Šta je novo?

Crna Gora

Izvor: eKapija | Petak, 24.12.2021



U toku izrada projekata za drugu fazu autoputa - Završeno idejno rešenje za deonicu od Andrijevice do Boljara, predložene dve varijante za gradnju


U toku je izrada idejnih projekata za dionice Mateševo - Andrijevica i Smokovac - Tološi - Farmaci, navodi se u informaciji o statusu realizacije projekta autoputa Bar-Boljare, koju je Vlada usvojila na poslednjoj sjednici. U dokumentu je navedeno i da je završena izrada idejnog rješenja za dionicu Andrijevica - Berane - Boljare završena, a projektom su razmatrane dvije varijante prema kojima bi izgradnja ovog dijela autoputa koštala 661,74 mil EUR, odnosno 780,77 mil EUR.

Ministar kapitalnih investicija Mladen Bojanić je, gostujući na RTCG, ponovio je da očekuje da će idejni projekat za nastavak gradnje autoputa biti gotov u maju, a da će izgradnja dionice od Mateševa do Andrijevice najvjerovatnije početi krajem sledeće godine. Kako je rekao, izvjesno je i da su već obezbijeđena sredstva za finansiranje.

- Vrlo je vjerovatno, rekao je, da će do kraja naredne godine krenuti izgradnja dionice od Mateševa do Andrijevica, a onda kasnije i od Andrijevice do Boljara - rekao je Bojanić.

U Vladinoj informaciji o radovima objašnjeno je da se uporedo sa radovima na prioritetnoj dionici izvode aktivnosti na realizaciji sljedeće dvije dionice (Mateševo - Andrijevica i Smokovac - Tološi - Farmaci), koje su Detaljnim prostornim planom autoputa Bar-Boljare (2008.) definisane kao druga faza. Za ove dvije dionice u toku 2017. godine, od strane Investicionog okvira za Zapadni Balkan su obezbijeđena bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 5,49 mil EUR i to za pripremu idejnih projekata i pratećih elaborata procjene uticaja na životnu sredinu i društvo. Realizacija ovih aktivnosti je u toku, a vodeća finansijska institucija je Evropska banka za rekonstrukciju i razvoj.

- Izrada Idejnog projekta Smokovac - Tološi - Farmaci sa Elaboratom procjene uticaja na životnu sredinu i društvo započeta je u novembru 2018. godine, dok je izrada Idejnog projekta za dionicu Mateševo-Andijevica sa Elaboratom procjene uticaja na životnu sredinu i društvo započeta u januaru 2019. godine. Realizacija ovih aktivnosti je u
toku - navodi se u dokumentu.

Takođe, u toku 2017. godine, od strane Investicionog okvira za Zapadni Balkan obezbijeđeno je dodatnih 1,3 mil EUR za pripremu nove sveobuhvatne Studije opravdanosti za čitav autoput Bar-Boljare, uključujući analizu troškova-koristi Izrada Studije opravdanosti za čitav autoput Bar-Boljare započeta je u martu 2019. godine. U toku je i realizacija ovih aktivnosti.

- Osnovno nastojanje je bilo da se, dok traju radovi na izgradnji dionice Smokovac-Mateševo, stvaraju pretpostavke za početak izgradnje i naredne dionice. Prioritet u realizaciji nakon dionice Smokovac-Mateševo se daje dionici Mateševo-Andrijevica, kao logičan, građevinski i funkcionalan nastavak prioritetne dionice autoputa - stoji u informaciji.

Ministarstvo je u novembru 2018. godine apliciralo prema Investicionom okviru za Zapadni Balkan za dodjeljivanje 54,6 mil EUR za kofinansiranje izgradnje dionice Mateševo-Andrijevica, što predstavlja 20% od procijenjenog kapitalnog izdatka za izgradnju ove dionice (prema procjeni na osnovu troškovnika iz Idejnog rješenja).

- Idejno rješenje dionice Andrijevica - Berane - Boljare je završeno i u postupku je ocjene od strane Državne komisije za reviziju. Ovim projektom su razmatrane dvije varijante. Varijanta 1 je u skladu sa prethodnim Generalnim projektom, dok je varijantom 2 razmatrano rješenje koje je definisano kao obaveza Detaljnim prostornim planom autoputa Bar - Boljare sa ciljem povoljnijeg obilaska Berana - objašnjeno je.

Prema prvoj varijanti dužina dionice iznosila bi 49,15 km, sa 29 mostova i osam tunela. Cijane izgradnje bila vi 661,74 mil EUR. Prema drugoj varijanti dužina dionice bila bi 49,18 km, imala bi 35 mostova i 12 tunela, a izgradnja bi koštala 780,77 mil EUR.

______________________________

Autoput i turistička atrakcija

Govoreći o otvaranju prve dionice, Bojanić je naveo da je ono sada u rukama Komisije za tehničke prijem koja bi trebalo da da saglasnost da je dionica bezbjedna za saobraćaj. Prema njegovim riječima, na autoputu je ostalo da se završi još nekoliko stvari, zbog kojih nije moguće pustiti ga u saobraćaj.

- Čekamo da Komisija za tehnički prijem da konačnu riječ. Tu vam se čini da je sve gotovo, ali ostaje poneka sitnica koja vam ne da da možemo u potpunosti da ga koristimo - rekao je Bojanić.

Autoput, prema riječima Bojanića, izgleda spektakularno i tek kad se prođe tom dionice vidi se koliko je ona bila zahtjevna.

- Biće i turistička atrakcija. Nekoliko mostova, pored toga što su zahtjevni za izgradnju, izgledaju mnogo lijepo - ocijenio je Bojanić.
______________________________


Status radova na prioritetnoj dionici

U skladu sa ugovorom o projektovanju i izgradnji, izvođaču radova na izgradnji autoputa do kraja novembra je ukupno isplaćeno 730,64 mil EUR, odnosno 90,25%. Po osnovu avansa je isplaćeno 20% od ukupno ugovorene sume odnosno 161,91 mil EUR, od čega je vraćeno oko 112,68 miliona ili 69,60%.

U informaciji stoji da je izvođač završio sve radove na rasponskim konstrukcijama na mostovima. U toku su radovi na izradi zaštitnih ograda, radovi na ugradnji opreme mostova i radovi na uređenju terena, kao i ispitivanje mostova probnim opterećenjem.

Kada je riječ o tunelima, završena je većina radova. Preostalo je još rješvanje poklopaca ivičnih kanala, uzdužnih pukotina, a pri kraju su i farbanje i popravka gornje obloge.

- Na osnovu prethodnih izvještaja inženjera, procjenjuje se da je do sada na otvorenoj trasi ukupno izvedeno oko 98,5% radova, koji podrazumijevaju radove na iskopu, nasipima, zidovima od armirane zemlje, zaštiti kosina, kolovoznoj konstrukciji itd. - objašnjeno je u dokumentu.

Procenat izvedenih zemljanih radova na otvorenoj trasi (iskopi, nasipi, zidovi od armirane zemlje) je oko 99,5%. Zidovi od armirane zemlje, kao posebna vrsta potpornih konstrukcija koje su rađene na trasi auto-puta i rampama petlji, su završeni u cjelosti.

Na petlji Smokovac završeno je oko 98,7% radova. U ovom izvještajnom periodu izvedeni su radovi na ugrdanji habajućeg sloja SMA na privremenoj vezi na desnoj strani.

- Do sada je realizovano i 99,7% radova na sistemu za vodosnabdijevanje. Prema podacima o statusu izvedenih radova koje izvođač dostavlja inženjeru, završeno je cca 97% kablovske kanalizacije. Procenat radova odobrenih od strane inženjera i predatih dionica izvođaču TNEE za postavljanje kablova je na nivou od cca 82% - navodi se u dokumentu.

Ukupna dužina prioritetne dionice autoputa od Smokovca do Mateševa je cca 41,5 km, sa 20 mostova na glavnoj trasi, devet mostova-rampi na petljama (ukupne dužine 6,35 km), 16 dvocijevnih tunela (ukupne prosječne dužine 17,7 km), dva nadvožnjaka (ukupne dužine 104 m), osam podvožnjaka (ukupne dužine 453 m), 7,2 km potpornih zidova, četiri petlje, pratećim objektima itd.

Projektovane su dvije vozne trake po smjeru, sa trakama za prinudno zaustavljanje i trakama za sporu vožnju na dionicama sa većim podužnim nagibima, tako da je na dužini od oko 14 km predviđena traka za spora vozila, zbog uzdužnih nagiba koji prelaze 4%. Projektovana brzina na dionici Smokovac-Uvač-Mateševo je 100km/h.
 
meni malo ova cena 661,74 mil EUR mnogo niska za takvu deonicu u planinama.
 
Duzina deonice je 20ak km, pritom je neuporedivo laksa u odnosu na ovu koja je najteza od svih deonica. Posto je inflacija verovano su visoke cene, ja sam jos po starom pa mi je ovo i previse.
 
661 milion je od Andrijevice do Boljara a ne od Mateševa do Andrijevice. To je jedna varijanta a druga 780 miliona. A od Mateševa do Andrijevice je 23 kilometra i tu je najzahtjevniji tunel Trešnjevik oko 3.5 km. Tih 23 km je prethodna Vlada procijenila na 274 miliona a ova 400. U čemu je fora pa je tolika razlika. Evo varijanti od Andrijevice do Boljara
 

Prilozi

  • Screenshot_2021-12-24-21-10-09-985_com.google.android.apps.docs.png
    Screenshot_2021-12-24-21-10-09-985_com.google.android.apps.docs.png
    99,1 KB · Pregleda: 1.453
Биће ту доста проблема са тунелом Трешњевик, на 3-3.5 км дужине, мора се попети на 1200м надморске висине. Како су ту у близини Комови, биће ту проблема са одржавањем!
 
Кренула битка против интереса ЦГ, Србије, Кине и Русије.
 
Milojko ne škrtari sa obećanjima,to mu ide odlično.
Ne bih se mnogo brinuo čak i da se napravi taj autoput glavni pravac preko Srbije nece biti ugrozen narocito ako bi cijene bile kao sad na hrvatskom autoputu.
 
Lepo vi bilo da CG ima oba ova autoputa, al mislim da joj je nova morska magistrala bitnija što se tiče prometa i gužvi od Jadransko-jonskog autoputa. Ovaj ka Srbiji ok jer će dovodi rodbinu i turiste, ali generalno taj potez Popovo Polje- Čevo-Pg-Skadar ne vidim da trenutno ima neki promet da bi se dala milijarda kad ima stvari koje vape od gužvi poput pomenute nove morske magistrale ili većih garaža na primorju. A po meni i ispravljanje krivina oko Šavnika, zapadna obilaznica jezera da skrati put oko Nikšića, novi most preko Tare da se izvegne 20 minuta sata spuštanja i penjanja. Kao i povezivanje kraja autoputa Snokovac obilaznicom sa Danilovgradskim bulevarom.
 
Dalmatina nije konkurencija koridoru 10, ali jeste koridor 5c kroz Bosnu pogotovo za Šiptare koji izbegavaju Srbiju.
 
Коридор 5ц не може бити ни за 15-20 год завршен. Посебно мали тунел Прењ од 11км!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911354#p911354:275vk4jw je napisao(la):
Earthmoving » Sat Dec 25, 2021 8:29 am[/url]":275vk4jw]Lepo vi bilo da CG ima oba ova autoputa, al mislim da joj je nova morska magistrala bitnija što se tiče prometa i gužvi od Jadransko-jonskog autoputa. Ovaj ka Srbiji ok jer će dovodi rodbinu i turiste, ali generalno taj potez Popovo Polje- Čevo-Pg-Skadar ne vidim da trenutno ima neki promet da bi se dala milijarda kad ima stvari koje vape od gužvi poput pomenute nove morske magistrale ili većih garaža na primorju. A po meni i ispravljanje krivina oko Šavnika, zapadna obilaznica jezera da skrati put oko Nikšića, novi most preko Tare da se izvegne 20 minuta sata spuštanja i penjanja. Kao i povezivanje kraja autoputa Snokovac obilaznicom sa Danilovgradskim bulevarom.

Složio bih se ovog puta sa tobom u potpunosti.
Jedina fajda od ovoga bila bi da počnu od deonice Smokovac-Tološi, što je veći deo obilaznice PG i poklapa se sa Bar-Boljare.
Ova džada kroz Malesiju, Čevo ravno i junačku Markovinu, sa sve nastavkom kroz Popovo polje, u startu mi ne daje neki smisao.
Saobraćajni problemi primorja, osim možda Kotora i Risna (a i za to će trebati meleoni da se ljudski poveže), neće biti rešeni, jer je predaleko.
Od Nikšića takođe, a tranzitni potencijal da Grci (baš će da se sjure kroz Šćipriju), pa i Albanci izrone na Dalmatinu, ravna je nuli, a teži ka minus beskonačnost.

@Altair
Bez želje da se uvlačim u tvoju površnu i paušalnu geopolitičku ekspertizu, ipak moram da te utešim da tu glupost JJK ionako Kinezi (Srbi, Rusi, Belorusi...) nisu ni razmatrali kao teren za investiranje, već su Ameri to preoteli od bratskih im, EU bliskih investitora (EIB, EBDR, WB), koji su - to pouzdano znam iz prve ruke - pikirali da tu gurnu svoje kredite.
 
@Цариброд Ја не мислим да запад ( Америка и Четврти рајх ) желе било шта да инвестирају у ЦГ, али сигурно знам да ће се максимално потрудити да то не може Кина пре свега, а потом ми остали мали!
 
Da li si pročitao šta sam napisao??? Ajd ponovo, prostije... Kinu ne zanima JJK. Zanimalo je EIB, EBRD i WB. Uletela Amerika. Izvisili EU kreditori.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911386#p911386:mg3y4vap je napisao(la):
Алтаир » 25 Dec 2021 10:07 am[/url]":mg3y4vap]@Цариброд Ја не мислим да запад ( Америка и Четврти рајх ) желе било шта да инвестирају у ЦГ, али сигурно знам да ће се максимално потрудити да то не може Кина пре свега, а потом ми остали мали!

Eto BEhtel gradi Moravski koridor i autoput prema Kosovu od Niša trenutno kod nas, na mala vrata je to prošlo, više niko ni ne pita. Rade Kinezi jedno, oni drugo...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911431#p911431:3kb2gp7f je napisao(la):
dziggy » Sat Dec 25, 2021 2:29 pm[/url]":3kb2gp7f]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911386#p911386:3kb2gp7f je napisao(la):
Алтаир » 25 Dec 2021 10:07 am[/url]":3kb2gp7f]@Цариброд Ја не мислим да запад ( Америка и Четврти рајх ) желе било шта да инвестирају у ЦГ, али сигурно знам да ће се максимално потрудити да то не може Кина пре свега, а потом ми остали мали!

Eto BEhtel gradi Moravski koridor i autoput prema Kosovu od Niša trenutno kod nas, na mala vrata je to prošlo, više niko ni ne pita. Rade Kinezi jedno, oni drugo...

Odakle ti to??? Prosto ne odgovara istini.
Tu mizernu deonicu petlja Merošina - Merošina, jedinu koju se gradi, dobio je Štrabag, austrijski i beograd. Finansiraju EIB i EBRD, ima i granta preko WBIF.
Ne cima se Behtel (sa sve turskom Enkom, koja po pravilu ide s njima na ovim prostorima) nešto previše po tenderima u regionu...
Prosto ujka Sem obezbedi "povoljan" kredit za zemlju-žrtvu i Behtel piči sa radovima. Ali kolko para - toliko muzike, zato i kidaju na MK, kačaničkoj klisuri...
Interesantno da je od 3 ključna projekta na zapadnom Balkanu EK digla ruke od JJK. Ostala 2 (pruga Niš-Dimitrovgrad, "autoput mira") finansiraju EU-friendly EIB i EBRD.
I to baš i nema previše veze sa geopolitikom, već pre svega sa činjenicom da ovi "evropski investitori" (čitaj: Nemci) nisu veverice da se razbacuju tek tako...
Nisu blesavi da ulažu u državu koja je na ivici bankrota, dužničkog ropstva prema Kini i pitanje je koliko će u dužem periodu biti solventna i kredibilna.
S druge strane, ujka Sem je procenio da ima načina da se naplati sa Crnom Gorom, na ovaj ili onaj način...
I opet to nema veze dal će gusenice NATO tenkova gaziti makadam, magistrale ili autoputeve, jer je Montenegro u NATO pa u NATO, nema dalje!
 
Ovo postaje sve zanimljivije sa besomucnim davanjem kredita vrlo zaduzenoj zemlji. Jos me vise zanimaju grantovi, jer se tu direktno vidi zelja za uticajem...

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Pa koliko se secam prica je da su dobili da rade tu deonicu jer strateski odgovara interesima albanskoamerickim, a kao kompenzaciju ce da rade i moravski kodidor. Ako se ne varam oni i rade moravski koridor.. ?
 
Evo šta je sve ostalo da se uradi na mostovima, tunelima i EM opremanju
 

Prilozi

  • Screenshot_2021-12-27-08-05-39-255_com.google.android.apps.docs.png
    Screenshot_2021-12-27-08-05-39-255_com.google.android.apps.docs.png
    372,4 KB · Pregleda: 682
  • Screenshot_2021-12-27-08-06-07-171_com.google.android.apps.docs.png
    Screenshot_2021-12-27-08-06-07-171_com.google.android.apps.docs.png
    434,4 KB · Pregleda: 678
  • Screenshot_2021-12-27-08-06-35-888_com.google.android.apps.docs.png
    Screenshot_2021-12-27-08-06-35-888_com.google.android.apps.docs.png
    227,5 KB · Pregleda: 667
  • Screenshot_2021-12-27-08-06-47-951_com.google.android.apps.docs.png
    Screenshot_2021-12-27-08-06-47-951_com.google.android.apps.docs.png
    503,8 KB · Pregleda: 671
Videli Ameri da je vrag odneo šalu pa bi i oni da pariraju Kinezima...
Samo ovo je memorandum, neće ništa početi 2022. pa oni nisu sposobni da započnu bulevar Jaz-Aerodrom kroz polje godinama a ne AP kroz brda.
Fina reportaža...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ENnuc9cKbgE[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912019#p912019:iz28fd34 je napisao(la):
Johnest_Hon » Pon Dec 27, 2021 9:30 am[/url]":iz28fd34]
Samo ovo je memorandum, neće ništa početi 2022. pa oni nisu sposobni da započnu bulevar Jaz-Aerodrom kroz polje godinama a ne AP kroz brda.
Fina reportaža...
Да ли неко може да ми објасни зашто се у Црној Гори упорно користи (и у државној управи и у медијима) израз ''булевар'' за брзу саобраћајницу са 2 траке? Булевар је по правилу градска улица са 2 или више трака. У ЦГ се гради брзи пут (међуградска саобраћајница са 2 траке без зауставне) Подгорица-Даниловград и упорно га зову булевар. Исто тако зову и планирану саобраћајницу од Аеродрома Тиват до Јаза што исто тако није урбана област.
 
Pojma nemam, verovatno što će biti toliko kružnih tokova da neće biti brza saobraćajnica a i ima dosta objekata na trasi.
 
Da trolujem malo, kad naprave tako nesto, to preti da postane Ibarska, potez od Meljaka do Stepojevca...ko je prosao tuda, zna o cemu pricam.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912298#p912298:2i1wcnkw je napisao(la):
GIGILONGO » Uto Dec 28, 2021 8:43 am[/url]":2i1wcnkw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912019#p912019:2i1wcnkw je napisao(la):
Johnest_Hon » Pon Dec 27, 2021 9:30 am[/url]":2i1wcnkw]
Samo ovo je memorandum, neće ništa početi 2022. pa oni nisu sposobni da započnu bulevar Jaz-Aerodrom kroz polje godinama a ne AP kroz brda.
Fina reportaža...
Да ли неко може да ми објасни зашто се у Црној Гори упорно користи (и у државној управи и у медијима) израз ''булевар'' за брзу саобраћајницу са 2 траке? Булевар је по правилу градска улица са 2 или више трака. У ЦГ се гради брзи пут (међуградска саобраћајница са 2 траке без зауставне) Подгорица-Даниловград и упорно га зову булевар. Исто тако зову и планирану саобраћајницу од Аеродрома Тиват до Јаза што исто тако није урбана област.
Ako pogledas malo detaljnije videces da saobracajnica od izlaska iz Podgorice kroz Zetu ka Virpazaru prolazi kroz gusto naseljena mesta, uglavnom ima trotoare i nema denivelisanih raskrsnica. Ako izuzmemo prelaz nadvoznjakom preko pruge, sve ostalo su kruzni tokovi. Dok vecina brzih saobracajnica u Evropi isto tako nemaju zaustavnu traku, te zbog toga i nisu u klasi AP, medjutim imaju denivelisana ukrstanja. Ova saobracajnica ipak ima vise slicnosti gledano sa ogranicenjima brzine, bez denivelisanih ukrstanja, prolaska kroz naseljena mesta, sve je to cini da je blize bulevarskog tipa nego klasicna medjugradska brza tranzitna saobracajnica.
Ka Danilovgradu je razlika samo u tome sto prolazi kroz redje naseljen prostor, ali i dalje nije dobila taj visi kvalitet sa denivelisanim raskrsnicama i zaobilaskom tranzita gradskog tkiva, vec se prostire od naselja do naselja uz gomilu kruznih tokova. Dakle i dalje blize bulevaru nego klasicnoj brzoj saobracajnici.
 
Vrh