Šta je novo?

Cene nekretnina

To nije moguće dok ne napraviš kvalitetnu mrežu javnog prevoza, a u BG to znači metro zbog veličine grada.
samo bih povecao broj autobusa i nista vise. i gledao sta se desava.
nije kao da vec nismo u kolapsu
Opet ono sto sam rekao, metro i dupliranje autobuskih vozila bi dosta pomoglo ali kada imas akcize koje su 50% cene goriva drzavi se vise isplati da svako pali auto.
Sta njih briga da li ti imas mesto za parking i kruzis (cak im i odgovara da trosis jos benzina).
 
Stvar je u tome da investitor ne moze da proda stan bez garaze. Ne moze posle ni vlasnik stana, treba to dovesti u neraskidivu vezu, tu bi trebalo dodati clan neki zakona. To sad sto ti nemas auto, iznajmi slobodno, dalo bi se cak i urediti da postoji preduzece koje bi se bavilo time. Takodje se ne slazem ni sam procentom, treba da bude 5:3 za 3 stana 5 parking mesta (klackalice ili kako vec, nebitno je)


Da, zalazem se da se to ogranici, i to da se ogranici tako da ne moze ni da se preprodaje posle kao posebna jedinica. Te fore da ce trziste sve samo da uredi ne funkcionisu nigde a kod nas su nas dovele da imamo opsti haos sa parkinzima.
Generalno se slažem. 1:1,1 je malo, pogotovo u današnje vreme kada svako može da ima auto ali kontam da se ide ka smanjivanju automobila. No ništa bez ograničavanja cene parking mesta.
treba da bude obrnuta logika. da se jako kaznjava parkiranje po ulicama i slicno. i onda posle ce se to regulisati samo, dal u prodaji dal u imanju auta itd itd
Dobio bi samo mnogo veću cenu parking mesta. Sada je "tržišna" u zavisnosti koliko lako možeš da se parkiraš bez da platiš garažu.

Čak i da se poveća broj autobusa i rasterete saobraćajnice to bi opet dovelo do povećanja automobila na ulicama jer su sad "prohodnije" i neko će umesto 20min busom stići za 15min kolima. Naš čovek je generalno navikao da iz stana udje u auto pa iz auta direkt u prostor gde je krenuo, ako nema naviku da koristi javni prevoz badava sve bez strožijeg regulisanja. Ali ako dobije kaznu tamo gde se parkirao "na divlje" samo da završi nešto ili na poslu razmisliće dva puta da li će opet kolima ili prevozom ali opet treba više i javnih garaža/parkirališta, a to je manje isplativo od davanja zemljišta investitoru za zgradu.
 
Jasno je valjda svima da tema parkiranja i automobila u Beogradu ne moze da se resi preko noci jer je to sistemska gangrena. Kao sto je neko lepo rekao ovde to je zacaran krug, koji mora postepeno da se regulise i trazi izlaz iz istog. Bilo kakva staljinisticka odluka preko noci (koliko god i ja iste ideje imam kada trazim parking), nece resiti nista, a moze da napravi samo jos veci problem.
 
Jasno je valjda svima da tema parkiranja i automobila u Beogradu ne moze da se resi preko noci jer je to sistemska gangrena. Kao sto je neko lepo rekao ovde to je zacaran krug, koji mora postepeno da se regulise i trazi izlaz iz istog. Bilo kakva staljinisticka odluka preko noci (koliko god i ja iste ideje imam kada trazim parking), nece resiti nista, a moze da napravi samo jos veci problem.
Uvodis lagano razlicite mere ... Kao sto sam rekao, ne moze stan bez parkinga, ne moze da se prodaje garaza bez stana + izgradnja komercijalnih parkinga (dugorocno) + kvalitetniji prevoz (kratkorocno) i resice se to. Niko nije spominjao da to mora da se resi za 24h
 
krenes prvo od toga da mora da se postuje zakon. kaznjavas one koje ne postuju.
mozda ce se prave vece guzve ok, onda idemo sredjujemo dalje.

ovako ne sprovodis zakon jer eto, nema gde da se parkiram i slicno.
mislim brate i mnogo ljudi nema da kupuje skupe pljuge, pa ih ne ohrabrujemo da kradu
 
Napraviš 30-50 garaža širom grada i staviš cenu simbolično. Tipa 300rsd dnevno. 20rsd po satu. Kazna za parking 10k bez mogućnosti umanjenja od 50%. Obavezno koliko stanova, 30% više parking mesta i obavezna kupovina uz stan. I tako rešiš parking. U principu ništa bez javnih garaža koje moraju da budu baš pristupačne. Jeste da je to proces ali neko drugo rešenje ne postoji. Nije fora da napraviš i dozvoliš haos pa da kažnjavaš samo.
Bolje da su to uradili nego stadion..... makar bi grad stvarno imao korist.
 
Poslednja izmena:
krenes prvo od toga da mora da se postuje zakon. kaznjavas one koje ne postuju.
mozda ce se prave vece guzve ok, onda idemo sredjujemo dalje.
eeee ... postovanje zakona i isti zakon za sve. Mantra koju ponavljamo poslednjih 500 godina!

ovako ne sprovodis zakon jer eto, nema gde da se parkiram i slicno.
Ne sprovodis zakon da ne bi skakao raji po grbaci a oni ti tolerisu da hlapas na veliko. Svojevrsni drustveni ugovor. Moze sitno vacarenje, mogu sitni prekrsaji, moze sitna korupcija ... a za veliko nas ne pitajte.

mislim brate i mnogo ljudi nema da kupuje skupe pljuge, pa ih ne ohrabrujemo da kradu
Svercuju se, pljuge i rezani duvan
 
Napraviš 30-50 garaža širom grada i staviš cenu simbolično.
I ja bih ovako, ali nazalost jedino u svom svetu maste.
Ko da gradi, na kom zemljistu? Svako iole vredno zemljiste u gradu kosta ozbiljne pare, i vec je pod budnim okom investitora za gradnju komercijalnih i stambenih sadrzaja.
Druga stvar je da ovi nece da grade nista slicno.
Da se razumemo, podrzavam sve mere koje bi ublazile ovaj horor koji zivimo, samo mislim da nije tako prosto sprovesti sem ako to ne bi bila kapitalna investicija grada (za koju sumnjam da ima opravdanosti)
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: mzo
Sve te radikalne mere ko bi ih sproveo, pao bi sa vlasti za pola mandata. I nema ni smisla kad govorimo o elementarnoj potrebi kao što je transport. Mora da se obezbedi alternativa koja je bolja od auta na neki način.

Ko je nekad probao da se vrati autobusom sa posla, zna koja je to avantura i zašto ljudi idu linijom manjeg otpora zvanom automobil.
 
Pa sad, sve zavisi do povezanosti same lokacije i udaljenosti. Moj autobus do posla ide na 5-8min regularno, desi se neka gužva pa se čeka 10-15tak min i dodju dva jedan za drugim, treba mi oko 1-2min od stana do stanice i oko 7min od stanice do posla što istiskuje 10min pešačenja iliti 20min u oba smera što je za neke ljude toliko pešačenje nedopustivo. Put vremenski auto/bus do posla i nazad je sličan, malo brže autom jer mogu slalom ili obilaznim putem ali ništa drastično, jedino je razlika kada baš nema gužve. Pravo pitanje je kako naterati one koji ne koriste javni prevoz da ga koriste, a to bez kazni za divlje parkiranje teško što dalje istiskuje bar dovoljan broj javnih garaža da bar kod zgrade ima u blizini parking gde se može normalno ostaviti auto.
 
Pa sad, sve zavisi do povezanosti same lokacije i udaljenosti. Moj autobus do posla ide na 5-8min regularno, desi se neka gužva pa se čeka 10-15tak min i dodju dva jedan za drugim, treba mi oko 1-2min od stana do stanice i oko 7min od stanice do posla što istiskuje 10min pešačenja iliti 20min u oba smera što je za neke ljude toliko pešačenje nedopustivo. Put vremenski auto/bus do posla i nazad je sličan, malo brže autom jer mogu slalom ili obilaznim putem ali ništa drastično, jedino je razlika kada baš nema gužve. Pravo pitanje je kako naterati one koji ne koriste javni prevoz da ga koriste, a to bez kazni za divlje parkiranje teško što dalje istiskuje bar dovoljan broj javnih garaža da bar kod zgrade ima u blizini parking gde se može normalno ostaviti auto.

Ja moram da menjam dva busa, što opet mi ne bi bio ni problem, ali nekad je u autobuse nemoguće ući u gužve - u periodu od 17-18h nije mi se jednom desilo da moram da propustim dve ili čak tri 16-ice jer u njima ne može da padne igla.
 
Pa sad, sve zavisi do povezanosti same lokacije i udaljenosti. Moj autobus do posla ide na 5-8min regularno, desi se neka gužva pa se čeka 10-15tak min i dodju dva jedan za drugim, treba mi oko 1-2min od stana do stanice i oko 7min od stanice do posla što istiskuje 10min pešačenja iliti 20min u oba smera što je za neke ljude toliko pešačenje nedopustivo. Put vremenski auto/bus do posla i nazad je sličan, malo brže autom jer mogu slalom ili obilaznim putem ali ništa drastično, jedino je razlika kada baš nema gužve. Pravo pitanje je kako naterati one koji ne koriste javni prevoz da ga koriste, a to bez kazni za divlje parkiranje teško što dalje istiskuje bar dovoljan broj javnih garaža da bar kod zgrade ima u blizini parking gde se može normalno ostaviti auto.

takodje, mislim da se malo zaboravlja, da najveci skok voznje automobila se desio za vreme korone i posle.
mislim ja sam putovo od merkatora do medaka nekada 1h sa busom brojem 17. sada u isto vreme toliko mi treba i kolima. samo sto bih iskreno pre izabrao bus i sluso muziku, nego u kolima da idem prva druga
 
Ја сам путовао на посао бајсом 7 минута, а сад ћу вероватно једно сат чуке, али тако то иде кад си наиван и мислиш да је живот хладна лубеница на врели летњи дан! (Додуше, и кад сам ишао са Нбг на Коњарник ми је требало око сат чуке, тако да се само враћам на старо, хехе.)
 
I ja bih ovako, ali nazalost jedino u svom svetu maste.
Ko da gradi, na kom zemljistu? Svako iole vredno zemljiste u gradu kosta ozbiljne pare, i vec je pod budnim okom investitora za gradnju komercijalnih i stambenih sadrzaja.
Druga stvar je da ovi nece da grade nista slicno.
Da se razumemo, podrzavam sve mere koje bi ublazile ovaj horor koji zivimo, samo mislim da nije tako prosto sprovesti sem ako to ne bi bila kapitalna investicija grada (za koju sumnjam da ima opravdanosti)
Ok. Onda idi na stadion i tamo maštaj o parkingu. To je bitnije.
 
Stvar je u tome da investitor ne moze da proda stan bez garaze. Ne moze posle ni vlasnik stana, treba to dovesti u neraskidivu vezu, tu bi trebalo dodati clan neki zakona. To sad sto ti nemas auto, iznajmi slobodno, dalo bi se cak i urediti da postoji preduzece koje bi se bavilo time. Takodje se ne slazem ni sam procentom, treba da bude 5:3 za 3 stana 5 parking mesta (klackalice ili kako vec, nebitno je)

Gde na svetu postoji takvo pravilo prodaje garažnih mesta uz stanove? Naručito u centrima velikih gradova? Perspektiva ja zapravo potpuno obrnuta, vlasništvo nad automobilima opada, nakon 2040 u EU gotovo niko nece posedovati sopstveni autobil za svrhu transporta. Naravno, bice ljudi koji si su kolekcionari, entuzijasti I generalno ljidi kojima imaju para za takav hobiji, ali to svakako neće biti potrebno toliko garažnog prostora 😅
Na kraju dana, dosta toga je u mindsetu- Rusi koji su dosli iz Moskve mogu da funkcionišu bez automobila cak i u Beogradu.
 
Ja moram da menjam dva busa, što opet mi ne bi bio ni problem, ali nekad je u autobuse nemoguće ući u gužve - u periodu od 17-18h nije mi se jednom desilo da moram da propustim dve ili čak tri 16-ice jer u njima ne može da padne igla.
Da, dva prevoza zna da bude zagušenje zato kažem zavisi od lokacije. Generalno bi trebalo duplirati "popularne" tj prepune linije u periodu od 15-18h, a smanjiti one manje popularne kako bi se npr zadrzao isti broj autobusa, a prevoz bio efikasniji mada ne znam da li tako i funkcioniše u praksi.
 
Na kraju dana, dosta toga je u mindsetu- Rusi koji su dosli iz Moskve mogu da funkcionišu bez automobila cak i u Beogradu.
Ovo si pet puta do sada rekao, i ja cu evo sesti put da te podsetim. Video bih te Ruse da zive u Borci ili u Batajnici da li bi ziveli bez automobila. Vadis edge cases ljudi koji zive na 5 minuta pesaka od posla ili rade remote i kazes da auto nije potreban. Klasik Analiticar
 
ja sam ovde, dve nedelje godisnje. ako cemo da ga merimo, ajd da ga merimo.
ovako guram kolica. najmanja ulicica zavucena, ima spusten prag za oko 2 metra sirine, i duzine 1m. to na nbg nemas nigde
drugo pred mene je uvek bici staza koja je odvojena od pesackog, tako da ne mozemo da se sudarimo. to na nbg nemas nigde
pored toga su parkinzi za motore i auta (za motore na nbg nemas nigde)
nema parkiranih na trotoarima nigde (na nbg nemas samo na glavnim bulevarima)
nemas parkirani na krivinama (na nbg nemas to samo na bulevarima)

mogu sada da nabrajam. ja zivim na nbg i znam prednosti i mane, ali te stvari su ocigledne razlike u odnosu na tmao

Pogledajte prilog 257331
Koliko imas godina? Koji % tvog zivota guras kolica? Svakako po Bario Goticu (centar Barselone) nije moguce gurati kolica po kaldrmi I sudsrsti se sa rekama ljudi.

Ne znam gde zivis na NBG, ali reci da je Blok 21 horor u urbaniatickom smislu je nonsense. Svuda unutar bloka se nalaze trotoari I parking je apsolutno uređen I zoniran. Niko ne parkira po trotoarimima jer je oko sokolovo jedna od retkih sluzbi koje funkcionišu u ovom gradu.

Ne razumem argument za parkiranje motora, koliko ima mesta za parkiranje bicikala na NBG?
 
Vrh