Šta je novo?

Crna Gora

Proces miniranja - radovi na izgradnji Ibarske magistrale na izlazu iz Rožaja prema Srbiji

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CUnXLZ68i5A[/youtube]
 
Kad može da se očekuje puštanje bar nekog dela deonice?
 
"Komite iznele zahteve pred Krivokapića... Uslov je i da u potpunosti odbaci Odluku o kriterijumima za sticanje crnogorskog državljanstva prijemom." https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1840263
Ovo je vrlo vazno pitanje jer u Srbiji ima puno ljudi poreklom iz Crne Gore, pa sigurno da imaju vise prava za glasanje na svojoj đedovini, nego u Srbiji, a situacija je obratna da u Srbiji u kojoj su "stranci" (po odluci njihovih rođaka referendumom, pa nek vide to sa njima) imaju pravo glasa, a u zemlji svojih predaka ili gde su se rodili, nemaju. Nek potraze svoje pravo u svojoj zemlji. To sto ovi Milovci hoce se rese nepodobne populacije pretovarom Srbiji, Srbija kao strana zemlja ne treba da prihvati, nek se medjusobno kuci razracunaju, to su njihove unutrasnje porodicne stvari.
 
Izgradnja saobraćajnice "Jugozapadna obilaznica", 08.04.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=y9-3zSKhALI[/youtube]
 
Izgradnja bulevara Podgorica - Danilovgrad, 07.04.2021
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=diSg5cIpEIA[/youtube]
 
Jel ima neko informaciju kakav je put Žabljak - Nikšić, jel sređen onaj deo oko Šavnika?

Hvala :)
 
Ako misliš na serpentine i dalje je uživanje vožnja njima. :)
 
INCIDENT USLIJED URUŠAVANJA TUNELA – Pukla brana, rijeka tekla ulicama Rožaja (Video)
25. 03. 2021. 23:35

Usljed urušavanja tunela u izgradnji, koji se gradi u okviru druge faze zaobilaznice oko Rožaja, juče je došlo do incidenta u kojem, na sreću, nije bilo stradalih. Naime, vodena bujica pomiješana s blatom, koja se skupljala u urušenom tunelu, naglo je probila branu i svom silinom zapljusnula izlaz iz tunela, tekući prema koritu Ibra, piše Dan.
Prema riječima očevidaca, cjelokupnu količinu blatnjave vode, koja je nosila burad i kablove iz tunela, nije moglo da primi rječno korito pa se dio bujice sručio niz magistralni put koji vodi kroz prigradsko naselje Suho Polje. Prema informacijama „Dana”, tom prilikom je blatnjava voda poplavila pojedine podrumske prostorije, ali značajnije štete na objektima nije bilo. Usljed naglog priliva vode, koritom Ibra je teklo blato zbog čega se strahuje da će doći do pomora riblje mlađi.
Ekipa Komunalne policije juče je izašla na lice mjesta, izvršila uviđaj i napravila zapisnik o incidentu.

-Prema našim saznanjima, nije bilo veće materijalne štete, jer se većina vode izlila direktno u korito Ibra, usljed čega je došlo do naglog podizanja nivoa vode, što opet, nije napravilo značajnu štetu.Višak vode se izlio magistralom u dužini od blizu jednog kilometra, a blatnjava voda je poplavila podrume jednog domaćinstva. Sve je trajalo desetak minuta i dosad niko nije prijavio štetu. Prilikom obilaska mjesta na kom je došlo do incidenta nismo zatekli izvođače radova niti mehanizaciju – rekao je Mensur Kalender, načelnik Komunalne policije u Rožajama.
Predsjednik opštine Rahman Husović ističe da je čuo šta se dogodilo u tunelu, ali da o tome nije obaviješten od strane odgovornih.
-Mislim da je to što se desilo propust izvođača radova i Uprave javnih radova čijim posredstvom Vlada finansira ovaj projekat. Što se tiče naših nadležnosti, ukoliko budu prijavljene štete u domaćinstvima, nadležna komisija će izaći na lice mjesta i utvrditi visinu štete, koju ćemo proslijediti vladinoj komisiji na naplatu – rekao je Husović.
Upućeni ističu da je riječ o greški stručnjaka koji su projektovali tunel, a koji nisu računali na mekoću i propadanje tla, te da odgovornost za jučerašnji incident treba da snosi nadzorni organ. Sagovornici „Dana” ističu da je nevjerovatno da se na trasi u izgradnji dešavaju ovakve stvari.
-Najprije se urušio most, a sada i tunel. To je u nadležnosti izvođača radova i onoga ko je dogovarao posao sa tim izvođačem – kazao je jedan od naših sagovornika.
Inače, na uzvišenju Vukoser, ispod kojeg je projektovan tunel, u blizini gradskog rezervoara za vodu, prije oko dvije godine je došlo do propadanja zemljišta i stvaranja ogromne rupe, širine oko 10 metara. Razlozi otvaranja, odnosno propadanja zemljišta nisu ispitani, a mještani obližnjeg naselja su istakli da se tako nešto nikada nije dogodilo na tom području. Oni su tada kazali da je prilikom otvaranja zemljišta došlo do podrhtavanja tla, a potom se čuo huk vode. Upućeni smatraju da je do otvaranja jame na Vukoseru došlo usljed probijanja tunela.
V.Ra.[YouTube][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mdgma42MNWQ[/youtube][/YouTube]
Krivične prijave zbog urušavanja mosta

Inspekcija za vode juče je izašla na lice mjesta i uzela uzorke koji će pokazati da li u blatnjavoj vodi ima štetnih materijala koji mogu pogubno da utiču na riblju mlađ.
Inače, zaobilaznica oko Rožaja, u koju Vlada ulaže oko 20.000.000 eura je, prema tvrdnjama bivšeg ministra saobrćaja Osmana Nurkovića, trebalo da bude završena do kraja prošle godine. Međutim, krajem decembra došlo je do urušavanja dijela mosta Veliki Ibarac, kada su povrijeđena tri radnika, a protiv odgovornih rožajsko tužilaštvo je podnijelo više krivičnih prijava. Glavni izvođač radova je sarajevska firma „Euro Asfalt”, a radove izvodi,,AXA Company‘‘ iz Bijelog Polja, sa sjedištem u N. Pazaru
 
ROK ZA ZAVRSETAK PRVE DEONICE AUTOPUTA PODGORICA -MATESEVO 30 NOVEMBAR 2021

"Mi smo prvu dionicu autoputa Bar-Boljare priveli kraju. Završeno je 92 odsto radova, ali je bilo dosta kašnjenja u realizaciji", rekao je Bojanić koji boravi u dvodnevnoj posjeti Beogradu.

On je kazao da su različiti uzroci kašnjenja izgradnje, kao i da je izvođač kao jedan od njih naveo epidemiju.

"Na kraju smo ipak napravili novi dogovor, i oni su se obavezali do 30. novembra završe ovu dionicu", rekao je Bojanić.

https://www.vijesti.me/vijesti/ekonomij ... u-autoputa
 
Па, оно што смо последње видели са дела где раде кинези, не изгледа да ће бити тако! Нових снимака нема, са тог дела, а то само по себи доста говори!
 
Ambasador Kine u Crnoj Gori, Liu Đin je obišao čitavo gradilište prvu dionicu autoputa Bar-Boljare i izvršio inspekciju implementacije mjere prevenciju pandemije COVID-19.

Obilasku su prisustvovali i Hei Šićijang, izvršni direktor kompanije CRBC za Crnu Goru, i Bao Šunćing, ekonomski i trgovinski savjetnik Ambasade.

"Izgradnje Autoputa je počasna i teška misija. Ovo je put kinesko-crnogorskog prijateljstva. Postoji jedna poznata kineska izreka: ako želi da se obogati, prvo treba da izgradi puteve. Ukupna dužina autoputa u Kini dostigla je 155000 kilometara, koji je na prvom mjestu u cijelom svijetu, što je u velikoj mjeri promovisalo kineski ekonomski razvoj. Tokom svog 14. Petogodišnjeg plana, Kina će i dalje ubrzati izgradnju infrastrukture. Perspektiva ekonomskog razvoja Crne Gore je dobra, a izgradnja Autoputa je od istorijskog značaja i praktičnih potreba. Kina i Crna Gora uživaju tradicionalno prijateljstvo. Kina želi da pomogne Crnoj Gori u ubrzanju ekonomskog razvoja, i da njoj pruži kredit sa povoljnim uslovima za izgradnju Autoputa, a to je konkretna manifestacija kinesko-crnogorskog prijateljstva. Ovo je takođe put kinesko-crnogorske saradnje. Poslednjih godina, saradnje između dvije zemlje nastavlja da se produbljuje i još uvijek postoji prostora za njeno proširenje u budućnost. Infrastruktura je važna i najplodnija oblast saradnje dvije zemlje. Kineska strana pridaje veliku važnost izgradnji prve dionice Autoputa, koji je vodeći projekat praktične saradnje dvije zemlje. Kao vodeća kompanija u oblasti infrastrukture u Kini, CRBC ima bogato iskustvo, dobru reputaciju, kao i skoro 1000 projekata u inostranstvu. Od početka projekta, prevazilazeći razne poteškoće kao što su relativno kratak period u svakoj godini koji je pogodan za izgradnju zbog specijalnih meteoroloških uslova, i posebna i složena geološka kondicija, CRBC solidno napreduje sa dinamikom izgradnje. U kontekstu globalne pandemije prošle godine, CRBC je ipak čarterima vraćala radnike u Crnu Goru, što zaslužuje divljenje. Nada se da će graditelji te firme pokazati duh "neprekidne borbe", dobro koordinirati i sarađivati sa relevantnim organima crnogorske strane, u potpunosti ubrzati dinamiku izgradnje, i obezbjediti visokokvalitetan projekat koji će biti predat u dogovorenom roku", kazao je ambasador.

Liu je takođe naglasio da CRBC ima veliku svijest o prevenciji COVID-19 i sprovodi stroge i efikasne mjere, tako da u cijelom osoblju nije zabilježen ni jedan slučaj infekcije, što nije lako postići.

"Važno iskustvo koje je Kina stekla u borbi protiv COVID-19, jeste strogo sprovođenje mjera prevencije, i jačanje organizacije i discipline. Trenutna epidemiološka situacija ipak je ozbiljna, sve sekcije projekta moraju staviti bezbjednost i zdravlje radnika na prvom mjestu, da se i dalje striktno, detaljno i pažljivo pridržavaju mjera, istovremeno obezbjeđujući prevenciju epidemije s jedne, a kvalitetnu izgradnju s druge strane", kazao je ambasador Kine
 
Добро, знали смо и пре да ће се вадити на пландемију. Иако су разлози кашњења кинеских сектора другачији, то показује Бемаксово напредовање!
 
Pa i jesu delimično razlozi kašnjenja zbog pandemije. Izgubili su februar, mart, april, čak i maj zbog kovida, a i posle je bilo problema zbog pre svega prekinutog vazdušnog saobraćaja. To su itekako sezonski meseci (od sredine marta naovamo). Poenta je da su Kinezi pohrlili na njihovu novu godinu i posle nisu mogli da se vrate, jer su avioni prestali da lete. Niko pa ni CG u početku nije rado primao Kineze, pa su čak i kad se dovuku nekako morali i u obavezne karantine od štaznam 14 dana. Drugo, Kinezi su u to vreme sprovodili njihove lokalne lokdaune, pa kad te ubace u mašinu ne moš to da probiješ kao bugarski sa 20e pograničnom panduru. Ko se zatekao na pogrešnom mestu u pogrešno vreme tu je i ostao, pa bio on armirač iz CBRC, njegov šef ili brat Si lično. Redovni transkontinentalni aviosaobraćaj nije ni sad na nivou 2019. ma ni blizu, a tad takoreći nije ni postojao. Zato nj.e. i apostrofira radničke čartere. A jbg radnici i inženjeri CBRC nisu Moša i Tirke da se akaju mesec dana po palubama brodova. Tako da su izgubili par dobrih radnih meseci zbog problema povezanih sa koronom, jer dugo nisu mogli da rade sa 100%, dok je Bemax to mogao bez problema. Sve to naravno nije jedini razlog njihovog kašnjenja, ali da je u ozbiljnoj meri uticalo - jeste!
 
1618601372391.jpg


1618601372407.jpg


1618601372400.jpg
 
Свуда је исто... али стиже метла, однеће све пре или касније!
 
https://www.facebook.com/EuroAsfalt/vid ... 2963909584

NAJZAD POSLE 4 GODINE PROBIJEN TUNEL IZMEDJU BERANA I KOLASINA
duzina tunela Klisura je 2.800 metra i nalazi se izmedju Jelovice i skijalista Kolasin 1450 lokacije Jezerine.
od centra Berana do centra Kolasine ce biti 38 kilometra, sirine kolovoza 6 metara tako da ja mislim da kada ga budu zavrsili a koliko imam informaciju uradjeno je samo 400 metara sekundarne skrati ce putovanje sa 1sati i 3o minuta koliko je trebalo ranije do Kolasina na nekih 40 minuta. Mislim da ce dosta gradjana koji putuju iz Nisa, Krusevca, Kraljeva , Prokuplja , Novog Pazara kao i sa Kosova i Metohije ovim putem ici ka Kolasinu i kasnije na autoput Matesevo Podgorica. Ovo nije deo autputa jel autoput teba da se gradi od Mateseva pa do Andrijevice i kasnije Berana. Ali ce svakako skratiti putovanje svima iz Srbije ka Podgorici i moru.
 
Lepa vest. Može li neko da označi na mapi ulaz i izlaz iz tunela?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842932#p842932:38qcfiky je napisao(la):
blagic » Ned Apr 18, 2021 6:02 pm[/url]":38qcfiky]Lepa vest. Može li neko da označi na mapi ulaz i izlaz iz tunela?
Evo položaja tunela Klisura, dužina 2800 metara.
 

Prilozi

  • Tunel Klisura.jpg
    Tunel Klisura.jpg
    20,3 KB · Pregleda: 1.734
Izgradnja saobraćajnice "Jugozapadna obilaznica", 18.04.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tTc5h0TSG2Y[/youtube]
 
Auto put Bar-Boljare ,Montenegro 15.04.2021

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=V1AFnZySFfE[/youtube]
 
Vrh