Šta je novo?

Crna Gora

To do 15 januara stvarno je klasična budalaština,ne znam što će im ta priča da sebe konektiju sa ovakvim imbecilnim izvodjenjem radova koji vec kasne preko dvije i po godine.
 
Ne postoji osoba koja u ovom momentu moze sa sigurnoscu reci tacan datum otvaranja. Iz prostog razloga sto predsednik vlade i ministar kapitalnih investicija pricaju o zeljama. Ivanovic iz nadzora o realnosti da nadzorni organi moraju finalno pregledati svu dokumentaciju pre davanja bilo kakve saglasnosti i potpisivanja i samim tim preuzimanja odgovornosti. Sa druge strane inzinjeri ne zele da se povuku pre 100% zavrsetka svih sigurnosno nadzornih poslova.
Dakle u ovom momentu ni Sv Petar nema odgovor, a ja sam i ranije ovde pisao bez obzira sto su fizicki radovi skoro gotovi, da je realno u Maju, eventualno da ubrzaju koju nedelju i to je to!
 
Nova cijena rekonstrukcije priključka na auto-put


Državna putarska kompanija Monteput daće naredne godine oko 5,1 milion eura za rekonstrukciju putne veze od petlje Mateševo na prioritetnoj dionici auto-puta, do istoimenog naselja, pišu Dnevne novine.

Vlada je na posljednjoj sjednici naložila ovoj kompaniji da što prije raspiše javni poziv za izvođenje radova na putu dugom 1,4 kilometra, za koji je već dobijena građevinska dozvola i u toku je postupak eksproprijacije.

U usvojenoj Informaciji o unapređenju regionalnog puta R-13 Bioče-Mateševo-Kolašin, dionica petlja Mateševo-naselje Mateševo navodi se kako postojećom saobraćajnicom može da se odvija uključivanje ili isključivanje sa auto-puta, ali da ima „ograničene elemente puta” koji se, prije svega, odnose na radijus krivina, te širinu kolovoza i mostova. To znači kako ovaj maleni putni potez „ne može na bezbjedan i funkcionalan način prihvatiti očekivani obim saobraćaja”.

„U prethodnom periodu o ovom pitanju je u više navrata informisana Vlada, da bi 17. septembra 2020. donijela zaključak kojim se zadužuju Uprava za saobraćaj i Monteput da izvrše rekonstrukciju. Međutim, zbog nedostajućih finansijskih sredstava u budžetu za 2020, on nije realizovan”, konstatuje se u informaciji.

Tako će Monteput najvjerovatnije raspisati konkurs već ove godine, dok će se finansijska sredstva obezbijediti iz Kapitalnog budžetua za 2022.

Cilj je da se putni pravac od Podgorice do Kolašina auto-putem a zatim magistralnim putem odvija što lakše i brže, jer se očekuje znatno veći obim saobraćaja.

U tu svrhu je još ranije napravljen glavni projekat rekonstrukcije pomenute dionice regionalnog puta, no kad je riječ o realizaciji – tu se mnogo toga mijenja.

Naime, projektantska cijena rekonstrukcije koja ne uključuje porez na dodatu vrijednost (PDV) iznosi 5.546.046 eura.

Međutim, Poslovna jedinica za upravljanje projektom izgradnje autoputa Bar-Boljare kompanije Monteput smatra da se sve može završiti za četvrtinu manje novca. Njihova je procjena da će radovi koštati oko 4,2 miliona eura, odnosno oko 5,1 milion eura kada se uključi PDV.

Ko će se prihvatiti takve računice i da li je moguće kvalitetno završiti posao sa 25 odsto manje sredstava, vrlo brzo će se vidjeti.
 
Dakle, autoput će biti pušten pre završetka ovog priključka, tj. u početku će biti veza autoputa sa putem Mateševo - Kolašin biti realizovana postojećom (samo reasfaltiranom i eventualno iscrtanom) deonicom petlja Mateševo - most Mateševo, a od mosta kreće magistrala Mateševo - Kolašin.

Kapiram da će krajem sledeće godine / početkom 2023. biti gotova ova saobraćajnica iz teksta iznad (a koju nam je lepo prikazao jedan forumaš pre par stranica, baš nakon mog tekstualnog izveštaja). Jer, prvo treba da prođe tender, pa žalba, pa početak radova ne pre marta realno, pa radovi koji iz tog prikaza od pre par stranica uključuju probijanje nove trase i most... i sve to naravno kad se usvoji budžet za 2022., što je pitanje kada će se desiti.

Edit: forumaš Marlon je bio u pitanju, evo i prikaza:
file.php

Zeleno je postojeća deonica Petlja Mateševo - Most Mateševo, crveno je deonica za koju je raspisan tender iz vesti iz prethodnog posta.
 
Nastavak gradnje auto-puta u 2022: Za dionicu Mateševo – Andrijevica evropski grant od 160 miliona eura



Ministar kapitalnih investicija, Mladen Bojanić, saopštio je da se nada da će se već od 15. januara naredne godine proći prvom dionicom auto-puta, dok će gradnja naredne dionice od Mateševa do Andrijevice početi naredne godine.

“Radi se idejni projekat za tu dionicu”, naveo je Bojanić u emisiji Link na Radiju Crne Gore.

On je kazao da su u pregovorima s evropskim partnerima dobili informacije da bi od iznosa od 400 miliona eura, koliko će koštati gradnja dionice Mateševo – Andrijevica, mogli očekivati grant od 40 odsto, odnosno 160 miliona eura.

Bojanić je kazao i da će vožnja dionicom Smokovac – Mateševo tokom probnog perioda biti besplatna, te da su građevinski radovi, kako je i najavljeno, završeni 30. novembra.

“Ostao je jedan dio koji se kasnio sa elektro-mašinskim instalacijama, što je odužilo radove. U ovom momentu nam treba da se riješe elektro-mašinski radovi, da se stavi u funkciju nadzor, signalizacija se već proba po tunelima, iscrtani su putevi”, rekao je Bojanić.

Govoreći o gubicima kompanije ToMontenegro, Bojanić je podsjetio da je ona formirana u vrlo kratkom roku te da je minus u poslovanju bio očekivan.

“Cilj je da bio da osposobimo kompaniju kako bi uoči početka sezone počne da dovodi turiste, radi oporavka sezone”, rekao je Bojanić, dodajući da je ostalo da se riješi pitanje trećeg aviona.

“Jeste napravljen minus, očekivan minus za prvih šest mjeseci. Sad je vrijeme da pametnom strategijom tu kompaniju učinimo efikasnom i da funkcioniše na bazi tržišta, uz dozvoljnu koliko može državnu pomoć”, rekao je Bojanić.
 
Bojanić je saopštio da se za dionicu auto-puta od Mateševa do Andrijevice radi idejni projekat, koji bi trebalo da bude završen do maja, dok se uporedo radi fizibiliti studija za kompletan auto-put. Za dionicu od Andrijevice do Boljara, gdje je Monteput nosilac posla, radi se idejno rješenje.

“Generalno u ovoj fazi se računa da će nas oko 400 do 450 miliona koštati jedna dionica ili sve zajedno, jer ih tretiramo kao jednu tu dionicu. Kada je riječ o dionici Mateševo-Boljari, ona je dugačka oko 70 kilometara pa računamo da će koštati oko 850 miliona. Nešto je lakša za izgradnju, ali je duža”, rekao je Bojanić.



Dakle dobili smo prvu racunicu tog puta do kraja. Sad, prethodnih 41.5 je kostao 809 miliona $ + oko 50 miliona € u aneksima, sto je po danasnjem kursu 770 miliona evra. Ta racunica kaze da je sa sadasnjim kursom dolara km izasao malo vise od 18.5 miliona evra. Ako racunaju Matesevo Andrijevica na oko 13.3 (deluje kao zaje*******an teren), sa grantovima ce doci na oko 8 miliona evra po km.
Samo primera kad se radi sve otvoreno, Novi Beograd - Surcin je pod Kinezima 9 miliona po km, sto je apsolutna ravnica, i jednostavan put za gradnju.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Kako moze neko da saopšti cijenu nečega kad je tek u toku izrada IDEJNOG projekta?
Zato i traje ovoliko izgradnja prve dionice jer nema projekta,jer nisu koordinisane sve sluzbe katastar elektroprivreda min. saobracaja tu kao da niko nisakim ne govori.
Vrhunac je sto jos nema izvodjaca da se sredi put od kraja autoputa do Kolasina,potpuna ludnica.
Sad se kreče tuneli na temperaturi od minus xy stepeni,bijela knjiga ce se sigurno objaviti jednoga dana o izgradnji prioritetne dionice autoputa kroz CG.
 
Haha, potpuno razumem kolaps koji pominjes, on je verovatno odokativno rekao cenu (sta je politicaru tesko da lupi nesto na Balkanu). Ta cena je svake godine sve skuplja ako primetis cene materijala, a uz diskurs medju sluzbama...

Moras jednu stvar da znas, kod evropskih fondova necea dobiti ni centa bez jasne papirologije, projekata, tendera, procedura, jer kontrola je strahovita u poslednje vreme. Znaju da krademo, i ne pada im napamet da nam daju ista od predvidjenog.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Pa pricalo se to 100 puta a i ovjavljene su studije o isplativosti puta i pokazalo se da ni jedna od 3 ne pokazuje da je projekat isplativ,zato su i usli sa Kinom u posao.
Daj Bože da dobijemo koji dinar za taj put ali sam skeptičan,to nije nikakav koridor bitan,saobracaj je smijesan sve i da uzmemo svi koji zivimo pored puta da idemo gore dolje po njemu,jednostavno mi nismo mala nego mikro zemlja i to je tako.
A tek da ne pricamo da je to dok se svi projekti ne naprave nemoguce ni da ga u EU razmatraju za kreditiranje,kako da ne da se daju pare za idejne projekte.
 
Delim misljenje sa tobom da mala sansa da ce neko dati pare za to, pogotovo sto je zemlja prezaduzena, i dok se BDP ne dovede na neku normalu (a to ovaj fijasko sa kombinatom aluminijuma ne doprinosi), nece im dati da se zaduzuju.

Osim naravno ako se ne uplete politika, i krenu neki kontra aranzmani da bi se kineske firme udaljile sto vise od CG. Svakako treba da iskoriste fondove EU da naprave celokupne projekte do Boljara, i to da se odrade kvalitetni projekti bez gafova kakve si naveo ranije, tako da se radi kad se nadju krediti.

Geologija u Srbiji i CG je blago receno tragikomicna, posto nema tunela gde nisu naleteli na problem sa njom, sto znaci da se otaljavalo. Na tome treba najvise insistirati kad krenes u EU finansirane projekte.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
ABS - Izgradnja bulevara od Podgorice do Danilovgrada 19.12.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8NwAIxgk7jE[/youtube]
 
Šta mislite o gašenju KAP-a? Nisam stručnjak za aluminij ali celog života slušam kuknjavu o tom KAP-u da mi je nekako logično da se ta saga završi?
 
Aluninijum zahteva enormne kolicine elektricne energije, ne vidim kako mogu da prezive ove urnebesne cene na trzistu. S obzirom da KAP koji izvozi mnogo utice na CG BDP kad dobro posluje, to ce samo da oteza situaciju sa putevima i zaduzivanjem. Nemam pojma ko su moguci strateski partneri, ne racunajuci Ruse/Kineze.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
 
Uprava Kombinata aluminijuma (KAP) najavila je svojim radnicima da se pripreme za postepeno gašenje ćelija u Elektrolizi, odnosno potpunog prestanka proizvodnje aluminijuma od 15. decembra zbog visokih cijena struju od 1. januara kada im ističe postojeći ugovor o snabdijevanju sa Elektroprivredom, saznaju “Vijesti”.

KAP sada plaća struju po cijeni od 45 eura po megavatu plus PDV, dok je posljednjih mjeseci cijena na međunarodnim berzama dostigla cijenu od 250 eura po megavatu zbog gasne i energetske krize na cijelom evropskom kontinentu. Elektroprivreda (EPCG) nije spremna da trpi gubitke, jer i sama nabavlja dio struje iz uvoza, zbog čega je KAP-u dala ponudu za narednu godinu od 183 eura za megavat, koju KAP ne može da izdrži. . . .
https://www.bankar.me/2021/12/01/cijena ... -gasi-kap/
 
Јеловица (Беране-Колашин)

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910021#p910021:2827q12p je napisao(la):
Алтаир » Pon Dec 20, 2021 10:09 pm[/url]":2827q12p]Не изгледа да ће овај тунел скоро!

Ovo nije onaj glavni tunel nego ja mislim evakuacioni tunel koji se kopa pored glavnog tunela i koji jos nije probijen,negde sam cuo da im treba jos najmanje dva meseca da ga probiju. Mislim da su mu dimenzije 3 x 3 metra. Tu je po meni problem sada nedostatak radnika koji rade za Euroasfalt. Novi rok za pustanje te deonice puta od Berana do Kolasina je 12 jul 2022 godine mada se ja plasim da im i to nece biti konacni rok.
Neverovatno se kasni. Radovi su poceli 27 maja 2017 godine i trebali su biti zavrseni u roku od 3 godine. Svasta se tu izdesavalo. Mislim da ce put kostati do 55 miliona evra.
 
Radovi na rekonstrukciju puta Mojkovac–Lubnice, dionica Mojkovac–Vragodo, 21.12.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=u1LZubQPNx0[/youtube]
 
Radovi na izgradnji bulevara Podgorica - Danilovgrad, 21.12.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CQ8o_wpW0gI[/youtube]
 
Da li je to poslednji klip sa deonice Mojkovac-Lubnice do proleća? Videćemo...
Poginuo je radnik na gradilištu euroasfalta...katastrofa...jadan čovek...ne znam šta treba da se desi da se ti zločinci izbace naglavačke iz CG?
Sreća sad imamo novu vlast ili ne?
:violina:
 
Evropske banke daju 200 miliona eura za gradnju dionice auto-puta od Mateševa do Andrijevice
22 Decembra, 2021

Ministarstvo finansija izmjenama zakona o budžetu povećalo je iznos mogućih zaduženja kroz programe banaka i fondova Evropske unije sa 340 na 555 miliona jer su u međuvremenu Evropska investiciona banka (EIB) i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) prihvatili da sa 200 miliona učestvuju u finansiranju druge faze auto-puta od Mateševa do Andrijevice.

Procjena Vlade je da će gradnja ove dionice koštati oko 400 miliona a početak radova planiran je za drugu polovinu 2022. godine.

Kako je navedeno u posljednjem Izvještaju Evropske komisije, da bi i za drugu dionicu auto-puta stigla ista vrsta podrške, neophodno je da se završi kost-benefit analiza koju finansira takođe Evropska unija.

Izmjenama budžeta povećan je i iznos mogućih državnih garancija sa 39 na 60 miliona eura, kako bi se državnom Crnogorskom elektroprenosnom sistemu dala garancija od 16 miliona za kredit kod Evropske banke za obnovu i razvoj i državnoj kompaniji Montekargo od pet miliona za nabavku novih vagona.
 
Lepe vesti, samo ako padne Vlada, mislim da će se rokovi pomerati. Nadam se da se to neće dogoditi.

Koliko će biti km auto-puta Mateševo - Andrijevica?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910998#p910998:2whxu7jw je napisao(la):
ivchonny » Pet Dec 24, 2021 8:54 pm[/url]":2whxu7jw]Lepe vesti, samo ako padne Vlada, mislim da će se rokovi pomerati. Nadam se da se to neće dogoditi.

Koliko će biti km auto-puta Mateševo - Andrijevica?
23km od cega ce jedan tunel biti 3km.
U poslednje vreme se nazalost sve svodi na geopolitiku, to jest kako da Amerikanci sa ovih prostora izguraju Kineze.
 
Vrh