Šta je novo?

Crna Gora

U CG stvarno temeljno rade ove rekonstrukcije. Potporni zidovi, odvodi za vodu...

Svi projekti koje radi Bemax su u skladu sa standardima i pravilima struke a cesto i zavrseni prije ugovorom predvidjenim rokom. Ostali su oni o kojima mi ovdje pisemo optimisticno kada ce se zavrsiti i koliko su znacajni...
 
Samo mi je zao sto je Euroasfalt uzeo da radi onu rekonstrukciju puta i tunel Berane -Kolasin. Da je to Bemax uzeo a nije mogao jel se morala Bosnjacka stranka namiriti mi bi već sada išli tim pravcem ka Podgorici.

 
Koji samo javasluk. Ovde je svaki komentar suvišan!

 
Pogled na početnu stanicu žičare sa 11. krivine..
20230723_091030.jpg


20230723_091931.jpg


20230723_091014.jpg


Od tvrđave Goražda ka vrhu kreće nagli uspon..
20230723_091913.jpg
 
Dobar dan. Mnogo bi mi značilo kada bi mi neko rekao ako zna u kakvom stanju su sledeći putni pravci (kvalitet asfalta prvenstveno me zanima i odroni, širina puta i krivine mi ne predstavljaju problem)

Gacko - Nikšić
Nikšić - Čevo - Cetinje
Grahovo - Resna - Cetinje

Špiljani - Rožaje
Tutin - Godovo - Vuča - Biševo - Rožaje
Andrijevica - Trešnjevik - Mateševo

Da li je moguće proći kroz tunel Klisura?

Hvala unapred svima na odgovorima, a ja ću svakako kad budem putovao napisati svoja iskustva, kako bih informisao i pomogao drugima.
 
Poslednja izmena:
Dobar dan. Mnogo bi mi značilo kada bi mi neko rekao ako zna u kakvom stanju su sledeći putni pravci (kvalitet asfalta prvenstveno me zanima i odroni, širina puta i krivine mi ne predstavljaju problem)

Gacko - Nikšić
Nikšić - Čevo - Cetinje
Grahovo - Resna - Cetinje

Špiljani - Rožaje
Tutin - Godovo - Vuča - Biševo - Rožaje
Andrijevica - Trešnjevik - Mateševo

Da li je moguće proći kroz tunel Klisura?

Hvala unapred svima na odgovorima, a ja ću svakako kad budem putovao napisati svoja iskustva, kako bih informisao i pomogao drugima.
Tunel Klisura se radi. Trebalo bi da ga do kraja septembra asfaltiraju. Nezna se kada će biti pušten taj put Berane- Kolasin.

Nebih ti savetovao da ideš ako baš nemoras na Rozaje od Spilljana. Non stop su neki radovi imaš na forumu mislim bas ns ovoj strani.
Put Matesevo Andrijevic je dosta u lošem stanju. Ako hoćeš da uzivas u lepotama prirode i Komova idi tuda. Od Mateseva do Tresnjevika ima dosta krivina i lošiji je asfalt nego od Tresnjevika do Andrijevice. Bukvalno od Stavne je i širi put bolje uradjen i održavan. Ja sam prošle godine išao tako da je ovo moje zapažanje id tada.
Za ostale deonice ti nemogu nista kazati jel nisam išao tuda.
Pre neki dan je asfaltiran i prosiren put od Sjenice do manastira Kumanica granica sa Crnom Gorom. Trebala bi da reportaža bude u emisiji SAT Alvirovic sada u nedelju
 
@zoranuro

Hvala vam puno na ovim informacijama.

Samo me zanima vezano za put Sjenica - Kumanica, da li se tu može normalno preći granica i ako može koja je procedura?
 
Gacko - Nikšić
Ovo je stari put uzan većina koristi Bileća - Vilusi - Nk mada su sad počeli da rade deo puta kod NK jezera.
Nikšić - Čevo - Cetinje
Bio prošle godine, takođe stari put pa odjednom nov put u izgradnji gde voziš preko 100 pa opet stari put onako slabiji.
Očekuje se otvaranje Čevo - CT fali jedan deo i tada će biti zanimljiva varijanta.
Grahovo - Resna - Cetinje
Slična priča kao ovi drugi stari putevi
Tutin - Godovo - Vuča - Biševo - Rožaje
Ovo bih i ja voleo da znam ali taj deo treba izbegavati dok se ne sredi glavna magistrala.
 
Прошао сам путем од Тутина преко Вуче за Рожаје пре 2 године. То је пут за тракторе и локална домаћинства. Апсолутно није за путовање.
 
U konkretnom slučaju nema eksproprijacije jer je planom prije x godina ostavljen prostor za 4 trake.
A i zakon je ovdje drugačiji po tom pitanju tako da se put radi a stranka u sudskom postupku ostvaruje svoja prava tako da smo lišeni ludila koje vlada u Srbiji po tom osnovu Bogu hvala.
Od kad je takvo zakonsko resenje sve se lijepo i bez drame dogovara.

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
Samo da se nadovežem na ovaj izveštaj od TV Vijesti i da podsetim na ovaj komentar o uređenoj pravnoj regulativi u CG...
 
Samo da se nadovežem na ovaj izveštaj od TV Vijesti i da podsetim na ovaj komentar o uređenoj pravnoj regulativi u CG...
Nesto je na nasim prostorima i ostalo od instituta stanarskog prava.

Poseban tretman imaju kuce u kojima neko zivi, isto kao u Srbiji, a cak i u nekim komunistickim sredinama kao sto je Kina cesto mozes videti fotografije sa kucom na sred zavrsenog autoputa koja blokira njegovo otvaranje. Procedura je sa razlogom komplikovanija.
 
Hvala puno na informacijama @GOJE @Johnest_Hon .

Što se tiče puta, kao što sam i obećao podeliću dvoje iskustvo. Danas sam išao sledećim putem.

Beograd - Valjevo - Bajina Bašta - Višegrad - Foča - Bileča - Vilusi - Grahovo - Cetinje - Budva

Put do Valjeva je skroz ok ide se autoputem do Lajkovca i onda magistralom do Valjeva, koja ima na nekoliko kratkih mesta ograničenje 40 u trajanju od 100 - 200 metara.
Od Valjeva do Bajine Bašte put je poprilično širok, ali ima dosta zakrpa i poneka rupa kao i popriličan broj krivina. Takođe ima dosta uspona, ali i nizbrdica. Takođe na jednom mestu zbog radova se ide makadamom nekih 200-300 metara. Pred Bajinu Baštu je noviji put, bez nekih krivina.

Od Bajine Bašte do Kremne je skroz korektan put, sa dosta krivina i uspona. Sve u svemu, ko želi da izbegne vikendom gužvu između Pakovrača i Mačkata, ovo je dobra alternativa koja je kraća za preko 30 kilometara, ali van vikenda po meni se ne isplati mučiti se po tim krivinama pogotovo ako ne volite krivine.

Od Kremne do Višegrada, put je krivudav i uglavnom se ide ravno ili nizbrdo. Na graničnom prelazu danas uopšte nije bilo gužve.

Od Višegrada do Ustripaće , treba se voziti oprezno jer iako nije gust saobraćaj i nema nekih krivina i uspona, ima čak 29 tunela.

Od Ustripaće do Foče, put je bez uspona i mnogo oštrih krivina, ali zato se prolazi kroz mnogo naselja gde se mora poštovati ograničenje. Takođe radi se put na jednom mestu između Goražda i Foče, gde semafor reguliše saobraćaj. Na tom mestu napravljena je makadamska devijacija u dužini od nekih 300 metara, tako da nije strašno.

Od Foče do Gacka, veći deo puta je nešto uži, i pun oštrih krivina. Takođe prolaze kamioni i autobusi što predstavlja često rizične situacije kada ih odjednom ugledate u krivini iz suprotnog smera. Takođe, u slučaju da vam se zadesi da kamion bude ispred vas nema mnogo mesta gde ga možete preteći zbog krivina. Takođe veći deo puta je neravan., tako da se mora voziti oprezno.

Od Gacka do Bileče, put je većinom nov, izuzetno širok, sa dosta pravaca kao i sa krivinama, većinom se može ići oko 80-90.

Od Bileče do Vilusa, put u Bosni je skroz korektan sa malo uspona i sa ponekom krivičnom. Popodne je bilo zadržavanje oko nekih pola sata na ulazu u Crnu Goru, a pet minuta na izlazu. Od ulaska u Crnu Goru, put je odličan i širok sa popriličnim brojem krivina.

Od Vilusa do Grahova, put je takođe širok, nov i odličan, ali sa malo većim saobraćajem.

Put Cetinje - Budva je takođe odličan, iako ima dosta krivina i saobraćaja.

Put Grahovo - Resna - Cetinje su opisati u sledećem postu.
 
Kao neko ko voli da istražuje sporedne puteve, odlučio sam se da idem preko preporuke putem Grahovo - Resna - Cetinje - Budva, kako bih izbegao velike gužve između Donjeg Morina i Budve.

Put od Grahova do Resne je izuzetno uzan put sa dosta krivina. Pored toga imate često provaliju pored puta, ili uklesane stene. Saobraćaja na tom delu puta nema. Što se tiče kvaliteta puta, negde je novi asfalt, negde stari, negde du zakrpe ali rupa skoro da i nema.

Od Resne ka Cetinju i dalje se nastavlja uzanim putem, doduše za nijansu širim putem ali zauzvrat malo lošijeg kvaliteta. Kasnije se izlazi na novu deonicu magistralog puta Cetinje - Čevo.

Sad tu negde nakon nekih 7-9 kilometara od Resne bi trebalo da se skrene desno ka Njegušima i onda se nastavlja vožnja tim užim putem nekih dva kilometra dok se ne izađe na raskrsnicu gde se skreće levo i i izađe na rekonstruisan put Njeguši - Cetinje koji je nov put sa krivinama.

Ja sam međutim omanuo, izašao na taj novi deo puta što se radi i vozio njim negde oko 4 kilometara sve dok nisam došao do kraja puta gde su stajale mašine. Tu je bio putokaz Cetinje desno. Od te table do Cetinja, tim izuzetno uskim putem ima nekih 4 kilometara od toga prvih 2 kilometara je očajan makadam, sa mnogo oštrih kamenja, propadanja, i oštrih krivina, gde je izuzetno rizično da prolazi Suv 4x4 a kamoli običan niži auto. Nakon tih 2 kilometara kreće drugih 2 kilometara gde ima asfalt ali je put i dalje preuzan pun krivina i strrmina. Nakon toga izlazi se u centar Cetinja.

Da sam znao da je takav put od te table za Cetinje, vratio bih se nazad i tražio drugi put do Cetinja koji sam ja ustvari promašio a koji izlazi na magistralu Cetinje -, Njeguši - Kotor i ne bih rizikovao da uništim auto, koji je srećom prošao bez posledica.

Sve u svemu na putu Grahovo - Resna - Cetinje nema gužve, put prolazi kroz netaknute delove Crne Gore i skroz je ok asfalt, ali ko ne voli uzane puteve sa mnogo krivina, provalija i stena, bolje neka ide na Kotor iako zna da bude često gužva, pogotovo dok se ne završi put Čevo - Cetinje kako još neko ne bi pogrešio i prošao kao ja danas.

Kome ne predstavlja takav put i okruženje problem i nema manju decu a ne želi da čeka u koloni može da prođe putem Grahovo - Resna - Njeguši - Cetinje ali bez žurbe i skroz polako.
 
Poslednja izmena:
U tekstu su osnovni podatci za deonicu Matesevo Andrijevica.
Inace, prekljuce sam u prolazu kroz Kolasin iskoristio priliku posto sam bio sam, da obidjem tunel Klisuru. Prosao sam kompletnom duzinom u oba pravca, cak sam usao I nekih 500m u servisni tunel. Imam na destine fotki, pa cu ovih dana vam preneti sve utiske sa ovog Skadra na Jezerinama sto je u izgradnji vec sedmu godinu.
 
Pre par dana sam sam prolazio kroz Kolasin pa iskoristih priliku da obidjem radove na tunelu Klisura dugom 2814m na koji se nadovezuje rekonstruisani pravac Jezerine Lubnice u duzini 14.4km.
Tunel je zapocet davne 2017 sa namerom da pokupi I generise saobracaj koji dolazi iz pravca Kraljeva , Novog Pazara I Mitrovice, kao I several Crne Gore od Rozaja preko Berana do Kolasina I tako bude najkraca veza do izgradnje I kompletiranja AP preko Andrijevice I Berana do Boljara.
U realizaciju je usla vlada na celu sa Markovicem I ministrom za KI Osmanom Nurkovicem..
Na zalost morace proci jos dosta vremena da bi ste razumeli kako je funkcionisala drzavna mafijaska hobotnica ciji se rukopis oslikava I na ovom projektu. Izvinjavam se sto moram malo van uze strucnog izvestaja, ali kratko objasnjenje. Ogroman novac od sverca cigareta I droge je na najbolji nacin bilo oprati, tj legalizovati kroz gradjevinu I investicije, pa su Keljmendi I moji zemljaci pod patronage Z Lazovica razradili vrhonski biznis kako da se sva drzava stavi pod patronage velikog gazde. Ubovic je sa Bemaxsom kasnije uplacivao redone naknade gazdama.
Pisao sam I ranije kako je prevashodni interes bio ne da se izgradi AP vec kako da se operu pare za specialne firme kao podizvodjace.
Tako je I na ovoj deoici doslo do ugradnje cevi za privatne mini elektrane, kao izvore buduceg legalnog poslovanja. Do enormnih menjanja projekata I visestrukog uvecavanja troskova od onih koji su dobili na tenders I prema ugovoru. Doduse ovde je bio izvodjac Euro Asfalt kao poklonBS kao mezimcetu DPSa. Primers radi kamion koji je dovukao frakciju u tunel, vozac mi kaze da mora da je dogoni iz Rozaja 65km, a uz put prodje u neposrednoj blizini pored nekoliko kamenoloma kao da u CG nema kamena. Na lice mesta su mi se smejali radnici kad su mi pricali kako se sve naopako radi kako bi se za dodatne stake izvlacile pare. Navescu instaliranje komunikacionih cevi za koje umesto da iskopaju i postave 17 sahtova I onda ih povezu cevima, oni su postavili prvo cevi sve ih zabetonirali armiranim betonom, pa sad seku beton pa kopaju I instaliraju sahte. A o izmenama projekta I dodatnim placanjima bih mogao tri dana...
Posle 7 godina i ko zna koliko promjena rokova zvanicnici tvrde da ce biti gotov do kraja godine, a inzinjer mi rece tek u Martu. Pa da krenemo od ulaza od strane Kolasina gde se spajaju ski centre 1450 I 1650 gde se gradi novi skijaski centar /a I ta izgradnja mi je dosta sumnjivo finansiranje, bar pojedinih objekata/. Napominjem probijeni su glavna cev u formatu AP dvosmernog saobracaja I druga servisna cev koja bi eventualno nekada se mogla preurediti u paralelni pravac.
Na pocetku sveze armirano betonski most pred samim ulazom u glavnu tunelsku cev. Ovo zeleno je ulaz u servisnu cev.
20230724_190230.jpg
20230724_190205.jpg
20230724_190155.jpg
20230724_185640.jpg
20230724_190031.jpg
20230724_185908.jpg
20230724_185913.jpg
20230724_185622.jpg
20230724_185512.jpg
20230724_185559.jpg
20230724_185504.jpg
 
Trenutno se ispred same glavne cevi kopa veoma veliki kolektor, pa je nemoguce uci u tunel sa te strane. Za kombije I Mala auta saobracaj se odvija kroz servisnu cev prvih 500m do prve nise tj prosirenja, pa onda kroz glavnu cev. Put je nije toliko los, pogotovo sto je zavrsna 032 frakcija nasuta otprilike 2/3 glavne cevi, ali iz pravca Berana I napreduje svakodnevno. Prvo kamion iz Rozaja dotera frakciju, onda je istovari na onih 4-5 gomilica, pa onda greder uravnjava, onda se kamion izvuce rikvercom do prvog prosirenja I okrene I ode, a onda valjak uvalja. Od Berana je krenulo I postavljanje metalnih drzaca za EM opremanje. Sekundarna obloga u glavnoj cevi je kompletno zavrsena I neposredno pre mog dolaska je bilo I prance, pripremanje za farbanje. Bila je jako vidljiva kondenzacija na betonu, a u doljnjem delu tunela temperature je bila 17c I svi rade u zimskim jaknama. Ja sam se upravo bio vratio iz Podgorice gde je bilo 36c. Kako ljudi zive u onoj rerni bez ikakve vegetacije u betonskom okruzenju to mi nikako nije jasno. Ja vec 27 godina zivim neprekidno u sorry stalno u letu, ali ono je ludost.
Inace svi zavrsni radovi se zapocinju I izvode od Berana ka Kolasinu, mada je na samom izlazu ka Kolasinu betoniran kolovoz umesto asfalta. Sva prosirenja te nise su uradjena nesimetricno I sa leve I sa desne strane. Cini mi se da ih ima ukupno 5. I sva su povezana sa servisnom cevi, ali su neki od tih prolaza pregradjeni za celicna vrata a neki ostavljeni za pristup ambulantnim kolima.
Radi se od 7 do 7 I radnici su smesteni u kampu pored ulaza ka Kolasinu, a drugi u privatnom motel ka Beranama. Kazu da im je hrana dobra I ima dve trecine iz Turskei jedna trecina iz BiH. Ljudi svi redom su prava "raja" izuzetno ljubazni I predusretljivi za svaku sitnicu su pozitivno odreagovali obuceni u zimsku garderobu gledali su na mene kao na cudo u sorcu. Kazu da ih placaju 6,5 eura na sat I da su gazde svi lopovi. Jedan see mi rece da je radio u na probijanju tunela Hranjane kod Gorazda I da je tamo totalni raspad. Da je od strane Gorazda probijeno 1,7km a na drugoj strani 800m I da sa te strane isto imaju veliku vodu. Radovi bukvalno stoje, a pare potrosene. Totalni haos kaze uopste se ne nazire rasplet, jer nije ni pola probijeno, a kamoli betonirano. Bruka, kaze bas je razocaran.
20230724_182419.jpg
20230724_182316.jpg
20230724_182108.jpg
20230724_181442.jpg
20230724_180820.jpg
20230724_180814.jpg
20230724_185436.jpg
20230724_185404.jpg
20230724_185427.jpg
20230724_180608.jpg
20230724_185424.jpg
20230724_180503.jpg
20230724_185347.jpg
20230724_185152.jpg
20230724_184904.jpg
20230724_185118.jpg
20230724_184935.jpg
20230724_184033.jpg
20230724_182451.jpg
20230724_182734.jpg
20230724_183257.jpg
20230724_182445.jpg
20230724_182427.jpg
 
Ovo je izlaz ka Beranama I radovi na nasipanju I ugradnji nosaca za kablove.na izlazu se vide I ugradjene cevi u trupu kolovoza, kao I betonska baza sa te strane. Potrebno je izgraditi I prilaze do tunela, na strani Kolasina I dva kruzna toka I sto sta jos...
20230724_175054.jpg
20230724_175132.jpg
20230724_180255.jpg
20230724_180259.jpg
20230724_180236.jpg
20230724_180306.jpg
20230724_180325.jpg
20230724_180339.jpg
20230724_180401.jpg
20230724_180431.jpg
20230724_180418.jpg
20230724_174844.jpg
20230724_174925.jpg
20230724_174953.jpg
20230724_174939.jpg
20230724_175007.jpg
20230724_175012.jpg
 
Servisni tunel je samo nekih 50m osvetljen. Morao sam proci nekih 500m kroz totalni mrak I samo sam pod svetlom telefona prosao. Betonirana su dva kanala I uglavnom po njima voze auta. Tu nije nigde uradjena sekundarna, a ne znam ni dali ce je I raditi. Na jednom mestu je cesma sa bujnim tokom, ali toliki je mrak da nisam mogao slikati. Nemam vise vremena, a nadam se da je I ovo dovoljno od mene.
20230724_173718.jpg
20230724_173746.jpg
20230724_173802.jpg
20230724_173653.jpg
20230724_173846.jpg
20230724_174012.jpg
20230724_174053.jpg
20230724_172056.jpg
20230724_172811.jpg
20230724_172825.jpg
20230724_174813.jpg
20230724_172928.jpg
20230724_174844.jpg
20230724_172940.jpg
20230724_174925.jpg
20230724_173052.jpg
20230724_173117.jpg
20230724_173146.jpg
20230724_173200.jpg
20230724_173210.jpg
20230724_173706.jpg
20230724_173730.jpg
20230724_173826.jpg
20230724_174007.jpg
20230724_174049.jpg
20230724_174312.jpg
20230724_172107.jpg
20230724_172222.jpg
20230724_172820.jpg
20230724_174728.jpg
 
Vrh