Šta je novo?

Crna Gora

Ja se iskreno ne sećam da je u novijoj istoriji na vlasti u ovim našim jadnim bananama bio neko ko nije huškač i pujdač, i da radi u iskrenim interesima ljudi, i za dobrobit tih ljudi. Sva sreća i pored tog huškanja i pujdanja u narodu i dalje ima dovoljno normalnih ljudi, čisto da se održi kakva-takva nada da ćemo jednog dana moći normalno i da živimo.

Pitanje je jedino kada će energija i novac biti investirani u kulturu i obrazovanje, a kladionice/estrada/crna hronika/turbomediji/politika/mafija biti oporezovani/istrebljeni/kažnjeni. Ja ne sumnjam da će se jednog dana to i desiti, pa makar naša deca to doživela.
 
zoranuro":2k8k8zuf je napisao(la):
To bi nam najbolje objasnio Krcan, on je jedini i bio na vrhovima tih stubova,
Beton se podize iskljucivo kranovima. I upravo je to razlog zasto se I obustavljaju radovi pri svakim jacem vetru na Moracici. Bemex na vijaduktima koristi pumpe.
@ GOJE I Johnny I svima drugima moram ovde reci sledece.
Srbi kao pravoslavci su obelezeni kao proruski element. Samim tim antizapadni narod logs treba sto video oslabiti I da ne nabrajam sve primer od Otomanije do Austrougarske, pa Engleske I dana's Amerike su nastojali rasrbljavati narod u citavom regionu. Posebno se to manifestovalo u poslednjim ratovima kada su odbacili saveznike a zagrlili bivse fasiste. Prvenstveno pod Genserovom palicom. Ovo U CG je jedan surovi nastavak gde su postavili Djukanovica licno njihove sluzbe, za izvodjaca radova I imamo na delu upravo ono sto je nedavno patrijarh izjavio "da je u CG na deli antisrpska politics gora nego sto je bila pod Turcima i u NDH."
To je surova realnost. Cak niste ni svesni sta jos tek nameravaju da urade, pogotovu sa crkvom. To je uzas!!! Nebojsa je moj Pljevljak I licni prijatelj. Skoro je imao I polemike oko mene licno u skupstini, tako razumite me kakav je bes i muka u meni.
Jedino sto Vas molim da odvojite zito I kukolj, jedno je narod /bar u vecini/, a drugo je nametnuta vlast!
 
Postovani! dali su se svi tuneli na trasi probili? kakva je dinamika radova i dali su poceli da se opremaju EM.
 
Dali mi neko od forumasa moze reci dali je tunel KOSMAN probijen. Nigde nema informacije o ovom tunelu za koga kazu da je jedan od najvaznijih na trasi Podgorica Matesevo.
 
Ja sam cuo da jeste ali me nemoj drzati za rijec, pitah nekog iz bemaxa.
 
Svi tuneli izuzev poslednjeg na trasi, su kompletno probijeni i cela trasa je kompletno probijena! Cak je i moj drugar sef minerske ekipe ing. Koprivica, prebacen na drugi posao, posto nema vise posla za minere! Rade se sekundarne obloge i posao poprilicno dobro napreduje! Ovo ne ukljucuje tunel Matesevo koji je poslednji na deonici, ali on uopste ne utice na rokove, jer se nalazi na onom delu trase koja je iza petlje Matesevo, tako da taj tunel nece biti neophodan za funkcionisanje ove deonice sve dok se ne kompletira sledeca deonica prema Andrijevici. Inace u letosnjim reportazama sam prikazao i sami pocetak probijanja i tog poslednjeg tunela! Prvi realniji rok za zavrsetak cele trase i dalje je okvirno pred letnju sezonu 2020.
 
Tako sam i pretostavljao da su svi tuneli probijeni osim poslednjeg Matesevo. Matesevo je oko 550 metara i davno bi bio probijen da nisu imali problema sa podizvodjacem is Hrvatske Sklad gradnja. Oni su radili i poslednji most Tara 2 ali su ih radnici napustili jer su im kasnile plate pa su most preuzeli Kinezi da rade. Za tunel Matesevo ne znam da li ga rade Kinezi ili Sklad gradnja.
KrCan mozes li se raspitati koliko su uradili sekundarne oblige u tunelima na sekciji 3 (Mala trava, Mrki krs, Djurilovac i posebno ako mozes pitaj za najduzi na ovoj sekciji tunel Kosman) i krace tunele na sekciji 4 ( Preslo, Zecka, Jabucki krs, Pajkov vir i Vitanovice).

I ako mozes da mi kazes posto si se peo na stubove mosta Moracica imaju li potrebnih 23.4 metra potrebne sirine stubovi posto kada sam prolazio magistralom pored mosta ne cini mi se da stubovi imaju 23.4 metra sirine a sa slike se vidi da je kolovozna konstrukcija iste sirine kao I studovi. Mozda ce kada prespoje most da rade neko dodatno prosirenje pomocu greda Ili sl.
 
KrCan! Veliko ti hvala. Volim da citam tvoje komentare, posto si ti jedan od retkih forumasa koji nam daju pravu sliku o radovima na autoputu Podgorica Matesevo. Ti si davno rekao da ce se ovaj autoput zavrsiti u letnjoj sezoni 2020. Nadam se da ce ova ekipa koja sada radi ovaj put biti angazovana i na delu autoputa kroz Srbiju, tacnije od Cacka do Pozege.
 
https://www.youtube.com/watch?v=14dpytQ ... tion=share
Aneks sa CRBC za petlju ili će je graditi domaće kompanije

Ministar je naveo da sada pregovaraju sa graditeljem dionice autoputa Smokovac-Mateševo, kineskom kompanijom CRBC, oko aneksa ugovora kojim bi bila ubuhvaćena izgradnja "zaboravljene" petlje Smokovac, kao i drugih ne ugovorenih radova - elektro i vodovodne mreže i dijela pristupnih puteva.

On očekuje da će taj posao biti završen do Nove godine.

"Ukoliko ne budemo postigli dogovor sa CRBC, a očekujem da hoćemo, razgovaraćemo i sa domaćim kompanijama da li mogu da preuzmu taj dio radova. To bi značilo da moramo da raspisujemo tender što bi sve produžilo rokove završetka radova", kazao je Nurković.

On je naveo da rokovi nisu prioritet već kvalitet radova. Zbog toga nije mogao da odgovori kada bi dionica autoputa Podgorica-Mateševo mogla biti otvorena za saobraćaj.

Rok iz ugovora bio je maj 2019. godine, ali će zbog neugovorenih radova i drugih propusta njegovog prethodnika, završetak radova, kako je ranije saopšteno iz komisije za nadzor, kasniti godinu dana.

Ministar nije mogao da kaže ni koliko će koštati "naknadni radovi".

"Vijesti" su ranije objavile da je procjena ministarstva da će ti radovi koštati oko 65 miliona, a da CRBC traži 120 miliona.

"Mislim da će cijena biti u okviru onih 10 odsto vrijednosti projekta koliko je ugovorom predviđeno za moguće dodatne radove", kazao je Nurković.

Tih deset odsto iznosilo bi 80 miliona eura.

Nurković je naveo da pripremaju dokumentaciju i finansijsku konstrukciju za drugu fazu autoputa dionicu Mateševo-Andrijevica od 21 kilometra, koja bi prema procjeni koštala 273 miliona eura.

Ministar je naveo da su poslali Evropskoj komisiji (EK) dokumentaciju da odobre grant - bespovratnu pomoć od 20 odsto investicije, kao i Evropskoj banci za obnovu i razvoj da im odobre kredit za preostali iznos novca.

"Imali smo kritike iz EK zbog ugovaranja posla sa kineskim partnerom za ovu dionicu. Sada nam oni mogu biti partneri za novu dionicu", kazao je Nurković.

Ministar je kazao da sa kolegama iz Srbije dogovaraju tačku susreta autuputeva kod Boljara, i da je dobio još jednu uvjeravanja da će Srbija uskoro krenuti u pripremu projekta za dionucu autoputa od Požege do Boljara, tako da "ovo neće biti put iz nigdje u niđe"
 
I ako mozes da mi kazes posto si se peo na stubove mosta Moracica imaju li potrebnih 23.4 metra potrebne sirine stubovi posto kada sam prolazio magistralom pored mosta ne cini mi se da stubovi imaju 23.4 metra sirine a sa slike se vidi da je kolovozna konstrukcija iste sirine kao I studovi. Mozda ce kada prespoje most da rade neko dodatno prosirenje pomocu greda Ili sl.[/quote]


@marlon ako pazljivije pogledas ovu fotografiju Moracice videces da je upravo to prosirenje u senci kolovozne konstrukcije, koje je sire od nosecih stubova / naravno tako je simetricno i na drugoj strani/
Tako da se bez ikakve sumnje dolazi do te cifre od 23,4m sto je minimum za 2x2 kolovozne trake sa fizicki odvojenim medju prostorom, pa cak i prostor za ograde i trotoare u oba pravca, ali bez zaustavnih traka! Zbog izuzetne visine odozdo to sve delije minijaturno, medjutim kad se popnete gore, zaista je utisak velicanstven da ne kazem kolosalan!
Poredjenja radi od vode do skele na mostu na kojoj sam bio bilo je 203m, sad zamislite da je to visocije i od samog vrha pilona na mostu preko Ade Ciganlije! :pob: Vidik odozgo je takodje predivan, tako da ce saputnici uzivati u to ne sumnjam ni mikrona!
Sto se tunela tice Marinko mi je kratko rekao da je situacija bar na trecoj i cetvrtoj sekciji poprilicno ujednacena u svim tunelima! Uglavnom se radi na sekundarnim oblogama i izradi trupa kolovoza, a EM opremanje nije poceto ni na onim najkracim, valjda ce redom i to kad zavrse ove grube gradjevinske. Raspitacu se detaljnije kad budem imao malo vremena! :sesir:
 
http://rtcg.me/vijesti/ekonomija/224217 ... ekata.html

"Vlada Crne Gore je danas na 102. sjednici, kojom je predsjedavao premijer Duško Marković, donijela Odluku o imenovanju Državne komisije za reviziju Idejnog projekta za dionicu Mateševo – Andrijevica i Idejnog projekta za dionicu Smokovac – Farmaci autoputa Bar – Boljare", navodi se u saopštenju objavljenom nakon sjednice Vlade.

Saopšteno je da je imenovanje 23-očlane Komisije na čelu sa Mladenom Ulićevićem odražava kontinuitet napora Vlade da stvori pretpostavke da neposredno po završetku prioritetne dionice Autoputa gradnja bude nastavljena izgradnjom naredne dionice.
 
11.png
http://www.bankar.me/2018/12/15/auto-pu ... arde-eura/
 
Izvoli :sesir:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rYQfyO8mzKU[/youtube]
 
Dobro je da postoje ovi Bemaxovi snimci da može da se prati napredak ali ovde ima još puno posla. Neke deonice koje ne snime tek sad vidim da počinju da se rade, kao recimo deo posle mosta Moračica i tunela ka Pg, gde tek sad vidim da ima delova brda koji su još netaknuti za obradu kosina, iako most napreduje dobro. Isto i ova druga polovina puta ka Mateševu ima još podosta posla. Ovo jeste istorijski poduhvat i veliki napor, vidi se da se stalno intenzivno gradi, da ima dosta mašina i radnika, ali toliko zemlje treba da se pomeri, da to nije bilo moguće za ugovoreno vreme. Ajd tuneli i mostovi tu negde i mogu da se završe najvećim delom za oko pola godine, kolko je još ostalo do kraja roka, ali pomeranje zemlje na nekim ostalim delovima će trajati posle toga još bar pola godine a možda i godinu. Moguće da će za par meseci već krenuti asfaltiranje nekih kraćih deonica. Meni deluje da ovde treba još godinu-godinu i po dana rada, iako sve pohvale za radnike.
 
Earth mislim da nisi citao forum kada smo ja I KrCan pisali o rokovima. Problem je sto su glavni radovi krenuli sa godinom zakasnjenja jer Vlada odnosno nadlezne institucije nisu na vrijeme dostavile potrebnu dokumentaciju, gradjevinske dozvole, geoloska ispitivanja itd. Rok im je 11.05.2015 - 11.05.2019 a oni su poceli u maju 2016 tako da ovo sto je do sad uradjeno, uradjeno je za 2 ipo godine. Tako da bi im i rok trebao biti produzen za godinu dana tj. do 11 maja 2020.
 
Hvala na pojašnjenju Marlon, da ako je novi rok maj 2020, onda se to i poklapa da treba još godinu i po dana kolko mi se sa snimka i učinilo.
Mada. Prolazio sam tu gde je sada most Moračica pre tačno 2 i po godine i već je bilo ostrugano pola brda sa druge strane reke, tako da bi se po tome reklo da radovi traju duže od 2 i po godine. (a pošto idem za Boku, posle toga sam išao preko Šavnika jer je ok put, a manja gužva, pa zadnje 2 godine nisam prolazio Moračom)
 
Mislim da to sto su prije radili ne ulazi u rok od 4 godine. Sjecam se da je kada su poceli da betoniraju temelje za stubove mosta Moracica prisustvovao i tadasnji ministar saobracaja Ivan Brajovic i da su Kinezi uz vatromet ozvanicili pocetak radova.
 
Bemax danas azurirao procente za tunele, mostove i otvorenu trasu koju oni rade. Za 3 mjeseca ce da zavrse sekundarnu oblogu u sva 4 tunela koji oni rade. To znaci da ce za 3 mjeseca biti zavrsena sekundarna obloga u svih 6 tunela na provoj i drugoj sekciji jer je sekundarna obloga u tunelima Klopot i Vilac zavrsena jos prije 2-3 mjeseca. Za procente u tunelima na 3 I 4 sekciji ne znam to ce KrCan da se raspita :)
 
Impresivne fotografije i most :)
 
Bukira nam je na okupu forumaša obećao više slika, ali nismo očekivali baš ovako brzo i ovako dobro! Sjajno!
 
Vrh