Šta je novo?

Cene nekretnina

Čekajte, je l se ta priča o klincima koji narodski rečeno ne 'ebu živu silu, odnosi samo na IT, ili ovako generalno?
 
kao neko ko je stekao inostranu diplomu za koju je izdvojena gomila para, odgovnorno tvrdim da u srbiji tako nešto ima nultu vrednost
sa druge strane u istom tom inostranstvu se jako teško ostaje sa srpskim pasošem i bez poznavanja lokalnog jezika (ako nije englesko govorno područje)
suma sumarum, državni fakultet u srbiji kao najrelnije rešenje za sve koji neće u inostranstvo po svaku cenu.
Zašto misliš da inostrana diploma ima nultu vrednost u Srbiji i da se teško ostaje u inostranstvu sa srpksim pasošem? Postoji ogromna mobilnost kadrova u okviru EU, naručito u korporacijskim okvirima. Ne misliš valjda da kada se Estonac iz lokalne podružnice prebaci u centralu u Nemačkoj da odmah govori jezik?
Sa druge strane, ako si proveo 4, 5 godina u insotranstvu i studirao tamo (na kod god jeziku), valjda se podrazumeva da si za to vreme stekao adekvatno znanje tog lokalnog jezika?
 
Čekajte, je l se ta priča o klincima koji narodski rečeno ne 'ebu živu silu, odnosi samo na IT, ili ovako generalno?
Generalno (većinom u bgu bar), svima ispod časti da rade više od 6 sati dnevno, poželjno neka stolica da se ne mrdaju i da nemaju nikakve obaveze, van radnog vremena normalno ne postoji i plata barem 1000e+ i službeno vozilo ako može, a istovremeno pojma nemaju, došli da izgube vreme i zarade pare za jahtu. Dok je tako nema zime za milenijalce i migrante. (i za botove naravno)
 
Verovatno se odnosi na poslove gde ti diploma zaista i (formalno) treba?
To zna da bude pakako.

Izvan toga, znam nekoliko ljudi sa stranim diplomama, našli poslove.
Ali, da se ne lažemo, svaki put kad se neko javi na oglas neko potegne priču "šta li ovome fali, jel puko tamo, pa se vraća?".
 
Ne bih rekao za sebe da sam na poziciji na kojoj ne postoji radno vreme, ali elementarni common sense ukazuje da kada treba da se razgovaram sa CTO-jem koji sedi u PST zoni i nekim i nekim ko radi support u IST zoni, logično je da se to može dogoditi van mog radnog vremena. Ne mislim da me ljudi mobinguju ili zlostavljaju niti da imaju lošu nameru što me povremeno zovu van mog 9-5 okvira, niti mislim da je normalno da u 5:00 iskljucim telefon i da "ne postojim" do narendog dana.
Meni je potpuno normalno da kao radnik isključiš telefon u 17:00 i da zaboraviš na posao do 09:00 idućeg radnog dana. Ukoliko zaposleni moraju da rade i van radnog vremena jer ne mogu da postignu sve, ukoliko se stalno probijaju rokovi, stalno ispadaju neke hitne i goruće stvari, to je za mene odlika lošeg menadžmenta. To što tvoj CTO sedi u PST zoni i što je support u IST zoni pa ti "moraš" da se javiš ponekad van radnog vremena, to znači da tvoj menadžer nije organizovao posao kako treba.

Imaš naravno pozicije gde ti moraš da si dostupan 24/7. Ja sam dostupan 24/7. Moji menadžeri su dostupni 24/7, ali njihove plate to itekako reflektuju. Sad, ako se desi neka nepredviđena situacija pa mora da se reaguje, ok, onda zoveš i cimaš od najvišeg senioriteta pa eventualno nešto malo na dole. Juniora/početnika/pripravnika sigurno neće niko cimati, nit ti on može pomoći oko gorućeg problema. Ok je da se zapne i odradi nešto prekovremeno ako je iskrsla neka situacija, ali ti hitni slučajevi i te nepredviđene situacjie, to može da se desi 1-2 puta godišnje (ako i toliko). Ne može da ti se dešava svakog meseca, ili nedajbože svake nedelje, osim ako nemaš potpune diletante u menadžmentu.
 
Zašto misliš da inostrana diploma ima nultu vrednost u Srbiji i da se teško ostaje u inostranstvu sa srpksim pasošem? Postoji ogromna mobilnost kadrova u okviru EU, naručito u korporacijskim okvirima. Ne misliš valjda da kada se Estonac iz lokalne podružnice prebaci u centralu u Nemačkoj da odmah govori jezik?
Sa druge strane, ako si proveo 4, 5 godina u insotranstvu i studirao tamo (na kod god jeziku), valjda se podrazumeva da si za to vreme stekao adekvatno znanje tog lokalnog jezika?
estonac nije srbin, odnosno nije državljanin treće zemlje. otvoreno mu je tržište rada i pri tome ne nosi taj teret "biti srbin".
ja nisam naučio lokalni jezik jer mi se sve isključivo svodilo na engleski, škola, učenje, profesori, društvo...jbg, nije da se hvalim nešto preterano time.
a u srbiji je potrebno samo da imaš papir jer je kao bitno da ga imaš. e sad da li si ga kupio, da li je iz inostranstva legalno stečen, da li je sa ovog ili onog šatro fakulteta, nebitno je. na razgovorima za posao ljudi kad čuju da imaš inostranu diplomu budu u fazonu "kul" i idu dalje.
 
Meni je potpuno normalno da kao radnik isključiš telefon u 17:00 i da zaboraviš na posao do 09:00 idućeg radnog dana. Ukoliko zaposleni moraju da rade i van radnog vremena jer ne mogu da postignu sve, ukoliko se stalno probijaju rokovi, stalno ispadaju neke hitne i goruće stvari, to je za mene odlika lošeg menadžmenta. To što tvoj CTO sedi u PST zoni i što je support u IST zoni pa ti "moraš" da se javiš ponekad van radnog vremena, to znači da tvoj menadžer nije organizovao posao kako treba.

Imaš naravno pozicije gde ti moraš da si dostupan 24/7. Ja sam dostupan 24/7. Moji menadžeri su dostupni 24/7, ali njihove plate to itekako reflektuju. Sad, ako se desi neka nepredviđena situacija pa mora da se reaguje, ok, onda zoveš i cimaš od najvišeg senioriteta pa eventualno nešto malo na dole. Juniora/početnika/pripravnika sigurno neće niko cimati, nit ti on može pomoći oko gorućeg problema. Ok je da se zapne i odradi nešto prekovremeno ako je iskrsla neka situacija, ali ti hitni slučajevi i te nepredviđene situacjie, to može da se desi 1-2 puta godišnje (ako i toliko). Ne može da ti se dešava svakog meseca, ili nedajbože svake nedelje, osim ako nemaš potpune diletante u menadžmentu.
Upravo moj argument, jer mi smo tech kompanija, a ne fabrika koja radi po smenama. Kada radnik iz San Franicska i radnik iz Hyderabata treba da se čuju oko bilo kakve krajnje uobičajene i rutinske stvari, to će nedvosmisleno dogoditi van radnog vremena jednog od njih. Zato je potreban elementaran common sense, cak ia ako radis 9-5 job.
 
estonac nije srbin, odnosno nije državljanin treće zemlje. otvoreno mu je tržište rada i pri tome ne nosi taj teret "biti srbin".
ja nisam naučio lokalni jezik jer mi se sve isključivo svodilo na engleski, škola, učenje, profesori, društvo...jbg, nije da se hvalim nešto preterano time.
a u srbiji je potrebno samo da imaš papir jer je kao bitno da ga imaš. e sad da li si ga kupio, da li je iz inostranstva legalno stečen, da li je sa ovog ili onog šatro fakulteta, nebitno je. na razgovorima za posao ljudi kad čuju da imaš inostranu diplomu budu u fazonu "kul" i idu dalje.
Ok, razumem. Moje iskustvo je dijametralno drugačije i u pogledu zapošljanvanja u inostranstvu sa srpksim pasošem i u pogledu zapolenja u Srbiji sa strnaom diplomom, jer sam radio oba.
 
Upravo moj argument, jer mi smo tech kompanija, a ne fabrika koja radi po smenama. Kada radnik iz San Franicska i radnik iz Hyderabata treba da se čuju oko bilo kakve krajnje uobičajene i rutinske stvari, to će nedvosmisleno dogoditi van radnog vremena jednog od njih. Zato je potreban elementaran common sense, cak ia ako radis 9-5 job.
Ako su radnici dobro kompenzovani i OK sa tim aranzmanom to je u redu.
Ali da sad nekome kazes da treba u 7 posle podne da se cuje sa ovim iz San Franciska i da za to ne bude dodatno kompenzovan (bilo finansijski ili vremenski) to je vec nebuloza.
 
Ako su radnici dobro kompenzovani i OK sa tim aranzmanom to je u redu.
Ali da sad nekome kazes da treba u 7 posle podne da se cuje sa ovim iz San Franciska i da za to ne bude dodatno kompenzovan (bilo finansijski ili vremenski) to je vec nebuloza.
ne znam šta znači "dobro kompenzovan", ali ako je pitanje da li u sistemu obračunam 30 minuta OT i ispostavim fakturu na kraju meseca svaki put kada uzmem call van radnog vremena, odgovor je naravno da ne. Sa druge strane, x puta u toku radnog vremena odem kod zubara, zamenim gume ili izvrsim bilo koju drugu radnju koja ne remeti poslovni proces. Ne radim na fabričkoj liniji, pa da moram da budem prisutan od 9-5.
 
ne znam šta znači "dobro kompenzovan", ali ako je pitanje da li u sistemu obračunam 30 minuta OT i ispostavim fakturu na kraju meseca svaki put kada uzmem call van radnog vremena, odgovor je naravno da ne. Sa druge strane, x puta u toku radnog vremena odem kod zubara, zamenim gume ili izvrsim bilo koju drugu radnju koja ne remeti poslovni proces. Ne radim na fabričkoj liniji, pa da moram da budem prisutan od 9-5.
Pa dobro, ali da je situacija drugacija (da se zahteva od tebe da si prisutan u kancelariji od 9 do 5) onda bi ti itekako smetalo sto te neko zove u 7 posle podne i uzima ti tvoje slobodno vreme.

Na to mislim o kompenzaciji vremena, ako se ja iscimam pola sata / sat van poslovnog vremena za potrebe firme ocekujem da mi firma to vreme nadoknadi bilo time sto cu u petak da zavrsim pola sata / sat vremena ranije ili iskoristim sto ti kazes da odem do zubara ili promenim gume.

Ako kompenzacija vremena ne postoji onda mora postojati novcana kompenzacija. Moji klijenti znaju da svaka intervencija van 9-5 radnog okvira se naplacuje duplom satnicom i sa 1h minimalno bukiranog vremena, osim u slucaju da je intervencija zbog necega sto smo mi izazvali (tj nasa odgovornost).
Onda se dosta smanje prohtevi klijenata i dosta stvari koje "mora danas" postanu "moze sutra"
 
Pa dobro, ali da je situacija drugacija (da se zahteva od tebe da si prisutan u kancelariji od 9 do 5) onda bi ti itekako smetalo sto te neko zove u 7 posle podne i uzima ti tvoje slobodno vreme.

Na to mislim o kompenzaciji vremena, ako se ja iscimam pola sata / sat van poslovnog vremena za potrebe firme ocekujem da mi firma to vreme nadoknadi bilo time sto cu u petak da zavrsim pola sata / sat vremena ranije ili iskoristim sto ti kazes da odem do zubara ili promenim gume.

Ako kompenzacija vremena ne postoji onda mora postojati novcana kompenzacija. Moji klijenti znaju da svaka intervencija van 9-5 radnog okvira se naplacuje duplom satnicom i sa 1h minimalno bukiranog vremena, osim u slucaju da je intervencija zbog necega sto smo mi izazvali (tj nasa odgovornost).
Onda se dosta smanje prohtevi klijenata i dosta stvari koje "mora danas" postanu "moze sutra"
Svako ko radi na odgovornoj poziciji i to mu se kompenzuje kroz platu suludo je da posle 17h ne postoji. Ti radiš za sebe pa možeš tako. Neretko se desi da radnik u prvoj smeni nešto s***e da nije ni svestan i onda ga druga smena zove jer ne može da nastavi sa radom gde treba i šta sad da se ne javi na telefon? Može ali ne mora ni na posao da dolazi. Nije kao da je to cimanje van radnog vremena svakodnevno. Prvi ne volim kad me neko cima van radnog vremena ali sam svestan da je bolje nego da sutra ispravljam krive drine.
 
Svako ko radi na odgovornoj poziciji i to mu se kompenzuje kroz platu suludo je da posle 17h ne postoji. Ti radiš za sebe pa možeš tako. Neretko se desi da radnik u prvoj smeni nešto s***e da nije ni svestan i onda ga druga smena zove jer ne može da nastavi sa radom gde treba i šta sad da se ne javi na telefon? Može ali ne mora ni na posao da dolazi. Nije kao da je to cimanje van radnog vremena svakodnevno. Prvi ne volim kad me neko cima van radnog vremena ali sam svestan da je bolje nego da sutra ispravljam krive drine.
Upravo ovo. Ne zovu mene ljudi da me smaraju sa nekim besmislenim pitanjima, vec zaista kada im nesto treba. Ja se licno ne bavim administracijom, ako treba da se pronadje neka dokumuntacija, volim da imam juniora na speedial-u i da mi se javi kada ja zovem. To je moj managment stil i samo sa takvima radim.
 
eneralno (većinom u bgu bar), svima ispod časti da rade više od 6 sati dnevno,
Blago njima, (ne)bio im u koži.
Mene su skoro pitali na razgovoru zašto nisam ostao u korporaciji u kojoj sam stažirao pre 10 godina. Čude se, misle da su me nakantali. Posle sam morao da im objašnjavam detaljno tok moje mladosti, da ne pomisle slučajno da sam pravio neke pauze - rupa u biografiji kao kugu da imaš. A zamisli završiš faks i blejiš jedno dve, tri godine eeee.
 
Svako ko radi na odgovornoj poziciji i to mu se kompenzuje kroz platu suludo je da posle 17h ne postoji. Ti radiš za sebe pa možeš tako. Neretko se desi da radnik u prvoj smeni nešto s***e da nije ni svestan i onda ga druga smena zove jer ne može da nastavi sa radom gde treba i šta sad da se ne javi na telefon? Može ali ne mora ni na posao da dolazi. Nije kao da je to cimanje van radnog vremena svakodnevno. Prvi ne volim kad me neko cima van radnog vremena ali sam svestan da je bolje nego da sutra ispravljam krive drine.
Zato sam i rekao "Ako su radnici dobro kompenzovani"
Sef smene i neki pocetnik radnik definitivno imaju drugacije odgovornosti i ocekivanja, ali cak i tada postoje gradacije o koliko mozes da ocekujes od nekoga.
Postoji ipak razlika izmedju javiti se na telefon na 5-10 minuta i sedni u kola i vozi do posla pa potrosi jos 2-3h svog vremena da ispravljas krive drine.

Upravo ovo. Ne zovu mene ljudi da me smaraju sa nekim besmislenim pitanjima, vec zaista kada im nesto treba. Ja se licno ne bavim administracijom, ako treba da se pronadje neka dokumuntacija, volim da imam juniora na speedial-u i da mi se javi kada ja zovem. To je moj managment stil i samo sa takvima radim.
Junior na speed dial-u van radnog vremena?
 
Zato sam i rekao "Ako su radnici dobro kompenzovani"
Sef smene i neki pocetnik radnik definitivno imaju drugacije odgovornosti i ocekivanja, ali cak i tada postoje gradacije o koliko mozes da ocekujes od nekoga.
Postoji ipak razlika izmedju javiti se na telefon na 5-10 minuta i sedni u kola i vozi do posla pa potrosi jos 2-3h svog vremena da ispravljas krive drine.
Pa svako je kompenzovan, šef smene svakako ima veću platu od radnika početnika i td. Ne pričamo o povratku u firmu na 2-3h, može ako je on nešto s***ao i ne može da se nastavi dalji rad ali ako dolazi da pomaže drugima onda se to dodatno kompenzuje.
 
Pa svako je kompenzovan, šef smene svakako ima veću platu od radnika početnika i td. Ne pričamo o povratku u firmu na 2-3h, može ako je on nešto s***ao i ne može da se nastavi dalji rad ali ako dolazi da pomaže drugima onda se to dodatno kompenzuje.
Kod nasih poslodavaca se desava da imas platu 1000 EUR i ocekuju da im se javljas na telefon ko da si im brat rodjeni za sve sto im treba.
Iskreno znamo svi X takvih primera, ne treba sada praviti se da ne znamo.

Sef smene je odgovoran da druga smena moze lepo da nastavi rad, ne obican radnik, ako je doslo do toga da zoves obicnog radnika a sef smene nije u toku da imate problem onda je odgovornost ipak na njemu, i zato i ima vecu platu.
 
Pa dobro, ali da je situacija drugacija (da se zahteva od tebe da si prisutan u kancelariji od 9 do 5) onda bi ti itekako smetalo sto te neko zove u 7 posle podne i uzima ti tvoje slobodno vreme.

Na to mislim o kompenzaciji vremena, ako se ja iscimam pola sata / sat van poslovnog vremena za potrebe firme ocekujem da mi firma to vreme nadoknadi bilo time sto cu u petak da zavrsim pola sata / sat vremena ranije ili iskoristim sto ti kazes da odem do zubara ili promenim gume.

Ako kompenzacija vremena ne postoji onda mora postojati novcana kompenzacija. Moji klijenti znaju da svaka intervencija van 9-5 radnog okvira se naplacuje duplom satnicom i sa 1h minimalno bukiranog vremena, osim u slucaju da je intervencija zbog necega sto smo mi izazvali (tj nasa odgovornost).
Onda se dosta smanje prohtevi klijenata i dosta stvari koje "mora danas" postanu "moze sutra"
Ako se bavis ovom delatnoscu, onda znaš da je priroda posla takva da količina i intenzitet nisu ravnomerni, koliko god dobro bili managovani. Imaš deployment, koji je planiran 3 meseca unapred, da podrazumeva se da radiš taj vikend. Naravno, i ja izlazim u susrem mom timu za sve što mogu. U ovom poslu se makar lako prati ko je šta radio. Takvi što što pišu minute i bitišu u strahu da ih firma na negde ne zakine su sitničari i jajare i nikada nisam želeo takve u timu.
 
Ok, razumem. Moje iskustvo je dijametralno drugačije i u pogledu zapošljanvanja u inostranstvu sa srpksim pasošem i u pogledu zapolenja u Srbiji sa strnaom diplomom, jer sam radio oba.
Ja mogu da iznesem moje iskustvo kad sam aplicirao u Srbiji sa SR diplomom samo, još su me zvali na intervjue. Pre par godina sam aplicirao na poziciju u Srbiji i to menadžersku iz NL, sa NL diplomom i sa direktorske pozicije i nisu me ni pozvali ni na intervju, čak ni telefonski :) Tako da sve zavisi.
 
Kod nasih poslodavaca se desava da imas platu 1000 EUR i ocekuju da im se javljas na telefon ko da si im brat rodjeni za sve sto im treba.
Iskreno znamo svi X takvih primera, ne treba sada praviti se da ne znamo.

Sef smene je odgovoran da druga smena moze lepo da nastavi rad, ne obican radnik, ako je doslo do toga da zoves obicnog radnika a sef smene nije u toku da imate problem onda je odgovornost ipak na njemu, i zato i ima vecu platu.
Zavisi od vrste posla i plate, ima svakakvih primera. Kao što ti možeš da ispravljaš van radnog vremena svoje greške bez naplate tako treba da razmišlja i neko drugi. Ne svidja ti se? Ok, idi okreći pljeskavice niko ti ne brani. Nije da sad kao i poslodavac/šef/menadžer samo čeka van radnog vremena da nekog pozove, to i njemu oduzima vreme. No obični radnici se svakako retko zovu, većinom se zovu ljudi na višim pozicijama.
 
Junior na speed dial-u van radnog vremena?
Moraš razumeti širi kontekst. Taj junior ima veću osnovnu platu nego moj brat koji je hirurg u KCS. Šta misliš, kada moj brat nekog operiše i postoji neka post-operativna komplikacija, jel misliš da on kao operator dođe da pogleda pacijenta narednog dana ili za vikend ili da kaže "to je moje slobodno vreme, za vas ne postojim do moje počeka moje smene" Jel misliš da dobije neki dodatni bonus ili nagradu od svog poslodavca za svoje ponašanje? Ne, ali u svakom poslu postoji nešto što se zove profesionalnost. Najmanja stvar koju neko u mom timu i radi za tu platu može da uradi je da mi je javi na telefon kada zovem, jer postoji dobar razlog ga baš tada zovem.
 
Ako se bavis ovom delatnoscu, onda znaš da je priroda posla takva da količina i intenzitet nisu ravnomerni, koliko god dobro bili managovani. Imaš deployment, koji je planiran 3 meseca unapred, da podrazumeva se da radiš taj vikend
Ako iskrsne kritican problem i platforma ne radi ili pare ne cirkulisu naravno da se mora resiti makar bila i Nedelja ali to je bas bas retko kada je sistem dobro testiran.
Kod mene se vodi politika da se veliki deploymenti zato rade Ponedeljkom ujutru, i tu nema ocekivanja rada za vikend jer ce se velika vecina problema ispoljiti u 5 radnih dana ako ih ima.

U ovom poslu se makar lako prati ko je šta radio. Takvi što što pišu minute i bitišu u strahu da ih firma na negde ne zakine su sitničari i jajare i nikada nisam želeo takve u timu.
Ili samo cene svoje vreme pa ne zele da ih firma eksploatise. Ja imam toleranciju na manja cimanja ali bih itekako primetio da mi firma oduzima 5-10h mesecno.

Ne bih se ja dugo zadrzavao ako mi firma van mog radnog vremena na to jos uzima 10h sati mesecno a nisam lepo kompenzovan ili se ne reflektuje odmah na sledecem razgovoru o povisici to sto sam se cimao van radnog vremena.
Pa ako je to sitnicarenje OK, neka sam sitnicar :D

Moraš razumeti širi kontekst. Taj junior ima veću osnovnu platu nego moj brat koji je hirurg u KCS. Šta misliš, kada moj brat nekog operiše i postoji neka post-operativna komplikacija, jel misliš da on kao operator dođe da pogleda pacijenta narednog dana ili za vikend ili da kaže "to je moje slobodno vreme, za vas ne postojim do moje počeka moje smene" Jel misliš da dobije neki dodatni bonus ili nagradu od svog poslodavca za svoje ponašanje? Ne, ali u svakom poslu postoji nešto što se zove profesionalnost. Najmanja stvar koju neko u mom timu i radi za tu platu može da uradi je da mi je javi na telefon kada zovem, jer postoji dobar razlog ga baš tada zovem.
Pa dobro, ako startuje sa visokom platom to je OK ocekivanje. Zato sam i lepo ceo moj argment sveo pod:
"Ako su radnici dobro kompenzovani"

Ali da sad zaposlis juniora za 900 EUR i da ga cimas za dokumentaciju van njegovog vremena to je po meni itekako bzvz i to pokazuje da ti nisi profesionalan.
A ti opet polazis od sebe i svog vidjenja, ima poslodavaca koji ce da te zovu i za gluposti a radis za 1000 EUR fazon.

Profesionalnost ide u oba smera, i odgovornost radnika ali i menadzment i odgovornost ljudi na visim pozicijama.
Dosta cesce doduse ljudi sa visih pozicija pokusavaju da svale odgovornost na ove na nizim.
 
Vrh