sa sajta Cafe del Montenegro.
Krajem septembra auto-put će dobiti struju
Krajem septembra biće završen projekat trajnog sistema za napajanje auto-puta električnom energijom (TNEE). Investicija je vrijedna 38,6 miliona eura i biće završena na vrijeme, podaci su Monteputa koji rukovodi ovim značajnim projektom.
Monteput je na svom vebsajtu objavio i fotografije sa izgradnje dalekovoda i trafostanica koji su sastavni dio projekta.
Da će projekat biti završen u septembru piše i u godišnjem Izvještaju o radu Monteputa, koji je Vlada usvojila na prošloj sjednici.
“Završetak investicije TNEE planiran je za septembar 2020. godine, a upravljanje i održavanje prioritetne dionice, po aktuelnim planovima, Vlada će povjeriti Monteputu”, navodi se u godišnjem Izvještaju o radu Monteputa.
Cilj projekta trajnog napajanja, u smislu obezbjeđivanja potencijala snabdijevanja električnom energijom čitavog sjevera države i to za sve sadašnje i buduće potrebe stanovništva, privrede i valorizacije agroturističkih potencijala, dio je strateški najvažnije investicije za Crnu Goru, izgradnje prioritetne dionice auto-puta Bar Boljare.
“Auto-put Bar Boljare je najveća investicija u novijoj istoriji Crne Gore, čijom će se realizacijom integrisati regioni unutar naše države, omogućiti valorizacija i preostale za sada manje interesantne regije u smislu potencijala i vrijednosti prostora, omogućiće se značajan razvoj turizma, iskorišćavanje svih prirodnih bogatstava kojima raspolažemo, smanjiće se migracija i emigracija, povećaće se investicije u privredi i omogućiti bolji život stanovništva, kao i komunikacija sa okruženjem”, naveli su iz Monteputa u godišnjem Izvještaju o radu.
Sistem trajnog napajanja auto-puta električnom energijom obuhvata izgradnju trafostanica Auto-put 1 sa priključnim dalekovodima, Autoput 2 sa priključnim dalekovodima i trafostanice 20/0,4 kV sa kablovskim razvodom 20 kV te sistemom daljinskog upravljanja za napajanje objekata.
Procijenjena vrijednost trafostanice Auto-put 1 sa priključnim dalekovodima i uračunatim PDVom je 9,8 miliona eura.
Druga trafostanica Auto-put 2 sa priključnim dalekovodima i uračunatim PDV-om je procijenjena na 8,7 miliona eura, a izgradnja TS 20/0,4 kV sa kablovskim razvodom 20 kV i sistemom daljinskog upravljanja za napajanje objekata duž trase auto-puta Bar Boljare, odnosno dionica Smokovac Mateševo sa uračunatim PDV-om je procijenjena na 19,6 miliona eura.
Trafostanicu Auto-put 1 sa priključnim dalekovodima gradi Novi Volvox, u iznosu od 9,86 miliona eura. Za partiju dva, odnosno gradnju trafostanice Auto-put 2 zadužen je Elektro tim, i za to će dobiti 8,7 miliona eura, a za partiju tri Novi Volvox, 19,6 miliona eura.
Kompletan projekat vrijedan 38,6 miliona eura finansira Investiciono-razvojni fond.
Podsjećanja radi, prvobitni rok za izgradnju prioritetne dionice auto-puta je 30. septembar, ali neće biti ispoštovan zbog pandemije korona virusa.
Očekuje se da će prva dionica biti završena sredinom naredne godine.
Vlada je u kapitalnom budžetu za 2021. opredijelila 83,68 miliona eura za završetak prioritetne dionice. Trenutni stepen završenosti projekta prioritetne dionice procjenjuje se na oko 90 odsto završenih radova.
Monteput, koji upravlja i tunelom “Sozina”, sopstvenim prihodima pokriva planirane tekuće rashode, redovno izmiruje preuzete kreditne obaveze prema EIB-u, iz sopstvenih sredstava realizuje niz projekata za koje je zadužen od strane Vlade.
Lanjska dobit nakon plaćenog poreza na dobit i poreza po odbitku iznosi 1,24 miliona eura.