Šta je novo?

Cene nekretnina

Svaka 3 meseca servis. Veći paket osiguranja (makar mini kasko), ams. Gume svakih 18 meseci. Diskovi na 2 godine. Popravke ne računam i što je najgore glava u torbi svaki dan.
Ali kažu pojedini ne smeta 😂😂😂. Sve je to normalno.
To je 200K kilometara za 4 godine, taman da auto izadje iz garancije. Onda vratiš kilometrazu na 50K i eto ga u oglasima NOV.NOV.NOV :) :) :j

Menjam premisu, pristao bih na taj aranžman samo sa 8K+ platom (ali onda mogu da biram i u Bg šta hoću)
 
To je 200K kilometara za 4 godine, taman da auto izadje iz garancije. Onda vratiš kilometrazu na 50K i eto ga u oglasima NOV.NOV.NOV :) :) :j

Menjam premisu, pristao bih na taj aranžman samo sa 8K+ platom (ali onda mogu da biram i u Bg šta hoću)
Ili ozenis babu iz Austrije 😀
Posla ima ko hoce da radi
 
Dobro, ali sta ako sam radio pre toga u centru i kupio stan u Visnjickoj Banji?
Pitao sam sasvim razumljivo pitanje, jel' treba vostanim bojicama da crtam? Da li ti je normalno 3 i po sata da se provede u prevozu danas?
Jednako koliko je normalno da u gradu sa tako neupotrebljivom infrastrukturom kvadrat košta 3.5K EUR. Kad sve saberes i oduzmeš favelizivana distopija kao nova norma. Samo da je Pinka i igara …
 
To je 200K kilometara za 4 godine, taman da auto izadje iz garancije. Onda vratiš kilometrazu na 50K i eto ga u oglasima NOV.NOV.NOV :) :) :j

Menjam premisu, pristao bih na taj aranžman samo sa 8K+ platom (ali onda mogu da biram i u Bg šta hoću)
Toliko sam prešao samo zbog posla za 4 godine. Plus zaznut i odgovoran posao pa rokaj brufen svaki drugi dan. Bilo, nepovratilo se. Nije mi problem da putujem 60 minuta ali neki metro, voz i slično. Sam da vozim svaki dan nikada više nadam se. 8K plata postoji nigde van nekog upravnog odbora ili neki promil it-ja. Postoji 5-5,5k ako si ceo i vodiš 2 fabrike gde radi 1500+ ljudi.
Doduše na forumu i redditu je to prosečna plata 🙂
 
Dobro, ali sta ako sam radio pre toga u centru i kupio stan u Visnjickoj Banji?
Pitao sam sasvim razumljivo pitanje, jel' treba vostanim bojicama da crtam? Da li ti je normalno 3 i po sata da se provede u prevozu danas?
Sta da ti kazem dobrodosao u Beograd. Ako mislis da ces ziveti kao u manjem gradu tj svuda peske onda razmisli ponovo i pocni da se navikavas na novu realnost..
 
Sta da ti kazem dobrodosao u Beograd. Ako mislis da ces ziveti kao u manjem gradu tj svuda peske onda razmisli ponovo i pocni da se navikavas na novu realnost..
Novu nametnutu realnost.
Umesto da se grad širi po obodu i da se radi na infrastrukturi paralelno genijalci su samo povećali gustinu grada bez da su bilo šta unapredili.
Postoje delovi grada gde kanalizaciona infrastruktura ne može da primi sav odpad iz novih zgrada a kvadrat je 4K. Pa kada su svi kod kuće a malo i kiše pada bude veselo :)
 
Tričavih 25e dnevno na gorivo plus amortizacija automobila plus putarina. Na 22 radna dana samo prevoz je 700e ugrubo. Na to dodaj još 45 sati mesecno koje izgubiš u vožnji a možeš da provedes sa porodicom. Ne isplati se ta računica nikako, jedino na nekom fleksibilnom radnom mestu pa da dolaziš 1-2x nedeljno ako mora.
S druge strane ako je plata takva (recimo 5k+] da je ovo sve zanemarljivo onda se vredi pomuciti bar neko vreme.
Da je 5k+ onda gledaš da ne gubiš vreme u prevozu i možeš da biraš pored posla novogradnju/starogradnju.
Svakako može se naći i u NS-u posao.
U Beogradu ako si na drugom delu grada od posla onda isto gubiš vremenski kao na ovom primeru koji sam okačio i po meni je rizičnija vožnja u samom gradu u gužvi nego na autoputu. Na autoputu mogu da se slušaju razni seminari za usavršavanje.
Nisam merodavan o ovom pitanju, jer suviše subjektivno gledam.
Postoji 5-5,5k ako si ceo i vodiš 2 fabrike gde radi 1500+ ljudi.
Doduše na forumu i redditu je to prosečna plata 🙂
Njima je plata samo jedan od prihoda i to u ovakvom slučaju jedan od manjih prihoda.

Kaže mi drugar da u Nemačkoj imaš legalnu naknadu za nabacivanje posla, ako fizičko lice ili firma nabavi/posreduje nabavci posla drugoj firmi/korporaciji postoji regulisano da se može to zakonaki platiti.
 
U Beogradu ako si na drugom delu grada od posla onda isto gubiš vremenski kao na ovom primeru koji sam okačio i po meni je rizičnija vožnja u samom gradu u gužvi nego na autoputu.
Hazard jeste veći ali su posledice manje. Nije isto ako se skucas sa 50 na sat i sa 130 na sat.
Poenta je da se gubi enormno vreme na prevoz i parkiranje, ne mogu svi da biraju gde će da žive i gde će posao da im bude. Ne mogu svi ni da priušte da idu kolima na posao. S druge strane prodaje se priča da je u gradu sa tako paklenim prevozom normalno da košta kvadrat koliko košta. Opet se vrtimo oko toga da nešto košta toliko koliko košta i da su sumanutom centralizacijom i beogradizacijim upropastili i sam Beograd i ostatak države.
Na autoputu mogu da se slušaju razni seminari za usavršavanje.
Nisam merodavan o ovom pitanju, jer suviše subjektivno gledam.
Nema tu mnogo toga da se odslusa, možda 100 sati materjala i to je to. Pravo usavršavanje je kad realni problemi “prodju kroz ruke”.
 
Poslednja izmena:
Tričavih 25e dnevno na gorivo plus amortizacija automobila plus putarina. Na 22 radna dana samo prevoz je 700e ugrubo. Na to dodaj još 45 sati mesecno koje izgubiš u vožnji a možeš da provedes sa porodicom. Ne isplati se ta računica nikako, jedino na nekom fleksibilnom radnom mestu pa da dolaziš 1-2x nedeljno ako mora.
S druge strane ako je plata takva (recimo 5k+] da je ovo sve zanemarljivo onda se vredi pomuciti bar neko vreme.
Pazi sad ovo, znači e, vidi sad. A šta ako ideš sokolom?? Mindfukkkkkk. 30min do NBG. No, život u Novom Sadu je nedostojan čoveka.
 
Naravno da neko mora da ostane da bi došlo do decentralizacije, ali upravo zato što ne možeš očekivati da ljudi ostanu samo iz principa, već im moraš dati dovoljno dobrih razloga. Ljudi ne napuštaju svoje gradove zato što su neodgovorni prema zajednici, već zato što procenjuju gde im je život celovitiji.
Novi Sad i Niš svakako imaju dobre potencijale, ali Beograd i dalje nudi širi spektar obrazovnih ustanova, najveći broj radnih mesta u uslugama i IT sektoru, više kulturnih i društvenih mreža, pristup međunarodnim institucijama, veću mobilnost i mogućnost profesionalnog umrežavanja. Nije to "institucije haha", to su realne mreže prilika koje se ne mogu zameniti samo većom platom.
I da, nijedna zemlja ne nudi sve isto u svim gradovima, ali kvalitet decentralizacije ne meri se po apsolutnoj jednakosti, već po dovoljnoj ravnoteži da ljudi ne osećaju da moraju da migriraju zbog osnovnih životnih ciljeva.
Zato se ovde i ne tvrdi da je život van Beograda nedostojan, već da nije ravnopravan. A kad je razlika prevelika, odlazak nije hir, već racionalan izbor.

Razumem frustraciju, pogotovo ako neko živi u delovima grada koji često ne dobijaju ni deo pažnje koju zaslužuju. Ali hajde da razdvojimo dve stvari: jedna je pogrešan i prepotentan ton (nedostojan čoveka sa fakultetom i slično), a drugo je činjenica da razlike u kvalitetu infrastrukture, komunalnih usluga i dostupnosti sadržaja između delova grada, ali i gradova u Srbiji, zaista postoje.
Problem nije što neko hoće da živi na Novom Beogradu, već što često nema ozbiljnu alternativu koja nudi uporediv nivo komfora, posla, dostupnosti i povezanosti. To nije prezir prema drugim delovima grada ili zemlje, to je rezultat lošeg planiranja i centralizacije.
Niko ne kaže da Karaburma, Mirijevo, Borča ili bilo koji deo Beograda nisu dostojni života. Ali ako su zapostavljeni decenijama, ako je gradski prevoz očajan, infrastruktura krpljena, a sve investicije idu na pet istih lokacija, onda je kritika uperena u sistem, ne u stanovnike.
Dakle, hajde da ne zamagljujemo realne probleme zbog stila izražavanja pojedinaca. Poštovanje prema svim delovima grada ne znači da treba da ignorišemo razlike koje itekako utiču na kvalitet života.
Previše proseravanja. Nalupetao si se samo tako. Pošto nijedan grad u Srbiji ne nudi osnovni životni cilj, a verovatno ni u svetu, već je to samo BG onda ćuti i plaćaj.

Mislim da ću ipak da se isključim sa teme dok lamentovanje ne prestane. Razumem ja vašu frustraciju što su cene takve kakve su, ali nije Novi Beograd jedina opština. Može da se živi sasvim normalno i u Višnjičkoj Banji. Možda ne jednako ekstravagantno, ali daleko od tragedije kakvom se to na ovoj temi predstavlja.
Proseravaju se. Uvek im je neko drugi kriv što oni nisu dobili stan u centru BGa koji im sleduje po rodjenju. Neće valjda tamo gde žive orci?! Najjače što se sad posmatra NBG kao epicentar, a do pre deceniju bio spavaonica i periferija koju niko neće.
 
Pazi sad ovo, znači e, vidi sad. A šta ako ideš sokolom?? Mindfukkkkkk.
36 minuta u najboljem slučaju. Inače od stanice na NBGD ćeš da se teleportuje do posla osim ako ne radiš negde u neposrednoj blizini. Za NS važi isto, ali moraš da pazis na obrusavanje konstrukcija.
30min do NBG. No, život u Novom Sadu je nedostojan čoveka.
Super je Novi Sad ako ne moraš da dolaziš često u Beograd. Bio bi još bolji grad da ga nisu pregazile 6. lička i 5 krajiška (pri tome mislim na noviju istoriju).
 
@mariks uvek mozes da se vratis u Smederevsku Palanku ili kako vec bese mesto i da radis posao koji rade tvoje komsije tamo, pa da vidis kako je iz prve ruke, dobices odgovore na sva tvoja pitanja u roku od 15 dana. Ili si zaboravio zasto si otisao?

Ili kome god nije jasno sta to ima u Beogradu, a nema u provinciji, izvolte Prokuplje, Vranje, Cuprija, Majdanpek, idite radite sa lokalcima pa javite utiske.
Nemoj da imaš selektivno pamćenje. Već sam napisao da planiram da se vratim. Zbog toga sam i digao veći kredit od planiranog, da bih lakše prodao/izdao stan, a pored toga sam uložio u jedan posao tamo, a mogao sam npr da dam učešće za još jedan stan i da kukam ovde na temi kako su cene prevelike. Sutra ako da bog pa od posla kupim 3 stana biće "samo kriminalci kupuju", a oni laganica, može da gori firma on ide kući u 17:00:01. Vraćam se jer ne vidim šta mi to lično Beograd pruža više od drugog manjeg grada. Školu sam završio, ne izlazim više, umetničko klizanje mi ne treba, a ni ambasada Tunisa dok sam poslovno napravio šta sam napravio samo da završim proces nezavisnosti od lokacije. Pre bih išao iu inostranstvo nego u BG. Deca kako hoće, mogu u BG, mogu u inostranstvo gde planiram da ih navedem.

Pisao sam i zašto sam otišao. Otišao sam u doba krize, a zapravo nikad nisam ni želeo da odem. U BGu imam pola rodbine, rodjenog brata koji je tu 25+ godina, ženinog rodjenog brata tako da sam odolevao prelasku "do kraja" što bi se reklo. Imao sam ponudu iz jedne firme koja me je zvala jer smo imali kontakt ranije i prepoznali su moje mogućnosti, a s obzirom da imam u BGu koga imam mogao sam da se uštekam ponekad i za prenoćište. Isto bi bilo i da je u pitanju Niš, Novi Sad ili KG, skroz je nebitno. Putovao sam svakog dana do Beograda (ono što Sale kaže da nisam), a uz to još i povremeno terenski posao, celog dana u autu. Da sam imao mogućnosti kao sada što mnogi rade remote nikada ne bih otišao, a posebno ne bih punio glavu ljudima kako žive život nedostojnog čoveka, a ja sa sela od 50 ljudi ili pametovao iz centra Niša sa platom od 3k. Nit kročio na periferiju, nit koristio javni prevoz, a razumem se u sve.

Nismo pričali ni o Vranju, ni o Prokuplju, ni Majdanpeku... već o Nišu, Novom Sadu... pa je čak i tamo život nedostojan čoveka. Dolazite za Beograd nemam ništa protiv, samo manje kukanja na cene, što se kaže jedite i plačite, a ja ću Beograd da prepustim nekome drugom.
 
Poslednja izmena:
Ovde kazu da cene rastu. Samo ne kazu koliki je promet. Zabranili pristup Registru Cena Nepokretnosti kako ne bismo znali pravu situaciju i sad pustaju u etar samo flitrirane informacije koje im odgovaraju.
 
36 minuta u najboljem slučaju. Inače od stanice na NBGD ćeš da se teleportuje do posla osim ako ne radiš negde u neposrednoj blizini. Za NS važi isto, ali moraš da pazis na obrusavanje konstrukcija.

Super je Novi Sad ako ne moraš da dolaziš često u Beograd. Bio bi još bolji grad da ga nisu pregazile 6. lička i 5 krajiška (pri tome mislim na noviju istoriju).
Da li si putovao nekod sokolom? Kako planiraš da se teleportuješ od kuće do busa, iz busa do posla?

NBGD nije napredovao mnogo od te spavaonice. Mislim, ima stakla i aluminijuma, jeste veća gužva, mnogo veća, i puno firmi, bas puno i … to je to.
To pričam. NBG jedna obična močvara gde se konji koriste kao prevozno sredstvo, a ovde se smatra nekim luksuzom. Da je sreće da se tamo ništa ne ulaže i da se ljudi ne doseljavaju tamo pa da propadne jer je nepotreban deo grada. Zna se šta je Beograd.
 
Da li si putovao nekod sokolom? Kako planiraš da se teleportuješ od kuće do busa, iz busa do posla?
Više puta, hvala na pitanju. Smorio, sam se. Te idi do stanice te idi od stanice, te je odkazan polazak. Onda taman odem iz NS dan kasnije padne ono čudo i pobije ljude.
To pričam. NBG jedna obična močvara gde se konji koriste kao prevozno sredstvo, a ovde se smatra nekim luksuzom. Da je sreće da se tamo ništa ne ulaže i da se ljudi ne doseljavaju tamo pa da propadne jer je nepotreban deo grada. Zna se šta je Beograd.
Da je sreće da ono sto je sipano tamo uloženo u ostale gradove ali nije.
 
Da je sreće da ono sto je sipano tamo uloženo u ostale gradove ali nije.
Ma kakve druge gradove. Bačene pare. Samo pravi Beograd.

Više puta, hvala na pitanju. Smorio, sam se. Te idi do stanice te idi od stanice, te je odkazan polazak. Onda taman odem iz NS dan kasnije padne ono čudo i pobije ljude.
Znači funkcioniše. Hvala na pojašnjenju.
 
Nemoj da imaš selektivno pamćenje. Već sam napisao da planiram da se vratim. Zbog toga sam i digao veći kredit od planiranog, da bih lakše prodao/izdao stan, a pored toga sam uložio u jedan posao tamo, a mogao sam npr da dam učešće za još jedan stan i da kukam ovde na temi kako su cene prevelike. Sutra ako da bog pa od posla kupim 3 stana biće "samo kriminalci kupuju", a oni laganica, može da gori firma on ide kući u 17:00:01. Vraćam se jer ne vidim šta mi to lično Beograd pruža više od drugog manjeg grada. Školu sam završio, ne izlazim više, umetničko klizanje mi ne treba, a ni ambasada Tunisa dok sam poslovno napravio šta sam napravio samo da završim proces nezavisnosti od lokacije.

Pisao sam i zašto sam otišao. Otišao sam u doba krize, a zapravo nikad nisam ni želeo da odem. U BGu imam pola rodbine, rodjenog brata koji je tu 25+ godina, ženinog rodjenog brata tako da sam odolevao prelasku "do kraja" što bi se reklo. Imao sam ponudu iz jedne firme koja me je zvala jer smo imali kontakt ranije i prepoznali su moje mogućnosti, a s obzirom da imam u BGu koga imam mogao sam da se uštekam ponekad i za prenoćište. Isto bi bilo i da je u pitanju Niš, Novi Sad ili KG, skroz je nebitno. Putovao sam svakog dana do Beograda (ono što Sale kaže da nisam), a uz to još i povremeno terenski posao, celog dana u autu. Da sam imao mogućnosti kao sada što mnogi rade remote nikada ne bih otišao, a posebno ne bih punio glavu ljudima kako žive život nedostojnog čoveka, a ja sa sela od 50 ljudi ili pametovao iz centra Niša sa platom od 3k. Nit kročio na periferiju, nit koristio javni prevoz, a razumem se u sve.

Nismo pričali ni o Vranju, ni o Prokuplju, ni Majdanpeku... već o Nišu, Novom Sadu... pa je čak i tamo život nedostojan čoveka. Dolazite za Beograd nemam ništa protiv, samo manje kukanja na cene, što se kaže jedite i plačite, a ja ću Beograd da prepustim nekome drugom.
Podrzavam vracanje ako imas kako.

Realno, sad ti je lakse da se vratis jer si nesto stekao ovde u Beogradu. Ja sam pricao o zivotu tamo bez dzaka punog para i kako zive tvoje komsije tamo, posto si postavljao pitanja sta to nudi Beograd sto ne nudi manji grad, ja sam ti odgovorio da radis to sto rade komsije u Smederevskoj Palanci da saznas sta to nudi Beograd u odnosu na Smederevsku Palanku.
 
Podrzavam vracanje ako imas kako.

Realno, sad ti je lakse da se vratis jer si nesto stekao ovde u Beogradu. Ja sam pricao o zivotu tamo bez dzaka punog para i kako zive tvoje komsije tamo, posto si postavljao pitanja sta to nudi Beograd sto ne nudi manji grad, ja sam ti odgovorio da radis to sto rade komsije u Smederevskoj Palanci da saznas sta to nudi Beograd u odnosu na Smederevsku Palanku.
Uvek će veći i jači grad nuditi više, kao i svuda u svetu. Imam komšije tamo i koji rade za 1k i za 2k, što je bilo nemoguće u doba krize. Nijedan ne planira da se preseli za Beograd, a ovde se priča da moraju ako planiraju da žive život dostojnog čoveka. 1k tamo ekvivalentno 1,3k u BGu, 2k ako nemaš stan. Imam i one koji rade za minimalac ili malo više ali isto tako poznajem i ljude u Beogradu koji rade za 500-600e. No nebitno, nismo pričali o poslovima već o čuvenim sadržajima bez kojih se ne može i bez kojih život nije vredan življenja, kako na periferiji tako i u manjem gradu.

Postavi sebi jedno racionalno pitanje, da si imao stan u Nišu da li bi radio u Nišu za 1000e ili bi se ipak preselio za Beograd za 1500e jer moraš da živiš u BGu?
 
Ja se stvarno izvinjavam za sve receno sto je bilo koga uvredilo i osetilo da se ucini lose. Ja sam samo pricao svoju stranu, iskreno, bez ustezanja i kako je kod mene izgledao proces kupovine stana. Vise puta sam zestoko napadan samo zbog svojih iskrenih reci.

Evo i mene frustrira sto je Batajnica i leva obala dosla na 2k novogradnja. I mene nervira sto je nepovezano sve i sto je sistem napakovao da covek koji spada u top 10% primanja u drzavi, jedva sebi moze da priusti Batajnicu ili levu obalu. I to je znak pitanja koliko mu godina treba da ustedi za ucesce, i to zajedno sa zenom. A od momenta kada krenu da stede, dok skupljaju pare, svake godine su lokacijski sve dalje i dalje. To je uzasan osecaj.

Nasuprot toga, sta sebi moze da priusti covek koji je u top 10% zarada u svojoj zemlji u EU? Mnogo vise.

Zamisli u top 10% si zarada u drzavi i moras da pravis kompromise i to ogromne (izvinjavam se opet unapred) da ides u naselja koja potencijalno nemaju kanalizaciju koju su imali Rimljani pre 2000 godina (naravno, ima i dobrih delova planski gradjenih). Prevoz do posla upitan. A pritom si se cimao u zivotu, na fakultetu, menjao poslove. Ajde i da nisi na fakultetu, da zanemarimo to ulaganje, opet jedva dodjes u 10% i opet teski kompromisi.

I mi to prihvatamo za normalno. Ne, to nije normalno, to nikako nije normalno i niko ne moze da me ubedi da je to normalno stanje stvari.
Novogradnja ide i više, a starogradnja se dosta vrti oko 2k u Borči. Ali to su uglavnom planski delovi i uknjiženo. Sve što je nize od toga je neuknjizeno ili izuskuje preogromna ulaganja. Kanalizaciju imas u svim planskim delovima Borče sto nije mala oblast (levo od zrenjaninca), tako da ne znam sta je tu nenormalno? Stvarno ne znam kako oko 70k ljudi tu zivi i funkcionise normalno. Puno jakih firmi imas i na levoj obali, Pupinov most ti je brza staza do Zemuna i Nbg. Gradskim je fino povezana. Za Batajnicu nmg reci nista. Ali prvo se raspitas i saznas nesto o naseljima pre nego sto ih pljunes.
A zavrseni fakultet nije nista wow, skoro svi mi mladji ga imamo, ali opet sve zavisi kako se snadjes i koliko zaradjujes, od toga ti zavisi gde ce ti biti prvi stan.
 
Uvek će veći i jači grad nuditi više, kao i svuda u svetu. Imam komšije tamo i koji rade za 1k i za 2k, što je bilo nemoguće u doba krize. Nijedan ne planira da se preseli za Beograd, a ovde se priča da moraju ako planiraju da žive život dostojnog čoveka. 1k tamo ekvivalentno 1,3k u BGu, 2k ako nemaš stan. Imam i one koji rade za minimalac ili malo više ali isto tako poznajem i ljude u Beogradu koji rade za 500-600e. No nebitno, nismo pričali o poslovima već o čuvenim sadržajima bez kojih se ne može i bez kojih život nije vredan življenja, kako na periferiji tako i u manjem gradu.

Postavi sebi jedno racionalno pitanje, da si imao stan u Nišu da li bi radio u Nišu za 1000e ili bi se ipak preselio za Beograd za 1500e jer moraš da živiš u BGu?
Ti si brate lud za svim ljudima sto po svaku cenu zele da zive u Beogradu. Smaraš.
 
Tričavih 25e dnevno na gorivo plus amortizacija automobila plus putarina. Na 22 radna dana samo prevoz je 700e ugrubo. Na to dodaj još 45 sati mesecno koje izgubiš u vožnji a možeš da provedes sa porodicom. Ne isplati se ta računica nikako, jedino na nekom fleksibilnom radnom mestu pa da dolaziš 1-2x nedeljno ako mora.
S druge strane ako je plata takva (recimo 5k+] da je ovo sve zanemarljivo onda se vredi pomuciti bar neko vreme.

Svaka 3 meseca servis. Veći paket osiguranja (makar mini kasko), ams. Gume svakih 18 meseci. Diskovi na 2 godine. Popravke ne računam i što je najgore glava u torbi svaki dan.
Ali kažu pojedini ne smeta 😂😂😂. Sve je to normalno.
Nabavka EV vozila drasticno poboljsava matematiku...
 
Vrh