Šta je novo?

Crna Gora

Bemax kida, pitanje je kad će Kinezi da završe njihove deonice... Ali generalno - vidi se kraj ovoj deonici!
 
Izgradnja bulevara Podgorica - Danilovgrad, 16.07.2020

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mVEsxfNnUS0[/youtube]
 
Izbetoniran posljedni sjeverni raspon na mostu Smokovac


Rijeka Morača još jednom je premošćena. Kompanija Bemax je danas izbetonirala posljednji raspon na sjevernom mostu Smokovac dugom 150 metara i to deset dana prije roka.

Na mostu Smokovac danas je izbetoniran poslednji raspon sjevernog mosta. Na taj način je premošćena rijeka Morača čije će obale krasiti jos jedan impresivan most.

Most Smokovac, čija je duzina 150 metara po mostu (projektovana su dva mosta), predstavlja najveći objekat na istoimenoj petlji. Kompletne radove na petlji Smokovac izvodi kompanija Bemax kao podizvođač glavnom izvođaču radova na prioritetnoj dionici Autoputa kompaniji CRBC. Gledano u odnosu na dinamički plan sjeverni most je izbetoniran 10 dana ranije, rok za završetak je bio 30.07.2020. godine, prenosi Portal Analitika.

To predstavlja još jedan pokazatelj da je kompanija Bemax prepoznata kao ozbiljan izvođač koja projekte na kojima izvodi radove završi prije roka.

Na mostu sada predstoje završni radovi (ivicni vijenci, odvodnjavanje, hidroizolacija). Kako su projektom predviđena 2 mosta sa sigurnošću možemo reći da će se i drugi most završiti prije ugovorenog roka koji je 15.08.2020. godine. Naime, radovi na južnom mostu će biti završeni do kraja mjeseca tj. 15 dana prije roka.
 
sa sajta Cafe del Montenegro.
Krajem septembra auto-put će dobiti struju
Krajem septembra biće završen projekat trajnog sistema za napajanje auto-puta električnom energijom (TNEE). Investicija je vrijedna 38,6 miliona eura i biće završena na vrijeme, podaci su Monteputa koji rukovodi ovim značajnim projektom.
Monteput je na svom vebsajtu objavio i fotografije sa izgradnje dalekovoda i trafostanica koji su sastavni dio projekta.
Da će projekat biti završen u septembru piše i u godišnjem Izvještaju o radu Monteputa, koji je Vlada usvojila na prošloj sjednici.
“Završetak investicije TNEE planiran je za septembar 2020. godine, a upravljanje i održavanje prioritetne dionice, po aktuelnim planovima, Vlada će povjeriti Monteputu”, navodi se u godišnjem Izvještaju o radu Monteputa.
Cilj projekta trajnog napajanja, u smislu obezbjeđivanja potencijala snabdijevanja električnom energijom čitavog sjevera države i to za sve sadašnje i buduće potrebe stanovništva, privrede i valorizacije agroturističkih potencijala, dio je strateški najvažnije investicije za Crnu Goru, izgradnje prioritetne dionice auto-puta Bar Boljare.

“Auto-put Bar Boljare je najveća investicija u novijoj istoriji Crne Gore, čijom će se realizacijom integrisati regioni unutar naše države, omogućiti valorizacija i preostale za sada manje interesantne regije u smislu potencijala i vrijednosti prostora, omogućiće se značajan razvoj turizma, iskorišćavanje svih prirodnih bogatstava kojima raspolažemo, smanjiće se migracija i emigracija, povećaće se investicije u privredi i omogućiti bolji život stanovništva, kao i komunikacija sa okruženjem”, naveli su iz Monteputa u godišnjem Izvještaju o radu.
Sistem trajnog napajanja auto-puta električnom energijom obuhvata izgradnju trafostanica Auto-put 1 sa priključnim dalekovodima, Autoput 2 sa priključnim dalekovodima i trafostanice 20/0,4 kV sa kablovskim razvodom 20 kV te sistemom daljinskog upravljanja za napajanje objekata.
Procijenjena vrijednost trafostanice Auto-put 1 sa priključnim dalekovodima i uračunatim PDVom je 9,8 miliona eura.
Druga trafostanica Auto-put 2 sa priključnim dalekovodima i uračunatim PDV-om je procijenjena na 8,7 miliona eura, a izgradnja TS 20/0,4 kV sa kablovskim razvodom 20 kV i sistemom daljinskog upravljanja za napajanje objekata duž trase auto-puta Bar Boljare, odnosno dionica Smokovac Mateševo sa uračunatim PDV-om je procijenjena na 19,6 miliona eura.
Trafostanicu Auto-put 1 sa priključnim dalekovodima gradi Novi Volvox, u iznosu od 9,86 miliona eura. Za partiju dva, odnosno gradnju trafostanice Auto-put 2 zadužen je Elektro tim, i za to će dobiti 8,7 miliona eura, a za partiju tri Novi Volvox, 19,6 miliona eura.

Kompletan projekat vrijedan 38,6 miliona eura finansira Investiciono-razvojni fond.

Podsjećanja radi, prvobitni rok za izgradnju prioritetne dionice auto-puta je 30. septembar, ali neće biti ispoštovan zbog pandemije korona virusa.

Očekuje se da će prva dionica biti završena sredinom naredne godine.

Vlada je u kapitalnom budžetu za 2021. opredijelila 83,68 miliona eura za završetak prioritetne dionice. Trenutni stepen završenosti projekta prioritetne dionice procjenjuje se na oko 90 odsto završenih radova.

Monteput, koji upravlja i tunelom “Sozina”, sopstvenim prihodima pokriva planirane tekuće rashode, redovno izmiruje preuzete kreditne obaveze prema EIB-u, iz sopstvenih sredstava realizuje niz projekata za koje je zadužen od strane Vlade.

Lanjska dobit nakon plaćenog poreza na dobit i poreza po odbitku iznosi 1,24 miliona eura.
 
Kad u tekstu spomenuše "valorizaciju", sem otvararanja novih turistickih, planinskih krajeva pored kojih autoput prolazi na razdaljini do 50km, kada se pogleda juzniji, krsevitiji i neplodniji deo, valorizacija verovatno moze biti i izgradnja farmi solarnih panela za proizvodnju struje za domace potrebe i izvoz, a zatim i prelaz na elektrovozila kako bi se ocuvala turisticki cista sredina. Ako bi Srbija napravila fabriku baterija od litijuma iz jadarskog kraja, i region postao energetski nezavistan, negativan ekonomski trend odliva novca za energente bi se okrenuo i drzave na Balkanu bi bile u suficitu, vise novca bi se u njih slivalo nego odlivalo, sto bi dovelo do rasta demografije i standarda. Jer, gledajuci prirodna bogatstva (hrana, voda, reke, jezera, mora, ostrva, zlato, bakar, aluminuijum, litijum...) i pogodnu klimu, nema razloga da Balkan ne bude jedno od najbogatijih delova sveta, iz prostog razloga sto ima sve sto je potrebno za zivot, i vise od toga, za prihodovanje od drugih koji to nemaju. Naravno preduslov je promena ka tom smeru i oslobodjenje jer kolonije nikada ne mogu biti bogate ako moraju placaju danak spolja.
 
Biće još videa u naredna 2 dana.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=n3UJb7mDAxk[/youtube]
 
Gigant. Neće biti svejedno preći ga svestan da je dole provalija 200m. Vidim da se autopat na njega spušta posle ukopa u brdo, posle čega je odma čistina klisure mosta, pa ako ima strujanja vetra niz klisuru može biti bočni udar na vozilo u momentu kad iz zavetrine ukopa brda stupi na čistinu mosta. Možda i nema, ali pomisao da ima i da je ispod 150-200, ono, kako da se izrazim, nije baš ravnodušna... Ali u svakom slučaju fascinantan most
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760488#p760488:2cstthtw je napisao(la):
dziggy » Pon Jul 27, 2020 1:01 pm[/url]":2cstthtw]Valjda ce da ture neke vetrobrane :D Mislim morace jer je sever tu opasan.

“Na mostu ćemo imati klasičnu pješačku ogradu, takozvanu elastičnu ogradu za vozila i ogradu za zaštitu od vjetra, visine 3,8 metara. Trenutno je ona u procesu odobravanja jer za svaki materijal koji upotrebljavamo moramo dobiti dozvolu”, ukazuje Maksimović.

Most je, kako naglašava, projektovan za maksimalnu brzinu vjetra od 30 metara u sekundi (108 km na sat). Visina stubova Moračice je 160 metara, dok će raspon od samog dna korita rijeke Morače do gornje tačke mosta iznositi 202 metra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760646#p760646:2ra3xgqs je napisao(la):
Marlon » Pon Jul 27, 2020 9:43 pm[/url]":2ra3xgqs]Bemax izabran za izgradnju nastavaka bulevara Vilija Branta do budućeg kružnog toka - skretanja za autoput. Žalbeni rok 10 dana http://portal.ujn.gov.me/delta2015/sear ... icProcure&
Izvini molim te koliko ima kilometara od bulevara Vilija Branta do skretanja za autoput
 
600m je dugacak ovaj nastavak bulevara Vilija Branta.
Radice ga Bemax za cijenu od 1.430.000€
120 dana je rok za zavrsetak radova od dana uvodjenja izvodjaca u posao.
Ja pretpostavljam, s obzirom da je i eksproprijacija zavrsena da ce ce Bemax vec na jesen poceti sa radovima
 
A neka karta gdje je taj bulevar neka fotka ...i kad ce stici bulevar do niksica do sozine i cetinja ....
Inace u kotoru otvoren podzemni prolaz ...promaja ubi ....svi ga zaobilaze...
 
Pretpostavljam da je to ovo:

vilija-branta.png
 
Rekonstrukcija regionalnog puta R-23, dionica Rogami - Spuž, 28.07.2020

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=J7PQp2iLQek[/youtube]
 
Rekonstrukcija puta Berane–Kolašin, dionica Lubnice-Jelovica, 27.07.2020

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2rMU4pHBxhE[/youtube]
 
Rekonstrukciju puta Mojkovac–Lubnice, dionica Mojkovac–Vragodo, 21.07.2020

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xHozbGYKy_4[/youtube]
 
Pošto niko ništa ne izbaca novo sem moj brat Zoki evo da vas obradujem...
Tunel Mala trava.
a sjutra kačim video sa vijadukta Jabuka...
 

Prilozi

  • 116207940_294609711850682_5589013847284801336_n.jpg
    116207940_294609711850682_5589013847284801336_n.jpg
    63,4 KB · Pregleda: 1.446
Vrh