Šta je novo?

Centar

vrachar

Advanced
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
2.637
Pohvaljen
11
Lokacija
Interzone
Ovakva tema je vec postojala na proslom forumu, pa mi se cini zanimljivim pokrenuti je ponovo.

Naime, centar Beograda je do sada pretrpeo samo delimicno uredjenje. Knez Mihajlova sa nekim sporednim ulicama pretvorena je u pesacku zonu dok je oko nje i dalje gust i zakrcen saobracaj, za koji mislim da nije primeren mestu. Deo resenja problema donosi vest o rekonstrukciji Trga Republike, no za sada mi sve to lici vise na SF pricu nego kao realan ishod.

Evo nekih mojih razmisljanja:

centar.gif


Zona redukovanog saobracaja dozvoljavala bi pristup iskljucivo: gradskom prevozu, javnim i komunalnim sluzbama, taxi vozilima i stanarima iz navedenih ulica.
 
Ideja ti je OK, samo što bih ja produžio pešačku zonu preko Terazija i ul. Kralja Milana do Slavije.
 
Bilo bi to super, samo mislim da bi grad upao u totalni kolaps. Magistralni pravci u BG su dosta slabi i uski, a Kralja Milana je jedan od njih. Takva prica bi imala smisla pod uslovom da se rastereti centar grada i preusmeri saobracaj na neko drugo mesto...
 
Jeste, prvo treba uraditi saobraćajnice koje će rasteretiti centar i to znato. Izgradnja pešačkih zona će morati da pričeka neko vreme.
 
Šta mislite, koliko je dobra ideja da Balkanska ulica postane pešačka, bar onaj deo od Terazija do ulice Kneginje Zorke?
 
Siniša":10uc9oju je napisao(la):
Šta mislite, koliko je dobra ideja da Balkanska ulica postane pešačka, bar onaj deo od Terazija do ulice Kneginje Zorke?
Мислим да је одлична идеја (вероватно си мислио до Краљице Наталије, Кнегиње Зорке је на Врачару алћ ко ће их све попамтити :) ), мада бих је ја продужио до Адмирала Гепрата.
 
Kada se stvore prilike (unutrasnji magistralni prsten pre svega), trebalo bi zatvoriti Vasinu, Uzun Mirkovu, Trg i Kolarcevu sve do Moskve za saobracaj ali ostaviti taj potez za tramvaje. Mogle bi da se naprave dve kruzne centralne linije (umesto dosadasnje dvojke), jedna Vasinom do Kalemegdana pa levo u Karadjordjevu, Nemanjinu i natrag pored SKC-a na Terazije i druga Vasinom do Kalisa pa desno preko Dusanove, Dz. Vasingtona i 27. Marta do Starine Novak pa desno do pravnog fakulteta a zatim u Bulevar do crkve Sv. Marka i onda dole ka Terazijama nazad (naravno u oba smera). Tako bi obe linije opsluzile odlicno centar kao i Savsku i Dunavsku obalu u perspektivi silaska na iste a bilo bi zgodno i turistima. Grad bi mogao u pocetku da kupi nove niskopodne tramvaje samo za te linije a za ostale neka remontuje i eventualno kupi kasnije. Na neki nacin bi se i vizuelno vratio izgled i ideja tridesetih i stvorila mogucnost obnove fontane na terazijama. Terazije od Moskve do Slavije ostaviti samo za autobuse i taksije (eventualno samo nocu za sva vozila). Jedino ne znam gde usmeriti autobuse kada dodju do Moskve, mozda Prizrenskom na Zeleni Venac. Tako bi najuzi centar ostao
postedjen i autobusa i ovratnih trolejbusa.
 
@Влада
Jeste, ul. Kraljice Natalije, hvala što si me ispravio, moja greška:D

@Gudmund
Pre 2. svetskog rata je postojala slična tramvajska linija br. 5, tzv. "Mali krug". Išla je: Kalemegdan-Terazije-Kneza Miloša-Nemanjina-Pristanište-Kalemegdan. Postojala je ideja da se uvede i druga manja kružna linija Kalemegdan-Dušanova-Vukov spomenik-Buleva-Terazije-Kalemegdan, ali ona iz nepoznatih razloga nije ikad uvedena.
 
Siniša":40p53jzq je napisao(la):
Šta mislite, koliko je dobra ideja da Balkanska ulica postane pešačka, bar onaj deo od Terazija do ulice Kneginje Zorke?
Balkanska je ulica koja takav status zasluzuje uzimajuci u obzir da je zadrzala duh proslog veka a i zbog toga sto nije saobracajno znacajna.
 
Нисам сигуран где је право место за ово питање, а нисам сигуран да има довољно података да би заслужио посебну тему, па ћу га поставити овде.

Да ли неко зна зашто се не обнавља стадион Ташмајдан?

На Google сам нашао следећи чланак из Данаса који датира још из 2002. (31.08.-01.09.)

Obnova Tasmajdana se nastavlja
I stadion u novom "izdanju"

Posle kompletnog renoviranja bazena "Tasmajdan", koje je ocenio vrlo uspesnim, predsednik Izvrsnog odbora Skupstine grada, Nenad Bogdanovic, najavio je pocetak prve faze rekonstrukcije citavog sportskog centra.
- U septembru ce biti raspisan konkurs za arhitektonsko resenje celog sportskog centra, sto znaci i stadion za male sportove. Konkurs ce biti medjunarodni, kako bismo dosli do najboljeg resenja za ovu izuzetno atraktivnu lokaciju. Pored objekata namenjenih sportu, planira se da na ovom prostoru budu izgradjeni poslovni prostor i hotel - kazao je Bogdanovic.
Gradska vlast ce vrlo pazljivo pristupiti ovom problemu, jer je svesna znacaja ovog sportskog centra za Beogradjane. Narocito ce se voditi racuna o tome da sportski objekti i dalje budu pristupacni gradjanima, sto znaci da ce grad ostati njihov vlasnik. Ostali deo kompleksa, ukljucujuci hotel i poslovni prostor, bice privatizovan.
- Svima je jasno da se bazen sam ne moze izdrzavati i da grad mora da ga dotira. Tako je svuda u svetu, pa i kod nas. S druge strane, gradu hotel ne treba, pa je razumljivo sto ce imati privatnog vlasnika - objasnio je Bogdanovic. (Beoinfo)

Нађох и ову слику

tasmajdan.jpg


Сећам се такође и Јоце Шурбатовића који је громогласно пред последње локалне изборе најављивао обнову.

Има ли неко какву информацију?
 
ideja o uredjenju parka tasmajdan je odlicna ali mislim da ce se puni efekat postici tek sa rusenjem zgrade "Madere". Jasno mi je da je to na neki nacin steta ali ta zgrada zaista nezgodno strci. Inace ne treba preterivati sa pesackim zonama kao sto je ona ideja o takvoj zoni cak do Slavije. To bi jednostavno potpuno umrtvilo i opustelo centar grada. Postavljam pitanje jadnog i bednog drvoreda u ulici Kralja Milana. Kada je sadjen okivan je u zvezde. Evo proslo je vec pet godina a drvece je i dalje krzljavo i nikakvo. Sta kazu strucnjaci za hortikulturu kao i oni Sumarskog fakulteta?
 
http://www.kurir-info.co.yu/arhiva/2007/mart/14/B-01-14032007.shtml

VAZDUŠNA BANJA
Najnovija zamisao gradskih vlasti je da zatvore Trg Republike za automobilski saobraćaj, kako bi pešaci lakše disali

Automobili će uskoro morati da zaobilaze Trg Republike, pa će vozači iz Kolarčeve ulice biti prinuđeni da skrenu u Makedonsku i dalje Ulicom braće Jugović do Francuske ili Bulevara despota Stefana! Ovu informaciju juče je potvrdila Komisija za planove, koja je većala nekoliko sati i usvojila nacrt plana za saobraćaj u centralnom gradskom jezgru.

Najnovija zamisao gradskih vlasti naišla je na oprečne reakcije stanovnika glavnog grada. Jedni kažu, biće još veća gužva, a drugi se raduju što će centar disati punim plućima. Antonije Antić, direktor Zavoda za urbanizam, navodi za Kurir da je ovo rešenje samo deo šireg regulacionog plana, po kome će se na Trgu Republike (za ko zna koliko godina?!) izgraditi podzemna stanica metroa.

- Namera nam je da započnemo rasterećenje centra i oslobodimo više prostora za pešake. U planu je i izgradnja dva tunela, od kojih bi jedan vodio od Francuske do Brankovog mosta, a drugi od mosta do Bulevara despota Stefana. Kako do ovog dela grada veliki broj ljudi dolazi gradskim prevozom, trase trolejbusa i autobusa se neće menjati, osim što će terminus sa Trga biti premešten na Dorćol - rekao je Antić.

Većina iskusnih vozača, međutim, kaže da će se gužva samo premestiti u okolne ulice i preopteretiti ionako usko grlo kod Doma omladine, kao i na ulazu u Bulevar despota Stefana. Građani koji vole da prošetaju Trgom, ipak, kažu da je red da Beograd ima pravu zonu za pešake i malo više čistog vazduha.

Javni gradski prevoz će, kako kažu, i dalje ići Vasinom, ali će terminus sa Trga biti uklonjen i premešten na Dorćol. Nova odluka trebalo bi da se u junu nađe na skupštinskoj proceduri, a do tada će građani moći o njoj da se izjašnjavaju.

(R. P. - D. F.)
 
Otisao bih cak i dalje, zatvorio bih i Kolarcevu za saobracaj i Terazije do Hotela Balkan. U tom slucaju bi se moralo naci neko resenje za preusmeravanje saobracaja iz Kralja Milana ka Dorcolu, sto moram priznati i nije bas lako.
 
Kad citam neke od gornjih postova, sticem snazan utisak da su svi koji su pisali ili pesaci ili stalno u GSBu. Aman ljudi, kakvo crno zatvaranje centra, kakvi bakraci? Sta je sa 5-10.000 ljudi (verovatno i mnogo vise) koji svaki dan dolaze u najuzi centar da rade? Ja licno idem kolima i radim u najstrozem centru, to sto se ovde pominje bi bilo sjajno da smo u Londonu gde imate Tube koji radi perfektno. Ali, ne i u Beogradu! Ne znam samo kome bi koristilo totalno izbacivanje saobracaja iz centra i pravljenje pesacke zone od vise kilometara? Da li vam je palo na pamet da je takvo dugotrajno pesacenje prava presuda za starije osobe, zene sa malom decom, itd? potpuno sam siguran da se ni mladjima ne bi dopalo da moraju da setaju kilometrima da bi dosli do centra. Konacno, hteli mi to da priznamo ili ne uzi centar grada je pun specijalizovanih firmi koje sa bave finansijskim, marketinskim, PR, konsalting i drugim uslugama gde je vreme novac, i svako ukidanje saobracaja bi tim firmama najdirektnije uticalo na poslovanje... Mislim da su gornje analize jako povrsne i da uopste ne uzimaju u obzir realnost svakodnevnog zivota - otprilike po principu "sto je babi milo to joj se i snilo".
 
Automobili će uskoro morati da zaobilaze Trg Republike, pa će vozači iz Kolarčeve ulice biti prinuđeni da skrenu u Makedonsku i dalje Ulicom braće Jugović do Francuske ili Bulevara despota Stefana !
Ovu informaciju juče je potvrdila Komisija za planove, koja je većala nekoliko sati i usvojila nacrt plana za saobraćaj u centralnom gradskom jezgru.
Ova 'Komisija za planove' mogla je da donese odluku o zatvaranju Trga R. na 7. dana, pa da se vidi kako će to da izgleda.
A tek onda da ide na Javnu raspravu o konačnom rešenju.........Pešak@Zemun ;)
 
@andrejp
Upravo su automobili i problem gužvi i zagađenja, oni su ti zbog kojih je javni gradski prevoz spor. Centar Beograda nema dovoljno široke ulice da primi veliki broj automobila. Ne treba ukinuti potpuno saobraćaj; lepo je vrachar na karti nacrtao ulice sa redukovanim saobraćajem: ulice po kojima bi išla vozila JGP-a, komunalna vozila, taxi i vozila stanara zgrada.
Pa upravo se u svetu ide na jačanje gradskog saobraćaja kao ekonomičnijeg vida prevoza, što treba i kod nas da se čini. Ulicu Kralja Milana treba zatvoriti za automobilski saobraćaj, ali ne i za JGP, komunalna i dr. Onda to neće biti problem za stare ljude, majkama s decom a hodanje će biti daleko ugodnije nego po uskim trotoarima koji bi se proširli na račun saobraćajnica. Ponavljam da u K. Milana ulici treba uvesti tramvaj kao visokopacativno vozilo koje može da primi veliki broj putnika. Sve ovo je moguće uraditi jedino kada se naparavi obilaznica oko Beograda i UMP.
London je pre nekoliko godina redukovao u centralnoj zoni saobraćaj; dozovlio bespalatan ulaz samo vozilima JGP-a, taxi-ju, komunalnim vozilima, invalidima i čini mi se motociklima, ostalima je ulazak naplaćivan. Neki građani su par dana protestovali, drečali i posle se primirili.
 
@Sinisa:

Elem, sve je to lepo... ali ne pije vodu.

Nije sporno zasto je javni gradski prevoz spor, sporno je to da li svi hoce i mogu da koriste ovaj i ovakav gradski prevoz. Ne mislim da je trenutni GSP nesto sto moze da ispuni REALNE potrebe ljudi koji rade zahtevne poslove, nalaze se u jakim firmama na ozbiljnim polozajima, pri tome rade u strogom centru. Niko normalan valjda ne ocekuje da ce neko ko upravlja sa recimo 50 ljudi i par miliona svakodnevno da se vozi GSPom? I sad samo cekam da mi neko "skoci za oci" i kaze nesto tipa pa zasto ne, sta fali, sta su oni bolji od ostalih... nisu bolji, ali neke stvari prosto ne mogu da funkcionisu kako Mali Djokica zamislja. Masa malo starijih, ozbiljnijih ljudi koji su na sa nekim uspehom formirali svoje profesionalne i privatne zivote NECE da koristi javni gradski saobracaj, i ja to svesrdno razumem i podrzavam. Da je u Beogradu to regulisano kao u inostranstvu (mislim iskljucivo na pozitivne primere), da imamo metro, da nam standard nije kakav jeste - mozda. U trenutnoj situaciji - nema sanse.

Sto se tice Londona, brkas loncice - placanje nije sporno, naravno da su uveli eneterance fee za automobile, po meni treba da uvedu i za uzi centar grada ovde. Ali jedna je stvar placati prolaz, parking, garazu ili sta god a druga stvar je ONEMOGUCITI saobracaj automobilima. Dakle porednjenje prosto nije adekvatno.

Srecom, ne brinem se puno oko toga a ove ionako samo razmenjujemo misljenja. Mogu pouzdano da vam kazem da ot takvih akrobacija u narednih 5-10 godina nema nista, verujte mi na rec.
 
Ма наравно да још дуго о овоме нема ни помена.
Слушао сам данас г. Антонија Антића директора Урбанистичког завода који рече да је ово само идеја која сад иде на јавну расправу (месец дана прадлог изложен у скупштини града), па следе писане примедбе грађана... Он се нада да би се план могао усвојити у јуну а онда све зависи од пара итд, итд.

Ја бих лично волео да се то оствари, што се тиче бизниса чини ми се да ће се он даљом изградњом Новог БГ природно преселити тамо где су бољи услови, мада би и изградња још неколико гаража по центру могла бити некакво решење (надам се да се слажемо да не мора баш из кола да се улази у канцеларију). Са друге стране се никако не слажем са њиховом идејом да се путнички саобраћај сели у Браће Југовића јер мислим да она то не може поднети.

Сматрам да је неопходна реорганизација праваца кретања по граду, јер нпр. мислим да је систем са једносмерном Савском и Сарајевском (док се радила Немањина) много боље функционисао и жао ми је што су се вратили на старо .
 
Stanje u Sarajevskoj i Savskoj će se znatno popraviti kada se izgrade još dve trake u Savskoj i taj deo grada će biti daleko prohodniji nego sada.
Sa druge strane, ne verujem da će se tu išta dešavati pre 2009. godine jer bi pošta, tj. njen deo koji koristi dvorište, trebalo tek tada da se useli u novi centar u Zemunu.
 
"andrejp"":dfq2ybu9 je napisao(la):
Sto se tice Londona, brkas loncice - placanje nije sporno, naravno da su uveli eneterance fee za automobile, po meni treba da uvedu i za uzi centar grada ovde. Ali jedna je stvar placati prolaz, parking, garazu ili sta god a druga stvar je ONEMOGUCITI saobracaj automobilima. Dakle porednjenje prosto nije adekvatno.
Ovde mi nije bila namera da brkam lončiće ili da poredim zatvaranje centra s naplato ulaska u njega. Ovde sam ukazao na grupu koja se bunila; neki su akciju podržavali, neki nisu. To bi se moglo desiti i kod nas ako se nešto od toga dvoje uradi; neki će se buniti (i prestat će) neki ne. Veruj mi, znam mnogo ljudi koji podržavaju ideju šireg centra. Pre izvesnog vremena sam slušajno upoznao mladog čoveka koji živi u ul. Kralja Milana i bukvalno mi je pomenuo da "jedva čeka dan kada će njegova ulica postati pešačka". A što se tiče naplate ulaska u centar, nije ni to loša ideja, nemam ništa ni protiv, zašto da ne.
Bilo koje od ove dve opcije da se izabere, moguće su tek kad se uradi obilaznica oko Beograda, odosno još jedan most na Dunavu. Još uvek je, nažalost, centar grada tranzit za Pančevo. Suludo je da se sada zatvara Trg Republike kada su najavili rekonstrukciju Pančevačkog mosta-to će biti više nego haotično!
 
Šta bi sa Čika-Ljubinom ?.....ona valda može odmah da postane 'Pešačka zona'.....uz dostavna vozila.
 
dragan":3rf4ang3 je napisao(la):
Šta bi sa Čika-Ljubinom ?.....ona valda može odmah da postane 'Pešačka zona'.....uz dostavna vozila.
Juce sam slusao na BG hronici kako se radi regulacioni plan za Cika Ljubinu, tako da ce uskoro postati deo pesacke zone :D
 
Ево још мало детаља о овој идеји
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=22488

Трг Републике без аутомобила

Део Трга Републике за сада ће бити затворен само за аутомобиле. Возачи ће из Коларчеве улице скретати у Македонску улицу, проширену улицу Браће Југовић и Деспота Стефана, док ће Васину улицу користити искључиво возила ГСП-а. Предлог новог саобраћајног решења са којим се сагласила градска комисија за планове само је део концепта уређења Трга Републике и претварања простора од Кнез Михаилове улице до Дома Војске у пешачку зону, што у некој каснијој фази подразумева потпуно протеривање возила из најужег градског језгра. Нацрт саобраћајног предлога је база за план детаљне регулације Трга Републике, који подразумева и изградњу градске галерије на месту тржног центра „Стакленац”, о чему ће у мају или најкасније у јуну грађани моћи да се изјасне на јавном увиду.

Према речима Антонија Антића, директора Урбанистичког завода, основна намера је, када је реч о саобраћајном решењу, да се возила постепено потискују из центра града и уступе простор пешацима.

Улица Браће Југовић поред биоскопа „Балкан” требало би да буде проширена на рачун тротоара, али никаквог рушења, уверава, неће бити.

– Француска улица до раскрснице са Југ Богдановом биће затворена за аутомобиле. Аутобуски терминал испод „Стакленца” ће бити укинут, а зауставна станица ће бити измештена нешто ниже, односно испред Дома Војске. Аутобуси ће скретати у Француску улицу ка Дорћолу, где ће се налазити две окретнице за возила ГСП-а, мада још није прецизирано где ће тачно оне бити лоциране – објашњава Антић.

Тек у наредној фази, додаје директор Урбанистичког завода, после изградње подземног стајалишта за лаки шински систем, које би требало да буде смештено испод самог Трга Републике, у нивоу Народног музеја и Дома штампе, може се очекивати потпуно укидање саобраћаја са трга. Снабдевање продавница, наглашава он, било би пребачено на ноћни режим.

Основни задатак предложеног саобраћајног решења, напомиње Антић, био је измештање саобраћаја са Трга Републике, укидање аутобуског терминала и успостављање регулационе линије за градњу градске галерије.

Ђорђе Бобић, градски архитекта, сматра да ће цео простор добити сасвим нову слику.

–То је веома храбар потез урбаниста. Добро је да се пешачка зона шири изван Кнез Михаилове улице – оцењује градски архитекта.

Добитнице прве награде за идејно решење, Наталија Ристановић и Бојана Пузић заједно са Владимиром Лојаницом, професором Архитектонског факултета, тренутно дорађују пројекат галерије.
– После тога ће уследити сачињавање главног пројекта. Комисија за утврђивање просторног и програмског садржаја градске галерије, са Горицом Мојовић на челу, већ је осмислила концепт рада. Дирекција за грађевинско земљиште ускоро би требало да почне да припрема земљиште. Очекујем да ће све процедуре, укључујући и добијање одобрења за градњу, бити завршене до позне јесени – истиче Бобић.
Маријана Авакумовић
[објављено: 16.03.2007.]
 
Da. neznam zasto se toliko cekalo sa Cika Ljubinom. Ona je davno mogla da bude deo pesacke zone.A mislim da ni samo sredjivanje nije vise skupo, toliko para imamo.Ali bi morali da koriste isti onaj granit koji je koriscen za poplocavanje Knez Mihajlove.
 
http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=6837
TRG PEŠACIMA

Na Trgu Republike ovog leta će, po svemu sudeći, biti zabranjen saobraćaj putničkih vozila, osim autobusima i trolejbusima. Reč je o prvoj fazi priprema za kompletnu rekonstrukciju Trga, na kome treba da se sagradi gradska galerija i podzemna stanice metroa

Na Trgu Republike ovog leta će, po svemu sudeći, biti zabranjen saobraćaj putničkih vozila, osim autobusima i trolejbusima. Kada zabrana stupi na snagu, ostala vozila će iz Kolarčeve moći da se kreću jedino ka Makedonskoj, a onda u Braće Jugovića do Francuske ili Bulevar despota Stefana.

Reč je o prvoj fazi priprema za kompletnu rekonstrukciju Trga, na kome treba da se sagradi gradska galerija i podzemna stanica metroa.- Ulica Braće Jugovića biće proširena kod bioskopa "Balkan", kao i prostor ispred Doma armije, a u samoj ulici biće ukinuto parkiranje. Zaključili smo da to neće doneti nikakva pogoršanja u funkcionisanju saobraćaja.

Ovaj predlog usvojila je gradska Komisija za planove, ali prvo treba da ga izglasaju odbornici Skupštine grada na junskom zasedanju. U međuvremenu će biti objavljen javni uvid u predlog koji će trajati mesec dana, što znači da će građani moći da daju svoje predloge i mišljenje o ovome - kaže Antonije Antić, direktor Zavoda za urbanizam.

U drugoj fazi, dodaje Antić, do kraja godine trebalo bi da bude napravljen projekat za stanicu metroa, koja će, zapravo, biti podzemni trg sa nekoliko ulaza u podzemlje, sa raznih strana.

U sklopu "operacije oslobađanja" ovog dela grada od neželjenih vozila, trolejbuska okretnica sa Studentskog trga biće izmeštena na Dorćol, ali još nije poznata tačna lokacija. Na mestu sadašnje okretnice nalaziće se obično stajalište za autobuse iz Francuske ka Bulevaru despota Stefana, dok će u suprotnom smeru stajalište biti u Francuskoj.

U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da je reč o planskom dokumentu koji se ne može uzimati kao gotova stvar i da je to samo jedna od mogućih verzija.

- Ideja je da se što veći deo starog dela grada oslobodi drumskog saobraćaja, odnosno da se proširi pešačka zona koju čine Knez Mihailova i prilazne ulice, koje su postale "slepe".

Pomenuti predlog treba detaljno predložiti, posebno treba analizirati kuda će "otići" saobraćaj kad Trg bude zatvoren. Što se tiče pešačke zone, praksa je da se ulice "pasiviziraju" u dve faze.

U prvoj, u ulici se obustavi saobraćaj za sve, osim za vozila javnog gradskog prevoza, a u drugoj, posle izvesnog vremena, treba da se odluči da li će ostati tako ili će i on biti ukinut. U suštini, praksa je da se na većim površinama ostavlja gradski prevoz - objašnjava Čedomir Vukašinović, pomoćnik sekretara za saobraćaj.
On dodaje da su pešačke zone u razvijenim evropskim metropolama u trendu. Na primer, u Amsterdamu, Londonu, gradovima u Švedskoj...

Dobra ideja

Nezavisni saobraćajni stručnjaci podržavaju ovu ideju, ali samo pod uslovom da bude dobro sprovedena do kraja. Saobraćajni inženjer sa Saobraćajnog fakulteta Vladimir Simidžija kaže za Press da je ideja dobra, jer je Trg Republike pun izvanrednih sadržaja i potpuno bi se uklopio u ambijent.
- Bilo bi dobro i kada bi trg ispred Doma narodne skupštine bio pretvoren u pešačku zonu, kao i još neke ulice. Smatram da saobraćaj ne treba da uđe u svaku poru grada, pogotovo ako želimo da kroz centar bez zastoja prolazi 8.000 automobila dnevno - ističe Simidžija.
 
Vrh