Šta je novo?

Crna Gora

Evo jos jedan lep snikam asfaltiranja mosta Moracica https://www.youtube.com/watch?v=fkwBaQ4i4fY

Druga stvar, nevezana za autoput, nije mi jasana CG o zabrani ulaska Vladi Georgijevu u mesto gde se rodio, u HN. Ako covek ne moze da udje u mesto gde se rodio, a u druga mesta ne moze jer je, naravno, stranac, treba da kazu gde misle da bitiše, u vazduhu ili gde? Primetio sam ovu komunističku logiku u CG, BH, Hr. Naime, masu svojih ljudi su prethodni vek liferovali napolje, dobar deo recimo u Srbiju, a nazad su svojim ljudima stavili rampu da ne mogu se vrate u vidu gubljenja drzavljanstva ih su preobratili u strance. Nije jasna ta logika, jel misle da drugi treba da im udomljuju ljude, dok ih oni iz rodjene kuce izbacuju? Ta logika pokazuje veliku dozu pljacke, sebicnosti, odnosa i prema svojim ljudima i prema drugima. Sta bi bilo kada bi zemlje gde su njihovi ljudi, poceli isto da se ponasaju kao CG, i uskrate tim ljudima drzavljanstva i boraviste, jer svakako da to vise imaju prava nego zemlja u kojoj su rodjeni? Moyda bi to i trebali uraditi, pa da se lepo stotine hiljada ljudi sjate na granice CG, BH, Hr ali i Mkd i Alb koje su uvele tu foru oduzimanja drzavljanstva ljudima rodjenim tamo, pa nek lepo te pametne vlasti sami rese to pitanje sa masom. Da im objasne kako su to oni stranci na svojoj zemlji. Ovako dok mogu da se ponasaju prema svojim ljudima kao prema stoci, i dok misle da ce drugi da ih primaju i peglaju njihovu bahatost, za njih nema zime, njihovo zlo ostaje nekaznjeno... https://www.novosti.rs/crna-gora/vesti/ ... ogona-srba
 
Treba imati hrabrosti i govoriti javno protiv Mila i Vučića... Posebno ovog drugog koji kontroliše cijelu državu... Bio je zabranjen 2006-te u CG kad je bio referendum, mada tad su bili i srpski mediji zabranjeni..
Treba biti ponosan što je georgijev iz crne gore a ne da ga šikaniraju. nemamo puno uspješnih ljudi u cg a da se ne bave krimilanom :D
 
CdM


Svi glavni objekti na autoputu – mostovi i tuneli koje izvodi kompanija Bemax su finiširani. Završni radovi, odnosno radovi na odvodnjavanju, hidroizolaciji na mostovima, radovi na pripremi za asfalt i zidovi za zaštitu od buke su u završnoj fazi, kazali su CdM-u iz te kompanije.

“Kada govorimo o asfalterskim radovima do kraja mjeseca ćemo doći do tridesetog kilometra trase (od 41 kilometra) sa asfaltom (osim asfalta na mostovima). Važno je napomenuti da je prije dva dana izvršeno asfaltiranje na lijevoj strani mosta Moračica koji predstavlja najveći most na ovoj dionici. Što se tiče petlje Smokovac završeni su radovi koji su trebali da budu završeni po osnovnom ugovoru tj. završeni su glavni radovi kao što je proboj trase, most Smokovac”, istakli su iz kompanije Bemax.

Objašnjavaju da se trenutno izvode radovi na instalacijama koje nijesu bile u osnovnom ugovoru i radi se priprema za asfalt. Takođe se na petlji izvode završni radovi na naplatnoj stanici Smokovac.

“Kako je kompanija Bemax dobila posao na izgradnji spoja bulevara Vilija Branta (Zlatičkog bulevara) i petlje Smokovac, čekamo da se riješe imovinsko pravni odnosi kako bi otpočeli i sa tim radovima. Asfalterske radove na petlji Smokovac planiramo da radimo kada na sjeveru ne budemo mogli da izvodimo pomenute radove zbog zime”, naveli su odgovorima CdM-u.

Za koje je sve poslove zadužen Bemax

Napominju da je na prioritenoj dionici autoputa Bar-Boljare, Smokovac-Uvač-Mateševo kompanija zadužena za građevinske radove na četiri tunela (Suka, Vežešnik, Mrke i tunel Vjeternik sa sjeverne strane) - ukupne dužine 11 km za obije cijevi, te sedam mostova i dva nadvožnjaka. U pitanju su mostovi Gornje Mrke, Đurićev Laz, Ratkov Laz, Lutovo, Pelev Brijeg, Suvovara i Krkor ; nadvožnjaci Preljubovica i Kisjelica, a ukupna dužina obije trake je 3,6 km.

Ova kompanija izvodi radove i na otvorenoj trasi ukupne dužine 10,20 km (obije trake). U sklopu trase izvode se radovi na iskopima, nasipima, potpornim konstrukcijama, zaštiti kosina kao i na odvodnjavanju i na zidovima za zaštitu od buke. Bemax takođe izvodi kompletne asfalterske radove na ovoj dionici.

“Radi se i na objektima Baze za održavanje autoputa i naplatne rampe Pelev Brijeg, objektu naplatne stanice Mateševo, petlji Smokovac (u okviru koje se nalazi istoimeni most dužine 300 metara u obije trake kao i naplatna stanica Smokovac)”, pojašnjavaju iz Bemaxa.

Na autoputu se radi punom parom, gdje se trentno kompanija ima 400 radnika, uključujući svoje podizvođače.
 
Asfaltiraju i otvorenu trasu između mosta Moračica i tunela Mrke[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JAqlhLidIFc[/youtube]
 
Mislim da će ovo biti gotovo i prije juna. imam takav osjećaj
 

Prilozi

  • 127617656_799718550808186_5911073100308927583_n.jpg
    127617656_799718550808186_5911073100308927583_n.jpg
    163,8 KB · Pregleda: 3.058
Rekonstrukciju puta Mojkovac–Lubnice, dionica Mojkovac–Vragodo, 24.11.2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kix7b0wKTqE[/youtube]
 
Izgradnja bulevara Podgorica - Danilovgrad, 25.11.2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XQF0zD1kXUY[/youtube]
 
Izgradnja saobraćajnice "Jugozapadna obilaznica", 25.11.2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=T_Zq4VXVVbA[/youtube]
 
Батргање пред издисај или како направити што већу штету пре предаје власти -

Амбасадора Србије протерују из Црне Горе

http://www.politika.rs/scc/clanak/46771 ... -Crne-Gore

Фасцинантно ми је да је главни разлог непризнавање њихове (позната политичка булумента и један део друштва у ЦГ) интерпретације историјских догађаја који се манипулативно подводи под понижавање домаћина. :laugh:
 
Rekonstrukciju puta Mojkovac–Lubnice, dionica Mojkovac–Vragodo, 30.11.2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uiHUOic-nSM[/youtube]
 
VIJESTI
Cijena u svega nekoliko mjeseci uvećana za četiri miliona
Kome put od 13,2 miliona donosi najviše koristi

Dionicu od osam kilometara Mojkovac-Vragodo, nedaleko od Markovićevog rodnog mjesta Podbišće, uz deset mostova, gradi podgorički "Bemax"

Odlazeća Vlada Duška Markovića ostavlja budućoj izvršnoj vlasti Zdravka Krivokapića i da završi izgradnju puta Mojkovac-Lubnice, dionica Mojkovac-Vragodo koji, nedaleko od Markovićevog rodnog mjesta Podbišće, za 13,2 miliona eura gradi podgorički "Bemax".

Na to je ukazala predstavnica nevladine organizacije Akcija za socijalnu pravdu (ASP) Ines Mrdović, napominjući da je nosilac posla Uprava za saobraćaj i da je „njegova cijena u svega nekoliko mjeseci uvećana za četiri miliona eura, odnosno sa devet na 13,2 miliona, za koliko je ugovorena gradnja“.

Iz odlazeće Vlade je saopšteno da put treba da poveže Mojkovac sa budućim Ski-centrom “Žarski”, ali i putem Lubnice-Jezerine, čija se gradnja otegla zbog probijanja tunela “Bjelasica”, a cijena te dionice uvećana je sa 34 miliona na najmanje 50 miliona eura.

"Dionica do Vragodola je duga osam kilometara i većinom ide uz Bjelojevićku rijeku. Iako je posao prikazan kao rekonstrukcija puta, on zapravo dijelom obuhvata izgradnju potpuno novog puta, kao i gradnju čak devet mostova na Bjelojevićkoj rijeci i jednog mosta na Tari (kod Podbišća)“, kazala je Mrdovićeva.

Pojedine katastarske parcele uz dio ovog puta se vezuju za građevinsku dozvolu za gradnju hidroelektrane (mHE) na Bjelojevićkoj rijeci, pa to otvara pitanje da li izgradnja ovog puta od državnog novca treba da olakša privatnim investitorima gradnju mHE.

"Za gradnju dionice Mojkovac-Vragodo nikada nije objavljena kost benefit analiza, koja bi pokazala opravdanost njene izgradnje, niti je poznato da ona uopšte postoji“, naglasila je Mrdovićeva.
Kako je rasla cijena

Uprava za saobraćaj je početkom prošle godine procijenila da će ovaj put koštati devet miliona, ali je do maja njegovu cijenu povećala na 12 miliona, i to neposredno prije objave prvog tendera za izbor izvođača radova - 9. jula prošle godine.

Na tenderu je podgorička firma „Toškovići“ ponudila cijenu od 11,9 miliona, a podgorički „Crnagoraput“ 18 miliona.

Nijedna ponuda nije proglašena ispravnom - preduzeće „Toškovići“ nije dostavilo listu opreme za izvođenje radova, a cijena „Crnagoraputa“ je bila veća od procijenjene na tenderu.

"Uprava za saobraćaj je par mjeseci kasnije, odnosno početkom septembra dodatno povećala cijenu ovog posla, i to na 15 miliona. Nije poznato šta je dovelo do uvećanja i Uprava to nije obrazložila, već je na novom tenderu objavila isti opis posla. Na drugom tenderu je pobijedio „Bemax“ sa cijenom od 13,2 miliona. Na njemu su zajedničku ponudu imali i „Toškovići“, „Čelebić“ i „Tehnoput MNE“ za cijenu od 14,9 miliona, ali je ona odbačena kao neispravna“, podsjeća Mrdovićeva.

Uprava za saobraćaj je ugovor sa „Bemaxom“ zaključila 20. novembra prošle godine, a posao treba da završi za dvije godine, što znači da će nova vlast biti zadužena i za njegovo finalizovanje.
Olakšavaju li posao za mHE

Za Bjelojevićku rijeku se godinama vezuje projekat izgradnje dvije mHE, a obaveza privatnog investitora je gradnja puta radi njihove izgradnje, što do kraja nije realizovano.

Odlazeća Vlada, iako u tehničkom mandatu, nedavno je dala „zeleno svjetlo“ za prenos koncesije na firmu „C&E Energy“, gdje se udio sa fudbalera Stevana Savića prenosi na Milicu Fuštić, a većinski vlasnik je preduzeće „Čelebić“ Tomislava Čelebića, dok udio ima i firma „Synergy“.

„Ministarstvo održivog razvoja, kojim rukovodi odlazeći premijer je prije dvadesetak dana izdalo građevinsku dozvolu za gradnju mHE „Bjelojevićka 2“, a kao jedan od dokaza za dobijanje dozvole ova firma je dostavila odluku o proglašenju javnog interesa za dio katastarskih parcela, koje se odnose upravo na dionicu puta Mojkovac-Vragodo. Stoga se stiče utisak da se radi o koordiniranim potezima, te je indikativno da li se iza gradnje ovog puta kao jedan od motiva krije i pokušaj da se olakša privatnom investitoru izgradnja mHE“, zaključila je Mrdovićeva.

Dio nove vlasti oštro kritikuje projekte mHE i protivi se njihovoj gradnji.
Turizam na dugom štapu, Mojkovčani odlaze iz grada

Budući Ski-centar „Žarski“ odlazeći premijer prikazuje kao veliku razvojnu šansu svog rodnog Mojkovca. Dionica do Vragodola se prostire nedaleko od Podbišća, rodnog mjesta Markovića, napomenula je Mrdovićeva.

Mojkovac je nerazvijena sredina, a broj stanovništva, kako je dodala, „smanjuje se i iz njega su mladi primorani da konstantno odlaze jer nemaju posla“.

"Turizam je očito na dugom štapu. Ono što bi Mojkovčanima bilo neophodno jeste neka proizvodnja, koja bi ih zadržala u rodnom gradu, te je veliko pitanje da li je 13 miliona, koliko će biti dato za dionicu puta od osam kilometara, bilo u ovom času produktivnije uložiti u otvaranje biznisa za mlade u Mojkovcu“, pita Mrdovićeva.
Jesu li sve uradili da zaštite Taru?

Snimci koji su dostupni u javnosti pokazuju i, dodaje ona, ogromne razmjere devastacije Bjelojevićke rijeke tokom izgradnje puta Mojkovac-Vragodo.

“U okviru ovog posla, uskoro će se graditi i most na Tari, nedaleko od Podbišća, ali nema podataka da li su preduzete sve neophodne mjere radi njene zaštite. Tara je već pretrpjela veliku devastaciju zbog gradnje dionice auto-puta Bar-Boljare“, napominju iz ASP-a.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797603#p797603:2u1zao64 je napisao(la):
Садко » Sub Nov 28, 2020 11:57 pm[/url]":2u1zao64]Батргање пред издисај или како направити што већу штету пре предаје власти -

Амбасадора Србије протерују из Црне Горе

http://www.politika.rs/scc/clanak/46771 ... -Crne-Gore

Фасцинантно ми је да је главни разлог непризнавање њихове (позната политичка булумента и један део друштва у ЦГ) интерпретације историјских догађаја који се манипулативно подводи под понижавање домаћина. :laugh:

Ukoliko se ovo zlo sa prekrajanjem istorije odmah ne prekine, nove generacije u CG biće bukvalno naučene da mrze Srbe.
A to je samo jedan korak do sukoba unutar Crne Gore. Obračuna kakvog ne smem ni da zamislim.
Ovako su zapadnohercegovački katolici za nekoliko decenija, od pravoslavnih Srba pretvoreni u najgore i najljuće ustaše... i posledice znamo.
Ista matrica, sve se odvija pred očima svih nas...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798729#p798729:1p5xhibn je napisao(la):
Perkan » Сре Дец 02, 2020 12:05 am[/url]":1p5xhibn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797603#p797603:1p5xhibn je napisao(la):
Садко » Sub Nov 28, 2020 11:57 pm[/url]":1p5xhibn]Батргање пред издисај или како направити што већу штету пре предаје власти -

Амбасадора Србије протерују из Црне Горе

http://www.politika.rs/scc/clanak/46771 ... -Crne-Gore

Фасцинантно ми је да је главни разлог непризнавање њихове (позната политичка булумента и један део друштва у ЦГ) интерпретације историјских догађаја који се манипулативно подводи под понижавање домаћина. :laugh:

Ukoliko se ovo zlo sa prekrajanjem istorije odmah ne prekine, nove generacije u CG biće bukvalno naučene da mrze Srbe.
A to je samo jedan korak do sukoba unutar Crne Gore. Obračuna kakvog ne smem ni da zamislim.
Ovako su zapadnohercegovački katolici za nekoliko decenija, od pravoslavnih Srba pretvoreni u najgore i najljuće ustaše... i posledice znamo.
Ista matrica, sve se odvija pred očima svih nas...
То је већ реалност али свом срећом не у броју колики је пропагандна хоботница очекивала.

Секу грану на којој седе и свој корен. Како радили, тако им и било. :violina:

Наше је да штитимо Србе, по сваку цену. Од државе до нас као појединаца, начина је много и свако може да допринесе. :kafa:
 
Most Uvač 4 - Decembar 2020 - auto - put Bar - Boljare.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zn8TcmYDDBk[/youtube]
Hvala nasem dragom Nikoli! Uzeto sa njegovog Youtube kanala. Mislim da je na celom autoputu samo ova mostovska konstrukcija nezavrsena.
 
E pa đetići čestitamo vam na novoj vladi !!!

Neka potraje i neka bude uspešna.

:vops: :vops: :vops:

:kk:
 
Још нисам схватио, шта се суштински променило за Србе?
 
Promijenilo se to da:

1. Svi koji direktno ili indirektno zavise od državnih poslova, a koji su se do sad morali izjašnjavati kao "Crnogorci" (i glasati za DPS), ne moraju to više da rade da bi zadržali posao, a samim time i egzistenciju. A takvih nije malo.
2. Stiču se uslovi da se sredi birački spisak.
3. Stiču se uslovi da se promijeni medijska slika, prije svega uređivačka politika RTCG.
4. Stiču se uslovi da se, na bolje, izmijeni sporni Zakon o slobodi vjeroispovijesti.
5. Oslobađaju se vjernici i sveštenstvo ogromnog pritiska, i psihičkog i fizičkog.

Ako vam je ovo malo, zapitajte se šta je alternativa ovome i šta je od ovoga trenutno dostupno u "matici" Srbiji.

Paradoks je da su od danas Srbi u CG slobodniji nego Srbi u Srbiji, pa čak i u RS, u smislu nacionalnih sloboda (o građanskim, radničkim, ekonomskim slobodama ćemo tek da vidimo). I tu slobodu su sami izborili, svojom požrtvovanošću i mudrošću mitropolita, vladika i sveštenstva SPC. Sloboda nije potpuna (pitanje je da li je u ovom trenutku i moguća potpuna sloboda na ovim prostorima), ali je ogroman korak ka potpunoj slobodi.
 
Nisam hteo o politici, ali drago mi je da Crnogorci bar imaju neku nadu. Mi ni to. Nadam se da će im biti bolje. Neke stvari su bile loše, i njih nek menjaju, ali bilo je i dobrih stvari, bar za mene, poput autoputa, dobrog sređivanja nekih puteva, Luštica Beja, Porto Montenegra, oživljavanja Žabljaka i sl. i bilo bi dobro ako dobre stvari mogu da se nastave. Po meni, ako hoće blagostanje, treba krenu u energetsku nezavisnost podržavanjem elektrovozila i solarnih panela na kućama, pa možda i solarnih farmi na sunčanim krševima u sada praznim i nepoljoprivrednim krajevima. Zatim po velika javna garaža u svakom primorskom mestu, kao i nova jadranska magistrala iznad naselja. Sa ovih par stvari mislim da CG može bude ko' Bog :)
 
Ne volim DPS nikako, ali mi je draži od one trojice iz DF-a. Mada realno skoro svih iz DF-a... Ti foteljaši koji nisu davali ostavke nakon 10 izgubljenih izbora su od Srba koji su bili apsolutna većina u CG spali skoro da postanu i manjina. Peru ogroman novac koji dobijaju iz Srbije i Rusije a stavljaju u svoj džep.

Da nije bilo Krivokapića ne bi ni prišli DPS-u. Vidjeli smo i sada kako su ga samo oni napadali. Krivokapić nije političar već profesor - pravi gospodin koji ne laže, pobožan, porodičan čovjek i vjerujem mu.

Vjerujem da počinje bolje vrijeme u CG. Po meni trebaju hitne reforme u sudstvu, zdravstvu i obrazovanju kao i policija da hapsi kriminalce a ne da ih pušta da se brane sa slobode a i da se ispita Možura što prije, kao i da se zabrane mini hidorelektrane pod hitno.

Nadam se da na ovom forumu nećemo više o politici već o gradnji i razvijanju i CG i Srbije da se konačno povežemo bržim putevima i željeznicom.
 
Završen put Komani - Barjamovica (Moglo je i bolje)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yX2yH-jv93Y[/youtube]
Hvala dragom Nikoli, preuzeto sa njegovor Youtub kanala

Gradonačelnik Podgorice dr Ivan Vuković, gradonačelnik Prijestonice Cetinje Aleksandar Kašćelan, predsjednica Opštine Danilovgrad Zorica Kovačević i direktor Uprave javnih radova Rešad Nuhodžić, sa saradnicima, danas su obišli završene radove na asfaltiranju putnog pravca Komani – Barjamovica u dužini od 6,5 kilometara.
„Uradili smo jednu veliku stvar za ove tri opštine, dakle novi put dužine 6,5 kilometara koji će povezati dio Katunske nahije koji pripada glavnom gradu sa srcem stare Crne Gore, odnosno Barjamovicom, Velestovom i Čevom“, istakao je Vuković naglašavajući da je ova investicija vrijedna gotovo 400.000 eura.
 
Taj put do Komana je radila vojska...tako mi je pričao prijatelj iz Barjamovice...jeste uži ali za tu količinu saobraćaja će poslužiti...skratiće put iz Pg za desetak km verovatno...a i jeftinije je od rekonstrukcije puta Dg-Čevo...
 
Vrh