Šta je novo?

Crna Gora

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=785327#p785327:2j6s16mh je napisao(la):
KrCan » Pon Okt 19, 2020 10:47 pm[/url]":2j6s16mh]Nije ovo Nikola nikakva izolacija, ovo je crtanje zvanicne crnogorske zastave u sto vecim dimenzijama. Tako su uradili vertikalno na Moracici i na dimnjaku termoelektrane Pljevlja. Odlazeca vlast lijeci komplekse zbog zastave i boja koja je omiljena i prihvacena u vecinskom vjerujucem narodu Crne Gore, a koja je iscrtavana i nosena za vreme litija! Ovo je samo jedan jeftini politicki trik kicenja CG da bi se zabijao prst u oko suprotnom taboru i nametanje mimo volje! Naravno ovo je modifikovana ratna zastava, ali ne i ona tradicionalna istorijska, to jest trobojka iz prvog ustava CG.
Interesantno je da je danas ova zastava najvise prihvacena kod Bosnjackog stanovnistva, ciji su djedovi se borili protiv te zastave, na Vucjem dolu, u bitci na Cevu itd.
Falsifikovanje istorije je toliko zastupljeno i rasireno srazmerno tridesetogodisnjoj prevrtljivosti identiteta Djukanovica. Tako da umjesto da se ponosimo standardom, kulturom razvojem drzave i privrede, posto je sve unisteno oni se sluze jeftinim trikovima crtanja zastava preko hidroizolacije. Da li su razmisljali sutra kad neko na putu zastane da izvrsi nuzdu na putu, sta onda?
Zalosno... ali valjda ce konacno ova devastacija CG od komunista i nevjernika jednom za svagda otici u istoriju!
Ceo svet se plaši korone, samo Milo kolone. Osvežilo je...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Qiy5QvwadL0[/youtube]
Izgradnja bulevara Podgorica - Danilovgrad, 13.10.2020
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KlUYgRGX-84[/youtube]
Rekonstrukciju puta Mojkovac–Lubnice, dionica Mojkovac–Vragodo, 14.10.2020
 
Požuriće oni ovo da otvore 21-og maja... imam takav osjećaj
 

Prilozi

  • 122089689_176922800721176_5821307942974866111_n.jpg
    122089689_176922800721176_5821307942974866111_n.jpg
    346,6 KB · Pregleda: 4.267
Pa nisam bas siguran da ce novoj vlasti odgovarati da bude otvaranje 21.maja ili bilo kakve proslave, ceremonije itd. toga dana, jer je dobro poznato da 70-80% nove vlasti ne voli taj datum.
Evo da vidimo, ovaj Bemaxov dio ce sigurno biti gotov na proljece, a za kineski nisam bas siguran.
 
Ovo nije video od prošle godine :lol: :lol: od prije 2 dana
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=p8GOiZykUfU[/youtube]
 
Stariji je i ovo snimak mjesec-dva možda. Ja sam prije 15 dana prolazio ispod mosta i bio je demontiran onaj nadvožnjak/podvožnjak na magistrali dok na snimku još nije. I vidi se sa snimka da su tek počeli da rade vjetrobrane a juče sam bio na teren ividio da su postavljeni u čitavoj dužini bliže Podgorici.
Ažurirali du na sajtu Bemax-a djelimično procente i na dnu dodali koliko je koja sekcija asfaltirana. Kod kineza sekcija 3 0.25% a sekcija 4 0%. Kasne sigurno pola godine u odnosu na Bemax https://youtu.be/UX8bQzCjQNs
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sHQXwyNPgAs[/youtube]
 
CRBC-u i podizvođačima 225 miliona EUR

Glavnom izvođaču radova na auto-putu Bar-Boljare, kineskoj China Road and Bridge Corporation (CRBC) i podizvođačima radova od početka gradnje do kraja juna dato je preko 225 miliona EUR subvencija, pokazuju podaci iz izvještaja MANS-a o tom projektu.

U taj iznos, kako su kazali, nijesu uključeni porezi i doprinosi na zarade koje se isplaćuju u Кini, niti vrijednost građevinskog kamena, jer o tome nema dostupnih podataka, piše Dan.

„Ukupan iznos oslobađanja od plaćanja poreza na dodatu vrijednost (PDV) bio je preko 143 miliona EUR, carinske subvencije iznosile su oko 48 miliona, a oslobađanje od plaćanja akciza oko 9,5 miliona. Neplaćeni porezi i doprinosi za strane radnike kojima se zarada isplaćuje u Crnoj Gori iznose preko 25 miliona“, navodi se u izvještaju dostavljenom Danu.

Izvođač radova na auto-putu, CRBC oslobođen je plaćanja PDV-a, carine za uvoz građevinskog materijala, opreme i postrojenja, poreza i doprinosa za zaposlenja stranaca, poreza na dobit, kao i naknade za eksploataciju kamenoloma, odnosno korišćenje tehničko građevinskog kamena.

Iz Vlade su naveli da se na taj način smanjuje cijena izgradnje prioritete dionice auto-puta, a time i kredit, odnosno kamate. Međutim, kako su kazali iz MANS-a, ne postoji jasan pregled iznosa tih subvencija, a državne institucije daju potpuno različite podatke.

Izvođač radova i podizvođači su oslobođeni plaćanja poreza na dodatu vrijednost na promet proizvoda i usluga namijenjenih za izgradnju autoputa. Najveći podizvođač na autoputu je Bemax, koji je ugovorio radove vrijedne 240 miliona EUR.

U izvještaju se navodi da ukupan iznos PDV subvencije za izgradnju prioritetne dionice, zaključno sa junom, iznosi preko 143 miliona eura. Prema informacijama Poreske uprave, najveći iznosi PDV subvencije od skoro 42 miliona EUR je zabilježen u 2018. godini, dok su 2015. i 2016. iznosile po oko 35 miliona EUR.

„U toku 2017. oprošteno je oko 34 miliona, a oko 26 miliona u prošloj godini. Do kraja jula ove godine izvođač i podizvođači su oslobođeni PDV-a od nepunih tri miliona EUR, a samo 2016. su subvencije po tom osnovu bile manje i iznosile nepunih dva miliona“, piše u izvještaju.

izvor: mina.news
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QZiVRJTqrpM[/youtube]
Rekonstrukciju puta Mojkovac–Lubnice, dionica Mojkovac–Vragodo, 20.10.2020
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=abGsRbly2mU[/youtube]

Izgradnja bulevara Podgorica - Danilovgrad, 21.10.2020
 
A kakve veze taj sveštenik ima sa izgradnjom puteva i temom?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788746#p788746:1ly0kp5x je napisao(la):
direktor » Пет Окт 30, 2020 9:17 am[/url]":1ly0kp5x]https://mitropolija.com/2020/10/30/upokojio-se-u-gospodu-mitropolit-crnogorsko-primorski-amfilohije/

Ode djedo

Нека почива у миру.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788759#p788759:1hkqc38w je napisao(la):
Cheyenne » Pet Okt 30, 2020 10:18 am[/url]":1hkqc38w]A kakve veze taj sveštenik ima sa izgradnjom puteva i temom?
Tema je Crna Gora i nigde ne stoji da je samo o gradnji puteva.
Jeste građevinski forum, ali teme su razne, a posto ne znam od kad si na forumu mogu i da razumem da nisi upucen da su ovde razne teme za Crnu Goru stavljane a ne samo gradnja AP i ostlaih deonica. Ja Znam jer pratim temu.

Ja sam ovde htela da napisem svim Crnogorcima da mi je zao i da je gubitak veliki. Ko ga žali - moje saucesce, ko se ne slaze sa njegovim zivotom i radom nek u tišini pusti druge da ga ožale.

Nek mu je laka zemlja.
 
Na skijalištu Kolašin 1450 dobro napreduje gradnja 2 hotela. Za još 2 je već završen iskop temeljne jame. Evo i par sličica :)
 

Prilozi

  • IMG-c1fabcdfabdd8c5a9ae4f1496326132f-V.jpg
    IMG-c1fabcdfabdd8c5a9ae4f1496326132f-V.jpg
    516,8 KB · Pregleda: 2.342
  • IMG-f10d8caf091d87133fc1c45116c1c305-V.jpg
    IMG-f10d8caf091d87133fc1c45116c1c305-V.jpg
    585 KB · Pregleda: 2.356
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xvX_c895JpI[/youtube]
 
Auto-put i daleka druga dionica

Iako je u maju prošle godine trebalo da bude završena prioritetna dionica auto-puta od Smokovca do Mateševa, rok je prolongiran i posljednji je istekao prije mjesec. Sa kineskim glavnim izvođačem radova, kompanijom CRBC, treba da se potpiše novi aneks ugovora kojim će se definisati rok za završetak te dionice. Tu je i zahtjev Kineza o dodatnim plaćanjima, za koji se čeka stav države.

Odlazeći ministar saobraćaja Osman Nurković je u junu ove godine u Skupštini kazao da auto-put neće biti završen ni do 30. septembra, već da se to očekuje do juna naredne godine.

Svjetska banka je u oktobarskom izvještaju za Zapadni Balkan završetak prve dionice prognozirala za 2022. godinu.

“Nastavak drugog dijela auto-puta predstavlja rizik za održivost javnog duga”, upozorenje je SB.

Kad bude potpisan novi aneks ugovora o završetku radova biće poznato hoće li biti novih naknadnih radova i koliko će to koštati.

Prva rata (oko 60 miliona eura) kineskog kredita dospijeva sredinom iduće godine.

Prema osnovnom ugovoru, gradnja 41 kilometra auto-puta trebalo je da košta 809 miliona eura. Suma svih dodatnih radova će preći 100 miliona eura, sa iznosima kamata na kredit, kursnim razlikama i ostalim troškovima, konačna cijena bi mogla biti oko 1,3 milijarde eura.

Bez nastavka radova na drugoj dionice država neće imati nikakvih ekonomskih benefita od “parčeta” auto-puta, ali dok se javne finansije ne stabilizuju nastavka gradnje teško da može biti.

Međunarodni monetarni fond (MMF) je proljetos odobrio Crnoj Gori povlačenje 74 miliona eura koliko joj pripada u okviru kvote specijalnih prava vučenja (Special Drawing Rights - SDR) u toj organizaciji. U pismu namjera koje je povlačenju novca prethodilo ministar finansija Darko Radunović i guverner Radoje Žugić obavještavaju tu međunarodnu organizaciju da dok se ne stabilizuje situacija sa javnim finansijama neće nastavljati izgradnja auto-puta. U izvještaju MMF-a naveden je podatak Vlade da do 2025. godine nije planiran novac za drugu dionicu.

https://www.vijesti.me/vijesti/ekonomij ... rjesenjima
 
"Bez nastavka radova na drugoj dionice država neće imati nikakvih ekonomskih benefita od “parčeta” auto-puta, ali dok se javne finansije ne stabilizuju nastavka gradnje teško da može biti."

Mislim da je ovo ključno. Mora da se ide ka Boljaru, sad nema stajanja. Ne znam što beže od koncesije, i to je način da se izgradi autoput.
 
Možda koncesionari beže od njih? Nije to baš toliko atraktivno za investitore...
 
Vrh