Izvor: eKapija | Petak, 24.12.2021
U toku izrada projekata za drugu fazu autoputa - Završeno idejno rešenje za deonicu od Andrijevice do Boljara, predložene dve varijante za gradnju
U toku je izrada idejnih projekata za dionice Mateševo - Andrijevica i Smokovac - Tološi - Farmaci, navodi se u informaciji o statusu realizacije projekta autoputa Bar-Boljare, koju je Vlada usvojila na poslednjoj sjednici. U dokumentu je navedeno i da je završena izrada idejnog rješenja za dionicu Andrijevica - Berane - Boljare završena, a projektom su razmatrane dvije varijante prema kojima bi izgradnja ovog dijela autoputa koštala 661,74 mil EUR, odnosno 780,77 mil EUR.
Ministar kapitalnih investicija Mladen Bojanić je, gostujući na RTCG, ponovio je da očekuje da će idejni projekat za nastavak gradnje autoputa biti gotov u maju, a da će izgradnja dionice od Mateševa do Andrijevice najvjerovatnije početi krajem sledeće godine. Kako je rekao, izvjesno je i da su već obezbijeđena sredstva za finansiranje.
- Vrlo je vjerovatno, rekao je, da će do kraja naredne godine krenuti izgradnja dionice od Mateševa do Andrijevica, a onda kasnije i od Andrijevice do Boljara - rekao je Bojanić.
U Vladinoj informaciji o radovima objašnjeno je da se uporedo sa radovima na prioritetnoj dionici izvode aktivnosti na realizaciji sljedeće dvije dionice (Mateševo - Andrijevica i Smokovac - Tološi - Farmaci), koje su Detaljnim prostornim planom autoputa Bar-Boljare (2008.) definisane kao druga faza. Za ove dvije dionice u toku 2017. godine, od strane Investicionog okvira za Zapadni Balkan su obezbijeđena bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 5,49 mil EUR i to za pripremu idejnih projekata i pratećih elaborata procjene uticaja na životnu sredinu i društvo. Realizacija ovih aktivnosti je u toku, a vodeća finansijska institucija je Evropska banka za rekonstrukciju i razvoj.
- Izrada Idejnog projekta Smokovac - Tološi - Farmaci sa Elaboratom procjene uticaja na životnu sredinu i društvo započeta je u novembru 2018. godine, dok je izrada Idejnog projekta za dionicu Mateševo-Andijevica sa Elaboratom procjene uticaja na životnu sredinu i društvo započeta u januaru 2019. godine. Realizacija ovih aktivnosti je u
toku - navodi se u dokumentu.
Takođe, u toku 2017. godine, od strane Investicionog okvira za Zapadni Balkan obezbijeđeno je dodatnih 1,3 mil EUR za pripremu nove sveobuhvatne Studije opravdanosti za čitav autoput Bar-Boljare, uključujući analizu troškova-koristi Izrada Studije opravdanosti za čitav autoput Bar-Boljare započeta je u martu 2019. godine. U toku je i realizacija ovih aktivnosti.
- Osnovno nastojanje je bilo da se, dok traju radovi na izgradnji dionice Smokovac-Mateševo, stvaraju pretpostavke za početak izgradnje i naredne dionice. Prioritet u realizaciji nakon dionice Smokovac-Mateševo se daje dionici Mateševo-Andrijevica, kao logičan, građevinski i funkcionalan nastavak prioritetne dionice autoputa - stoji u informaciji.
Ministarstvo je u novembru 2018. godine apliciralo prema Investicionom okviru za Zapadni Balkan za dodjeljivanje 54,6 mil EUR za kofinansiranje izgradnje dionice Mateševo-Andrijevica, što predstavlja 20% od procijenjenog kapitalnog izdatka za izgradnju ove dionice (prema procjeni na osnovu troškovnika iz Idejnog rješenja).
- Idejno rješenje dionice Andrijevica - Berane - Boljare je završeno i u postupku je ocjene od strane Državne komisije za reviziju. Ovim projektom su razmatrane dvije varijante. Varijanta 1 je u skladu sa prethodnim Generalnim projektom, dok je varijantom 2 razmatrano rješenje koje je definisano kao obaveza Detaljnim prostornim planom autoputa Bar - Boljare sa ciljem povoljnijeg obilaska Berana - objašnjeno je.
Prema prvoj varijanti dužina dionice iznosila bi 49,15 km, sa 29 mostova i osam tunela. Cijane izgradnje bila vi 661,74 mil EUR. Prema drugoj varijanti dužina dionice bila bi 49,18 km, imala bi 35 mostova i 12 tunela, a izgradnja bi koštala 780,77 mil EUR.
______________________________
Autoput i turistička atrakcija
Govoreći o otvaranju prve dionice, Bojanić je naveo da je ono sada u rukama Komisije za tehničke prijem koja bi trebalo da da saglasnost da je dionica bezbjedna za saobraćaj. Prema njegovim riječima, na autoputu je ostalo da se završi još nekoliko stvari, zbog kojih nije moguće pustiti ga u saobraćaj.
- Čekamo da Komisija za tehnički prijem da konačnu riječ. Tu vam se čini da je sve gotovo, ali ostaje poneka sitnica koja vam ne da da možemo u potpunosti da ga koristimo - rekao je Bojanić.
Autoput, prema riječima Bojanića, izgleda spektakularno i tek kad se prođe tom dionice vidi se koliko je ona bila zahtjevna.
- Biće i turistička atrakcija. Nekoliko mostova, pored toga što su zahtjevni za izgradnju, izgledaju mnogo lijepo - ocijenio je Bojanić.
______________________________
Status radova na prioritetnoj dionici
U skladu sa ugovorom o projektovanju i izgradnji, izvođaču radova na izgradnji autoputa do kraja novembra je ukupno isplaćeno 730,64 mil EUR, odnosno 90,25%. Po osnovu avansa je isplaćeno 20% od ukupno ugovorene sume odnosno 161,91 mil EUR, od čega je vraćeno oko 112,68 miliona ili 69,60%.
U informaciji stoji da je izvođač završio sve radove na rasponskim konstrukcijama na mostovima. U toku su radovi na izradi zaštitnih ograda, radovi na ugradnji opreme mostova i radovi na uređenju terena, kao i ispitivanje mostova probnim opterećenjem.
Kada je riječ o tunelima, završena je većina radova. Preostalo je još rješvanje poklopaca ivičnih kanala, uzdužnih pukotina, a pri kraju su i farbanje i popravka gornje obloge.
- Na osnovu prethodnih izvještaja inženjera, procjenjuje se da je do sada na otvorenoj trasi ukupno izvedeno oko 98,5% radova, koji podrazumijevaju radove na iskopu, nasipima, zidovima od armirane zemlje, zaštiti kosina, kolovoznoj konstrukciji itd. - objašnjeno je u dokumentu.
Procenat izvedenih zemljanih radova na otvorenoj trasi (iskopi, nasipi, zidovi od armirane zemlje) je oko 99,5%. Zidovi od armirane zemlje, kao posebna vrsta potpornih konstrukcija koje su rađene na trasi auto-puta i rampama petlji, su završeni u cjelosti.
Na petlji Smokovac završeno je oko 98,7% radova. U ovom izvještajnom periodu izvedeni su radovi na ugrdanji habajućeg sloja SMA na privremenoj vezi na desnoj strani.
- Do sada je realizovano i 99,7% radova na sistemu za vodosnabdijevanje. Prema podacima o statusu izvedenih radova koje izvođač dostavlja inženjeru, završeno je cca 97% kablovske kanalizacije. Procenat radova odobrenih od strane inženjera i predatih dionica izvođaču TNEE za postavljanje kablova je na nivou od cca 82% - navodi se u dokumentu.
Ukupna dužina prioritetne dionice autoputa od Smokovca do Mateševa je cca 41,5 km, sa 20 mostova na glavnoj trasi, devet mostova-rampi na petljama (ukupne dužine 6,35 km), 16 dvocijevnih tunela (ukupne prosječne dužine 17,7 km), dva nadvožnjaka (ukupne dužine 104 m), osam podvožnjaka (ukupne dužine 453 m), 7,2 km potpornih zidova, četiri petlje, pratećim objektima itd.
Projektovane su dvije vozne trake po smjeru, sa trakama za prinudno zaustavljanje i trakama za sporu vožnju na dionicama sa većim podužnim nagibima, tako da je na dužini od oko 14 km predviđena traka za spora vozila, zbog uzdužnih nagiba koji prelaze 4%. Projektovana brzina na dionici Smokovac-Uvač-Mateševo je 100km/h.
U toku izrada projekata za drugu fazu autoputa - Završeno idejno rešenje za deonicu od Andrijevice do Boljara, predložene dve varijante za gradnju
U toku je izrada idejnih projekata za dionice Mateševo - Andrijevica i Smokovac - Tološi - Farmaci, navodi se u informaciji o statusu realizacije projekta autoputa Bar-Boljare, koju je Vlada usvojila na poslednjoj sjednici. U dokumentu je navedeno i da je završena izrada idejnog rješenja za dionicu Andrijevica - Berane - Boljare završena, a projektom su razmatrane dvije varijante prema kojima bi izgradnja ovog dijela autoputa koštala 661,74 mil EUR, odnosno 780,77 mil EUR.
Ministar kapitalnih investicija Mladen Bojanić je, gostujući na RTCG, ponovio je da očekuje da će idejni projekat za nastavak gradnje autoputa biti gotov u maju, a da će izgradnja dionice od Mateševa do Andrijevice najvjerovatnije početi krajem sledeće godine. Kako je rekao, izvjesno je i da su već obezbijeđena sredstva za finansiranje.
- Vrlo je vjerovatno, rekao je, da će do kraja naredne godine krenuti izgradnja dionice od Mateševa do Andrijevica, a onda kasnije i od Andrijevice do Boljara - rekao je Bojanić.
U Vladinoj informaciji o radovima objašnjeno je da se uporedo sa radovima na prioritetnoj dionici izvode aktivnosti na realizaciji sljedeće dvije dionice (Mateševo - Andrijevica i Smokovac - Tološi - Farmaci), koje su Detaljnim prostornim planom autoputa Bar-Boljare (2008.) definisane kao druga faza. Za ove dvije dionice u toku 2017. godine, od strane Investicionog okvira za Zapadni Balkan su obezbijeđena bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 5,49 mil EUR i to za pripremu idejnih projekata i pratećih elaborata procjene uticaja na životnu sredinu i društvo. Realizacija ovih aktivnosti je u toku, a vodeća finansijska institucija je Evropska banka za rekonstrukciju i razvoj.
- Izrada Idejnog projekta Smokovac - Tološi - Farmaci sa Elaboratom procjene uticaja na životnu sredinu i društvo započeta je u novembru 2018. godine, dok je izrada Idejnog projekta za dionicu Mateševo-Andijevica sa Elaboratom procjene uticaja na životnu sredinu i društvo započeta u januaru 2019. godine. Realizacija ovih aktivnosti je u
toku - navodi se u dokumentu.
Takođe, u toku 2017. godine, od strane Investicionog okvira za Zapadni Balkan obezbijeđeno je dodatnih 1,3 mil EUR za pripremu nove sveobuhvatne Studije opravdanosti za čitav autoput Bar-Boljare, uključujući analizu troškova-koristi Izrada Studije opravdanosti za čitav autoput Bar-Boljare započeta je u martu 2019. godine. U toku je i realizacija ovih aktivnosti.
- Osnovno nastojanje je bilo da se, dok traju radovi na izgradnji dionice Smokovac-Mateševo, stvaraju pretpostavke za početak izgradnje i naredne dionice. Prioritet u realizaciji nakon dionice Smokovac-Mateševo se daje dionici Mateševo-Andrijevica, kao logičan, građevinski i funkcionalan nastavak prioritetne dionice autoputa - stoji u informaciji.
Ministarstvo je u novembru 2018. godine apliciralo prema Investicionom okviru za Zapadni Balkan za dodjeljivanje 54,6 mil EUR za kofinansiranje izgradnje dionice Mateševo-Andrijevica, što predstavlja 20% od procijenjenog kapitalnog izdatka za izgradnju ove dionice (prema procjeni na osnovu troškovnika iz Idejnog rješenja).
- Idejno rješenje dionice Andrijevica - Berane - Boljare je završeno i u postupku je ocjene od strane Državne komisije za reviziju. Ovim projektom su razmatrane dvije varijante. Varijanta 1 je u skladu sa prethodnim Generalnim projektom, dok je varijantom 2 razmatrano rješenje koje je definisano kao obaveza Detaljnim prostornim planom autoputa Bar - Boljare sa ciljem povoljnijeg obilaska Berana - objašnjeno je.
Prema prvoj varijanti dužina dionice iznosila bi 49,15 km, sa 29 mostova i osam tunela. Cijane izgradnje bila vi 661,74 mil EUR. Prema drugoj varijanti dužina dionice bila bi 49,18 km, imala bi 35 mostova i 12 tunela, a izgradnja bi koštala 780,77 mil EUR.
______________________________
Autoput i turistička atrakcija
Govoreći o otvaranju prve dionice, Bojanić je naveo da je ono sada u rukama Komisije za tehničke prijem koja bi trebalo da da saglasnost da je dionica bezbjedna za saobraćaj. Prema njegovim riječima, na autoputu je ostalo da se završi još nekoliko stvari, zbog kojih nije moguće pustiti ga u saobraćaj.
- Čekamo da Komisija za tehnički prijem da konačnu riječ. Tu vam se čini da je sve gotovo, ali ostaje poneka sitnica koja vam ne da da možemo u potpunosti da ga koristimo - rekao je Bojanić.
Autoput, prema riječima Bojanića, izgleda spektakularno i tek kad se prođe tom dionice vidi se koliko je ona bila zahtjevna.
- Biće i turistička atrakcija. Nekoliko mostova, pored toga što su zahtjevni za izgradnju, izgledaju mnogo lijepo - ocijenio je Bojanić.
______________________________
Status radova na prioritetnoj dionici
U skladu sa ugovorom o projektovanju i izgradnji, izvođaču radova na izgradnji autoputa do kraja novembra je ukupno isplaćeno 730,64 mil EUR, odnosno 90,25%. Po osnovu avansa je isplaćeno 20% od ukupno ugovorene sume odnosno 161,91 mil EUR, od čega je vraćeno oko 112,68 miliona ili 69,60%.
U informaciji stoji da je izvođač završio sve radove na rasponskim konstrukcijama na mostovima. U toku su radovi na izradi zaštitnih ograda, radovi na ugradnji opreme mostova i radovi na uređenju terena, kao i ispitivanje mostova probnim opterećenjem.
Kada je riječ o tunelima, završena je većina radova. Preostalo je još rješvanje poklopaca ivičnih kanala, uzdužnih pukotina, a pri kraju su i farbanje i popravka gornje obloge.
- Na osnovu prethodnih izvještaja inženjera, procjenjuje se da je do sada na otvorenoj trasi ukupno izvedeno oko 98,5% radova, koji podrazumijevaju radove na iskopu, nasipima, zidovima od armirane zemlje, zaštiti kosina, kolovoznoj konstrukciji itd. - objašnjeno je u dokumentu.
Procenat izvedenih zemljanih radova na otvorenoj trasi (iskopi, nasipi, zidovi od armirane zemlje) je oko 99,5%. Zidovi od armirane zemlje, kao posebna vrsta potpornih konstrukcija koje su rađene na trasi auto-puta i rampama petlji, su završeni u cjelosti.
Na petlji Smokovac završeno je oko 98,7% radova. U ovom izvještajnom periodu izvedeni su radovi na ugrdanji habajućeg sloja SMA na privremenoj vezi na desnoj strani.
- Do sada je realizovano i 99,7% radova na sistemu za vodosnabdijevanje. Prema podacima o statusu izvedenih radova koje izvođač dostavlja inženjeru, završeno je cca 97% kablovske kanalizacije. Procenat radova odobrenih od strane inženjera i predatih dionica izvođaču TNEE za postavljanje kablova je na nivou od cca 82% - navodi se u dokumentu.
Ukupna dužina prioritetne dionice autoputa od Smokovca do Mateševa je cca 41,5 km, sa 20 mostova na glavnoj trasi, devet mostova-rampi na petljama (ukupne dužine 6,35 km), 16 dvocijevnih tunela (ukupne prosječne dužine 17,7 km), dva nadvožnjaka (ukupne dužine 104 m), osam podvožnjaka (ukupne dužine 453 m), 7,2 km potpornih zidova, četiri petlje, pratećim objektima itd.
Projektovane su dvije vozne trake po smjeru, sa trakama za prinudno zaustavljanje i trakama za sporu vožnju na dionicama sa većim podužnim nagibima, tako da je na dužini od oko 14 km predviđena traka za spora vozila, zbog uzdužnih nagiba koji prelaze 4%. Projektovana brzina na dionici Smokovac-Uvač-Mateševo je 100km/h.