Пантограф » 23 May 2016 11:25 am[/url]":183mt3rs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387299#p387299:183mt3rs je napisao(la):
spatiotecte » 21 May 2016 11:08 pm[/url]":183mt3rs]
Tuga je sto je drzava CG jedva uspela da daje garanciju za 40 km autoputeva. Sto kaze MilisaV, ode godisnji BDP za ovo parce puta.
Па не знам баш да ли је "туга". Еквивалент овом аранжману - држава од 600.000 становника узима кредит од готово милијарду евра - јесте да град Београд подигне три милијарде евра за неки пројекат. Четири линије метроа одједном. Можемо ли ми то?
Милисав је, наравно, у основи у праву: превелико је задужење, али мислим да се губи из вида од кога се кредит узима. Кинези, наиме, имају "вишак" долара и стало им је да пошто-пото на каквим год пројектима ангажују своју грађевинску индустрију и радну снагу, не би ли одржали економски раст (или успорили његов пад, који већ бележе). Зато граде и "градове духова" по Кини. Треба имати у виду да су у својој земљи, у рекордном року, саградили више од 100.000 километара аутопутева (!), што је двапут дужа мрежа од оне у САД, па сада сву ту мега-оперативу негде треба и упослити. Не верујем да би правили превелики проблем ако нека земља не буде у могућности да им врати рату у року (да тако размишљају, не би одобрили баснословне кредите земљама Африке, јер тек тамо не може да се отплати аутопут од путарине).
Дакиле, да се оволики кредит узима од западних банака - то би било лудило, овако... Лично, задужио бих се код Кинеза за огромне паре и изградио земљу. Мислим да Вучићев пријатељ Мило ни овде није погрешио, а да његова бледа копија из Блока 45 поново касни и шлајфује, тј. није у стању годинама да уговори деоницу Обреновац - Сурчин.
(У случају црногорског аутопута, тамошње власти су усвојиле и један логичан начин финансирања његове изградње - исти онај који сам још пре једно три године поменуо као могући извор финансија за градњу, и то амбициозну, београдског метроа: пет центи од продатог литра горива иде за аутопут.)