Šta je novo?

Crna Gora

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3BsESTO8UFQ[/youtube]

Nemam nikakve informacije ali mi deluju organizovanije i manje kukaju na težinu tereta.
 
@zoranuro ovo je vrlo veran detaljan prilog! Sve pohvale :kk:
 
@krcan Bio si kao uvek u pravu
Dionica autoputa Smokovac-Mateševo biće završena sa oko godinu zakašnjenja, kazao je danas Jovan Ivanović iz konzorcijuma "Ingero geodata" koji je nadzornik projekta.
On je to rekao na okruglom stolu "Izgradnja autoputa Bar-Boljare" koju organizuje Mreža za afirmaciju nevladinog sektora (MANS).
Ivanović je rekao da je do sada završeno okko 60 odsto radova na ovoj dionici.

http://www.vijesti.me/vijesti/izgradnja ... om-1008937
__________________
 
Dragi forumasi! znam da ovo nije prica o autoput u Crnoj Gori ali je snimak izgradnje regionalnog puta BERANE LUBNICE KOLASIN
deonica od Berana do Lubnica je uradjena a sada se pravi novi put LUBNICE JEZERINE KOLASIN i tunel oko 3 km . Tako da ce se put Berane Kolasin smanjiti na jedno pola sata a ne kao sada sat ipo.

https://www.bemax.me/me/projekti/izvodj ... e-jelovica
 
Oce li se izgradnjom tog puta uvesti i odrzavanje tj. da li ce zimi biti prohodan? Isto bi valjalo i mobilna telefonija da se uvede.
 
Znam tacno koji je, prolazio sam letos i ne deluje mi da ce skoro biti gotov, bar jos 2 do 3 godine. Od Lubnica do ulaska u taj novi tunel vecim delom nema prijema mobilne telefonije, pa je interesantno pitanje da li nova kategorizacija obavezuje drzavu da taj put bolje odrzava i da uvede mobilni signal. Inace od ulaska u tunel iz pravca Lubnica su nasuli nov put do Kolasina verovatno da bi kamioni mogli da dostavljaju materijal i iz tog pravca. Put je jedva za ladu nivu al vidim da prolaze i golfovi dvojke i ljudi sa sluzbenim kolima.
 
Rekonstruisani ljetnjikovac kralja Nikole u Nikšiću, sagrađen 1880. godine svečano je otvoren i predat na trajno korišćenje Crnogorskoj pravoslavnoj crkvi. Objekat su otvorili mitropolit Mihailo, ministar kulture Aleksandar Bogdanović i predsjednik opštine Nikšić Veselin Grbović

http://www.rtcg.me/vijesti/drustvo/2183 ... ikole.html

:bash:
 
@ftj. Mislim da ce sledece godine biti asfaltiran put od Lubnica do Jelovice, ozbiljno rade , Bemax svake nedelje izbacuje snimak gradnje puta.
 
A kad ce da zavrse onaj nikad probijeni tunel u cg ...
 
Dali neko ima informaciju kako napreduju radovi na tunelu Klisura izmedju Jelovce i Jezerina - KOlasina , i kada se ocekuje njegovo probijanje
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576070#p576070:3bmxlern je napisao(la):
zoranuro » Pon Okt 22, 2018 1:02 am[/url]":3bmxlern]Dali neko ima informaciju kako napreduju radovi na tunelu Klisura izmedju Jelovce i Jezerina - KOlasina , i kada se ocekuje njegovo probijanje

Proletos prilikom proboja tunela Klisura došlo je prekida radova zbog velikih podzemnih voda ali su radovi nastavljeni u julu uz korekciju podužnog pada u tunelu.
 
Stize i reportaza uskoro i iz Crne Gore i to sa trece sekcije, one koja je sa najvecom nadmorskom visinom, najvisocija, a za pocetak fotografija kako se djetici goste kod Kineza, pa se setih basne o " ZDRALU I LISICI" :laugh: :lool: a vi procenite jesam li u pravu :mrgreen: E pojeli su..... :lool:
 
Šta zezaš ljude , vidiš da se lepo snalaze sa kineskim priborom. :D
Nek su oni nama siti, živi i zdravi.
 
https://www.kurir.rs/region/crna-gora/3 ... esak-video

AUTO-PUT BRIŠE TARU SA LISTE UNESKO: Potpuno uništeno korito reke i njena fauna, građevinske mašine i dalje iznose šljunak i pesak!

1658281_tar_ls.jpg


PODGORICA - Vlada od početka gradnje autoputa zna da bi bilo kakvi radovi u koritu Tare mogli da izbrišu ovu reku sa liste UNESCO.

Vijesti su juče objavile fotografije Mreže za afirmaciju nevladinog sektora (MANS) koje svedoče o potpunom uništenju Tare u delu gde je predviđena gradnja mostova Tara 1 i Tara 2 - tok reke je promenjen, korito izmešteno, postavljeni potporni stubovi, a građevinske mašine iznose šljunak i pesak.



Nadležni državni organi tvrde da sve rade u skladu sa propisima.

Na moguće uništavanje korita reke, a potencijalno i statusa Tare na listi UNESCO, Vlada je upozorena kroz Stratešku procenu uticaja na životnu sredinu, koja prati Detaljni prostorni plan auto-puta Bar - Boljare.



U dokumentu, do kojeg je došao Istraživački centar MANS, podgoričko-slovenački stručni tim podseća da se sliv Tare nalazi na UNESCO listi svetskih rezervata biosfere, te da je, u skladu sa međunarodnim kovencijama, Crna Gora u obavezi da “neće namerno preduzimati nikakve mere koje mogu direktno i indirektno izazvati negativne posledice na kulturnu i prirodnu baštinu”.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MfAwRSCjaQI[/youtube]

Stratešku procenu uticaja na životnu sredinu na DPP autoputa Bar - Boljare naručilo je Ministarstvo ekonomije, odobrio resor ministra održivog razvoja Pavla Radulovića, a izrada Strateške procene poverena je konzorcijumu WINsoft iz Podgorice i slovenačke firme Geateh.



Kako auto-put od Veruše preko Mateševa do Trešnjevika prolazi upravo kroz područje sliva Tare, to se, tvrde autori Strateške procene, može smatrati povredom Konvencije.



To bi, kako dodaju, obavezalo crnogorske institucije, M&B komitet, te Međunarodni savet za koordinaciju M&B Programa (ICC), da o svemu obaveste Generalnu skupštinu UNESCO.

1658283_tara_ff.jpg


“A konačna odluka može biti i brisanje područja sa Liste svetskih rezervata biosfere”, navode autori Strateške procene, podgorička kompanija WINsoft i Geateh iz Ljubljane.



Mreža za afirmaciju nevladinog sektora (MANS) objavila je snimke i fotografije koje ukazuju na devastaciju korita Tare, na delu budućeg auto-puta, gde je predviđena gradnja mostova Tara 1 i Tara 2.



“Dokument do koga je došao MANS pokazuje da je Vlada Crne Gore znala da reka Tara može biti ugrožena izgradnjom auto-puta, jer su je eksperti upozoravali na to, kao i da može biti prekršena Konvencija o zaštiti Svetske prirodne i kulturne baštine (UNESCO).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XogAKelyLwk[/youtube]

Uprkos tome, državne institucije su dozvolile devastaciju korita Tare u obimu koji je otkrio Istraživački centar MANS-a”, kazala je izvršna direktorka MANS Vanja Ćalović Marković.



Grupa profesora sa PMF-a od n2016. prati faunu dna Tare. U izveštaju o monitoringu ističu da je tokom 2017. i 2018. fauna dna Tare na lokalitetima na kojima kineski CRBC gradi budući auto-put - potpuno uništena. Iz Ministastarstva održivog razvoja i turizma odgovore na pitanja o budućnosti Tare još nisu dali odgovore.



Ekološki pokret “Ozon” i Ekološko društvo “Breznica” smatraju da radovi u koritu reke Tare degradiraju njenu ekosistemsku vrednost, što nanosi nesagledive ekološke i ekonomske posledice i predstavlja dalje obesmišljavanje Ustavom definisanog razvojnog pravca ekološke države.
 
Pogledajte prilog 3Da napomenem da je vijadukt Podovi upravo najvisocija tacka nad morske visine i sa njega put u oba pravca opada.Pogledajte prilog 6 za reportazu sam zahvalan mom starom prijatelju iz studentskih dana koji je sef svih minerskih ekipa na ovom auto putu inzinjeru Marinku KopriviciPogledajte prilog 5
I njegove ekipe u tunelimaPogledajte prilog 4
A ovo je jedna od dve specijalne masine kupljene za busenje na ovom auto putu. Prva fotografija , pa onda nekoliko jos iz tunela. Ovo je dobra prilika da se uporede materijali u Brancicu i na ovoj trasiPogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1 I konacno svetlost na kraju tunela.
I jos da napomenem da je od 17 tunela probijeno 16 te da je jos jedino preostao poslednji na trasi tunel Matesevo koji inace ne utice na rok zavrsetka jer mu je pozicija iza petlje u Matesevu.
 
@Krcan! Nemam reci kad gledam ove fotografije. Svaka vam cast! Vi nam uvek date neku ekskluzivu. Kakava je dinamika radova i dali ce lose vreme i snegovi uticati na rad u tunelima i kada se otprilike ocekuje da se ova deonica pusti u saobracaj. Dali ima kakvih informacija o nastavku puta Matesevo Andrijevica. Negde sam procitao da je premijer Markovic rekao da ce se brzo nastaviti izgradnja ali me interesuje koliko je to realno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577117#p577117:2m2a1fbj je napisao(la):
Žika » Пет Окт 26, 2018 8:41 pm[/url]":2m2a1fbj]https://www.kurir.rs/region/crna-gora/3144265/auto-put-brise-taru-sa-liste-unesko-potpuno-unisteno-korito-reke-i-njena-fauna-gradjevinske-masine-i-dalje-iznose-sljunak-i-pesak-video

AUTO-PUT BRIŠE TARU SA LISTE UNESKO: Potpuno uništeno korito reke i njena fauna, građevinske mašine i dalje iznose šljunak i pesak!

1658281_tar_ls.jpg


PODGORICA - Vlada od početka gradnje autoputa zna da bi bilo kakvi radovi u koritu Tare mogli da izbrišu ovu reku sa liste UNESCO.

Vijesti su juče objavile fotografije Mreže za afirmaciju nevladinog sektora (MANS) koje svedoče o potpunom uništenju Tare u delu gde je predviđena gradnja mostova Tara 1 i Tara 2 - tok reke je promenjen, korito izmešteno, postavljeni potporni stubovi, a građevinske mašine iznose šljunak i pesak.



Nadležni državni organi tvrde da sve rade u skladu sa propisima.

Na moguće uništavanje korita reke, a potencijalno i statusa Tare na listi UNESCO, Vlada je upozorena kroz Stratešku procenu uticaja na životnu sredinu, koja prati Detaljni prostorni plan auto-puta Bar - Boljare.



U dokumentu, do kojeg je došao Istraživački centar MANS, podgoričko-slovenački stručni tim podseća da se sliv Tare nalazi na UNESCO listi svetskih rezervata biosfere, te da je, u skladu sa međunarodnim kovencijama, Crna Gora u obavezi da “neće namerno preduzimati nikakve mere koje mogu direktno i indirektno izazvati negativne posledice na kulturnu i prirodnu baštinu”.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MfAwRSCjaQI[/youtube]

Stratešku procenu uticaja na životnu sredinu na DPP autoputa Bar - Boljare naručilo je Ministarstvo ekonomije, odobrio resor ministra održivog razvoja Pavla Radulovića, a izrada Strateške procene poverena je konzorcijumu WINsoft iz Podgorice i slovenačke firme Geateh.



Kako auto-put od Veruše preko Mateševa do Trešnjevika prolazi upravo kroz područje sliva Tare, to se, tvrde autori Strateške procene, može smatrati povredom Konvencije.



To bi, kako dodaju, obavezalo crnogorske institucije, M&B komitet, te Međunarodni savet za koordinaciju M&B Programa (ICC), da o svemu obaveste Generalnu skupštinu UNESCO.

1658283_tara_ff.jpg


“A konačna odluka može biti i brisanje područja sa Liste svetskih rezervata biosfere”, navode autori Strateške procene, podgorička kompanija WINsoft i Geateh iz Ljubljane.



Mreža za afirmaciju nevladinog sektora (MANS) objavila je snimke i fotografije koje ukazuju na devastaciju korita Tare, na delu budućeg auto-puta, gde je predviđena gradnja mostova Tara 1 i Tara 2.



“Dokument do koga je došao MANS pokazuje da je Vlada Crne Gore znala da reka Tara može biti ugrožena izgradnjom auto-puta, jer su je eksperti upozoravali na to, kao i da može biti prekršena Konvencija o zaštiti Svetske prirodne i kulturne baštine (UNESCO).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XogAKelyLwk[/youtube]

Uprkos tome, državne institucije su dozvolile devastaciju korita Tare u obimu koji je otkrio Istraživački centar MANS-a”, kazala je izvršna direktorka MANS Vanja Ćalović Marković.



Grupa profesora sa PMF-a od n2016. prati faunu dna Tare. U izveštaju o monitoringu ističu da je tokom 2017. i 2018. fauna dna Tare na lokalitetima na kojima kineski CRBC gradi budući auto-put - potpuno uništena. Iz Ministastarstva održivog razvoja i turizma odgovore na pitanja o budućnosti Tare još nisu dali odgovore.



Ekološki pokret “Ozon” i Ekološko društvo “Breznica” smatraju da radovi u koritu reke Tare degradiraju njenu ekosistemsku vrednost, što nanosi nesagledive ekološke i ekonomske posledice i predstavlja dalje obesmišljavanje Ustavom definisanog razvojnog pravca ekološke države.

Zona pod zaštitom UNESCO-a je najmanje 50 km odatle.. .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=576070#p576070:3csg6nsx je napisao(la):
zoranuro » Pon Okt 22, 2018 1:02 am[/url]":3csg6nsx]Dali neko ima informaciju kako napreduju radovi na tunelu Klisura izmedju Jelovce i Jezerina - KOlasina , i kada se ocekuje njegovo probijanje
Juce je bilo u emisiji ABS na RTCG dio vezan za taj regionalni put koji se radi. Rekose da su probili 350 metara i da se sad brze probija od 3-5 metara sa jedne i toliko sa druge strane. Ako te interesuje ukucaj na google Emisija o automobilizmu - RTCG i otvori snimak od 28.10.2018 i pogledaj prvih 5-6 minuta nmg sad da postavljam sa telefona emisiju.
 
Vrh