Šta je novo?

Crna Gora

Imam bolju ideju. Nek ukinu vladu, policiju, sudstvo... a izgrade autoput? Od njih nikakve vajde, a od autoputa bar neke koristi. Jest da bi ti ljudi u pocetku ostali bez posla, ali telo/zemlja kad se resava kancera, mora malo posti kako bi ozdravila ali zato kasnije je zdravo i dugorocno uziva korist, ima temelje za zdrav razvoj. Nek smanje ljudima troskove drzave na grbaci, posebno sad kad su smanjeni prihodi. A ne da se svake godine hvale kako im veca otimacina, pardon budzet. I zamislite ekonomiste koji jos hvale rast budzeta kao uspeh, ej, kolko je to ispranog mozga. Umesto da hvale smanjenje budzeta, rasterecenje gradjana...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DdQVJ5eAomI[/youtube]
 
Počela je izgradnja bulevara od Podgorice (Komanskog mosta) do Danilovgrada u dužini od 15 km. Bulevar će imati četiri trake, kružne tokove, razdjelna ostrva, trotoare za pješake i savremenu rasvjetu cijelom trasom. Vrijednost radova je 24 mil. €, rok za izvodjenje radova je 24 mjeseca. Radove izvodi podgorička firma BEMAX.

Evo dobre vijesti za mog prijatelja @zoranuro počela je rekonstrukcija puta Mojkovac–Lubnice.... https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title
 
Rekonstrukcija? Ovo vise izgleda kao probijanje novog puta! :shock:
Moze li neko da obelezi na mapi gde je tacno Vragodo? Gugl maps pokazuje da je blize Savniku...
Pozdrav za Nikolu. :)
 
Pa i jeste novi proboj puta pogrešno se izrazio Nikola. Od Vragodola do budućeg skijališta sa Mojkovačke strane (katun Žarski)je već probijen put što se vidi na gugl maps. Evo gdje je katun Vragodo.
 
Mojkovac-Lubnice će svako biti jedna od lepših deonica u CG. Jako strma trasa, devet manjih mostova i jedan veći preko Tare, puno potpornih zidova, serpentina. Pored nje i duplifikacije bulevara PG-DG radi se još deonica Dinoša - Zatrije*******ač i uskoro bi trebalo da krene proširenje puta od Tivta do Budve (Jaza). Crna Gora dosta ulaže u infrastukturu. Svaka čast.
 
5227405_1639367_ls.jpg


Nedavno napravljena biciklistička staza u Ulici 27. marta nije bezbjedna za učesnike u saobraćaju, a nadležni su zaboravili čak i da obilježe autobuska stajališta, pa je jedino ucrtano kod zgrade Zabjelska Vektra i zbog zaštitnih stubića potpuno je nepristupačno.

Izvor: Vijesti.me
 
Rekonstrukcija puta Berane–Kolašin, dionica Lubnice-Jelovica, 07.07.2020

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=t6Qv2yd86wU[/youtube]
 
Biće još videa od mene na YT, tako da ih neću objavljivati ovdje.... Biće danas radovi na bulevaru Podgorica - Nikšić.
Evo radovi prema Đalovića pećini i najvažnije petlja Smokovac

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-MsVGu7K4z8[/youtube]
 

Prilozi

  • 106806492_113200043622953_1989748153842079543_n.jpg
    106806492_113200043622953_1989748153842079543_n.jpg
    199,2 KB · Pregleda: 2.882
Eh da, Radoje Dakić. Čudna je bila ta igranka gde smo mi bili komunistička zemlja, a gde je novac za industrijalizaciju i licence tehnologije davao Zapad (kod Dakića mislim da je bager točkaš bio po licenci namačkog Liebherra, a grejder britanskog Aveling-Barforda). Jer, ako smo se otrgli od Sovjeta krajem 40ih, sto nismo presli kod ovih u kapitalizam posle toga? A ako nismo, što bi Zapad davao novac i tehnologiju svojim komunističkim suparnicima? Kao da smo bili inicijalni eksperiment, od nekih nadstruktura zajedničkih i za istok i za zapad, po kojem je kasnije podignuta Kina, pa možda i bućkuriš EU. Ipak, meni ta industrijalizacija deluje kao veštačka, na steroidima koja je kako tako stajala dok je bilo ulivanja novca, a da se posle urušila u celoj Yu. Da je sreće da te industrije nisu iznikle veštački, već spontano od malih privatnih radionica koje bi se onda širile kako posao raste, to bi imalo bolje korenje... Ali to kod nas usled vekovnog političkog terora i sile nije moguće da nešto izraste samo od sebe, to se odma seče u korenu, totalitarizam.
 
Sve se urušilo raspadom zemlje i sankcijama. Proizvođači delova i komponenti rasuti po celoj SFRJ, kapaciteti i tržište dimenzionisani opet po celoj SFRJ...
A zaškripalo je malo ranije jer se malo ulagalo u tehnološki razvoj i osavremenjavanje. Kada je otvoreno tržište za uvozne konkurente, našli su se u čudu. Potpuno isto je bilo u svakom segmentu mašinske industrije.
 
A zasto se nije ulagalo u tehnoloski razvoj ako su kada su pocinjali dobijali licence prilicno novih tehnologija sa Zapada? Plus Rotsildove kredite, tada preko SAD filijale. Znaci imali smo naoko sve idealno: i nove tehnologije i pare za gradnju fabrika. Pa nije, jer kao sto kad doneses zasadis cvet u pustinju, on bez tebe koji si ga doneo i bez navodnjavanja, uvene. Takva je bila jugoslovenska industrijalizacija posle II sv rata. Bila je vestacka, od vestackih para. Kostala nas je preskupo, jer masa ljudi je pocelo da ekgzistencijalno zavisi od neceg vestackog i neodrzivog pa kad je to propalo pola naroda cele Yu se nasla na ivici ekgzistencije, ogroman broj je morao napustiti zemlju. Nije bilo realno da CG sa tada 600/700.000 stanovnika proizvodi tesku mehanizaciju jer to u svetu rade zemlje i terotorije sa desetinama miliona stanovnika kako bi imali sigurno unutrasnje trziste za to. Kina ima milijardu ljudi pa ima par proizvodjaca takvih masina, Nemacka, Amerika takdoje. A Jugoslavija sa 20 i kusur miliona imala Dakica, 14 Oktobar, Djuru Djakovica, pa i povremeno i slovenacki Skip ili beogradski IMT radili kombinirke. Na trziste 23 miliona ljudi moze bude eventualno jedan brend gradjevinskih masina, i to optimalnog asortimana: 6 modela bagera (1,5t, 4t, 8t, 25t, 35t, 70t), 4 modela utovarivaca (mali kasike 0,5m3, 2,5m3, 3,5m3, 5m3), 1 model valjka za zemlju 12t, 1 model za asfalt, 1 model finisera, 1 model gloadlice, 1 model miksera, 1 model betonske pumpe, 1 model betonskih i asfaltnih baza, 1 model kombinirke, 1 model grejdera, 3 modela buldozera, 2 modela krana, 4 modela viljuskara (3t, 5t, 10t, 15t)... znaci u totalu oko 25 modela gde bi na trziste 23 miliona stanovnika moglo se proda oko 1000 masina godisnje. Prosto, postoje ogranicenja kada se proizvodnja cega isplati, pa tako sa 23 miliona stanovnika Jugoslavija nije mogla praviti spejes satlove, to mogu prave zemlje sa preko 50/100 miliona staniovnika... Takodje, u istom mestu mora biti proiyvodnja masina koje koriste iste modele motora, transmisije, pumpi. Stoga se s obzirom na populaciju republika moglo podeliti da Srbija proizvodi vece masine, Hrvatska npr betonski program (pumpe, miksere, betonske baze), Bosna srednje masine, Slovenija/Makednija/CG recimo male (mini bagere, mini utovarivace, viljuskare, vibro ploce, sekacice betona...). Tako bi ja bar to organizovao proporcionalno broju stanovnika da se niko ne ljuti, drzava bi bi imala 50% akcija u proizvodjacu i kontrolisala uvoz da ga zastiti, a privatne i lokalne firme bi bili kupci masina, dok je poslodavac najvecim delom takdoje drzava: izgradnje puteva, rudnici, komunalna preduzeca... ali visokogradnja, privatne kuce, zgrade hoteli itd, su kupci u privatnici.
 
Moze li se vidjeti jos koja strana tog kataloga RD koji je sam sebe srusio bukvalno ....
Zemljopomjerac trebala je biti jedna fabrika GM za cijelu sfrj i za izvoz ta usitnjenost i rascjepkanost isto je napravila problem tako 1 kombinat aluminijuma 2 ili maks 3 zeljezare a ne 9 kom itd itd ...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=x1gwyrnfxsw[/youtube]
 
Vrh