jedino moguće objašnjenje, ili maloumni nesposobnjakovići., koji se ne mešaju u svoj posao,
 
Kada položaj i napredovanje u nekom sistemu ne zavise od činjenja, kvaliteta istog, te nečinjenja, već od politike, onda se svi u svakom takvom sistemu bave politikom, od velike do mikro, umesto predmetnim činjenjem.

I to vam je tako :D ...
 
Vrh