Šta je novo?

Crna Gora

Tunel Klisura, dionica puta Kolasin Berane, slika sa pocetka tunela sa Beranske strane. Po navodima radnika izvodjaca radova asfaltiranje se privodi kraju, cak i prije kraja mjeseca je realno da ce biti zavrseno. Zapoceto je sklanjanje gradjevinske opreme izvodjaca radova, konkretno betonjerka je razmontirana i odnesena. Prije tunela novi sloj asfalta je zavrsen ali ne vertikalna i horizontalna signalizacija osim zadnjih 300-400m koje treba da se asfaltiraju. Na jednoj dionici se pravi novi potporni zid i cisti asfaltna podloga od odrona. Koliko sam razumio zaposlene izvodjaca radova oni privode kraju a nakon toga treba da dodje nova firma da zavrsi elektromasinsko opremanje tunela.
IMG_20230909_132320.jpg
 
Tunel Klisura, dionica puta Kolasin Berane, slika sa pocetka tunela sa Beranske strane. Po navodima radnika izvodjaca radova asfaltiranje se privodi kraju, cak i prije kraja mjeseca je realno da ce biti zavrseno. Zapoceto je sklanjanje gradjevinske opreme izvodjaca radova, konkretno betonjerka je razmontirana i odnesena. Prije tunela novi sloj asfalta je zavrsen ali ne vertikalna i horizontalna signalizacija osim zadnjih 300-400m koje treba da se asfaltiraju. Na jednoj dionici se pravi novi potporni zid i cisti asfaltna podloga od odrona. Koliko sam razumio zaposlene izvodjaca radova oni privode kraju a nakon toga treba da dodje nova firma da zavrsi elektromasinsko opremanje tunela.
Pogledajte prilog 172556
Hvala ti boze! Kada su najzad posle 6 i po godina krenuli ka zavrsetku ove deonice.
 
Ovo je ulaz iz pravca Danilovgrada/Nikšića.
Ali je gotov i iz pravca Kolašina.
 
@Forza @Elgrande028 @Johnest_Hon @zoranuro @KrCan

Bio bih izuzetno zahvalan ako bi neko mogao da mi da sledeću informaciju sa obzirom da sutra popodne krećem za Srbiju.

Da li je moguće da se od Kolašina do Berana prođe kroz tunel Klisura i nastavi dalje rekonstruisanim putem?

Sa obzirom da sutra imam u planu da idem iz Podgorice preko Berana, Rožaja, Novog Pazara I Kraljeva kako bih se lično uverio u stanje puta od Rožaja do granice kao i u rekonstruisane delove puta u Srbiji jer volim da upoređujem i istražujem puteve, ne samo na Balkanu već i u Evropi).

Sledeće opcije sam razmatrao.

Prva je da idem od Podgorice preko Cijevne, Tamare, Vermosha, Gusinja, Plava i Andrijevice do Berana gde sam čuo i video na internetu i slikama da je potpuno nov put urađen od Podgorice do Albanije (tačnije rekonstruisan i proširen) kao i kroz Albaniju gde sam se i lično uverio pre dve godine u kvalitet tog puta kada sam išao.

Druga je da idem od Podgorice preko Moraće, Kolašina I tunela Klisura do Berana, jer znam da je tu skoro kompletno završena rekonstrukcija puta ali ono što me jedino muči je to što ne znam da li je prohodan put i da li ću tuđa moći da prođem.

Opciju od Podgorice preko Kolašina, Mojkovca I Ribarevine do Berana otpisujem u startu pošto je duža a pritom ima dosta radova od Ribarevine do Berana gde se još može izgubiti dosta vremena.

Takođe putem od Podgorice preko Mateševa, Trešnjevka i Andrijevice do Berana bih vrlo rado išao kada bi kvalitet asfalta bio dobar ali ovako bih ga izbegao jer sam čuo da je put u lošem kvalitetu i da mu je potrebna rekonstrukcija što pre (nevezano od širine puta i krivina).

Hvala unapred svima na odgovorima i svako dobro. Ja ću svakako za koji dan napisati ponovo svoju reportažu ali ovaj put ću se potruditi da bude dosta kraća i neće sadržati delove puta koji su bili opisani u prošloj. Takođe videću da ubacim i neku sliku.

Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
Tunel Klisura nije zavrsen i nema prolaza vozila
20230908_114501.jpg

Počelo trasiranje nove saobraćajnice od tivta ka budvi u djelu aerodroma
Postoji neki problem u djelu deponije suta lovanja na toj novoj trasi ce biti 2+2 trake dok će postojeća magistrala postati pp saobracajnica aerodroma tj pomjerice ogradu AT
 
Stefane od svega navedenog možda ti je najbolje uz Cijevnu, put je odličan pa kroz Albaniju, put je solidan mada uži i ima krivina. Posle te čekaju radovi svakako.
Ili da ideš standardno već viđenim dosadnim putem. Možda malo da šaraš pa na Jabuku jednim od ovih puteva poprečnih...
Srećan put!
 
@Johnest_Hon

Hvala vam puno na savetu. Ja sam inače pre dve godine išao sa Crnogorskog primorja tim putem preko Albanije preko graničnog prelaza Han i Hotit, jer tada nije bio još uvek gotov granični prelaz Grabon / Cijevna i mogu vam reći da sam bio fasciniran kvalitetom puta kao i kroz kakve predele put prolazi. Tako da bih sada imao priliku da idem prvi put preko novog graničnog prelaza.

Onda je možda sigurnija varijanta da idem preko Albanije sada, kako ne bih rizikovao prolaz kroz tunel, iako imam dve granice više i duže je nekih 20ak kilometara. A pritom bih onda mogao da uporedim vreme putovanje i ujedno primetim mnogo više razliku između puta preko Berana i Kolašina u odnosu na put preko Albanije kada budem išao sledeći put.

Jedino što moram jeste da prođem deonicu posle Rožaja pre 20 : 30, kako me ne bi zadesila obustava u trajanju od tri sata.

Još jednom hvala vam puno na savetu. Svakako ću javiti kuda sam se na kraju odlučio da idem i kako sam prošao.

Sent from my JNY-LX1 using Tapatalk
 
Sa obzirom da sam se vratio u Srbiju, vreme je da napišem opet svoje iskustvo kako bih drugima pomogao.

Sa obzirom da sam uzimao nešto u Podgorici, u radnji su mi rekli da je moguće otići do najbliže granice, dobiti pečat, i onda se vratiti odmah nazad u radnju gde vam vrate određen iznos, što se ipak ispostavilo da nije baš tako. Sa obzirom da mi je tako bilo rečeno, odlučio sam da odem iz Podgorice do graničnog prelaza Cijevna Grabon umesto do Božaja što će se ispostaviti kao dobra odluka. Put je urađen potpuno nov, širok, vozi se dolinom reke Cijevne i ima malo krivina, bez sepertina. Za nekih 20 - 25 minuta se stiže od Podgorice do graničnog prelaza.
IMG_20230912_175015.jpg

Na graničnom prelazu mi je objašnjeno da se pečat i overa za povraćaj PDV može dobiti na izlazu iz zemlje, ali ne i da se odmah može vratiti nazad kako bi se taj novac i uzeo u radnji već da ima rok od 6 meseci. Nevezano od toga kada smo mu rekli da idemo za Beograd, iako ćemo opet uči u Crnu Goru, pristao je da nam udari pečat a ne da čekamo Dračenovac. Nakon što smo sačekali da završe sa kontrolom dokumenta i da overe dokument nastavili smo dalje put.

Od samog ulaska u Albaniju put već kreće sa usponima, krivinama, i sepertinama. Put je izuzetno dobrog kvaliteta, osim zadnjih par kilometara gde ima nekoliko rupa. Ono na se mora obratiti pažnju jeste to da se pored puta mogu videti krave, svinje, magarci itd,a pritom put nije pogodan za bržu vožnju jer ima mnogo oštrih krivina. Nakon sat vremena koliko treba da se pređe tih 40ak kilometara stižemo opet do graničnog prelaza Sa Crnom Gorom Vermosh Grnčar.

IMG_20230912_180926.jpg

IMG_20230912_182802.jpg

Nakon završene granične kontrole između Albanije i Crne Gore, nastavljamo dalje putem od granice preko Gusinja, Plava i Andrijevice do Berana. Sledećih 50ak kilometara, prolazite kroz nekoliko mesta, takođe put je relativno dobar, sa dosta pravca i blagim krivinama, i bez uspona.

Od Podgorice do Berana preko Albanije trebalo mi je nekih dva sata i petnaest minuta vožnje i još nekih dvadesetak minuta na graničnim prelazima nevezano za čekanje pečata.

Od Berana do Rožaja, put je širok, sa malo više krivina i potpuno korektnog kvaliteta sa nekoliko kraćih deonica gde ima potpuno novi asfalt. Kada sam stigao u Berane morao sam da napravim neplaniranu pauzu koju sam iskoristio da pričam sa lokalcima o putu za Kolašin. Svi su mi rekli da put treba da bude gotov do Decembra i da put još uvek nije zvanično pušten, ali da nevezano od toga lokalci slobodno prolaze krod tunel.

Sa obzirom da sam neplanirano morao da se zadržim u Beranama preko dva sata i onda sam bio u Rožajima oko 22.15, a na sajtu AMSCG sam pročitao da ima obustava saobraćaja od 20.30 do 23.30 stao sam na pumpu da se raspitam da li može da se prođe ili moram da idem preko Vuče. Odgovor na pumpi sam dobio da obustave nema i da slobodno mogu nastaviti dalje prema Ribariču, što će se ispostaviti kao tačna informacija.

Odmah po izlasku iz Rožaja ima jedan semafor koji reguliše saobraćaj, i onda nakon nekoliko kilometara smo stali u koloni jer je jedan radnik regulisao saobraćaj. U razgovoru sa njim, saznajem da se planiraju radovi do Novembra, dok mi je čovek na pumpi rekao da se okončanje radova očekuje 2025. Nakon nekih 20ak minuta čekanja mogli smo da nastavimo put dalje.

Cela ta deonica od Rožaja do granice nije toliko strašna da se prođe. Međutim tako put ne bi trebalo da izgleda tako toliko dugo jer je to ipak medjunarodni put. Na toj celoj deonici se smenjuju delovi sa asfaltom, i delovi gde je skinut asfalt i gde se onda vozi po sitnim kamenčičima,. To onda dovodi do toga, da na nekim delovima može da se vozi 60+ a onda na sledećim može samo 20-30 i tako mnogo puta. Prosečna brzina onda bude nekih 40kmh na toj deonici bez čekanja. Takođe često se dešava da automobili pretiču i u toku radova, kao i na tim asfaltiranim deonicama. Sve u svemu od Rožaja do Dračenovca treba računati na nekih 30 minuta vožnje, plus dodatno čekanje na semaforu i na radnika da vas pusti, što može značiti da ako imate sreće prođete za 30 minuta, a ako nemate sreće, onda možete da putujete oko sat vremena tu deonicu. Nažalost ova deonica nema slike jer sam bio fokusiran na vožnju.

Kada smo stigli na granicu iako smo u radovima bili u koloni vozila, na obe granice smo bili prvi.
 
Od granice do skretanja za Tutin (3 km), imaju radovi na dva mesta gde semafor reguliše saobraćaj. Nakon skretanja za Tutin kreće potpuno rekonstruisan put do Ribariča. Od Ribariča do Novog Pazara je takođe relativno dobar i nov put, i tu na jednom mestu imaju radovi gde semafor reguliše saobraćaj. Na deonici od granice do spuštanja pred Novi Pazar ima i popriličan broj krivina, ali se može voziti skoro konstantno oko 60+.

IMG_20230912_231727.jpg

IMG_20230912_231928.jpg

IMG_20230912_232429.jpg

Kroz Novi Pazar se vozi širokom magistralom, ali sporije. Pretpostavljam da se po danu može izgubiti dosta vremena u gužvi.
Po izlasku iz Novog Pazara kreće potpuno rekonstruisan put do Raške izuzetno dobrog kvaliteta bez krivina gde se može voziti skoro konstantno 80+

img_20230912_235559-jpg.173145

IMG_20230912_235934.jpg

Od Raške do Kraljeva put je takođe odličan sa dosta pravca, bez uspona, blagim krivinama i samo nekoliko malo oštrih krivina tim.

Od Kraljeva do Preljine, takođe odličan put koji ide ravnicom. Jedina mana je što prolazi kroz mnogo naselja pa se vozi sporije danju nego noću.

Sve u svemu verujem da kada se bude pustio zvanično u saobraćaj put od Kolašina do Berana, da će put preko Novog Pazara biti ubedljivo najbolji i najbrži put do Kolašina, Podgorice, Budve, itd. A da ne govorimo u budućnosti kada bude gotov auto put od Mateševa do Andrijevice i kasnije do Berana.

Vreme putovanja od graničnog prelaza Špiljani do Preljine skroz opuštene vožnje je bilo dva sata i četrdeset minuta. Verujem da će kada se bude završio Moravski koridor od Preljine do Adrana skratiti vreme putovanja za još nekih 10-15 minuta skroz opuštene vožnje..
 

Prilozi

  • IMG_20230912_235559.jpg
    IMG_20230912_235559.jpg
    54,2 KB · Pregleda: 960
Kad Stefan pomenu povraćaj pdv, moram da ispričam svoj bider i anegdotu na tu temu.
Pre nekoliko godina boravio sam dugo u HN, nakupovaobnekih stvari i uradio dokumentaciju za povraćaj pdv. Kako nije bio baš mali iznos, da ne bih čekao sledeći dolazak,smislim, ili sam bar mislio da jesam, foru.
Strpam te stvari u kofer i jednog popodneva u plažnoj pauzi odem da izađem ka Dubrovniku. Postavljaše mi mnogo pitanja, gde ide idem, što tuda i overiše. Uđem u Hr i posle par km skrenem na Prevlaku, odem do Motovuna, popijem kafu i preko gp Kobila opet uđem u CG. Usput, svratim u Sutorinu i uzmem pare.
Sledeće godine, naravno, radim isto, jer eto, fora mi radi. Predam dokumentaciju, čekam, traje...Gleda u ekran, u mene pa opet serija pitanja kao prethodni put. Sada dominira pitanje idem li stvarno kući. Poziva kokegu, zajedno gledaju ekran, domunđavaju se i onda mi kažu da sam prethodne godine overio dokumentaciju izašao i odmah ušao. Rekoše mi datume i vremena, da sam bio u carinskom prekršaju ako sam eobu vratio u CG i da će mi opet overiti samo ako se zaista neću odmah vratiti. Ako budem odmah ušao, biću kažnjen za prekršaj. Šta ću, zahvalim se, izvinim, i overim kad sam stvarno kasnije pošao kući. A taman sam bio pomislio da sam genije!
 
Imaju dobru evidenciju osim kad im voda udje u server u podrumu u podgorici
 
Nezvanicne informacije se krecu od 10 do 20 oktobra za otvaranje Tunela klisura na dionici Berane-Kolasin. Juce asfaltiran dio kod kruznog toka na Kolasinskoj strani gdje u toku izgradnja garaze. U naredne dane najavljeno asfaltiranje zadnjeg sloja u tunelu i dijela kod mosta na Kolasinskoj strani. Ima li ko kakve informacije?
 
Nezvanicne informacije se krecu od 10 do 20 oktobra za otvaranje Tunela klisura na dionici Berane-Kolasin. Juce asfaltiran dio kod kruznog toka na Kolasinskoj strani gdje u toku izgradnja garaze. U naredne dane najavljeno asfaltiranje zadnjeg sloja u tunelu i dijela kod mosta na Kolasinskoj strani. Ima li ko kakve informacije?
Идентичне као и ти. Буразер који је свакодневно горе каже да им је рок 20. Октобар и да су свим силама запели да тако и буде. А биће и који дан пре.
 
Идентичне као и ти. Буразер који је свакодневно горе каже да им је рок 20. Октобар и да су свим силама запели да тако и буде. А биће и који дан пре.
Izvinite . Vi mislite da ce tunel opremiti elektromasinski i pustiti ga u upotrebu do 20 oktobra. Malo sam zbunjen sa informacijom da ce biti gotov do 20 oktobra. Pojasnite mi to ako nije problem. @KrCan je dva puta bio letos tamo i koliko sam ga shvatio a njemu verujem njemu je inzinjer u poverenju rekao da misli da ce to do marta 2024 nece biti gotovo
 
Izvinite . Vi mislite da ce tunel opremiti elektromasinski i pustiti ga u upotrebu do 20 oktobra. Malo sam zbunjen sa informacijom da ce biti gotov do 20 oktobra. Pojasnite mi to ako nije problem. @KrCan je dva puta bio letos tamo i koliko sam ga shvatio a njemu verujem njemu je inzinjer u poverenju rekao da misli da ce to do marta 2024 nece biti gotovo
Мене не би изненадило да они деоницу пусте у саобраћај а да успутно раде све што могу. Мештани Лубница који су свакодневно горе кажу да су запели из петних жила. Е сад шта ће бити остаје да се види. Било како било, приводи се крају шти је најбитније.
 
Da li će se barem donekle rekonstruisati put od tunela do Kolašina jer će se sigurno povećati obim saobraćaja?
 
Izvinite . Vi mislite da ce tunel opremiti elektromasinski i pustiti ga u upotrebu do 20 oktobra. Malo sam zbunjen sa informacijom da ce biti gotov do 20 oktobra. Pojasnite mi to ako nije problem. @KrCan je dva puta bio letos tamo i koliko sam ga shvatio a njemu verujem njemu je inzinjer u poverenju rekao da misli da ce to do marta 2024 nece biti got
Izvinite . Vi mislite da ce tunel opremiti elektromasinski i pustiti ga u upotrebu do 20 oktobra. Malo sam zbunjen sa informacijom da ce biti gotov do 20 oktobra. Pojasnite mi to ako nije problem. @KrCan je dva puta bio letos tamo i koliko sam ga shvatio a njemu verujem njemu je inzinjer u poverenju rekao da misli da ce to do marta 2024 nece biti gotovo.
Ja mislim da si sam dao odgovor na pitanje.😀 Pretpostavljam da ce od 20 oktobra biti moguc saobracaj kroz tunel. Blize informacije nemam.
 
Vrh