Šta je novo?

Crna Gora

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613087#p613087:1fyegk19 je napisao(la):
direktor » Pon Apr 01, 2019 5:45 pm[/url]":1fyegk19]Nekad se za estetiku koristio kamen
Kad je svecano otvaranje zna li se oce biti 2020
Kraj avgusta ili septembra 2020. Brine sto jos uvijek nisu poceli radovi prve faze petlje Smokovac. Treba da rade most preko Morace, nadvoznjak preko pruge, naplatne rampe. Ovo ostalo ce biti gotovo za godinu ipo.
 
Dug kod Exim banke za izgradnju autoputa pola milijarde eura

Dug države, po osnovu kredita uzetog kod kineske Exim banke za izgradnju prioritetne dionice auto-puta Bar-Boljare, na kraju prošle godine iznosio je 516,5 miliona eura, saopšteno je Dnevnim novinama u Ministarstvu finansija.

https://www.cdm.me/ekonomija/dug-kod-ex ... arde-eura/
 
5c0ed8ae36ef528c15fb85ed148feebd.jpg
f0a1f8062619e585a5d0791bef369707.jpg


T-T
 
Kakvi gotov do septembra. Od spajanja segmenata do gotovosti ima ihaha.
 
IZVINJAVAM SE . GRESKOM SAM OTKUCAO GOTOV MOST, MISLIO SAM DA CE DA BUDEM SPOJEN.
 
Postovani @ KrCan. Zamolio bih te da posto je izasao snimak gradnje auto puta koji radi Bemax od 15.04 , da nam kazes kakva je tvoja prognoza tj. kada bi trebala da bude zavrsena ova prva deonica. Kako ti izgleda dinamika gradnje. Izvini sto ti se ovako obracam ali svaka tvoja prognoza koja je do sada od tebe bila izrecena je bila sto posto tacna. Veliki pozdrav tebi.
 
@zoranuro hvala na lepim recima, ali ne preteruj :p Ja samo imam srece da sam upoznao dosta tih mladih inzinjera na trasi kad sam letos prosao bukvalno svaki metar trase i u Srbiji i u CG, pa se mnogo lakse moze proceniti na licu mesta, nego ovako! U principu politicari uvek sire lazni optimizam, nazalost vrlo svesno i grubo lazu vrlo cesto!
Sto se tice drona i Bemexsa , pratim i one update u procentima na njihovom sajtu, Moracicu isto imam izvore u vrhuod samih inzinjera, kao i par momaka gore na trecoj i cetvrtoj sekciji, ali su gore sve kinezi pa je malo teze!
Uglavnom sam u startu bio svestan da se rok definitivno probio bar godinu dana, jos od onog ne izdavanja gradjevinskih dozvola u samom pocetku! Kasnije su se svi uhodali krenulo se udarnicki raditi i zaista se radi mnogo odgovornije nego u Srbiji, ali neke ne resene stvari, prvenstveno politicke prirode, kao onaj slucaj sa naplatnom rampom ili cija je odgovornost elektro i hidro opremanje trase, prolongirali su dodatno vreme! Na zalost jos se ne prica nista o tome, ali vrlo se lako moze desiti da citava deonica sada u izgradnji bude zavrsena u na samom kraju nekom devijacijom ili kruznim tokom spojena na postojecu magistralu pored Morace u visini onog mosta na Moraci na samom pocetku trase! Jer ovo sto planiraju da naknadno dograde od te tacke, pa most novi preko Morace i pruge, naplatnu stanicu i vezu do magistrale!? Samo naivan covek moze poverovati da moze biti gotovo za godinu i par meseci!
Da zakljucim i dalje je realno da i most Moracica i vecina trase ukljucujuci Bemeksove deonice sa vijaduktima i vijaduk t Jabuka i jos petlje , a pogotovo tuneli/izuzimajuci Matesevo/ stoje dosta dobro i realno je po meni kasna jesen sledece godine. A posle Rolan Garosa do Vimbldona planiram biti u rodnom kraju, pa cu izvrsiti jos jedan "monitoring" i tad cu vam mnogo preciznije docarati situaciju! Sto se tice produzetka naknadnog sa naplatnom tu ni gledanje u pasulj ne pomaze!
Pozdrav! :kk:
 
https://www.cdm.me/ekonomija/simbol-aut ... od-oblake/


Simbol auto-puta: Most Moračica spajaju do septembra, visok je nebu pod oblake


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vZtfHB7u77w[/youtube]

Gordi vitez, arhitektonsko čudo i simbol auto-puta Bar-Boljare, most Moračića, biće spojen do septembra, ako to dozvole vremenski uslovi. Tako kaže Duško Rondović, glavni inženjer sekcije jedan.

Novinar CdM-a obišao je gradilište i uvjerio se u ono što govori Rondović. Iako je ovo bio sunčan i topao dan, vjetar je nemilosrdno šibao. I tako je, kaže Rondović, stalno. Zato će na mostu, sa jedne i druge strane, biti sagrađeni vjetrobrani koji će štititi od udara vjetra. Most će imati i pješačke staze.

Moracica6.jpeg


Moracicaa.jpg


“Završene su dvije trećine rasponske konstrukcije. Očekujem da most spojimo do septembra, naravno ako nas vrijeme posluži”, istakao je Rondović.



[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=A5tYkxtAYU4[/youtube]


Moracica3.jpg



Most Moračica je jedan od najzahtevnijih objekata na trasi autoputa. Dužina mosta biće 960 metara, a ukupna širina 23,40 metara. Most će nositi pet stubova od kojih će najveći biti 161 metar. Raspon od dna korita Morače do kolozovne konstrukcije iznosiće više od 200 metara. Što bi naš narod rekao-nebu pod oblake. Biće ovo najviši most na prostoru bivše Jugoslavije.

Moracica-radnici.jpeg


Na ovom gradilištu svakog dana radi oko 150 radnika.

Procjene su da će za gradnju rasponske konstrukcije Moračice biće utrošeno oko 30.000 kubika betona, a ugrađeno preko pet hiljada tona armature

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4RIZQJCMCI8[/youtube]

Most Moračica postao je simbol crnogorskog autoputa, o kome su izvještavali svi domaći, kao i vodeći regionalni mediji.

Mrke.jpeg


CdM je juče obišao i most Mrke.

“Dug je 300 metara, visina od oko 35 metara. Zahtjevan je ovo objekat. U produžetku mosta se nalazi tunem Mrke dug oko 800 metara”, kazao je Rondović.

Mrke1.jpeg


Prva dionica autoputa Bar Boljare biće završena sredinom iduće godine i taj rok će biti ispoštovan, obećao je prije nekoliko dana predsjednik kineske kompanije CCCC Liu Ćitao na sastanku sa predsjednikom Vlade Crne Gore Duškom Markovićem u Dubrovniku kojem su prisustvovali i potpredsjednik CCCC Ven Gang i predsjednik CRBC Lu Šan sa saradnicima.

Izgradnja prioritetne dionice autoputa Smokovac – Mateševo koštaće 890 miliona eura. Gradi je kineska kompanija CRBC.
 
Za gradnju prve faze petlje Smokovac na autoputu Podgorica - Kolašin zadužena je kineska kompanija CRBC za 30,5 miliona eura, a rok završetka je 30. septembar 2020. godine, navedeno je u predlogu ugovora kojeg je danas usvojila Vlada.

Vlada kineskom izvođaču mora uplatiti avans od 20 odsto vrijednosti radova nakon potpisivanja ugovora i obezbjeđenja garancije, a ostali iznos se isplaćuje u mjesečnim iznosima u vrijednosti obavljenih radova.

Vlada se obavezala da će do 1. jula ove godine izvođaču obezbijediti pristup slobodnim parcelama na gradilištu u Rogamima i Doljanima, a do 1. avgusta i lokacijama na kojima sada postoje izgrađeni stambeni objekti.

Ugovorom se takođe predviđa mogućnost "naknadnih i nepredviđenih radova" od 10 odsto ugovorenog iznosa.

Afera "Petlja" nastala je prije skoro dvije godine kada je na iznenađene premijera Duška Markovića i ministra saobraćaja Osmana Nurkovića otkriveno da izgradnja petlje nije predviđena ugovorom o izgradni ove dionice autoputa.

Oni su tada najavili arbitražni postupak jer je CRBC, kao glavni izvođač radova za cijelu dionicu, odbio da gradi petlju u okviru ugovorene cijene od 809 miliona eura.

Zbog ove petlje, ali i drugih zaboravljenih radova - elektro i vodovodne mreže i pristupnih puteva na ostalim petljama, kao i loše pripreme projekta, izgradnja ovog dijela autoputa kasniće 17 mjeseci. Ova dionica trebala je biti završena 11. maja ove godine.

Ministar saobraćaja i pomorstva Osman Nurković je informisao Vladu da su pregovori sa izvođačem krenuli od početne tražene sume od 44 miliona eura, te da je kroz pregovore tražena cijena smanjena za više od 30 odsto.

Izvođač se usaglašenim predloženim ugovorom obavezuje da do 30. septembra 2020. izvede po cijeni od 30.456.569 eura na priključku pripremne i građevinske radove, da izmjesti dalekovod visokog napona i niskonaponsku mrežu te da obavi prvu fazu elektronašinskih instalacija i snabdijevanja vodom.

izvor: www.vijesti.me
 
Bukira definitivno te moramo proterati iz Beograda da se malo vise kreces regionalno! :sesir: :sesir:
 
Često sam ja u Crnoj Gori KrCane. Čim mi se ukaže prilika ne propuštam je, naročito van sezone, tada je najlepše. :sesir:
 
NOVI NEPREDVIĐENI TROŠKOVI

Struja za auto-put koštaće još sedam miliona

Vlada usvojila plan u februaru, zaboravljajući da je od poreza oslobodila kineski CRBC ali ne i svoj Monteput koji sada mora da uzima kredit uvećan za 6,6 miliona. Uvećani račun Monteputu kasnije plaćaju CEDIS i CGES, a oni trošak prebacuju na potrošače.

Izvor: https://www.vijesti.me/vijesti/ekonomija/struja-za-auto-put-kostace-jos-sedam-miliona
 
BEMAX u naselju Zlatica počeo radove na izgradnji prve faze petlje Smokovac. Rok je 30 septembar 2020.
 
Vrh