Šta je novo?

Crna Gora

Rekonstrukciju puta Mojkovac–Lubnice, dionica Mojkovac–Vragodo, 03.11.2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QKO4Vpwu510[/youtube]
 
Izgradnja bulevara Podgorica - Danilovgrad, 04.11.2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yRvmFYMHT8U[/youtube]
 
Obnova Crne Gore nakon Drugog svjetskog rata
https://fotoarhiv.me/obnova-crne-gore-n ... kog-rata/0
5UGXFU489-35-1947029.jpg

XID67U343-45OI-1946023.jpg
 
MOST ĆE BITI I ATRAKCIJA
Dekorativna rasvjeta krasiće Moračicu

Najimpozantniji objekat budućeg auto-puta, most Moračica, tokom noći će biti prava turistička atrakcija, jer će na njemu biti postavljena posebna, dekorativna rasvjeta.

Od svih objekata na prvoj dionici auto-puta most Moračica, definitivno privlači najviše pažnje prolaznicima. Riječ je najkompleksnijem objektu budućeg autoputa, koji je građen više od tri godine.

Središnji stub Moračice visok je više od 160 metara, a most je dugačak nepuni kilometar.

Konačno, kolovozna konstrukcija sa stubovima je spojena u septembru prošle godine i od tada je počelo opremanje mosta (hidroizolacija, izrada odvoda, slivnika, ivičnih greda…).

Takođe, nakon dvije godine, koliko je prošlo od kako je Ministarstvo održivog razvoja i turizma izdalo Ministarstvu saobraćaja građevinsku dozvolu za postavljanje dekorativne rasvjete, ona će, napokon, uskoro i biti postavljena.

Na svaki od pet stubova, kao i ispod mosta biće postavljena dekorativna rasvjeta, koja će, ovaj simbol auto-puta, učiniti još impozantnijim u mraku.

To će bez sumnje tako i biti, s obzirom da se Moračica nalazi u nenaseljenom dijelu Podgorice, tik uz kanjon Morače.

Kada je u pitanju stepen završenosti radova na auto-putu, on je oko 90 odsto.

Prioritetna dionica Smokovac-Uvač-Mateševo, auto-puta Bar-Boljare, duga je 41 kilometar i sa 63 metra nadmorske visine kod Smokovca auto-put u Mateševu dolazi na preko 1.100 metara.

Prosječni dnevni, odnosno godišnji saobraćaj na postojećim putevima od Bara do granice sa Srbijom na pojedinim dionicama kreće se od 5.100 do 8.300 vozila sa izraženim sezonskim godišnjim intenzitetom koji dostiže i do 20.000 vozila.

Izgradnja prve dionice auto-puta će koštati 809,6 miliona eura.

Od tog iznosa, 85 odsto t.j. 688,16 miliona eura će obezbijediti Exim banka kroz kredit, a 15 odsto t.j. 121,44 miliona eura je učešće države Crne Gore.

Rok otplate kredita je 20 godina, grejs period šest godina, a godišnja kamatna stopa iznosi dva odsto.

Period povratka sredstava koja su potrebna za gradnju prioritetne dionice auto-puta od Smokovca do Mateševa iznosi 17 godina od perioda gradnje, odnosno 13 godina od početka njegove eksploatacije, pokazala je socio ekonomska analiza tog projekta.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SLCFhpbcAl0[/youtube]

Most na Morači na Jugozapadnoj obilaznici oko Podgorice
 
Rekonstrukciju puta Mojkovac–Lubnice, dionica Mojkovac–Vragodo, 10.11.2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EqH3Tcgqy5g[/youtube]
 
Vec skoro godinu dana me moj najbolji prijatelj ovde u Sidneju ubedjuje da se ne gradi put Mojkovac Lubnica radi puta, vec da je primarni razlog ustvari, privatni kapital i investiranje u minihidrocentrale. Ne u jednu vec u dve! Ja prosto to nisam mogao da prihvatim i kao lud sam jedva cekao da pregledam sveze snimke sa trase ovog puta, buljeci u ekran da pronadjem tragove gradnje minihidroelektrane. Cak sam se cesto prepirao sa drugarom oko toga, svestan svetskog znacaja reke Tare, a samim tim i njenih pritoka! Na zalost kad je u pitanju Djukanovic rezim u privatnoj drzavi, granice bezakonja i kriminala su samo nebo!
Evo zbog cega je Tara mesecima mutna i sto su se setili na precac da grade put do Lubnice, naravno sve u izvedbi Bemexa.
https://archinect.com/news/bustler/7999 ... aper-award :bash: :oops: :kum:
 
Betoniranje trećeg segmenta rasponske konstrukcije na mostu, saobraćajnica "Jugozapadna obilaznica"
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8b9JAOWOlZA[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792801#p792801:nfqdg9hz je napisao(la):
KrCan » Pet Nov 13, 2020 12:29 pm[/url]":nfqdg9hz]Vec skoro godinu dana me moj najbolji prijatelj ovde u Sidneju ubedjuje da se ne gradi put Mojkovac Lubnica radi puta, vec da je primarni razlog ustvari, privatni kapital i investiranje u minihidrocentrale. Ne u jednu vec u dve! Ja prosto to nisam mogao da prihvatim i kao lud sam jedva cekao da pregledam sveze snimke sa trase ovog puta, buljeci u ekran da pronadjem tragove gradnje minihidroelektrane. Cak sam se cesto prepirao sa drugarom oko toga, svestan svetskog znacaja reke Tare, a samim tim i njenih pritoka! Na zalost kad je u pitanju Djukanovic rezim u privatnoj drzavi, granice bezakonja i kriminala su samo nebo!
Evo zbog cega je Tara mesecima mutna i sto su se setili na precac da grade put do Lubnice, naravno sve u izvedbi Bemexa.
https://archinect.com/news/bustler/7999 ... aper-award :bash: :oops: :kum:
Malo je bezveze da iznosis ovdje neistinite informacije jer ima dosta ljudi koji vjeruju u to sto ti pricas,a istina je drugacija.
Tacno je da je bilo u planu da se gradi dosta mini hidrocentrala, ali se srecom tome stalo na put zahvaljujuci NVO i mjestanima tih krajeva.
Sto se tice konkretno ove lokacije, prijatelj ti plasira lazne informacije, a ti ih nama prosledjujes.
Primarni i jedini razlog izgradnje puta Mojkovac-Vragodo-Lubnice je povezivanje i bolja dostupnost katuna Zarski koji ce biti jedan od boljih zimskih turistickih centara na Bjelasici. Vec se grade zicare, hoteli i staze a da bi turisti mogli doci i dijete zna da se moraju napraviti putevi.
Zahvaljujem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792801#p792801:1ox9e3ec je napisao(la):
KrCan » Pet Nov 13, 2020 1:29 pm[/url]":1ox9e3ec]Vec skoro godinu dana me moj najbolji prijatelj ovde u Sidneju ubedjuje da se ne gradi put Mojkovac Lubnica radi puta, vec da je primarni razlog ustvari, privatni kapital i investiranje u minihidrocentrale. Ne u jednu vec u dve! Ja prosto to nisam mogao da prihvatim i kao lud sam jedva cekao da pregledam sveze snimke sa trase ovog puta, buljeci u ekran da pronadjem tragove gradnje minihidroelektrane. Cak sam se cesto prepirao sa drugarom oko toga, svestan svetskog znacaja reke Tare, a samim tim i njenih pritoka! Na zalost kad je u pitanju Djukanovic rezim u privatnoj drzavi, granice bezakonja i kriminala su samo nebo!
Evo zbog cega je Tara mesecima mutna i sto su se setili na precac da grade put do Lubnice, naravno sve u izvedbi Bemexa.
https://archinect.com/news/bustler/7999 ... aper-award :bash: :oops: :kum:
Vijesti.
Jokić: Bjelojevićka rijeka devastirana, devastator Bemax

Kako ističe Jokić, Bjelojevićka rijeka je još jedna pritoka Tare na kojoj se planira izrada dvije male hidroelektrane. ,,Nekada se čini da je davanje podsticaja za izgradnju mHE zapravo projekat uništavanja jednog od najvećih dragulja ove države i Evrope, a to je Tara”, dodala je ona.

,,Kada smo saznali da je investitor dobio dozvolu za izgradnju mHE na Bjelojevićkoj rijeci, otišli smo u Bjelojeviće da vidimo stanje u kom se nalazi rijeka i da porazgovaramo sa mještanima kako bismo vidjeli šta možemo da uradimo kako bi se problem izgradnje mHE riješio. Međutim, kada smo stigli zatekli smo mutnu rijeku, posječena stabla drveća i uništen put. Bili smo šokirani stanjem u koje se nalazi ovo mjesto”, rekla je Ljiljana Jokić ispred Građanskog pokreta URA.

Kako je objasnila, u Bjelojevićima se trenutno vrši rekonstrukcija regionalnog puta Mojkovac -Lubnice, dionica Mojkovac – Vragodor, u katastarskim opštinama Bjelojevići i Podbišće. Investitor je Uprava za saobraćaj, a izvođač radova Bemax d.o.o.

,,Sam put se radi pored Bjelojevićke rijeke, koja spada među pitke rijeke. Sada možemo reći da je spadala, jer smo vidjeli da je rijeka mutna, a nismo sigurni koji su razlozi stanja u kojem smo je zatekli. Što je bio naš razlog da pozovemo ekološkog inspektora da izađe na teren i vidi stanje u kome se nalazi rijeka”, kazala je Jokić.

Kako ističe Jokić, Bjelojevićka rijeka je još jedna pritoka Tare na kojoj se planira izrada dvije male hidroelektrane. ,,Nekada se čini da je davanje podsticaja za izgradnju mHE zapravo projekat uništavanja jednog od najvećih dragulja ove države i Evrope, a to je Tara”, dodala je ona.

,,Mi u Građanskom pokretu URA se zalažemo za izgradnju puteva kao i za bolje iskorištavanje obnovljivih izbora energije, ali sve se mora raditi ne samo u skladu sa zakonima, već i bez štete po životnu sredinu. To dvoje, nažalost, kod nas često nisu u skladu”, zaključila je Jokić.
 
Postavljanje uzdužnih nosača mosta(Komanski most) u sklopu gradilišta bulevar Podgorica-Danilovgrad
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3VI0YklDPFs[/youtube]
 
Izgradnja bulevara Podgorica - Danilovgrad, 11.11.2020
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=N4QlzP_BLWc[/youtube]
 
Evo dok ne stigne Bemaxov video :) Izvinjavam se zbog 480p kvaliteta
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_mZtP-j529Q[/youtube]
 
Evo ga :D :D :D [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9RRyY7GMvjg[/youtube]
 
Bemax će moći da preda kompletno gradilište investitoru ili pošto su podizvođači - izvođaču negde krajem maja 2021.
Gledam ceo video na x0.25 samo da bih dočekao ono na 05:40, što jedino može da mi ugrozi prognozu iz prethodne rečenice.
Taj šjeverni portal tunela Vjeternik desno je ok, a ovo levo nema šanse tako da ostane i još mi ne deluje da su tu smislili šta će i kako će, bar se još ne vidi...
Ovo ostalo je pis of kejk ili ti pusi smouk, što bi rekao naš napaćeni narod, zaista su svugde svašta odradili, sad mogu i malo ovaj fenseraj sa finišerima.
Elem, drago mi je da su nas malo provezli kroz tunele, pa iako su vrv birali "bolje" cevi za snimanje moram da priznam da generalno fino to izgleda.
Mislim na EM opremanje, koje je negde načeto, negde započeto, a negde je bogami i u poodmakloj fazi, u prvom tunelu npr.
Pritom ne mislim da će to biti problem jer će to moći da završavaju tokom zime, uslov je da privrše i portale da ne bi unutra bio svinjac.
Ovo na početku izgleda sve moćnije i tu ima izgleda da se i zacrni pre nove godine i da se na proleće to i kompletira, baš su ga spichili brzo.
Petlje i naplatne takođe brzo napreduju, posebno ono čudo na Pelevom brijegu, tu isto imaju dosta stvari koje mogu i zimi da rade i privršavaju.
Logično je što su se bačili na asfalt, dok još vremenski uslovi dozvoljavaju, pa gde može 2.BNS-udri, na nekim mestima je spremno za 1.BNS.
Generalno im je veći deo otvorene trase pod asfaltom, velika većina tunela takođe, uskoro će i ono pre Moračice da bude spremno za 1. sloj, možda i pre NG.
Mostovi đene-đene, nešto malo sa izolacijom, jedan peskare, na drugom tek sad rade prelazne ploče, ali tu je asfalt gospodski deo posla, stićiće to do proleća.
I onda dolazimo opet do kraja snimka, gde su završili potporni posle tunela Vjeternik i mosta, ali nznm baš koliko će to da zadrži onu masu odozgo.
Ovaj na kraju ne podiže dron da vidimo petlju Veruša (da li je uopšte to Bemaxov deo posla?) , gde se dosta radilo na prošlom snimku.

I onda ostaje pitanje svih pitanja, a to je kineski "zabranjeni grad"! Jasno je da i oni napreduju, samo je pitanje kojim tempom i dokle su stigli?
Na Moračici su pri kraju posla i to će završiti u razumnom roku od par meseci, ali je veliko pitanje da li su blizu napretka Bemaxovih deonica gore ka Kolašinu.
Nedostaje KrCan da im se ušunja na gradilište pa da vidimo da li su nešto konkretno uradili osim što su zamutili Taru i koliko će im trebati da to završe.
 
Naguravanje trećeg segmenta rasponske konstrukcije mosta, saobraćajnica "Jugozapadna obilaznica"
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PmLdTEc2W1I[/youtube]
 
Lepo. Samo, zašto li se na našim prostorima put sa četiri trake, makar i međugradski, zove 'bulevar'...
 
Sjutra gradonačelnik PG obilazi jugozapadnu obilaznicu pa će biti više snimaka :) da znate... objaviću i ja sjutra par videa za par objekata što se grade u cg
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Zbq08qMM1LI[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5F20h3ZaLNk[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=P1963D8GEOk[/youtube]
 
Vrh