Šta je novo?

Crna Gora

Radovi bi morali da budu gotovi najkasnije do prvog juna,da bi od putarine mogao da se zaradi koji evro.Epidemija će do tada biti gotova i narod će duplo da navali da se odmori od epidemije.Vozila će biti maksimalno,svih vremena,tako da bi bila velika šteta da se to ne iskoristi.Ponavljam,biće tolika navala na more,da neće biti dovoljno smeštajnih kapaciteta.Po mojoj proceni,prateći statistiku,korona će u Crnoj gori nestati u roku od mesec dana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803292#p803292:56nddbx8 je napisao(la):
direktor » Uto Dec 15, 2020 12:19 am[/url]":56nddbx8]https://fb.watch/2nCYlZDRCp/
Evo mislim cijela trasa moglo bi to biti gotovo do avgusta...
To je samo Bemax-ov dio. Danas bi trebali ponovo da snimaju, lijepo je i vrijeme. Evo sekcije 3 koju kinezi rade od petlje Veruša most Mištica, tunel Mrki krš, most Zagrađe, tunel Kosman i most Podovi gdje su ovi gabionski zidovi ispred tunela Mala trava. Kineski dio počinje od 11 minuta. http://www.rtcg.me/tv/emisije/zabavni/e ... 22020.html
 
Odličan prilog, daje drugaciju perspektivu iz kola u odnosu na snimke dronom. Stice se i utisak uspona, a i prelazak preko mosta deluje manje strasan jer se ne vidi ispod. Kaže procena da će sve biti završeno kraj leta/početak jeseni 2021 jer za razliku od onih Bemaxovih snimaka koje najčešće gledamo i koji su dobrim delom pri kraju, izgleda da kineski deo i tuneli kasne za njima par meseci. U svakom slučaju ogroman projekat i ja ne bi bio previše kritičan jer mi deluje da su sve vreme vrlo intenzivno radili, organizacija je bila solidna (nije se npr ćekala eksproprijacija godinu i po dana kao nastavak u Srbiji Čačak-Požega), tako da, šta da se radi, voleli bi da je pre ali šta je tu je.
 
Šta da se radi? Šta je tu je? :shock:
Obično se ti ježiš od takvih izjava ovde.
Konačno se pomerilo sa 90% završenih radova. Sada je na nekih 93%.
Mislim da mi svo vreme sudimo završenost na osnovu Bemaxovih snimaka. A nema se predstava šta rade i dokle su stigli Kinezi.
 
Ako pažljivo pogledate, onaj lik nije baš siguran da će se završiti na jesen 2021. A još je manje siguran da će se gradnja nastaviti dalje ka Andrijevici.
 
BEMAX azurirani podaci o stepenu zavrsenosti.
pocelo i asfaltiranje sekcije 3 (kinezi)
ASFALT Stepen izvršenosti objekta: 29,86%
Sekcija 1 – 47,22 %
Sekcija 2 – 45,94 %
Sekcija 3 – 10,22 %
Sekcija 4 – 0 %
 
Ne znam Blagić, za par godina ovih snimaka stvarno nisam video da su zabušavali pa da zato kasne, a ako su radili kolko su od prirode mogli, sa masom mašina, zašto da kritikujem... Nije to Brančić gde sa 3 mašine buše tunel i kasne godinu, ili sad 10 mašina i 2km Moravskog koridora za godinu dana, ili Ča-Pž sa 15 mašina i ukupno 1km tunela za 1,5 godine... ovde su 40km radili sa stotinama i stotinama mašina.
 
Uhm, otvaranje će kasniti najmanje dve godine. Zaboravljena petlja Smokovac, struja, voda... Eksproprijacija? Teško da je i bilo dosta zemlje u privatnom vlasništvu a i što je bilo verujem da su vlasnici jedva dočekali da je se reše s obzirom da je krš i da većinom nije obradiva zemlja. I kao šlag na torti cena koja će na kraju doći na preko milijardu €?!
Ništa ja ovde ne vidim što nije drugačije od gradnje autoputeva u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni.
 
Kasniće 2 godine zbog zaboravljene petlje, struje i sl? Hm, ne bi reko, da je tako samo bi petlja ostala nezavršena, da je do struje, sećamo se dalekovoda na petlji Ljig i Obrenovac, nije usporila puštanje zbog nj itd. Ne znam ko je rekao da postoji generalna razlika u 3 zemlje (?), čak suprotno u istoj zemlji, npr Srbiji imali smo Obrenovac-Surčin u roku, slično kao i Ljig-Preljina, ali kašnjenja godinama npr na južnom i istočnom kraku K10 tako da ne znam ko priča o generalizaciji. Eksproprijacija, ako je pola trase u tunelima i mostovima, ne vidim što bi bilo problema s eksproprijacijom, ali ako izaberu pametnu trasu npr plodnom dolinom Morave, naravno da ce imati problem eksproprijacije i drugi će im biti krivi jer su računali da je jeftinije nego uz brdo, saaamo su zaboravili u kalkulaciji realnu cenu plodne zemlje, tj računali za dž, pa im nešto zapela eksproprijacija, gle čuda, do vlasnika je, nikako do njihove računice. Da se realno računa vrednost zemlji, nisam siguran da bi u brdovitim krajevima (sem Vojvodini i sl) bilo jeftinije dolinom nego uz brdo. Ovde možemo videti lep primer na proširenju puta ka Danilovgradu, posebno ka Nikšiću, kako put ne ide tako glupo sredinom doline nego pored brda, a isto je i u Popovom Polju u susednoj Hercegovini, izgleda su raniji neimari imali više mozga gde se grade putevi.
 
Nigde ja nisam napisao da je samo to razlog kašnjenja od dve godine. Ja sam ti samo dao par činjenica koje potkrepljuju moju tvrdnju da suštinski ne postoji razlika između velikih projekata na našim prostorima. Da li je nebrojeno puta potvrđeno da je prvobitni projekat izostavio petlju Smokovac kao i električno i vodosnabdevanje autoputa?
I kao što sam već pomenuo, ovde se otprilike samo sudi na osnovu Bemaxovog snimka svo vreme dok se ne zna prava situacija na celoj trasi. A i na Bemaxovom delu bilo je par delova koji očigledno nisu dobro projektovani. Rupa između dva tunela na početku trase, pa onda klizišta na kraju Bemaxovog dela koja se već dugo saniraju.
Zato mi je smešan tvoj zaključak "šta je tu je" jer bi se na drugoj temi na takve komentare odmah nalepila etiketa "bot".
 
Mislim da niko ne bi reko bot da vidi da radi 200 mašina, kao na Bemaxovim snimcima zadnjih godina. Sada ih ima manje jer su neki delovi asfaltirani, a neki pri kraju. Ja nisam video zadnjih 10-15 god kolko učestvujem u gradnji autoputeva i infrastrukture na nekom autoputu u regionu da je neko imao veću koncentraciju mašina po kolometru. Ako imaš neki snimak, fotku članak koji suprotno pokazuju, slobodno navedi. Ono gde je isto bilo dosta, bio je Azvirt na Ljig-Čačak (koji je mislim i prvi ovde počeo te dron snimke na YT, pre 6-7 godina) i oni su sličnu dužinu 40km završili skoro u roku, sa par meseci kašnjenja, a ovi su mislim imali i više mašina, ali eto ni to nije pomoglo da završe sa manjim zakašnjenjem...
 
To nije sporno jer je trasa takva da zahteva veliki broj mašina i ljudstva zbog same konfiguracije terena. Ali to se može gledati i drugačije. Ako su imali toliki broj mašina u svakom trenutku na gradilištu zašto je onda rok probijen dve godine. Na kraju krajeva, mi ne znamo kakvo je stanje kada Bemax ne snima. Meni je recimo Surčin-Obrenovac izgledao kao da se konstantno nešto radi. Naravno, nikada nisam očekivao da ima isti broj mašina ravnomerno raspoređenih na celoj trasi.
Mislim da ne zaslužuju prolaznu ocenu sveukupno gledano. A tek kada se otvori videćemo kakvo je pravo stanje stvari. Meni ona naplatna rampa u Smokovcu ne izgleda da će moći da izdrži gužve koje će, nadam se, početi kada se završi svo ovo ludilo oko korone. I dalje se nadam da će otvoriti ovih prioritetnih 40ak km do sledećeg leta i početka letnje sezone.
 
Moj utisak je da najveći deo posla, a time i razloga kašnjenja je bilo od poslova pomeranja zemlje, tj stabilizacije puta. Ogromne količine zemlje su pomerene, čitava brda kamena iskopana ili nabacana, setimo se da je nakon puštanja Grdeličke klisure, još dugo nastavljen posao stabilizacije kosina iznad puta, samo što je autoput pre završetka toga pušten. Ne znam, ja prosto mislim da je previše zemlje moralo da se pomeri, tj da je kapacitet kašika, noževa, sanduka: bagera, uzovarivača, buldozera, kamiona, iako ih je bilo puno na snimcima, ipak za 5 godina biko manje nego kubikaže zemlje koja se pomera ili ugrađuje. Ukratko, prevelik posao za dati broj godina i mašina. A veći br bi povećao ionako već visoku cenu puta, pa nije biko prihvatljivo.
 
Teško će biti završeno do ljeta zbog kineskog dijela. Oni nisu radili slabo pola godine sve do jula-avgusta. A petlja Smokovac neće biti problem jer ima po dvije saobraćajne trake po smjeru. Veći će problem biti isključenje u Mateševo jer se isključuje na regionalni put kojim će se voziti 9 km do vraćanja na magistralni put.
 
Upravo zbog tih silnih kosina i stabilizacija smatram da je bolje da autoput ne ide uz brdo. Pa čak i na račun uzimanja obradivih površina.

Marlone druže, zar ti zaista misliš da će dve trake po smeru biti dovoljne? Zar nismo nebrojeno puta videli ovde kakve su gužve u špicu stvaraju u Preljini?
 
Na Smokovcu će biti po tri naplatne rampe pri ulasku i izlasku sa autoputa. Mislim da je to dovoljno više nema ni kod Sozine. Možda će biti gužve prilikom smjene turista tokom špica sezone tj. jul-avgust. Treba li da prave 3-4 trake po smjeru zbog mjesec-dva? Manje će biti gužve kod Smokovca nego kod Sozine jer kroz Sozinu dosta Podgoričana ljeti ide vikendom na more pa ima i preko 15 000 prolazaka dnevno. A što se tiče Preljine ne može se porediti jer je taj AP više opterećeniji pošto gravitira ka gradovima gdje živi puno više stanovništva nego što živi na sjever CG gdje ima oko 120-130 hiljada stanovnika. U svakom slučaju vidjećemo za godinu dana kakvo će biti stanje :)
 
Betoniranje četvrtog segmenta rasponske konstrukcije na mostu,saobraćajnica "Jugozapadna obilaznica"

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3aDjCTFVO40[/youtube]

Moram se sloziti sa @Earthmoving da na skoro svim putevima koji se sada rade u Crnoj Gori svuda je ozbiljna mehanizacija.
 
Auto put Bar-Boljare (Decembar 2020)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qPnH2j_UKSE[/youtube]
 
Ovo deluje kao da je sastavljeno od prethodne duže reportaže. Dal mi se čini, ali kao da su neki tuneli širi, za 3 trake, a neki uži za 2
 
Sastavljeno iz reportaže emisije ABS. Tuneli poslije mosta Moračica Klopot i Vilac će imati po tri trake (treća je za spora vozila) jer je uspon 4 promila.
 
Стварно ће бити лепо, провозати се туда, ако буде могуће прећи границу, за слободне људе!
 
Naguravanje četvrtog segmenta rasponske konstrukcije mosta, saobraćajnica "Jugozapadna obilaznica"

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ep2vuJYTiiM[/youtube]
 
Vrh