Sa obzirom da sam se vratio u Srbiju, vreme je da napišem opet svoje iskustvo kako bih drugima pomogao.
Sa obzirom da sam uzimao nešto u Podgorici, u radnji su mi rekli da je moguće otići do najbliže granice, dobiti pečat, i onda se vratiti odmah nazad u radnju gde vam vrate određen iznos, što se ipak ispostavilo da nije baš tako. Sa obzirom da mi je tako bilo rečeno, odlučio sam da odem iz Podgorice do graničnog prelaza Cijevna Grabon umesto do Božaja što će se ispostaviti kao dobra odluka. Put je urađen potpuno nov, širok, vozi se dolinom reke Cijevne i ima malo krivina, bez sepertina. Za nekih 20 - 25 minuta se stiže od Podgorice do graničnog prelaza.
Na graničnom prelazu mi je objašnjeno da se pečat i overa za povraćaj PDV može dobiti na izlazu iz zemlje, ali ne i da se odmah može vratiti nazad kako bi se taj novac i uzeo u radnji već da ima rok od 6 meseci. Nevezano od toga kada smo mu rekli da idemo za Beograd, iako ćemo opet uči u Crnu Goru, pristao je da nam udari pečat a ne da čekamo Dračenovac. Nakon što smo sačekali da završe sa kontrolom dokumenta i da overe dokument nastavili smo dalje put.
Od samog ulaska u Albaniju put već kreće sa usponima, krivinama, i sepertinama. Put je izuzetno dobrog kvaliteta, osim zadnjih par kilometara gde ima nekoliko rupa. Ono na se mora obratiti pažnju jeste to da se pored puta mogu videti krave, svinje, magarci itd,a pritom put nije pogodan za bržu vožnju jer ima mnogo oštrih krivina. Nakon sat vremena koliko treba da se pređe tih 40ak kilometara stižemo opet do graničnog prelaza Sa Crnom Gorom Vermosh Grnčar.
Nakon završene granične kontrole između Albanije i Crne Gore, nastavljamo dalje putem od granice preko Gusinja, Plava i Andrijevice do Berana. Sledećih 50ak kilometara, prolazite kroz nekoliko mesta, takođe put je relativno dobar, sa dosta pravca i blagim krivinama, i bez uspona.
Od Podgorice do Berana preko Albanije trebalo mi je nekih dva sata i petnaest minuta vožnje i još nekih dvadesetak minuta na graničnim prelazima nevezano za čekanje pečata.
Od Berana do Rožaja, put je širok, sa malo više krivina i potpuno korektnog kvaliteta sa nekoliko kraćih deonica gde ima potpuno novi asfalt. Kada sam stigao u Berane morao sam da napravim neplaniranu pauzu koju sam iskoristio da pričam sa lokalcima o putu za Kolašin. Svi su mi rekli da put treba da bude gotov do Decembra i da put još uvek nije zvanično pušten, ali da nevezano od toga lokalci slobodno prolaze krod tunel.
Sa obzirom da sam neplanirano morao da se zadržim u Beranama preko dva sata i onda sam bio u Rožajima oko 22.15, a na sajtu AMSCG sam pročitao da ima obustava saobraćaja od 20.30 do 23.30 stao sam na pumpu da se raspitam da li može da se prođe ili moram da idem preko Vuče. Odgovor na pumpi sam dobio da obustave nema i da slobodno mogu nastaviti dalje prema Ribariču, što će se ispostaviti kao tačna informacija.
Odmah po izlasku iz Rožaja ima jedan semafor koji reguliše saobraćaj, i onda nakon nekoliko kilometara smo stali u koloni jer je jedan radnik regulisao saobraćaj. U razgovoru sa njim, saznajem da se planiraju radovi do Novembra, dok mi je čovek na pumpi rekao da se okončanje radova očekuje 2025. Nakon nekih 20ak minuta čekanja mogli smo da nastavimo put dalje.
Cela ta deonica od Rožaja do granice nije toliko strašna da se prođe. Međutim tako put ne bi trebalo da izgleda tako toliko dugo jer je to ipak medjunarodni put. Na toj celoj deonici se smenjuju delovi sa asfaltom, i delovi gde je skinut asfalt i gde se onda vozi po sitnim kamenčičima,. To onda dovodi do toga, da na nekim delovima može da se vozi 60+ a onda na sledećim može samo 20-30 i tako mnogo puta. Prosečna brzina onda bude nekih 40kmh na toj deonici bez čekanja. Takođe često se dešava da automobili pretiču i u toku radova, kao i na tim asfaltiranim deonicama. Sve u svemu od Rožaja do Dračenovca treba računati na nekih 30 minuta vožnje, plus dodatno čekanje na semaforu i na radnika da vas pusti, što može značiti da ako imate sreće prođete za 30 minuta, a ako nemate sreće, onda možete da putujete oko sat vremena tu deonicu. Nažalost ova deonica nema slike jer sam bio fokusiran na vožnju.
Kada smo stigli na granicu iako smo u radovima bili u koloni vozila, na obe granice smo bili prvi.