Šta je novo?

Crna Gora

Most bi morao imati visinu i do 70m da bi kruzeri koji i sada dolaze u Kotor mogli nesmetano prolaziti ispod istog.
A sto se tice tunela on bi morao biti izgradjen negde drugo. Prosto, Verige su verovatno prilicno duboke a da bi se izgradio pristup tunelu onda bi ulaz i izlaz morali biti prilicno daleko zbog nagiba. A na tom delu obala je previse strma za tako nesto. Tunel mozda blize Tivtu.
Most je logicnije resenje. Mislim da ne bi narusio mnogo izgled tog dela zaliva. Cak bi imao potencijal da bude turisticka atrakcija. Recimo da se izgrade liftovi koji bi isli uz stubove i kojima bi se turisti mogli popeti na most.
Dobro osmisljen projekat moze da unapredi izgled i estetiku tog dela.
 
Kad smo kod Veriga, moglo bi delovati i kao da je neka starija civilizacija odsekla taj deo brda za prolaz mora. Recimo, Skadarsko jezero je isto tako blizu mora a odvojeno slicnim masivom. Na slici ispod vidimo masiv u kontinuitetu koji se upravo kod Veriga naglo spusta. Takodje, na svega par stotina metara od Veriga postoje dva ostrva za koje jedno kazu da je vestacko (moze biti i da je i drugo vestacko ali starije, jer na slikama google mape tako izgleda) nasuto kamenjem, i ako se ne varam i do danas postoji obicaj da se jednom godisnje sa obale ode camcima i baci kamen tamo u more. Pa bi neko pomislio da mozda nema veze sa kopanjem useka Verige i prebacivanje iskopanog kamena, u ovom slucaju u ostrva.
Nadjoh jos jednu zanimljivost u Boki ali ovoga puta u Hercegnovskom zalivu, postoje podvodna dva ostrva, tacno izmedju Herceg Novog i Prevlake, i oba su u sredini svog dela zaliva, a slicne velicine kao jedino osrtvo Mamula. Vrlo zanimljivog spicastog vrha, s obzirom da okolni iznadmorski vrhovi nemaju takve spiceve.
I na kraju, podmorska struktura izmedju Budve i ostrva Sveti Nikola (tj Havaji) tj put izmedju obale i ostrva koji prosto nema sanse da je ono tek tako prirodni oblik, jasno se vidi put
 
Логично је ово што си написао Земљани....

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Kod Perasta postoje gradjevine koje su pod vodom sto jasno dokazuje da je nekada nivo mora bio daleko nizi. Tako da je vrlo lako moguce da reljef Boke nije 100% stvoren prirodnim putem. U davna vremena takav zaliv bi bio idealno prirodno utvrdjenje koje bi se veoma lako moglo braniti.
 
Takođe je zanimljiva etimologija tj poreklo imena Boke Kotorske. Za Boku kažu da je od italijanskog bucca (usta), ali to je korenski od srbskog u smislu buca, bucko, obrazi (kod usta). E sad, Kotor, moguće da je od Catar, tj Katari - čisti (grč), tj suparnici vatikansko-carigradske dogme hrišćanstva. U to vreme izgleda da dolazi do finalnog razračunavanja hrišćana sa predhrišćanima i drugačijim viđenjem hrišćanstva gde Vatikan/Carigrad preuzimaju monopol nad tumačenjem te vere; uništenja Katara od strane Katoličke crkve 1200ih po Evropi, Francuskoj; rasta Nemanjića; proterivanja Bogumila, tj konačno uspostavljanje hrišćanstva u srbskim zemljama od strane Nemanjića, dobri odnosi sa Katoličkom crkvom i osnivanje Srpske Pravoslavne Crkve (dal kao zaslugu za savezništvo u borbi protiv ovih?). Bilo bi zanimljivo da neko izuči ove veze u ovom kontekstu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692243#p692243:32pyul0l je napisao(la):
branik » Tue Dec 24, 2019 11:05 pm[/url]":32pyul0l]Sozina i put Meljine - Trebinje su koncesija.
Pri tome Sozina ima alternativu, a ne Trebinje ne.
Taj put je trenutno bruka za 3,5. Vreme je da se ozbiljno sređuje ili da se prekine naplata. Ne znam na koliko su koncesije. Putu je desetak godina, a tunelu petnaestak.
Sozina nije gradjena pod koncesiju kao put Meljine-Petijevici.Vec je uzet kredit za izgradnju, koji je odavno i vracen.
A izgradnju puta Meljine-granica sa BiH pod koncesiju je ugovorila lokalna samouprava tj. Opstina Herceg Novi, opstina je insistirla da se radi ovaj put i to na takav nacin(putem koncesije).Nazalost to je bila politicka odluka opstine.
 
Dali neko zna zasto BEMAX nije jos izbacio snimak s autoputa. Evo je proslo 10 dana.
 
Zimi verovatno rade nesto smanjenim kapacitetom zbog vremenskih uslova, sneg, minusi za beton i asfalt i sl.
 
Danas sam pričao sa ljudima iz Bemax-a.. tek su prekjuče i juče snimali.. tako da očekujte video do kraja decembra :)
 
Hvala ti Nikola na informacijama. Imas li kakve informacije o petlji Smokovac, kakva je situacija u tunelima dali se asfaltiraju i dali su nastavili sa asfalitiranjem na otvorenoj trasi.
 
Koliko sam upućen Bemax još nije počeo asfaltiranje u tunelima... Ali rade punom parom pošto moraju cijelo brdo skinuti.. Kiše su bile velike zadnjih nekoliko dana da je nivo Morače porastao... Evo sada za vas ekskluzivno pogledajte kako izgleda vožnja od prije par dana auto-putem Smokovac - Mateševo...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sRMJe8KqcLo[/youtube]
 
Radi se radi, desni stub mosta na Moraci u sklopu I faze petlje Smokovac skoro zavrsen. I lijevi ide dosta dobro
 
Nikola kao što sam napisao demontirani su kranovi sa prvog i drugog stuba, trenutno se demontiraju sa četvrtog i petog stuba...
 
I još jedna slika sa poređenjem stanja sa Bemax-ovog snimka od 15 novembra. Ovdje mislim da treba veliki nasip da rade sigurno 20 metara visine ako ne i više...
 
Pogledajte najnoviji snimak sa auto - puta... Sjutra Bemax izbaca ali evo došao je kod mene... :) izvinite na lošem kvalitetu.. Kad se šalje gubi se kvalitet....
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Wg7q8rufbcY[/youtube]
 
Hvala Nidžo. Pozitivno sam iznenadjen napretkom središnjeg dela koji je delovao najkomlikovanije i dosta do sad zaostajao.
 
Sjutra će biti HD snimak.. Ovo sam postavio zbog nas geek-ova koji ne možemo dočekati :) Vjerujem da će biti gotovo do septembra...
 
Da, i meni sad posle novog snimka deluje optimisticnije septembar, jedino mislim da zaostaju na pocetnom delu kod Podgorice. Ali dobra stvar je sto ce neki delovi vrlo brzo biti gotovi, pa ce na smanjenu preostalu kilometrazu radova imati sve vise i vise masina, pa i to moze ubrzavati radove kako se blize kraju. Ali narednih 2-3 meseca zbog zime verovatno ce raditi smanjenim kapacitetima, mozda sa 70%.
 
Благодарим Ниџо, озбиљно раде...

Sent from my Armor_3 using Tapatalk
 
Nikola možeš li da pitaš zašto na sajtu ne ažuriraju podatke za autoput evo već 3-4 mjeseca...
 
Novi Bemaxov video

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=N_bvUkmOlxgot[/youtube]
 
Odličan snimak (izuzimajući što je previše ubrzan) i prvi put daje, bar meni, tačnu sliku kontinuiteta trase od početka do kraja. Siguran sam da 90% autoputa ovim tempom može biti završeno u tom roku od 9 meseci, a možda čak i svih 100%. Čak i ove preostale delove gde imaju kopanja brda i naspianja mogu raditi i zimi. Dobra stvar je i sto je deonica uglavnom spojena mostovima, pa je sad lakše i brže prevesti mašine sa jednog kraja na drugi, što ubrzava rad.
Ono što mi se ne sviđa je što mi je tek sad jasno da celo ono brdo od 50tak metara visine na početku kod Podgorice, trebaju iskopati i verovatno napraviti sa strane stepenastu, kaskadnu kosinu. Tu baš zaostaju ali moći će da rade i zimi. Druga stvar koja mi se estetki ne sviđa, ružno mi je rešenje za te izdignute beotinske zidove isto na početku deonice, ne kapiram zašto e izabralo takvo rešenje. Ove dve slike ispod.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693708#p693708:21v1fkl9 je napisao(la):
blagic » Sun Dec 29, 2019 12:09 pm[/url]":21v1fkl9]Novi Bemaxov video

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=N_bvUkmOlxgot[/youtube]
Na linku kolege blagica ima jedno "t" viska :)
Malo si korigovali i Nikolin insajderski snimak (nema par kadrova mosta Moracica- valjda zbog Kineza koji su ga radili)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=N_bvUkmOlxg[/youtube]
 
Vrh