Šta je novo?

Crna Gora

Krcan objasnio. I na tom Zetskom bulevaru ograničenje brzine je 70, manje nego na magistrali. Tako će, verovatno, biti i na bulevaru prema Danilovgradu (možda ne celom dužinom, ali u većem delu sigurno)
 
Komisija za reviziju i tehnički prijem: Nije poznato kada će autoput biti otvoren

December 28, 2021
Kada će radovi na autoputu biti završeni i kada će autoput biti pušten u saobraćaj i dalje nije poznato, jer kako su saopštili iz Komisija za reviziju i tehnički prijem, vrlo je nepopularno “licitirati” sa rokovima. Polovinom novembra su kazali da bi mogao biti otvoren do kraja ove godine, a najkasnije do maja. Nova godina dolazi za nekoliko dana, pa su sve prilike da se neće otvoriti, a pitanje je i hoće li biti spreman i za 15. januar, za kada je otvaranje najavio premijer Zdravko Krivokapić.

– Bez obzira na razvoj situacije ostaćemo pri ranijim projekcijama koje smo dali novinarima. Pretpostavljamo da bi Komisija za tehnički pregled odmah mogla dati izvještaj kad radovi budu završeni (ovo se posebno odnosi na uspostavljanje svih komunikacija), ali nismo sigurani da bi ovaj izvještaj bio afirmativan. Mora se ipak sačekati ključna tehnička dokumentacija, kojom se nedvosmisleno može potvrditi bezbjedno puštanje u saobraćaj. Mislimo da su konekcija struje, vode i digitalnog upravljanja sada ključne pozicije od čije realizacije zavisi pozitivan izvještaj o tehničkom pregledu, na osnovu čega bi Ministarstvo ekologije prostornog planiranja i urbanizma moglo da donese konačnu odluku o puštanju u saobraćaj ove prve dionice autoputa u Crnoj Gori – ističu iz ministarstva.

Vlada je prošlog četvrtka usvojila informaciju u kojoj je navedeno da nisu gotovi svi radovi na autoputu. Tako je procenat gotovosti radova na petlji Smokovac oko 98.7 odsto radova. Prema izvještaju izvođača, do sada je izrada kablovske kanalizacije za 20 kV kablovskog razvoda za trajno napajanje električnom energijom na otvorenoj trasi i mostu Moračica završena za oko 97 odsto kablovske kanalizacije…

Iz ovog vladinog resora su istakli da prije svega treba imati na umu da se prvi put u Crnoj Gori gradi ovakav zahtjevan infrastrukturni projekat.

– Komisije za reviziju i tehnički pregled, koje je formirala država, od samog početka realizacije projekta su aktivne i na neki način predstavljaju logističku podršku Upravljaču projektom – Monteputu, kojeg je Vlada imenovala shodno neophodnoj organizaciji u sprovođenja ovog velikog projekta. Pri tome, pod Projektom treba posmatrati cjelokupni proces koji sadrži projektovanje, reviziju projekata, izvođenje, nadzor nad izvođenjem i uporedni tehnički pregled i na kraju tehnički prijem koji predstavlja preduslov za puštanje objekta u eksploataciju – navode iz ministarstva.

Kada je riječ o puštanju u saobraćaj, iz ministarstva ističu da ovo pitanje isključivo zavisi od revnosti izvođača na ovim sada ključnim pozicijama.

– Ovdje treba napomenuti da su u ovim radovima uključene i naše firme čiji radovi se preklapaju sa radovima za koje je zadužena kineska kompanija CRBC koja je do sada solidno ispunjavala očekivane obaveze, a posebno u otežanim uslovima prisustva pandemije. Ukoliko bi radovi bili završeni do planiranog datuma uključujući i ključne funkcionalne probe rada uređaja i funkcionisanja sistema, ne vidimo prepreku da komisija, ako se u to uvjeri na terenu, da zeleno svjetlo samo zbog eventualno nedostajuće ili neprikupljene dokumentacije – ističu iz ministarstva.

Kada radovi na autoputu budu gotovi, državna komisija za tehnički pregled sačini konačni pozitivni izvještaj, upućuje ga Upravljaču projektom “Monteput”, koji je dužan da obavijesti investitora da je projekat završen. Ministarstvo ekologije, prostornog planiranja i urbanizma svečano će dati upotrebnu dozvolu, kada investitor, odnosno Ministarstvo kapitalnih investicija dostavi svu neophodnu dokumentaciju, na osnovu koje će ova dionica autoputa biti puštena u saobraćaj.

Državne komisije od početka uključene

Državna komisija za reviziju je od početka realizacije veoma aktivno radila, a aktivnosti su posebno bile intenzivne na samom početku, a bila je uslovljena pristizanjem tehničke dokumentacije koju je pripremala kineska kompanija.

– Tako je imala ključnu ulogu na samom početku, kako na pripremnim radovima tako i na glavnim objektima. Njena aktivnost je kasnije smanjivana, ali je bila neophodno prisutna za određene faze koje su mogle po dinamici napredovanja radova da se pregledaju i kasnije. Posebno je važno njeno stalno prisustvo u slučajevima takozvanih krupnijih izmjena projekata, kada je komisija morala odobravati izmjene. Izmjene su, na ovakvom krupnom i komplikovanom projektu neminovne, ali je glavni građevinski nadzor, mogao samo registrovati sitnije izmjene u građevinskom dnevniku – navode iz ministarstva.

Kada je riječ o državnoj Komisiji za uporedni tehnički pregled, ona je formirana kako bi sve radove pratila od početka i imala detaljan uvid “prije zatvaranja” bilo koje pozicije. Ovako definisana komisija, pored uloge superkontrole, može veoma brzo donijeti izvještaj o tehničkom prijemu, čim se završe građevinski i završni radovi, koji su uslov za bezbjednost saobraćaja.

Izvor: Dan
 
Citam tekst i jasno mi je da je uvedena komisija zvana "da vidimo sta se dogadja". Komisija izgleda ne radi apsolutno nista.

U Srbiji lazu i frljaju se sa datumima, a ovde kao da je da delu "nesam skolovala" prica.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Frljaju se frazama koje ni članovi komisije ne razumeju ali zvuči ozbiljno...
 
Meni se cini da iz ovog teksta mogu zakljuciti da radovi koji su trebali da budu zavrseni 30 novembra 2021 godine nisu ZAVRSENI. I nekako sam misljenja da je KrCan u pravu i da ovo nece pustiti pre maja. Samo fraze, fraze ,fraze.
Nije mi jasno da u medijima CG niko ne pokrece pitanje pustanja autoputa. Nigde u medijima bilo kakva vest.
 
Ocigledno nesto skripi dole u komunikaciji, a niko da bude smenjen zbog toga.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Nikad demokratska Vlada nema tu vrstu "autoriteta" (čitaj kapaciteta izazivanja straha) kao ona despotska, pred istim ljudima u istim situacijama. U tome je root cause...

To i jeste osnovna ironija socijalnih odnosa, inherentna slabost pristojnosti i demokratije pred onim drugim, jbg.
 
Bulevar Podgorica - Danilovgrad [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XIdils314r0[/youtube]
 
Znaci od Kolasina do Mateseva tokom leta radovi i kolaps. Da neko ima muda da potegne da se to radi mart-jun, nego ce krenuti u junu i zavrsiti krajem septembra...jer su se tad stekli uslovi .

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
"Crna Gora je jedna od država koje su u UN uputile poziv liderima Kine da omoguće nezavisnim posmatračima "trenutan, jasan i neometan pristup" regionu Sinđang." https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=2085031
CG se izgleda posteno zahvalila Kini na gradnji autoputa :) I mozda zapecatila dalju saradnju sa Kinom za dalji nastavak gradnje autoputeva...
 
Слушам сад Кривокапића, каже требало би да грађевински та деоница буде завршена до 15. јануара, али треба им 12 камиона за одржавање, каже бар 6 да набаве,
па немају пројекат за зимско одржавање, онда мора и трафо станица да се уради и неки каблови, па техничка документација је урађена 40%, а тај који треба да је уради је плаћен 100% и да изгледа као да је неко намерно саботирао и хтео да направи од тог аутопута Скадар на Бојани,
не знам сад уз све те проблеме како може да буде пуштена 15. јануара, то је за 6 дана.
 
Treba uzeti u obzir da je ovo crnoj gori prvi autoput u istoriji. Dakle nemaju kadrove ni procedure za bilo kakvu vrstu redovnog i vanrednog održavanja, pretpostavljam da nemaju ni sistematizaciju radnih mesta, zaposlene u sistemu naplate, zimsku službu, jedinice saobraćajne policije koje su zadužene za autoput itd itd. A pretpostavljam da postoji i realna priča tihog sabotiranja ili usporavanja od strane repova iz bivše vlasti. Ako puste put koji će biti zavejan do marta, bolje da ga i ne puštaju. I što se tiče bezbednosti i što se tiče rejtinga vlasti.
 
Banane su zadužene za dobro raspoloženje.
I onda će neko reći da nismo banana republike, a ekonomije nam se zasnivaju na redovnom uvozu banana.
Jedino dobro je da su nam banane jeftine. Samo ne znam koje su bolje, one na kojima piše S. R. B. ili R. S. B?
 
A đe nam Milinko da nam objasni kako će Srbin od Vasojevića da posluje po Švici? I kako je to normalno... I sučim će poslovat, pošto prodaje makine?
I ko uopšte dozvoljava da se tako iznose enormne pare iz države?
I ko uopšte kupuje te mašine??? Sve mi miriše na neki novi Bemax, samo po meri novih...
 

I ovi se bas sprdaju!Kao da nisu znali sta im sve za ovih 6 godina gradnje puta treba kada budu jednog dana pustili autoput u upotrebu. Isti javasluk!​

Monteput još nema opremu za održavanje auto-puta, bez toga ne može biti pušten u saobraćaj​



Autoput Smokovac Mateševo, autoput bar boljare

Puštanje u saobraćaj dionice auto-puta Podgorica – Mateševo zavisi od završetka preostalih elektro-instalaterskih radova, a potrebno je da Državna komisija za tehnički pregled uradi konačan izvještaj što je neophodno za tehnički prijem, saopšteno je iz Monteputa.
Ranije su predstavnici Vlade najavljivali da bi prva dionica mogla biti puštena u probni rad sredinom januara, ali je sada jasno da se to neće desiti.

Iz državnog Monteputa, koji je dobio na upravljanje prvu dionicu, kazali su Vijestima da je potrebno i da Monteput nabavi mašine i opremu za održavanje tog puta.
Izvršni direktor kompanije Milan Ljiljanić nije mogao precizirati kada će sve to biti završeno, ali navodi da se može uskoro očekivati.
”Izgradnji auto-puta Bar – Boljare, prioritetne dionice Smokovac – Uvač – Mateševo je u završnoj fazi. Preostali su završni radovi na elektro mašinskim instalacijama čiji se okončanje može očekivati ubrzo”, naveo je Ljiljanić.
Prema njegovim riječima, do puštanja u saobraćaj ove dionice auto-puta neophodno je da Državna komisija za tehnički pregled uradi konačan izvještaj o tehničkom pregledu izvedenih radova, što je preduslov za izdavanje upotrebne dozvole.
“Očekujemo da se svi neophodni radovi, kao i neophodna tehnička dokumentacija sa potrebnim dozvolama bude okončana u najskorijem periodu, nakon čega se može očekivati puštanje u saobraćaj ove dionica autoputa. Pored navedenog, za stvaranje uslova za nesmetanu i bezbjednu upotrebu puta, potrebno je obezbijediti nabavku mašina, specijalnih vozila i opreme neophodne za adekvatno održavanje, što je još jedan od preduslova za puštanje u saobraćaj. Za nabavku prethodno navedenih vozila i mašina su već započeti postupci javnih nabavki, a jedan broj tendera je u pripremi”, kazao je Ljiljanić.
Na pitanje koliko radnika će biti potrebno za opsluživanje i održavanje ove prve dionice crnogorskog auto-puta i kada će početi njihovo zapošljavanje i obuka, Ljiljanić je odgovorio da preliminarne procjene oko broja zaposlenih koji će opsluživati autoput pokazuju da će biti potrebno oko 150 zaposlenih.
”Dio zaposlenih će biti angažovan unutrašnjom preraspodjelom u okviru Monteputa, dok će preostali broj biti zaposlen nakon raspisanog konkursa u skladu sa zakonom. U toku je završna faza izrade nove sistematizacije radnih mjesta, nakon čega će početi postupak unutrašnje preraspodjele zaposlenih i raspisivanje konkursa za prijem novih radnika”, kazao je Ljiljanić.
Potpunu brigu o održavanju ove dionice, pa i zimskog održavanja koje je već sada potrebno, na sebe je preuzeo Monteput, zbog čega su potrebna specijalna vozila, i razne mašine i oprema.
 
Колико ја видим иста банда и у ЦГ и у Србији! Мање- више исте форе, Док се не решимо паразита нема ништа добро за народ!
 
SRAMOTA! Kao sto je jednom dobro rekao @KrCan

novi rok​

Otvaranje prve dionice auto-puta najkasnije u maju​


Komisija za tehnički prijem još nije završila izvještaj na osnovu koga se dobija upotrebna dozvola, jer nije nabavljena oprema za održavanje i upravljanje prvom dionicom auto-puta.
Na prvoj dionici auto-puta Bar-Boljare, Smokovac-Mateševo, danas nema zvaničnika, crvene trake i makaza. Iako je premijer Zdravko Krivokapić 15. januar označio kao dan za konačno otvaranje glavne dionice auto-puta, izvršni direktor Monteputa Milan Ljiljanić kaže za TV Vijesti da bi se to moglo desiti nakasnije u maju. Dakle, nakon punih sedam godina.
On objašnjava da Komisija za tehnički prijem još nije završila izvještaj na osnovu koga se dobija upotrebna dozvola, jer nije nabavljena oprema za održavanje i upravljanje prvom dionicom auto-puta. Za to, Ljiljanic krivi neaktivnost prethodnog menadžmenta Monteputa, koji je ovu dionicu dobio na upravljanje.

 
Da bi bio jasniji. Ja mislim da je ovo velika sramota
A @KrCan je rekao da ce autoput biti pusten april ili maj. Na to sam mislio kada sam napisao da je bio u pravu.
 
A ko će čistiti taj snijeg jadan?! :D Ne bi me čudilo da AP u CG radi samo po lepom vremenu i kad se jednog lepog dana otvori.
Sve je manje više isto kao u Srbiji, možda čak i nebuloznije. Evo jedan primer koji se tiče razvoja severa. Treći šestosed u Kolašinu je montiran ali još nije pušten, treba ga testirati a radnika nema, vidi se na kameri uživo. Još tri nove žičare su instalirane na drugim lokacijama i bleje tako umesto da su odmah po planu montirane u Kolašinu čime bi dobili odličan ski centar.
Ovako zbog populizma kao razvijamo podjednako sever to je na drugoj strani Bjelasice i na Hajli. Nemam ništa protiv razvoja drugih mesta ali neće turisti voziti ceo dan da skijaju na jednoj ili dve žice ili će ostati dan dva maksimalno.
A eto za to su date pare i još za pristupne puteve itd. umesto da se jedno mesto kompletira kako treba.
 
Kad se spoje dva skijališta na kolašinu to će biti jedno dosta solidno skijalište sa 40 kilometara staza. Zna li se kad će to da se dogodi, kod alvirka u SATu rekoše samo što nije?
 
Vrh