Šta je novo?

Crna Gora

Zna li neko trasu dalje ka LUbnicama? Od katuna Vragodo ide na Šiško jezero i dalje na katun Suvodo, pa planinarski dom? Tj. postojećom trasom planinskog makadama? Baš me zanima!

Ovo je, uzgred, potencijalno važan put, jer zaista otvara severnu stranu Bjelasice, jedan prelep, prelep kraj koji je sada dosta zatvoren čak i za džipove (postojeća veza na greben, ispod Crne glave, Zekove Glave i Troglave-ski lift, pa dole ka Kolašinu je dosta čupav kameni put, sa jednim detaljem u serpentinama koji čak i džipove uglavnom eliminiše). Ovako, pristup na severni deo Bjelasice biće dobar i od Mojkovca i od Kolašina (kroz tunel na Lubnice, pa nazad). A tu ima više lepih katuna i dva prelepa jezera.
Mislim da je ova dionica Mojkovac-Vragodo prvi dio ovog regionalnog puta sto navodis. Pitanje je sta ce dalje biti polazeci da u zadnje tri godine nemamo zapoceti niti jedan infrastrukturni projekat na sjeveru ali da se nadamo sa novom vladom da ce se to promijeniti.PS. Nema ovo veze sa politikom, samo cinjenicno stanje.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: sev
Kako nema a rekonstrukcija magistralnog puta Lepenac-Berane duzine 40 km.
 
Ovaj prvi deo može da posluži jer na kraju deonice ima skretanje za Žarski. Tu ima još oko 5 km da se sredi i verovatno je bolji prilaz nego
za Cmiljaču. Dalje za Lubnice jeste da otvara sredinu Bjelasice pored Šiškog jezera ali nije od tolikog značaja jer je Mojkovac jako mali na stranu
što je cela CG kao manji/srednji grad. Slična priča kao još neotvoreni put NK-CT sve super ali daleko od prioriteta. A što se tiče pametnog ulaganja
tu uopšte nisam optimista kakva god vlada bila ista je to pamet. Evo na primer skijališta CG ponovo nemaju objedinjen ski pas nego posebno 1450,
posebno državno. Možda neko tu tvrdi pazar kao prošle godine ali turistu koji hoće da dođe i ostavi pare to ne zanima. U evropi skijaš u više država.
Novi šestosed trune pored puta KL-MK i opet je bačena letnja sezona da se negde montira. Recimo kao veza Žarski-Cmiljača da bude iole veliko
skijalište ili na KL deo, planovi postoje. Torine da ne pominjem to je tek sci-fi. Ili kanalizaciju u Kolašin. Itd. itd. volim CG ali nama definitivno treba
prinudna uprava jer ovako ne ide...
 
Slažem se, sve u cg ide nekim svojim tempom, veoma reaktivno, to svakog izluđuje. Recimo, čak i u Srbiji graditi deonicu ap toliko dugo, a onda početi rekonstrukciju daleko najfrekventnijeg pristupnog pravca tek NAKON završetka iste (!!!) za javnost je potpuno neprihvatljivo. Izbila bi mini revolucija, a ono malo medija koje ne uređuju iz CK brujalo bi o tome mesecima!

U CG se gotovo niko ne uzbuđuje. Kao da je normalno?!

Što se važnosti pravca tiče, sever vapi za putevima. Zatvoren je skroz, van ta 4 glavna pravca. Sela umiru, naravno ko će da trune bez puta tu. Moj omiljeni primer je Velje Duboko. Bajkovito mesto koje je u nock down-u i sudija već broji 9! Gotovo! A uz put Medjurecje-Lijesce (do ovde onaj bedni, uski, cg karak. asfalt postoji i selo je živo!), pa dalje u V. D. i gore do Kapwtanovog jezera (odlična makadam trasa kao osnov postoji!) taj kraj bi eksplodirao (jer, tu je i kanjon Nevidio!).

Ovako nista. Izumiranje, fade out. Velje Duboko mre.

Ne znam da li ste svesni koje blago na tom potezu imate? Ljudima tamo je to normalno, gledaju svaki dan. Bjalasica, Lisa, Komovi, Maganik, Moracke planine i Sinjajevina! Majko mila! Sve u prečniku 50km vazdušne linije! I potpuno očuvano!

Kakva obala i more, ono u cg je ništa i ima ga svako oko cg. I to mnooogo bolje, šire. Ovoga na severu nema baš tako često, na ovoj našoj lopti. U okolini još ređe. Taj mikrolikalitet, oko KL. I kakvo skijanje, tu i nema neke velike perspektive, centric ko centric. Ali, leto i aktivni turizam! Od toga taj narod može da živi ko bubreg u loju...
 
Poslednja izmena:
Veruj mi iz iskustva da i za skijanje ima odličan potencijal, jedino što klima u poslednje vreme ne ide na ruku i višim predelima.
Da ne računam Alpe i to što nude jer je besmisleno, Bjelasica je bolja od svega što nude SLO, BIH, SRB i BUG. Jedino realizacija debelo kaska.
Fino je Velje dubko ali možda i bolje da ostane skrajnuto. Do Kapetanovog stigao asfalt i jezero puno divlje gradnje ni na šta ne liči.
Još se vodi na KL a dolazi se iz NK pa je tek tu neka reakcija u našim uslovima nemoguća. Totalni haos.
Žabljak isto tuga od mesta, nije Zlatibor ali se zida anarhično, plan nula stil tu negde...
Gradovi na severu mahale, jedino KL ima šmeka ako i to ne upropastimo...
 
Znam sve detalje. Znam i taj asfalt od NK. Nema od njega koristi moracki kraj, ni opština KL. Mislim razumem šta pričaš, opasnost haotičnog razvoja je izvesna, ali džaba čuvanje autenticnosti mesta, ako tu prestanu ljudi da žive, mesto umre. Onda je autenticnost samo kamenje.

KL zaista ima šmek, a problem je što Kolašinci veoma često navode baš Zlatibor kao primer sreće i razvoja :) Često je to u nas, da ne vidiš ono što imaš i želiš tačno ono što će te uništiti, nije vezano samo za kl.

Što se skijanja tiče, veoma dobro poznajem taj centar, zadržavam svoje izneto mišljenje. :) Ali, hajde, neka grešim, za početak je neophodno zatravniti staze (ovako kako je sada je tužno) i završiti jednom za naših života efikasno veštačko osnezivanje. I onda, posle gomile ulaganja za koje cg nema kinte, dobićemo ski centar koji radi kako treba možda 10 nedelja godišnje. Možda.

Kažem dobićemo, jer i ja sam, izborom, ne rođenjem, Kolasinac, neka vrsta :).

Naravno, voleo bih da grešim, jer je skijanje sport koji obožavam, takoreći sport izbora br2. Uzgred, ceo taj kraj je raj na zemlji za turno skijanje (naročito Sinjajevina).
 
Poslednja izmena:
A šta ćeš takva je tendencija svuda. Ne bi se toliko zidalo u PG da narod sa severa ne beži. Neko PG, neko BG, primorje i naravno
po belom svetu. Dobar zimsko/letnji turizam uz proizvodnju kvalitetnih proizvoda iz takvih sela može donekle zadržati narod, ali
ne kompletno. Moji prijatelji da ih ne reklamiram su napravili ozbiljnu farmu u rodnom kraju ali su pre toga decenijama sticali kapital
na primorju.
Da u pravu si za staze, ne znam zašto to rade kad kažu da je Bjelasica prirodno ,,gotov proizvod" te da ne treba mnogo orati padine.
Tako da na postojećem skijalištu imamo oba primera. Ok negde je potrebno nešto prekrojiti ali valjda se može posle toga formirati
travnati pokrivač. Dal ima neke veze sa drenažom ili lakšim tabanjem nisam siguran. A sezona šta znam ako posluže uslovi i pomoć
veštaka može da bude 12 nedelja što je solidno. Da ne davim temu kratko još samo da ponovim, 4 šestoseda su kupljena a nisu u funkciji,
populistički raspoređena umesto da su već od ove sezone na vrhovima Ključ, Ćupovi, Škale recimo. A funkciji trenutno 3 sa sve Ćoćovim.
Već sada bi bili ispred regiona da je pameti bilo. Moji prijatelji koje sam doveo dole svi kažu ovo je top kakav Kop, Bansko, Jahorina...
Turno skijanje je više planinarenje, ima svoju publiku ali ne vidim tu neki veliki potencijal tj. ni blizu klasičnoj ski industriji...
 
Ma, naravno za turno skijanje. To je težak i samotnjacki sport, nije rečeno u kontekstu turizma.

Ono što sam pokusao reći je da, ako je budućnost tog kraja delom u turizmu, to je svakako letnji turizam. Skijanje na ovim visinama izumire globalno, a zahteva ogromna ulaganja za vrlo kratkotrajne efekte. Ovo sto je da se pametno pokrpi, baš kako kažeš sve se slažem, i da postoji kao začin ok.

Ali potencijal je u letnjem turizmu, a za to ne treba mnogo više nego je bog već dao. Samo ne uništavati ovo sto imaš, zbog iluzija o zimskom centru. I začiniti tu i tamo, recimo adaptirati žicu na Troglavu za downhill biciklizam, zasta postoji veliki potencijal već sad, bez puno intervencija. Povezati katune, kao što je ovaj katun road projekat, to je pravi smer. Razvijati jahanje, kako je krenulo. Posoliti malo... to je sve. Ljudi će prepoznati, eno ih Alpi puni leti. I Kolašin inače već ima više registrovanih noćenja leti nego zimi.

Nadam se najboljem za taj kraj, a putevi tu jesu zaista ključni, da otvore isti.
 
prošao sam u neđelju Mateševo Kolašin, saobraćaj se zatvara od 10 do 14 sati svaki dan, do 13.novembra, mislim da će 13.novembra radovi biti okončani, poznajuči dinamiku završih radova, evo šest meseci vozim po užasnoj prašini i džomabma, ali i tome dođe kraj, izgleda uskoro...
 
Nemam proverenu informaciju, jer sad kako je pri kraju svi ponavljaju da će brzo tj. do kraja godine.
Izgleda da jedino ja đubre navijam da okasne da ne navrnu novi skijaši kroz tunel da kvare idilu... :D
Ali ajde ako bude gužvi možda to natera skijališta CG da uzmu da rade nešto za promenu evo prstom
makli nisu dve godine...
 
Kao sto sam gore napisao cuo sam da je 31 oktobra planiralo ali sam ranije isto cuo 10 pa 20 oktobar, tako da je neozbiljno licitirati vise. PS. Druga verzija je da ce se otvoriti kada krene zimska turisticka sezona a to je koliko znam 10-15 decembra.
 
Sada čuh od dobrog drugara koji ima poznanika u Ministarstvu da do marta 2024 godine neće pustiti put Berane - Kolasin. To se tačno poklapa sa informacijom koju nam je dao nas dragi prijatelj @KrCan . Svi znamo da je on obilazio i tunel i put i da su mu tada u poverenju rekli da je mart taj rok. Voleo bih da ovo nije istina ali ćemo videti. Ako napuste do Nove godine onda bi to bilo to.
 
Sada čuh od dobrog drugara koji ima poznanika u Ministarstvu da do marta 2024 godine neće pustiti put Berane - Kolasin. To se tačno poklapa sa informacijom koju nam je dao nas dragi prijatelj @KrCan . Svi znamo da je on obilazio i tunel i put i da su mu tada u poverenju rekli da je mart taj rok. Voleo bih da ovo nije istina ali ćemo videti. Ako napuste do Nove godine onda bi to bilo to.
Ja bih sacekao jedan period jer sledece nedelje treba da se izabere nova vlada u Crnoj Gori. Vjerovatno ce se vagati ima li ekonomske racunice pustiti tunel s obzirom da ide zimska sezona u Kolasinu koja generise sve znacajnije prihode.
 
Мало о путној мрежи Црне Горе крајем 1915.
6. да је правац повлачења за главну благајну кроз Црну Гору свакако сигурнији од осталих, који су тешко пролазни, и што ће се вероватно од Андријевице, одакле води врло добар пут до Подгорице, моћи добити кола, или бар 1—2 камиона од црногорске војне управе ради убрзанијег кретања главне интендантуре до Плавнице на скадарском језеру (Андријевица-Плавница око 110 км), а оданле лађом до Скадра (око 50 км);
(Повлачење српске војске ка приморју, Ђ. Богдановић, Загреб, 1927.)

Треба држати високе стандарде ;)
 
"Najviše poteškoća u pripremi Nacrta plana, kako se navodi, bilo je u oblasti saobraćaja, zbog "određenih dilema u vezi brze saobraćajnice u Primorskom regionu. Nacrtom je predložen koridor brze saobraćajnice, a tehničko rješenje mora biti predmet izrade projektne dokumentacije i odgovarajuće studije" (HIA studija). . .
 
Ima li neko vesti iz prve ruke, kako napreduje asfaltiranje Kolašin - Matesevo? Bile su dole velike kiše koliko znam. Po planu, trebalo bi da su radovi pri kraju?

Za tunel Klisura verujem da nije krajem oktobra krenuo taj "probni rad", jer bi verovatno o tome čuli?
 
Vrh