Šta je novo?

Crna Gora

Sve sto je cuvrna firma iz Sarajeva EUROASFALT pocela da gradi u Crnoj Gori od 2026 ili nije zavrseno kao ova obilaznica ili na jedvite jade probijanje svih rokova na putu Berane Kolasin. Propao tender za obilaznicu oko Rozaja.
 
A zašto bi Kinezi odustali od učešća i eventualnog dobijanja posla, pa u komšiluku su upravo oni izgradili most koji je finansirala EU. I u Srbiji su pobeđivali na tenderima Evropskih banaka bez problema.
 
Ovo je ono sto sam pisao ovde vec duze vreme dok se gradio put Berane - Kolasin. Mesto da su granici prelaz renovirali i prosirili o tome nisu ni razmisljali. Vi sada imate odlican granici prelaz Gostun i ovaj koji ima dve trake i isti broj putnika sada i na jednom i drugom granicom prelazu. Neznam zasto nepuste granicni prelaz kod manastira Kumanica
 
Бизарна је чињеница да уопште постоје гранични прелази за промет људи и робе. Ено, Албанија и *Косово управо укинуше прелазе, ако сам добро разумео.
 
Ovo je ono sto sam pisao ovde vec duze vreme dok se gradio put Berane - Kolasin. Mesto da su granici prelaz renovirali i prosirili o tome nisu ni razmisljali. Vi sada imate odlican granici prelaz Gostun i ovaj koji ima dve trake i isti broj putnika sada i na jednom i drugom granicom prelazu. Neznam zasto nepuste granicni prelaz kod manastira Kumanica

Ovo je pocetak preusmjeravanja saobracaja na Rozaje i Berane. Jos ce ovo vise da bude kad se zavrse putevi kroz Kolasin i autoput do Adrana. Naravno tu su i novi projekti ali oni nijesu ni blizu pocetka a ne zatvaranja.😀
 
Zavrsen tender za autoput, sa 10 izvodjaca. Nadamo se da ce se izabrati izvodjac, obezbijediti finansijska konstrukcija i isti uvesti u radove u septembru.
Evo i vesti o kojoj si pisao, mozda nekome bude interesantno da procita...

Ono sto me brine, 650 miliona vredan posao. 100 grant EU i 250 kredit evropske banke. Odakle jos 300? Cisto sumnjam da su solventni da sami finansiraju to. Ako uzmu evropskog izvodjaca onda ce vrv morati jos jedan evropski kredit po ko zna kakvim uslovima. Ako uzmu Kineze, cisto sumnjam da ce EU dati taj grant i banka kredit po povoljnijim uslovima...
Drzimo svi palceve da se nekako finansijska konstrukcija obezbedi i da vidimo radove u ovoj godini.
 
Evo i vesti o kojoj si pisao, mozda nekome bude interesantno da procita...

Ono sto me brine, 650 miliona vredan posao. 100 grant EU i 250 kredit evropske banke. Odakle jos 300? Cisto sumnjam da su solventni da sami finansiraju to. Ako uzmu evropskog izvodjaca onda ce vrv morati jos jedan evropski kredit po ko zna kakvim uslovima. Ako uzmu Kineze, cisto sumnjam da ce EU dati taj grant i banka kredit po povoljnijim uslovima...
Drzimo svi palceve da se nekako finansijska konstrukcija obezbedi i da vidimo radove u ovoj godini.
Ovde ce definitivno tunel Tresnjevik biti najveci problem. I cela trasa ce zavisiti od njega. Nadam se da ce to biti mnogo bolji izvodjaci nego EUROASFALT koji je tunel jedna cev radio vise od 5 godina a cini mi se da je isto sastav stene i zemlje.
 
Srbija je svetlosnim godinama iza ovakve procedure. Ne verujem ni da ovde neće biti nekog vida korupcije (jer ipak smo na Balkanu), ali javni tender, deset ponuda... Već sada to zvuči fenomenalno.

EDIT: da dodam, EU očekuje Crnu Goru (i Albaniju) u EU, a mogao bih da se kladim da će oni svoj deo auto-puta završiti pre nas. Nakon 28. juna teško da će se jedno vreme raditi iša na delu Gorobilje- Duga Poljana.
 
Poslednja izmena:
Sporo ovo sve ide. Hiljadu nekih procedura i birokratskih usporenja. Da bi vise da krenje izgradnja. Ja sam pesimista dok ne vidim masine na terenu.
 
Vrh