Petlja Smokovac gledano iz perspektive ovoga što se gradi trenutno jeste premala. Sve i da puste džabe (paz da neće) i da se samo prolazi bez ikakvog zaustavljanja i naplate - opet bi se napravila stravična gužva, a ovako će biti pravi pakao u sezoni level Preljina petkom pa puta 2-3.
Ali iz perspektive celog projekta nije mala. Recimo da je veličine niške petlje kod Komrena (Niš sever, centar šta li), tj. glavnog ulaza u Niš iz pravca severa, gde takođe nastaju gužve u špicu. Ali Niš sa svojom aglomeracijom je skoro duplo veći od Podgorice. Tako da bi kompletiranjem autoputa bila verovatno dovoljna za ulaz u grad tj. istočne i deo centralnih delova grada.
Stoga je od krucijalne važnosti da se što pre počne i završi deonica Smokovac - Farmaci (obilaznica Podgorice). Time bi se sav tranzit ka moru, tj. Baru i aerodromu preko jugozapadne obilaznice, Cetinju i Budvi, te Nikšiću potpuno izmestio iz centra grada. Takođe i pristup severoistočnim gradskim kvartovima i predgrađima. Iako je već u dolini, nije nimalo laka deonica jer ide brdskim obodima grada, sa mostom od skoro kilometar preko Tološa, a verovatno je problem i eksproprijacija, jer nije kamen u nedođiji, već gradsko građevinsko zemljište u glavnom gradu.
S tim u vezi potpuno mi je nejasno zašto se forsira nastavak, ali ka severu, tj. Andrijevici, koji tek vodi u nedođiju bez deonice do Berana, kad je ovo kudikamo prioritetnije! Jedino ako se prethodna vlada nije nadala da će da se ogrebe od EU friendly finansijera (EIB, EBRD, WB), pošto je dobar deo obilaznice i u projektu Jadransko-jonskog koridora, tj. poklapa se trasa sa Bar-Boljare od Smokkovca do velike petlje.
Što se tiče snimka, ništa neočekivano nije viđeno. Od Smokovca do Vjeternika je u finalnoj fazi uključujući i EM opremanje tunela i to bi mogli do juna da puste sve komplet do petlje Pelev Brijeg, pa i Veruša. Ali čemu? Da avanturisti (taj sam) prođu i probaju ga? Jasno je da Kinezi ozbiljno kasne i da od toga nema ništa! Ono što s pažnjom pratim i čekam sam kraj snimka - mrka kapa... Od Vjeternika na šjever je drugi Bog, sneg i nema uslova za ozbiljnije radove, pa samim tim i na spornoj kosini, odnosno dve posle Vjeternika. Tako da je i kod Kineza isto stanje i otud oni rokovi do kraja godine umesto do početka letnje sezone, jer će sa ozbiljnijim radovima bliže Kolašinu moći da krenu tek za oko mesec dana...
Bilo kako bilo kraj mu se nazire!