Šta je novo?

Crna Gora

Ovo je kroz Albaniju čuveni SH20, trenutno sigurno najbolji put za motocikle u regionu, doduše za najlepše serpentine ne treba skrenuti ka Tamari, već desno ka Skadru... Nisam znao da sad ima veza i ka PG, a da se ne ide od Skadra na Tuze. Odlično!!
 
Hmm, Bemax odavno nije izbacio neki snimak, sta se dogadja sa zavrsavanjem autoputa? Treba u CG da putujem u decembru, pa da vidim da li cu da uzivam ili cu opet morati kroz kanjon.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890713#p890713:uejm9u5n je napisao(la):
nesharm » Pon Okt 18, 2021 12:17 pm[/url]":uejm9u5n]Hmm, Bemax odavno nije izbacio neki snimak, sta se dogadja sa zavrsavanjem autoputa? Treba u CG da putujem u decembru, pa da vidim da li cu da uzivam ili cu opet morati kroz kanjon.

50-50% su šanse, ja prošao juče kroz kanjon, iako nije bila gužva na putu, u kanjnu uvijek usporeno, naguraju se auti, jedan terertnjak napravi kolonu, tako da isčekujem vijesti, radovi jesu pri kraju, objavili su prije par dana da iscrtavaju vertikalnu signalizaciju, to su oznake na kolovozu, znači na pojedinim dionicama su izlili završni - habajući sloj asfalta, prijem & upotrebna dozvola: prijem se od prvog dana radi fazno, za sve radove zavcršene po redu,i fazno se kontroliše, jutros sam čuo izvještaj, tako da ovo povećava šanse za završetak i puštanje u rad, dobijanje upotrebne dozvole, jedino se kasni na 4-toj dionici prema Mateševu, na poslednjih 10 km, taj snimak i ne ide, Bemaks je zadužen za afalt na svih 40,9 km, ali ne daju snimak poslednjih 10 km, prethodnih godina Bemax je izbacao samo snimak radova na kojima su oni in charge, prvih 10 km, kako su in charge za cio asfalt, sada pokažu , povremeno asfalt na prve tri dionice, koje su izuzev jednog malog parčeta od par stotina metara skroz završene s asfaltom x dva sloja, ne zna se kako stoji asfalt na poslednjoj dionici, to čekamo da objave, uvijek su 15-tog dana u mjesecu objavljivali snimak napretka radova.

Ako ne 1.dec do 1.aprila 22 će biti siguran sam, opet djeluje nestvarno, dočekaćemo sada je izvjesno, biće to civilizacijski šok za mene :)
 
Ja već duže vreme aktivno pratim ovaj forum kao i forum vezano za autoput do Požege zato što obožavam da istražujem puteve i da vozim.

Ono što me jako zanima jeste da li neko zna kako napreduju radovi i kada će da se završi tunel Klisura kroz Bjelasicu. Video sam na Bemaxovom sajtu da su asfaltni radovi što se tiče rekonstrukcije gotovi ali nisam uspeo ništa da nađem kako stoje stvari za tunel koji izvodi Euroasvalt. Ako neko zna voleo bih da podeli i kada treba da se pusti ceo put od Kolasina do Berana? Hvala unapred na odgovoru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890771#p890771:1qwjo823 je napisao(la):
Stefan Mar » Pon Okt 18, 2021 2:21 pm[/url]":1qwjo823]Ja već duže vreme aktivno pratim ovaj forum kao i forum vezano za autoput do Požege zato što obožavam da istražujem puteve i da vozim.

Ono što me jako zanima jeste da li neko zna kako napreduju radovi i kada će da se završi tunel Klisura kroz Bjelasicu. Video sam na Bemaxovom sajtu da su asfaltni radovi što se tiče rekonstrukcije gotovi ali nisam uspeo ništa da nađem kako stoje stvari za tunel koji izvodi Euroasvalt. Ako neko zna voleo bih da podeli i kada treba da se pusti ceo put od Kolasina do Berana? Hvala unapred na odgovoru.

evo ja znam, tunel je probijen, ima prilično, nekoliko mjeseci, čak i pola godine, ali su problem podzemne vode, koje su obimne, pa se to sada rešava, ima na youtube prilog, tamo sam vidio, kažu da je očekivan završetak do kraja godine, rade kaptažu tih izvorišta, hidroizolaciju, asfalt je stigao do tunela s strane Berana, kažu skraćuje se put za nekih 40 km, Pgd Berane, istovremeno biće i petlja na drugoj dionici autoputa, to će biti najkraća veza Berana s autoputem,

Inače je dodijela tog posla Eurosvaltu skopčano s korupcijom, to je takjođe na žalost poznato, inače posao bi bio davno završenb, ali sve što je skopčano s korupcijom biva neuspješno
 
milinko":2narflr1 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890771#p890771 je napisao(la):
Stefan Mar » Pon Okt 18, 2021 2:21 pm[/url]":2narflr1]Ja već duže vreme aktivno pratim ovaj forum kao i forum vezano za autoput do Požege zato što obožavam da istražujem puteve i da vozim.

Ono što me jako zanima jeste da li neko zna kako napreduju radovi i kada će da se završi tunel Klisura kroz Bjelasicu. Video sam na Bemaxovom sajtu da su asfaltni radovi što se tiče rekonstrukcije gotovi ali nisam uspeo ništa da nađem kako stoje stvari za tunel koji izvodi Euroasvalt. Ako neko zna voleo bih da podeli i kada treba da se pusti ceo put od Kolasina do Berana? Hvala unapred na odgovoru.

evo ja znam, tunel je probijen, ima prilično, nekoliko mjeseci, čak i pola godine, ali su problem podzemne vode, koje su obimne, pa se to sada rešava, ima na youtube prilog, tamo sam vidio, kažu da je očekivan završetak do kraja godine, rade kaptažu tih izvorišta, hidroizolaciju, asfalt je stigao do tunela s strane Berana, kažu skraćuje se put za nekih 40 km, Pgd Berane, istovremeno biće i petlja na drugoj dionici autoputa, to će biti najkraća veza Berana s autoputem,

Inače je dodijela tog posla Eurosvaltu skopčano s korupcijom, to je takjođe na žalost poznato, inače posao bi bio davno završenb, ali sve što je skopčano s korupcijom biva neuspješno


Hvala puno na detaljnim informacijama. Znao sam da je tunel probijen još 7 Aprila ali nisam znao kako stoje stvari unutra tunela zbog podzemne vode. Nadam se da će uraditi kaptazu i hidroizolaciju kako treba. Valjda će uspeti da završe do kraja godine i početka zimske sezone.

Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
Kad završe put Berane - Lubnica - Kolasin stizace se 25-30 min brže nego sada preko Bijelog Polja.

Kad se takođe ako bog da 30. novembra pusti u saobraćaj autoput od Mateševa do Podgorice isto ima da skrati dužinu putovanja između Kolasina I Podgorice za oko 25-30 min.

To znači da kada se ove 2 deonice završe, dužina putovanja između Rožaja i Berana sa Podgoricom stižace se za 50-60 min brže nego sada. To će isto da osete ljudi koji dolaze iz Srbije a idu preko Novog Pazara jer će da stižu oko sat vremena brže nego pre kada su išli preko Novog Pazara.

Ubeđen sam da će onda najbrži put iz vojvodine i Beograda, Smedereva i okoline, biti preko Cacka ili Kragujevca (kada je gužva na Preljini - duže 20 min u startu) Kraljeva, Novog Pazara, Berana, Kolasina, Mateševa i Podgorice do primorja i Podgorice.

Ljudima koji dolaze iz Niša, Kruševca i tog dela Srbije a idu preko Kopaonika, Novog Pazara i Berana će isto da stižu oko sat brže nego sada kada će završe ove 2 deonice puta.

Iskreno jedva čekam da se ove 2 deonice završe

Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
Jedva čeka o svi ali ove godine toga filma gledati nećemo to je sasvim izvjesno a lično ću biti prezadovoljan ako se ddionica Smokovac Matesevo pusti prije pocetka turisticke sezone 2022 znaci do kraja juna recimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890948#p890948:16fldjvs je napisao(la):
milinko » Pon Okt 18, 2021 8:42 pm[/url]":16fldjvs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890771#p890771:16fldjvs je napisao(la):
Stefan Mar » Pon Okt 18, 2021 2:21 pm[/url]":16fldjvs]Ja već duže vreme aktivno pratim ovaj forum kao i forum vezano za autoput do Požege zato što obožavam da istražujem puteve i da vozim.

Ono što me jako zanima jeste da li neko zna kako napreduju radovi i kada će da se završi tunel Klisura kroz Bjelasicu. Video sam na Bemaxovom sajtu da su asfaltni radovi što se tiče rekonstrukcije gotovi ali nisam uspeo ništa da nađem kako stoje stvari za tunel koji izvodi Euroasvalt. Ako neko zna voleo bih da podeli i kada treba da se pusti ceo put od Kolasina do Berana? Hvala unapred na odgovoru.

. tunel je probijen, ima prilično, nekoliko mjeseci, čak i pola godine, ali su problem podzemne vode, koje su obimne, pa se to sada rešava, ima na youtube prilog, tamo sam vidio, kažu da je očekivan završetak do kraja godine, rade kaptažu tih izvorišta, hidroizolaciju, asfalt je stigao do tunela s strane Berana, kažu skraćuje se put za nekih 40 km, Pgd Berane, istovremeno biće i petlja na drugoj dionici autoputa, to će biti najkraća veza Berana s autoputem,

Inače je dodijela tog posla Eurosvaltu skopčano s korupcijom, to je takjođe na žalost poznato, inače posao bi bio davno završenb, ali sve što je skopčano s korupcijom biva neuspješno
Tunel je probijen u aprilu mesecu. Bemax je uradio svoj deo puta od 6 i po kilometara od Lubnica do pocetka Jelovice. To je sve asfaltirano i dobro uradjeno, ali jos nije sve uradjeno na tom putu. Sledecih 3 km od pocetka Jelovice do tunela koje radi EUROASFALT nije uradjeno, stavili su podlogu i trebali su ovih dana da asfaltiraju a od toga izgleda nista nece biti, posto je vec oktobar mesec pa ce to sve pomeriti za april sledece godine . Prica i stalno vadjene da je voda u tunelu vise nije ni za malu decu. EUROASFALT nema dovoljno ljudi da urade sekundarnu u tunelu. Mali tunel koji se takodje radi u slucaju evakuacije nije jos probije niti se zna kada ce, a i on se jos nije opremio. S druge strane tunela to jest Jezerine nije napravljen most koji je trebao da bude vec gotov. Rok za zavrsetak ovog celog projekta i pustanje u sabracaj je bio kraj maja 2020. Onda su ima dali rok do novembra 2020. Sva voda koja se nalazila u tunelu je letos uspesno regulisana. Problem je sto EUROASFALT NEMA DOVOLJNO LJUDI DA ZAVRSI TAJ PROJEKAT. Moja neka prognoza je da ce put biti spreman za upotrebu na leto 2022. DVE GODINE KASNJENA. Ista ta firma radi i tunel kod Rozaja i obilaznicu oko Rozaja koja jos nije zavrsena i gde su isto probijeni svi rokovi po nekoliko godina. Inace firma je iz Sarajeva.
 
EVO INFORMACIJA O OBILAZNICI OKO ROZAJA KOJU RADI ,, EUROASFALT,,
IZ SVEGA DOLE NAVEDENOG BICE VAM SVE JASNO ZASTO JOS NIJE POSLE GODINU I PO DANA GOTOV PUT BERANE KOLASIN PREKO JELOVICE

https://www.vijesti.me/vijesti/drustvo/ ... os-izvidja

Most i dalje stoji u stanju kakvo je bilo nakon rušenja
Krivaca za rušenje mosta nema, tužilaštvo još izviđa

Informacije o situaciji sa mostom Veliki Ibarac na zaobilaznici kod Rožaja, ne mogu da dobiju ni iz Opštine, a slučaj od decembra prošle godine još nema ni pravosudni, ni građevinski epilog



Urušavanje mosta Veliki Ibarac na zaobilaznici koja se gradi oko Rožaja, kada su povrijeđena tri radnika i nastala velika materijalna šteta, od decembra prošle godine još nema ni pravosudni, ni građevinski epilog. Sudski spor protiv okrivljenih još nije počeo, a most i dalje stoji u stanju kakvo je bilo nakon rušenja, zbog sudskog spora oko toga ko treba da nadoknadi pričinjenu materijalnu štetu, što je uslov za sanaciju i nastavak radova.

Portparolka Opštine Rožaje Dženana Kuč ispričala je kako je nedavno, kada je pripremala video-prezentaciju projekata koji se izvode na području grada, naišla na zid ćutanja pokušavajući da dobije neku informaciju o izgradnji zaobilaznice.

”To je bila igra gluvih telefona, svi su odjednom bili nenadležni. Nisam imala materijala za taj projekat, i na kraju smo bili prinuđeni da podignemo dron, da snimimo i samo kratko konstatujemo da se radovi izvode”, kazala je Kuč “Vijestima”.

Dobiti neku informaciju u vezi sa izgradnjom zaobilaznice oko Rožaja, posebno je postalo teško, nakon što se u decembru prošle godine urušio most.

Ni predsjednik opštine Rahman Husović (BS), kao prvi čovjek grada, ne raspolaže sa mnogo informacija.

”U ovom trenutku znam samo da se radovi izvode na drugim dionicama zabilaznice, dok se oko urušenog mosta vodi neki sudski spor”, kaže Husović.

Most Veliki Ibarac, čija je izgradnja bila pri kraju, dužine 160 metara, srušio se 24. decembra prošle godine. Tom prilikom, teške tjelesne povrede zadobila su trojica radnika. U trenutku rušenja na mostu su bila četvorica radnika, dok se peti nalazio u blizini kod pumpe za beton.

”I prilikom izlivanja betona došlo je do popuštanja konstrukcije, odnosno skele i radnici koji su bili na mostu, njih dvojica,pali su zajedno sa konstrukcijom i povrijedili se. Radnika koji je bio na pumpi, vjerovatno je udario jedan dio skela ili oplata. Ovaj četvrti u tom momentu nekako je ostao na ivici dijela koji se rušio, ostao je gore”, rečeno je ranije iz ODT Rožaje.

Oni su pojasnili da je most srušen nakon što je popustila konstrukcija, takozvane teške skele.

”Tom prilikom se urušio dio mosta između drugog i trećeg stuba na mostu i tri radnika su zadobila teške tjelesne povrede”, kazali su iz tužilaštva.

Iz sarajevske centrale kompanije “Euro-asfalt”, koja je bila izvođač radova, nijesu željeli da komentarišu moguće uzroke nezgode.

Iz Uprave za saobraćaj, koja je naslijedila bivšu Direkciju kao investitora izgradnje obilaznice kod Rožaja, nijesu mogli da saopšte kada će biti nastavljeni radovi i koliko iznosi materijalna šteta zbog rušenja mosta. Šteta na samom gradilištu može biti milionska, ali su iz Uprave za saobraćaj tada naveli da neće ići na teret državnog budžeta, već na teret izvođača, podizvođača i nadzora, a sve u zavisnosti od nalaza vještaka svih neophodnih struka.

”Vijesti” su uzalud pokušavale da dođu do svježih informacija u Upravi za saobraćaj, na čijem čelu je sve do prije nekoliko dana i dalje bio kadar DPS Savo Parača.

”Vijestima” je u Osnovnom državnom tužilaštvu (ODT) u Rožajama rečeno da se postupak izviđaja malo otegao zbog štrajka advokata i nemogućnošću okrivljenih da angažuju advokate.

”To smo konačno priveli kraju, i ostalo je da se obave još neke radnje u fazi izviđaja”, kazao je tužilac ODT Rožaje Aldin Kalač.

Osnovno državno tužilaštvo u ovom gradu još u martu ove godine podnijelo je krivične prijave protiv četiri firme koje su radile na izgradnji i sedam odgovornih lica, odnosno direktora i inženjera.

Prijave je, zapravo, podnijela rožajska kriminalistička policija po nalogu Osnovnog državnog tužilaštva u ovom gradu, a osumnjičeni se terete za krivično djelo teška djela protiv opšte sigurnosti.

Prijave su podnijete protiv crnogorske podružnice sarajevske firme “Euro-asfalt”, njenog vlasnika i direktora Hameda Ramića (60) iz Sarajeva, kao i glavnog i odgovornog inženjera Suada Julardžija iz Zagreba.

Prijavama su obuhvaćeni podgorička firma “Građevinski nadzor i laboratorijska ispitivanja”, njen izvršni direktor Radomir Vuksanović (43) iz Podgorice i glavni i odgovorni inženjer Nebojša Pejović (35) iz Nikšića. Policija tereti i podizvođača - kompaniju “Vektra - Integra” iz Sarajeva, njenog direktora Jasmina Trampu (37) i rukovodioca radova Anesa Grahića (29) iz Sarajeva, kao i drugog podizvođača firmu “AXA company” iz Bijelog Polja i njenog direktora Ismaila Brnčevića (57) iz Novog Pazara.
Problematično izvođenje radova bosanskog “Euroasfalta”

Bosanska firma “Euroasfalt” dobila je projekat izgradnje zaobilaznice oko Rožaja još 2017. godine. Dužina zaobilaznice je 2,6 kilometara, a na njoj se dva tunela dužina 1.193 i 693 metra, kao i dva mosta dužina 17,7 i 154,7 metara.

Ugovor su potpisali generalni direktor “Euroasfalta” Hamed Ramić, ispred Konzorcijuma izvođača, i generalni direktor Savo Parača ispred Direkcije za saobraćaj Crne Gore.

Zaobilaznica oko Rožaja je bio drugi veliki posao bosanske kompanije “Euroasfalt” u Crnoj Gori.

Ova firma je krajem 2016. godine angažovana i za izgradnju dionice puta Lubnice - Jezerine na putnom pravcu Berane- Kolašin. Taj posao traljavo i bez žurbe još uvijek rade, i podižu cijene mimo ugovorenih.

Imali su još dosta poslova u Crnoj Gori dok je na čelu tadašnjeg Ministarstva za saobraćaj bio Rožajac Osman Nurković (BS). Sumnjalo se da se radi o poslovno partijskoj sprezi BS i bosanske SDA, čiji je Ramić, navodno, jedan od glavnih donatora.
 
Нови снимак[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8VYeav72m04[/youtube]
 
To je traka za spora vozila, vidi se na snimku od 4:40.
 

Prilozi

  • Traka za spora vozila.JPG
    Traka za spora vozila.JPG
    78,9 KB · Pregleda: 1.210
Dobar dan! Dugo čitam i pratim sve, posebno deonice koje mi dotču standardne linije kretanja.

Javljam se jer imam pouzdane informacije koje mogu da doprinesu:)
- U nedelju sam prošao autoputem od Smokovca(PG) do sela Lopate (2km nakon petlje Veruša, isključio sam se nakon tunela Đurilovac, ispod mosta). Ne postoji teoretska šansa da put bude pušten od 1.11. U najboljem slučaju to će biti Đurđevdan (tako kažu radnici). I sam sam se uverio u to, većina otvorene trase je asfaltirana završnim slojem, ali u većini tunela nema završnog sloja, kao i na nekim mostovima. Most nakon tunela Đurilovac i dalje nije pod asflatom. Ali, još bitnije, elektro opremanje tunela je u velikom zaostatku, a po iskustvima sa tunelom Brančić znamo šta to znači. Pojedini tuneli i dalje nemaju postavljenu ni ventilaciju i ostalu opremu, tako da deluje da ovde stvarno ima još posla.
U svakom slučaju, s obzirom da sam kako tako prošao deonicom, mogu da kažem da je osećaj fantastičan, prava revolucija (posebno za nas sa kućom na Veruši, do sad sam iz PG do kuće putovao preko 100minuta), putovanje BG-PG ili do mora postaje stvarno jedno ok iskustvo, s obzirom da glavna prepreka ovom putovanju u petak popodne nije tih pola sata koliko će se uštedeti ovom deonicom, već lakoća putovanja od Kolašina do Podgorice, taj završni sat putovanja će sada biti relaks umesto kanjona i svega što putovanje kanjonom zna da nosi nakon 6 sati prethodne vožnje, posebno uz iole gužve. Isto važi i za putovanje iz PG, koliko je olakšao AP od Preljine do BG, bukvalno Stepojevac, Ćelije, Ljig, itd itd više ne postoje za ljude na daljinskim putovanjima.
- Lokalni put Bioče - Lopate: presvučen je asfalt na mestima gde je to bilo neophodno usled uništenja puta od teške mehanizacije
- Lopate - Veruša - petlja Mateševo: u celosti presvučen asfalt (osim par manjih deonica koje su već bile u odličnom stanju), put je sada kao pista.
- petlja Mateševo - most Mateševo: ovo je deonica koju je Krcan pominjao, istina je da je put u veoma lošem stanju. Ipak, ovo ne smatram kritičnim za puštanje AP, s obzirom da teren nije komplikovan i ovaj put će biti proširen i obnovljen u roku od 20ak dana, s obzirom na svu mehanizaciju i ljudstvo koje je u blizini. Već su i počeli delimično da rade povezivanje ovog puta sa petljom.
- Most Mateševo - Kolašin: deonica puštena krajem dvehiljaditih, u solidnom je stanju. Svakako da će u špicu sezone biti gužvi na njoj, ali ništa što već nije viđeno u Srbiji sa Preljinom i sl., čak sam siguran da i u sezoni potencijal Srbija+CG sjever- PG+more nije veliki kao Beograd - Čačak+Kraljevo+Zlatibor+CG, a to je saobraćaj koji vidimo na petlji Preljina sada.

Svako dobro i nastavljam da pratim, a kada mogu da doprinesem nečim što nije opšte i javljaću se.
 
Slikao sam, ono što s zaključio da je, kraj auto-puta (kod Mateševa). Ostatak deonice je pod asfaltom, bar ono što sam mogao videti.

Fascinantno je koliko je teren i dalje težak od te tačke ka Pešteru. Pešter, naravno, iz daljine, raaavan.
20211020_151948.jpg
20211020_152003.jpg


Sent from my SM-A715F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891488#p891488:1zmf0v33 je napisao(la):
fjerinic » Sre Okt 20, 2021 11:10 am[/url]":1zmf0v33]Zasto je zaustavna isprekidana? Bole me oci dok gledam

nije to zaustavna, nego treća traka za spora vozila, poput treće trake uz Begaljičko brdo Bgd Mladenovac,.. , treća traka za spora vozila je planirana na dužini od 16 km na ovoj deonici, od ukupno 40,9 km
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891618#p891618:1ee2a3x6 je napisao(la):
kruska » Sre Okt 20, 2021 3:44 pm[/url]":1ee2a3x6]Dobar dan! Dugo čitam i pratim sve, posebno deonice koje mi dotču standardne linije kretanja.

Javljam se jer imam pouzdane informacije koje mogu da doprinesu:)
- U nedelju sam prošao autoputem od Smokovca(PG) do sela Lopate (2km nakon petlje Veruša, isključio sam se nakon tunela Đurilovac, ispod mosta). Ne postoji teoretska šansa da put bude pušten od 1.11. U najboljem slučaju to će biti Đurđevdan (tako kažu radnici). I sam sam se uverio u to, većina otvorene trase je asfaltirana završnim slojem, ali u većini tunela nema završnog sloja, kao i na nekim mostovima. Most nakon tunela Đurilovac i dalje nije pod asflatom. Ali, još bitnije, elektro opremanje tunela je u velikom zaostatku, a po iskustvima sa tunelom Brančić znamo šta to znači. Pojedini tuneli i dalje nemaju postavljenu ni ventilaciju i ostalu opremu, tako da deluje da ovde stvarno ima još posla.
U svakom slučaju, s obzirom da sam kako tako prošao deonicom, mogu da kažem da je osećaj fantastičan, prava revolucija (posebno za nas sa kućom na Veruši, do sad sam iz PG do kuće putovao preko 100minuta), putovanje BG-PG ili do mora postaje stvarno jedno ok iskustvo, s obzirom da glavna prepreka ovom putovanju u petak popodne nije tih pola sata koliko će se uštedeti ovom deonicom, već lakoća putovanja od Kolašina do Podgorice, taj završni sat putovanja će sada biti relaks umesto kanjona i svega što putovanje kanjonom zna da nosi nakon 6 sati prethodne vožnje, posebno uz iole gužve. Isto važi i za putovanje iz PG, koliko je olakšao AP od Preljine do BG, bukvalno Stepojevac, Ćelije, Ljig, itd itd više ne postoje za ljude na daljinskim putovanjima.
- Lokalni put Bioče - Lopate: presvučen je asfalt na mestima gde je to bilo neophodno usled uništenja puta od teške mehanizacije
- Lopate - Veruša - petlja Mateševo: u celosti presvučen asfalt (osim par manjih deonica koje su već bile u odličnom stanju), put je sada kao pista.
- petlja Mateševo - most Mateševo: ovo je deonica koju je Krcan pominjao, istina je da je put u veoma lošem stanju. Ipak, ovo ne smatram kritičnim za puštanje AP, s obzirom da teren nije komplikovan i ovaj put će biti proširen i obnovljen u roku od 20ak dana, s obzirom na svu mehanizaciju i ljudstvo koje je u blizini. Već su i počeli delimično da rade povezivanje ovog puta sa petljom.
- Most Mateševo - Kolašin: deonica puštena krajem dvehiljaditih, u solidnom je stanju. Svakako da će u špicu sezone biti gužvi na njoj, ali ništa što već nije viđeno u Srbiji sa Preljinom i sl., čak sam siguran da i u sezoni potencijal Srbija+CG sjever- PG+more nije veliki kao Beograd - Čačak+Kraljevo+Zlatibor+CG, a to je saobraćaj koji vidimo na petlji Preljina sada.

Svako dobro i nastavljam da pratim, a kada mogu da doprinesem nečim što nije opšte i javljaću se.

e ovo su prave informacije, bar smo skinuli neizvesnost, sada je jasno, pa sačekaćemo 1.maj, nije predleko, kad smo čekali 30 godina,koliko ja vozim kroz Kanjon za Beograd i nazad, biće lakoća putovanja, i pravi odmor i uživanje na ovom autoputu, za mene civilizacijski šok još uvek, proći će godine da se navknem,

Javljaj kad saznaš novosti :)

HVALA PUNO
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891618#p891618:t0b09jtk je napisao(la):
kruska » Sre Okt 20, 2021 3:44 pm[/url]":t0b09jtk]Dobar dan! Dugo čitam i pratim sve, posebno deonice koje mi dotču standardne linije kretanja.

Javljam se jer imam pouzdane informacije koje mogu da doprinesu:)
- U nedelju sam prošao autoputem od Smokovca(PG) do sela Lopate (2km nakon petlje Veruša, isključio sam se nakon tunela Đurilovac, ispod mosta). Ne postoji teoretska šansa da put bude pušten od 1.11. U najboljem slučaju to će biti Đurđevdan (tako kažu radnici). I sam sam se uverio u to, većina otvorene trase je asfaltirana završnim slojem, ali u većini tunela nema završnog sloja, kao i na nekim mostovima. Most nakon tunela Đurilovac i dalje nije pod asflatom. Ali, još bitnije, elektro opremanje tunela je u velikom zaostatku, a po iskustvima sa tunelom Brančić znamo šta to znači. Pojedini tuneli i dalje nemaju postavljenu ni ventilaciju i ostalu opremu, tako da deluje da ovde stvarno ima još posla.
U svakom slučaju, s obzirom da sam kako tako prošao deonicom, mogu da kažem da je osećaj fantastičan, prava revolucija (posebno za nas sa kućom na Veruši, do sad sam iz PG do kuće putovao preko 100minuta), putovanje BG-PG ili do mora postaje stvarno jedno ok iskustvo, s obzirom da glavna prepreka ovom putovanju u petak popodne nije tih pola sata koliko će se uštedeti ovom deonicom, već lakoća putovanja od Kolašina do Podgorice, taj završni sat putovanja će sada biti relaks umesto kanjona i svega što putovanje kanjonom zna da nosi nakon 6 sati prethodne vožnje, posebno uz iole gužve. Isto važi i za putovanje iz PG, koliko je olakšao AP od Preljine do BG, bukvalno Stepojevac, Ćelije, Ljig, itd itd više ne postoje za ljude na daljinskim putovanjima.
- Lokalni put Bioče - Lopate: presvučen je asfalt na mestima gde je to bilo neophodno usled uništenja puta od teške mehanizacije
- Lopate - Veruša - petlja Mateševo: u celosti presvučen asfalt (osim par manjih deonica koje su već bile u odličnom stanju), put je sada kao pista.
- petlja Mateševo - most Mateševo: ovo je deonica koju je Krcan pominjao, istina je da je put u veoma lošem stanju. Ipak, ovo ne smatram kritičnim za puštanje AP, s obzirom da teren nije komplikovan i ovaj put će biti proširen i obnovljen u roku od 20ak dana, s obzirom na svu mehanizaciju i ljudstvo koje je u blizini. Već su i počeli delimično da rade povezivanje ovog puta sa petljom.
- Most Mateševo - Kolašin: deonica puštena krajem dvehiljaditih, u solidnom je stanju. Svakako da će u špicu sezone biti gužvi na njoj, ali ništa što već nije viđeno u Srbiji sa Preljinom i sl., čak sam siguran da i u sezoni potencijal Srbija+CG sjever- PG+more nije veliki kao Beograd - Čačak+Kraljevo+Zlatibor+CG, a to je saobraćaj koji vidimo na petlji Preljina sada.

Svako dobro i nastavljam da pratim, a kada mogu da doprinesem nečim što nije opšte i javljaću se.
Вјероватно си мислио да ће са петље Матешево да се реконструише пут са мостом преко Таре ( а испод моста Тара 2 аутопута) и мост преко ријеке Дрцке. Иначе тај мост преко Дрцке ријеке је у јако лошем стању. У ствари ће се градити нови мост преко Таре код постројења 110/20 kV Матешево тако да се нови мост не може урадити за 20-ак дана како кажеш.
 

Prilozi

  • IMG_20211020_190605.jpg
    IMG_20211020_190605.jpg
    375,7 KB · Pregleda: 1.043
Kao što napisah do sad makar deset puta -ako bude pušten autoput prije špica sledece turističke sezone 2022 to ce biti odlično.
Ne shvatam zasto apostolska vlada pominje rok 1 novembar kad je to za deset dana,pa svi imamo oči valjda?
7 godina ce se ovo graditi i kljucno pitanje je kad se zavrsi,što onda?
Kako nastaviti gradnju do Boljara,na to pitanje nema odgovora bojim se.
 
Radovi na rekonstrukciju puta Mojkovac–Lubnice, dionica Mojkovac–Vragodo, 18.10.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=v7PtnPjdSTs[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891726#p891726:3b3jrf72 je napisao(la):
Marlon » Sre Okt 20, 2021 7:16 pm[/url]":3b3jrf72]
Вјероватно си мислио да ће са петље Матешево да се реконструише пут са мостом преко Таре ( а испод моста Тара 2 аутопута) и мост преко ријеке Дрцке. Иначе тај мост преко Дрцке ријеке је у јако лошем стању. У ствари ће се градити нови мост преко Таре код постројења 110/20 kV Матешево тако да се нови мост не може урадити за 20-ак дана како кажеш.

Nisam znao da je ovo u planu, zahvaljujem. Svakako potpuno ima logike, jer onaj most jeste u lošem stanju i na nezgodnom mjestu za visokokapacitivni dvotračni put.
U svakom slučaju, ne bih se iznenadio i da privremeno bude pušteno samo sa starom trasom, jer mi smo kraljevi privremenih rešenja :)
 
Kruska hvala na trudu i prenesenim utiscima. Da si putovao u obrnutom pravcu utisak bi bio mnogo bolji, jer su taj most /uvac 1-4/ u pravcu ka Podgorici svi asfaltirani sa drugim slojem bns, a uovaj koji si prosao bice ove nedelje zavrsena hidroizolacija, a cim vreme dozvoli i to ce se privesti kraju. I dalje ostaje najveci zaostatak na izlazu iz desne cevi tunela Vjeternik usled izmene prvobitnog projekta i saniranja klizista kao i sto je bio slucaj izmedju Uvaca 1 i 2.
Osvjetljenje je pri kraju, pa cak i ventilacija gotovo u svim tunelima, ali bas kasne sa video i sigurnosnim nadzorom i ispitivanjem tih instalacija.
Medjutim alfa i omega tragedije ovog Ap je ustvari katastrofalan pristup citavom projektu od strane tadasnjeg ministra saobracaja Brajovica. Em sto je napravio uzasan ugovor izostankom aneksa za struju i vodu, pa pristupa Ap kod Smokovca, nego je licno odgovoran za ovu i bruku i sramotu da je onoliko novca skrkano u one vijadukte na petlji Verusa, a da se izlaz sa petlje zavrsava bukvalno 10m iza naplatne rampe.
Jos jedna stvar, Preljina iako izgradjena kao privremena NS je uzgradjena i prosirena i idalje je usko grlo, doduse uz veci obim saobracaja. Medjutim ljudi dali vi uopste mozete zamisliti NS Matesevo u jeku sezone sa jednom ulaznom i dve izlazne rampe?! Pa co ce svo ljeto biti katastrofa. Dzabe nam usteda od Podgorice pola sata kad ce te na izlazu, bar u sezoni stajati satima. No sa sansom da bar nekad izadjete, a na Verusi ne mozete ni to! Da stvar bude gora na Preljini je ta privremena bila nekih 5 godina, bas me interesuje vase misljenje koliko ce Matesevo biti u ulozi ceone naplatne stanice, dok se ne zavrsi druga deonica do Andrijevice?
I da rezimiram: od izlaza sa ap do prolaska kroz naselje Matesevo tih nesto manje od 2km ni teoretski se ne sme pustiti pre rekonstrukcije, to bi bio kriminal.
Sto se tice rokova verujte mi ni u ministarstvu niko odredjeno nista ne moze da kaze, svi licitiraju. Definitivno je fizicki put zaista blizu same finalizacije, ali papirologija ce isto uzeti par meseci to sa sigurnoscu znam , a sa formiranjem novog DT ce se sigurno krenuti i sa rasciscavanjem "krave muzare" kako Vanja nazva Bemax. Ono sto je sigurno put ce biti u funkciji pred turisticku sezonu, sve ostalo je gledanje u kristalnu kuglu.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mBoaCzPQHhg[/youtube]

Послато са Nokia 3.1 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891983#p891983:1muirjju je napisao(la):
KrCan » Čet Okt 21, 2021 1:10 pm[/url]":1muirjju]Kruska hvala na trudu i prenesenim utiscima. Da si putovao u obrnutom pravcu utisak bi bio mnogo bolji, jer su taj most /uvac 1-4/ u pravcu ka Podgorici svi asfaltirani sa drugim slojem bns, a uovaj koji si prosao bice ove nedelje zavrsena hidroizolacija, a cim vreme dozvoli i to ce se privesti kraju. I dalje ostaje najveci zaostatak na izlazu iz desne cevi tunela Vjeternik usled izmene prvobitnog projekta i saniranja klizista kao i sto je bio slucaj izmedju Uvaca 1 i 2.
Osvjetljenje je pri kraju, pa cak i ventilacija gotovo u svim tunelima, ali bas kasne sa video i sigurnosnim nadzorom i ispitivanjem tih instalacija.
Medjutim alfa i omega tragedije ovog Ap je ustvari katastrofalan pristup citavom projektu od strane tadasnjeg ministra saobracaja Brajovica. Em sto je napravio uzasan ugovor izostankom aneksa za struju i vodu, pa pristupa Ap kod Smokovca, nego je licno odgovoran za ovu i bruku i sramotu da je onoliko novca skrkano u one vijadukte na petlji Verusa, a da se izlaz sa petlje zavrsava bukvalno 10m iza naplatne rampe.
Jos jedna stvar, Preljina iako izgradjena kao privremena NS je uzgradjena i prosirena i idalje je usko grlo, doduse uz veci obim saobracaja. Medjutim ljudi dali vi uopste mozete zamisliti NS Matesevo u jeku sezone sa jednom ulaznom i dve izlazne rampe?! Pa co ce svo ljeto biti katastrofa. Dzabe nam usteda od Podgorice pola sata kad ce te na izlazu, bar u sezoni stajati satima. No sa sansom da bar nekad izadjete, a na Verusi ne mozete ni to! Da stvar bude gora na Preljini je ta privremena bila nekih 5 godina, bas me interesuje vase misljenje koliko ce Matesevo biti u ulozi ceone naplatne stanice, dok se ne zavrsi druga deonica do Andrijevice?
I da rezimiram: od izlaza sa ap do prolaska kroz naselje Matesevo tih nesto manje od 2km ni teoretski se ne sme pustiti pre rekonstrukcije, to bi bio kriminal.
Sto se tice rokova verujte mi ni u ministarstvu niko odredjeno nista ne moze da kaze, svi licitiraju. Definitivno je fizicki put zaista blizu same finalizacije, ali papirologija ce isto uzeti par meseci to sa sigurnoscu znam , a sa formiranjem novog DT ce se sigurno krenuti i sa rasciscavanjem "krave muzare" kako Vanja nazva Bemax. Ono sto je sigurno put ce biti u funkciji pred turisticku sezonu, sve ostalo je gledanje u kristalnu kuglu.

Cela priča oko projekta i ugovaranja autoputa je sramna, počevši od toga da projektom nije obuhvaćen ulaz na autoput, preko pristupa petljama, i naravno do struje. Jasno je da je jedino bilo bitno da se osnaži Bemax, sve ostalo je bilo "too long didn't read" za tadašnje nadležne.

Što se tiče povezivanja petlje Veruša, prema mojim informacijama u poslednjih par meseci razmatrane su 2 varijante:
- da se priključak radi povezivanjem na postojeći put za Ljevaju i Ptič (koji bi morao da se proširi - crna varijanta na priloženoj slici), to je bila najkraća varijanta, ali bi u tom slučaju priključak izlazio kod mosta pred crkvu Aleksandra Nevskog (poznatiju kao "Vasova crkva"), a to je čak i pre Lijeve Rijeke. Od ove varijante se odustalo, što zbog toga što bi trebalo vršiti značajne radove na proširenju puta, što zbog toga što onda do Veruše kao glavnog generatora budućih putovanja (iako je Lijeva Rijeka centar Vasojevića :) ) treba proći i kroz Lijevu Rijeku, ali i savladati nekoliko nezgodnih krivina do sela Lopate.
- da se kao priključak radi trasa koja je probijena tokom izvođenja radova a kao komunikacija između petlje Veruša i kampa Lopate (crvena varijanta). Ovo je novoprobijeni servisni put kojim je patrolirala teška mehnizacija, i na kraju je odlučeno da on bude sređen, i da od petlje Veruša put ide deonicom od malo preko 2,5km do izlaza iz kampa Lopate, tj. do same raskrsnice gde se ulazi u selo Lopate (tu sam ja sad izašao sa AP :) ). Od te raskrsnice do skretanja za selo Veruša (u kojem je dečje odmaralište, osamdesetak stalnih stanovnika, po 2-3 pilane i ribnjaka i preko 300 vikendica), ima oko 3km i 2 lakat krivine.

Nadam se da će se videti ova fotografija.
Bilo kako bilo, pored svih kontroverzi i dodatnih troškova, jedva čekam da se otvori ova deonica, pružiće potpuno novu perspektivu i komunikaciji između CG i Srbije, ali i razvoju sjevera CG.

Inače prilikom vožnje autoputem je osetan konstantan nagib, što je logično ali ipak izazovno, posebno za nas sa starijim automobilima :)
 

Prilozi

  • ssf.JPG
    ssf.JPG
    352,3 KB · Pregleda: 566
Vrh