Šta je novo?

Crna Gora

Nego, ova petlja Smokovac izgleda i nece biti petlja nego samo izlazak sa autoputa. Autoput ce direktno izlaziti na most. Nece biti ulaznih i izlaznih rampi. Ovo je u sustini samo prva faza petlje koja ce biti cvoriste ovog autuputa i buduceg jadransko-jonskog autoputa, u nekoj buducnosti...
Osim ako neko nema drugu informaciju i sam plan petlje?
 
Sa putarinom se ne može platiti bez kamata na kredit, a i to je pitanje. Kredit je 944 miliona dolara a kamata 2% što znači da za kamatu treba prve godine 18.88 miliona dolara (17.35 miliona eura prema današnjem kursu). Za kamatu i dvije polugodišnje rate prve godine treba 86.3 miliona dolara. Prva rata se plaća u julu 2021 valjda će ga to tada završiti. Premijer Marković je jednom prošle godine pominjao da će tražiti produžetak grejs perioda, međutim to od tada niko ne pominje. Putarina će biti možda 3.3 eura ali bez PDV-a sa PDV-om 4 eura.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743353#p743353:1tcedltg je napisao(la):
blagic » Sub Maj 30, 2020 9:35 am[/url]":1tcedltg]Nego, ova petlja Smokovac izgleda i nece biti petlja nego samo izlazak sa autoputa. Autoput ce direktno izlaziti na most. Nece biti ulaznih i izlaznih rampi. Ovo je u sustini samo prva faza petlje koja ce biti cvoriste ovog autuputa i buduceg jadransko-jonskog autoputa, u nekoj buducnosti...
Osim ako neko nema drugu informaciju i sam plan petlje?
Ovo što rade je prva faza petlje Smokovac koja služi za isključenje sa autoputa, a sama petlja će se raditi na ravnici između mosta i onog usjeka sa kaskadama. To će raditi kada budu nastavljali dalje ka Virazaru i Baru. Prije toga ide dionica Mateševo-Andrijevica. Naplatne rampe će biti na onom proširenju što rade od armirane zemlje prije mosta.
 
Nadam se da grijesis da ce biti 4 €.
To bi bilo potpuno ludilo i vjerujem da bi 90% lokalaca izbjegavalo koriscenje autoputa.
8 € da plati covjek za povratno putovanje a toliko ne moze dizela auto potrositi od Kolasina do Podgorice i nazad?
Da stigne 15 minuta brze?

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Pa kroz Sozinu je 2.5 eura a u pitanju je tunel od 4.1 km ali ajde da računamo i onaj tunel Ras prije Sozine uglavnom ukupno oko 5 km tunela 2.5 eura a na autoput imaš 16 km tunela u jednom pravcu plus 20 mostova.
 
Pa od Preljine do Surcina je manje od 4 € a ima 120 km i ima i tunela i mostova

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Pasarela u Mk fino izgleda ali je svrha upitna...otprilike kao da si u Ljigu podigao zgradu opere...
 
Prave samo da se ne bi prelazila magistrala kao da je bezbjednije. Ne znaju šta će pa bacaju 2 miliona eura svi Mojkovcani im se smiju. Mojkovac trenutno nema preko 7000 stanovnika mladi pobjegoše jer nemaju đe da rade oni prave pasarelu da bi kao narod imao đe da šeta oko jalovišta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743368#p743368:2t9uphbg je napisao(la):
Marlon » Sub Maj 30, 2020 10:22 am[/url]":2t9uphbg]Ali tih 120 km nije koštalo ništa više nego što će nas koštati ovih 40 km mislim oko milijardu. Plus što će imati više saobraća od Surčina do Preljine-Požege jer naš autoput ako se ne računa ljetnja turistička sezona će koristiti uglavnom građani iz opština u kojim živi oko 130 000 stanovnika (Kolašin, Mojkovac, Bijelo Polje, Berane, Rožaje, Petnjica, Plav, Gusinje i Andrijevica sve ukupno nema preko 130 000 stanovnika).
 
Tacno plus su to najsiromasnije opstine pa ce 90% njih radje 8 eura sacuvati vozeci se kroz Platije tako da mislim da 4 eura nece biti cijena putarine.
Jednostavno je to previse.
Napominjem da tunel Sozina skracuje put prema Baru i Ulcinju za preko 20 km tako da nije bas za poredjenje.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743357#p743357:2vpg9dnn je napisao(la):
Kurogane1 » Sub Maj 30, 2020 9:58 am[/url]":2vpg9dnn]Nadam se da grijesis da ce biti 4 €.
To bi bilo potpuno ludilo i vjerujem da bi 90% lokalaca izbjegavalo koriscenje autoputa.
8 € da plati covjek za povratno putovanje a toliko ne moze dizela auto potrositi od Kolasina do Podgorice i nazad?
Da stigne 15 minuta brze?

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
Putarina ce biti izmedju 8 i 12 centi po kilometru. Najvjerovatnije ce biti 8 ili 9 centi sto otprilike dodje oko 3,5€ u jednom smjeru.
A od Pg do KL ce se autoputem stizati za 35-40 min, a sad je magistralom potrebno 1h 15min, tako da nije 15 min brze nego 35min, a da ne racunamo udobnost putovanja autoputem i minimalnu potrosnju goriva od Kolasina do Podgorice jer ide sa 1200mnv na 45mnv.
 
To je apsolutno netacno jer je kilometraza ista a tih 40 km autoputa ici ce se 100 km na sat maksimalno plus rampe na ulazu i izlazu tako da razlika ne moze biti nikako veca od ajde siroko da kazem 15 min.
Jos kad se sa magistrale sklone kamioni sleperi autobusi pa tvrdim da od onih koji iz svoga dzepa treba da plate drumarinu od lokalaca nece autoputem ici 10-15 % ljudi.
Inace vrlo cesto vozim po CG zbog posla i od moga stana u centru do trga u Kolasinu uvjek stignem za sat i 10 minuta maksimalno. To je prosjecna brzina od 61 km/h.
Za 35-40 minuta nece stici niko do Kolasina ako ide ovom dionicom autoputa pa taman da vozi kao Sena pokojni.
Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
https://youtu.be/nziygtxpKFA Bemax izbacio novi video za Autoput Smokovac-Matesevo. Baš su rasturili brdo kod Smokovca pre prvog tunela,ali ima još da se radi,i na nasipu pre mosta na Morači je ostalo još malo da se nasipa.
 
Za skoro 50 godina na magistralnom putu od Podgorice do Kolašina, najčešće u Platijama, ali i prema Bijelom Polju do granice sa Srbijom, poginulo je oko 1.200 ljudi. Samo je provalija kod Dromira odnela preko 60 žrtava.

Dva puta sam jedva živu glavu izvukao iz kanjona. Platiću i 10 evra, samo da ne idem kroz Platije. Više puta sam putovao i po tri sata manje od 50 km. Pametnom dosta.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lvzcRQPXppY[/youtube]
 
Za one koji nisu bili godinama u Budvi, evo par video snimaka kako to sve izgleda danas. Par jako lepih zgrada je niklo, rešeno je slepo crevo između Budve i Bečića na 2+2, kanalizacija i vodovod odavno, Zavala završena, niklo je par jako lepih zgrada... A sada je konačno sređeno šetalište, sve otvorene diskoteke su uklonjene kao i trafike sa hranom. Trenutno se upravo sređuje zelenilo i park na tom prostoru.

Za one koji idu redovno, presek stanja pre nego prvi put odete ove godine.

FOTO/VIDEO: U toku radovi na šetalištu ispod Pošte
https://www.rtvbudva.me/vijesti/foto-vi ... 8W-g.viber

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vAWKkcMyY2k[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yaV2-f19QDs[/youtube]
 
recimo ja nisam bio 15 godina i nadam se jos 3 put toliko necu )) Ali moram priznati da ne lici na sebe u pozitivnom smislu!
 
Kako ne kapiraju da su ljudi voleli dodju u Cg zbog drugacije, stare kamene arhitekture, a ne zbog solitera, betona, guzve, pretpavanja... toga ima gde god hoces, sto bi za to davao pare? Po meni je Cg trebala da ulozi u infrastrukturu primorja, velike podzemne garaze, novu magistralu u brdu, sirenje srednjih naselja sa mediteranskom arhitekturom u brda sa pratecom infrastrukturom, a ne ova pretpavanja brdo zgrada I more automobila na Titovu infrastrukturu. Zato su mnogi promenili u Grcku gde je mnogo manja guzva I mirnije. Cak I jug Hr je ostao relativno nepretrpan. Ja sam ostao lojalan I nikad nisam menjao, ali odlicna setalista imam I kuci, ne dolazi se zbog toga (cak mi je sada ovo od 25 Maja na Dorcolu preko Beograda na Vodi do Ade najbolje setaliste I bicikl staza na svetu). Pohvalni primeri razvoja su mi Lustica Bay, Porto Montenegro, pa I Porto Novi, naravno stari grad Budva, Perast, H Novi... ali ostalih 95% novih trpanja mi je uradjeno bezveze. Bolje da su gradili umereno, u Mediteranskom stlu, sa jakom infrastrukturom, dugorocno bi se mnogo vise isplatilo, ovako infrastruktura pred pucanjem gde treba 20km da putujes sat vremena, retko koga privlaci da u kolima I guzvama provede odmor. A onda je posledica guzvi skup parking, placanje plaza I druga seljacenja, jer pare su se mogle uzeti drugacije, na finjaka , a ne tim agresivnim nacinima koji iritiraju ljude. Meni je draze da potrosim 500 evra sa svojim stanom, na lepe stvari, bolje da dam 50 evra u Catovica mlinu na rucak nego na parkiranja. I tih 50e cu dam sa zadovoljstvom, a za 50e za parkinge cu biti besan jer su mi glupo bacene pare. A opet bi ostavio istu kolicinu novca u Cg, samo jedno mi je lepse da ostavim, a drugo glupost.
 
Жао ми је што су толико наружили Црну Гору.

Оно што је код нас постао Златибор за планински туризам, то је сада већи део приморја у ЦГ.
Само је питање тренутка када ће и "енклаве" пасти.

Када сам као клинац ишао у Рисан и околна места, док је још била једна држава, све је било далеко мирније, лежерније, без преше и веома комотно (уз све проблеме који су и тада постојали).

Уз тренутни званични шовинистички дискурс препун ревизије историје и приказани урбаноцид, не видим зашто би било ко из Србије, Српске као и ширег региона дошао у ЦГ, осим ако му није екстремно близу или има свој објекат или пара за бацање.
 
Moračica...
 

Prilozi

  • 101412397_946974285739863_6984009297436844150_n.jpg
    101412397_946974285739863_6984009297436844150_n.jpg
    59,4 KB · Pregleda: 1.584
  • 101230575_3339416182755395_7998953408101714184_n.jpg
    101230575_3339416182755395_7998953408101714184_n.jpg
    66,6 KB · Pregleda: 1.575
  • 102405546_2811185829129851_851772391644485406_n.jpg
    102405546_2811185829129851_851772391644485406_n.jpg
    78,9 KB · Pregleda: 1.586
  • 101458673_1357089964477579_4750135956952194551_n.jpg
    101458673_1357089964477579_4750135956952194551_n.jpg
    98 KB · Pregleda: 1.569
  • 101566071_879946562510050_5927768086508943131_n.jpg
    101566071_879946562510050_5927768086508943131_n.jpg
    95,3 KB · Pregleda: 1.590
  • 101411688_683829985771128_8991987527315966159_n.jpg
    101411688_683829985771128_8991987527315966159_n.jpg
    76,1 KB · Pregleda: 1.580
Prošle godine sam s društvom planirao da napravimo jedan road-trip Zapadna Srbija - Hercegovina - Crna Gora - Raška. Sada društvo ne želi da idemo u CG zbog odnosa Mila i njegovih pa ćemo napraviti istu turu samo bez CG: Tara, Zlatibor, Višegrad, Trebinje, Bileća pa nazad na Zlatibor odakle ćemo do Uvca a ako bude vremena i do Golije i Kopaonika. Inače nam je bio plan 80% vremena provesti u CG i obići celu obalu pa po povratku i unutrašnjost i sigurno bi potrošili preko 1.000€ po autu (ide nas par auta) na tih 7-8 dana koliko bi se zadržali u CG na gorivo, smeštaj, hranu, razne ulaznice, suvenire, parking itd. Znam da to nije neka para ali izgleda da će biti popriličan broj ljudi koji će odustati od CG ali ne zbog COVID-a nego zbog ovog starijeg virusa koji je više nego zarazan i daleko opasniji nego korona. Poanta priče da bi većina našeg novca potrošenog u CG išla ugostiteljima za smešaj, hranu, pića, delicije i zapravo su oni najveće žrtve pogoršanja odnosa.

Svim narodima u CG želim sve najbolje i ja nisam da glasao da izbacimo CG iz plana ali kad većina tako hoće namam izbora. Ima šta da se vidi i u Hercegovini i Raškoj.
 
Uh, bas smo se potresli sto ti tvoje drustvo necete doci u Crnu Goru.
Malo vise da pisemo o putevima, o izgradnji, to treba da nam bude tema, vjerujte mnogo je bolje po zdravlje!
 
Vrh