Šta je novo?

Crna Gora

Putarina je 3.5 a ne 2.5. Doduše vredi svaki cent. Impresivno deluje, pre neki dan sam prvi put prosao.
Ogranicenje je najveci minus! U smeru ka PG noga mora biti na kocnici stalno kako ne bi bili u prekrsaju, a ima presretaca i navodno se racuna prosecna brzina.
 
Putarina je 3.5 a ne 2.5. Doduše vredi svaki cent. Impresivno deluje, pre neki dan sam prvi put prosao.
Ogranicenje je najveci minus! U smeru ka PG noga mora biti na kocnici stalno kako ne bi bili u prekrsaju, a ima presretaca i navodno se racuna prosecna brzina.
Нога уопште не мора бити на кочници, него мењач у 4. степену преноса.
 
To sve zavisi od automobila. Konkretno vozim automatik koji ima tiptronik, ali cim ne drzite nogu na kocnici on ubrzava ako je menjac na D. Tempomat na nizbrdici isto funkcionise bezveze (stalno menja 3. i 4. brzinu)

Bez obzira na to bilo bi skroz bezbedno da je autoput na 120 ili 130 pa da mozemo voziti 145 ko ljudi :D
 
To sve zavisi od automobila. Konkretno vozim automatik koji ima tiptronik, ali cim ne drzite nogu na kocnici on ubrzava ako je menjac na D. Tempomat na nizbrdici isto funkcionise bezveze (stalno menja 3. i 4. brzinu)

Bez obzira na to bilo bi skroz bezbedno da je autoput na 120 ili 130 pa da mozemo voziti 145 ko ljudi :D

Zar ne možeš na tiptronic-u da ubaciš u manuelni mod menjanja brzina ?
 
Interesantno je da je od kredita za Sozinu u iznosu od 25 miliona ostalo da se vrati 11 miliona a tunel radi već 17 godina.


Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
 
Interesantno je da je od kredita za Sozinu u iznosu od 25 miliona ostalo da se vrati 11 miliona a tunel radi već 17 godina.


Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
Proverite ovu informaciju jos jednom, cini mi se da sam pre 3-4 meseca procitao vest da je poslednja rata kredita za Sozinu otplacena i da od tog trenutka krece cista zarada, mislim da se neko iz vlade upravo time hvalio. A suma je bila visa od 60 miliona ako se dobro secam.
 
Poslednja izmena:
Šta bi sa onom pričom o tunelu koji bi išao od Cetinja do Trojica kod Kotora?
Mogao bi na isti način kao i Sozina da se naplaćuje. Bio bi značajno duži ali bi svakako skratio put od PG ka Boki i zaobišla bi se Budva što je i najbitnije.
 
Proverite ovu informaciju jos jednom, cini mi se da sam pre 3-4 meseca procitao vest da je poslednja rata kredita za Sozinu otplacena i da od tog trenutka krece cista zarada, mislim da se neko iz vlade upravo time hvalio. A suma je bila visa od 60 miliona ako se dobro secam.
Tunel je koštao 75 miliona od toga 50 miliona je dato iz budzeta a kredit od 25 miliona vraća se dan danas.
Mnogo lakse ide zaduzivanje nego razduzivanje,tako je to.

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
 
NOVI ROK ZA PUT BERANE - KOLASIN preko Lubnica 10 jul 2023
Mogao sam u desnu ruku da se kladim i bez citanja teksta da niko nije kriv i da niko nije odgovoran.
 
Situacija oko izgradnje ovog puta realno je blamiranje države Crne Gore, čije institucije padaju redom pred pojedinačnim privatnim interesom.

Iza toga je blamiranje i Kolasina kao lokalne sredine, koji, iako sa prvorazrednim interesom za svoje stanovništvo, ne sme da zatalasa i podigne glas.

Šta da se radi, takvi smo, kakvi smo.
 

Auto-putem od otvaranja prošlo 875,68 hiljada vozila​

Od Smokovca do Mateševa, promet vozila je u periodu od 30. oktobra do 6. novembra iznosio 38,87 hiljada

Ilustracija, Foto: Boris Pejović


Auto-putem Princeza Ksenija je od njegovog otvaranja, polovinom jula, prošlo 875,68 hiljada vozila.
Prema podacima sa sajta Monteputa, koji upravlja prioritetnom dionicom auto-puta od Smokovca do Mateševa, promet vozila je u periodu od 30. oktobra do 6. novembra iznosio 38,87 hiljada.

Prioritetna dionica auto-puta Bar-Boljare otvorena je svečano 13. jula, a narednog dana je puštena u saobraćaj. Prvih sedam dana putarina je bila besplatna. Nakon toga, ona za motore iznosi 1,5 eura, za putnička vozila 3,5 eura, a za kamione i autobuse 17 eura.

Ukupna dužina prve dionice auto-puta je 41,5 kilometara, sa 20 mostova na glavnoj trasi, devet mostova na rampama petlji, dva nadvožnjaka, osam podvožnjaka, 7,2 kilometra betonskih zidova, kao i 16 dvocijevnih tunela.

Dionica ima četiri petlje, sa naplatnim rampama, na kojim se ostvaruje veza auto-puta sa postojećim stanjem, a to su – Smokovac, Pelev Brijeg, Veruša i Mateševo.
Maksimalna brzina kretanja ograničena je na 100 kilometara na sat.
 
Zanimljiva ni je ova nesrazmernost ulaganja u puteve između PG i primorja.
 
Vrh