Šta je novo?

Cene nekretnina

Ali mislim da ovde većina i ne kuka na dalje lokacije, već što i na tim daljim lokacijama cene nisu normalne. Opet, postavlja se pitanje i šta je dalja lokacija u BG.

Za mene je recimo Vidikovac dalja lokacija, ali oni sad tamo prodaju stanove u novogradnji za 2800 EUR/m2.
Napisao sam upravo za te "dalje" lokacije i zašto su skupe. Ja nisam rodom iz Beograda pa nemam perspektivu šta je dalja lokacija, kada sam kupovao gledao sam i Borču i Krnjaču i Mirijevo... ali nisam hteo deo grada gde će mi trebati vremena do posla isto kao iz mog mesta jer ne znam šta bih dobio time sem da kažem "živim u begeu brate".

Vazduh je retko gde bolji gde ima više individualnih ložišta. Uglavnom je gori.
Znači vazduh u BGu je čist ili čistiji od ostalih mesta u Srbiji?

Dodaj da gaze po blatu, nemaju kanalizaciju, pitanje gde je škola, gde vrtić, gde dom zdravlja, a za svaki veći problem opet moraju u grad nekad s decom, nekad bez.
Svako mesto ima kanalizaciju, blato je retko, škola je relativno blizu pa i dom zdravlja jer je u manjem mestu sve na dohvat ruke, a i kada kupiš u Beogradu opet je pitanje koliko su ti vremenski daleko te ustanove. Ali slažem se, rasnim Beogradjanima sve što nije centar Beograda je blato.
 
Pa treba razmisliti svakako šta ti se uklapa u životni stil, navike, koje su ti mogućnosti. Neko može da radi od kuće dva dana, pa mu je ok da tri dana putuje, recimo. Onda može da razmotri Novi Pazar ako radi na Nbg, šta znam. Neko ima bolesnu majku, nema ko da mu pomogne oko dece itd, pa mu svaki minut znači.
Misliš Novu Pazovu ili Novi Banovci? :) Kakav Pazar.
 
Veliki brojevi. Ljudi bi masovno živeli u okolnim mestima da imaju bolje uslove nego u gradu. Ne možeš ti da otkriješ nešto što milionima izmiče.

Tad bi i pritisak na urbane delove bio manji, pa bi i cene pale. No nije tako.
 
U dosta slučajeva ovo je tačna konstatacija.
slažem se

lTFdErS.jpeg


 
Pa treba razmisliti svakako šta ti se uklapa u životni stil, navike, koje su ti mogućnosti. Neko može da radi od kuće dva dana, pa mu je ok da tri dana putuje, recimo. Onda može da razmotri Novi Pazar ako radi na Nbg, šta znam. Neko ima bolesnu majku, nema ko da mu pomogne oko dece itd, pa mu svaki minut znači.

Hoćeš reći Nova Pazova. U teoriji je sve to super, u praksi prazna priča jer su predgrađa BG-a infrastrukturno nerazvijena i dosta si upućen na grad. Bilo da radiš u gradu, da ti treba bolnica, da ti dete ide u srednju školu ili šta već, osuđen si da se zavlačiš u grad malo malo, a transportna infrastruktura je očajna. Zato svi hoće i da žive blizu grada.

Već sam rekao, ne radi se ovde o tome da ti biraš da živiš u Versaju jer bežiš od urbanog Pariza u laganiji tempo predgrađa, pa si spreman da se voziš brzim vozom do posla 2x30 min dnevno. To je lifestyle choice u pravom smislu te reči. Beograd nema takav izbor. Ovde je više pitanje možeš li da živiš blizu civilizacije ili ne.
 
Veliki brojevi. Ljudi bi masovno živeli u okolnim mestima da imaju bolje uslove nego u gradu. Ne možeš ti da otkriješ nešto što milionima izmiče.

Tad bi i pritisak na urbane delove bio manji, pa bi i cene pale. No nije tako.
Bolji uslovi su relativan pojam i pričali smo dosta o tome, napomenuo sam da nema glovo da donese paštetu iz Maksija (nekome je ovo uslov za kupovinu nekretnine) tako da o tome nema smisla raspravljati se, svako ima neki svoj hir, a hir košta. Veliki je pritisak na centralne opštine slažem se, samo ovde na temi 99% njih razmatra samo centar te su cene takve kakve su. Rešenje je, kao što smo već pisali, masovnija gradnja u centralnim opštinama, a kada se gradi onda opet ne valja jer "ruše stari Beograd".
 
Rešenje je, kao što smo već pisali, masovnija gradnja u centralnim opštinama
Ja se ne slažem sa ovim i kako je opšte ovo postalo rešenje?

Zar nije rešenje širenje urbane zone i izgradnja infrastrukture? Zašto nemamo novi bgd na levoj obali dunava? Zašto se ne širi nbg i zemun na ljudski način?

Veruj mi ja bih prvi kupio stan dalje da su uslovi života ok (i bez metroa i Wolta). Velika većina ne može da organizuje život van grada, tek izuzeci mogu.
 
Hoćeš reći Nova Pazova. U teoriji je sve to super, u praksi prazna priča jer su predgrađa BG-a infrastrukturno nerazvijena i dosta si upućen na grad. Bilo da radiš u gradu, da ti treba bolnica, da ti dete ide u srednju školu ili šta već, osuđen si da se zavlačiš u grad malo malo, a transportna infrastruktura je očajna. Zato svi hoće i da žive blizu grada.

Već sam rekao, ne radi se ovde o tome da ti biraš da živiš u Versaju jer bežiš od urbanog Pariza u laganiji tempo predgrađa, pa si spreman da se voziš brzim vozom do posla 2x30 min dnevno. To je lifestyle choice u pravom smislu te reči. Beograd nema takav izbor. Ovde je više pitanje možeš li da živiš blizu civilizacije ili ne.
Ja se ne slažem sa ovim i kako je opšte ovo postalo rešenje?

Zar nije rešenje širenje urbane zone i izgradnja infrastrukture? Zašto nemamo novi bgd na levoj obali dunava? Zašto se ne širi nbg i zemun na ljudski način?

Možda je dodatno rešenje pritisak na grad da dalje razvija periferiju. Samo ovde na temi ima 1500 poruka, zamisli da se tolikim porukama bombarduje vlast grada da krene da razvija periferne opštine. Samo bi onda imao problem sa rasnim Beogradjanima "šta oni ima da ulažu u periferiju, a niko centar ne gleda". I danas imaš poruka na forumu "šta oni ima da grade puteve po Srbiji, samo troše naše pare".

Šta podrazumevaš pod širenjem NBG-a?

Prazna priča ili ne sve zavisi od mesta koje odabereš.

Ja se ne slažem sa ovim i kako je opšte ovo postalo rešenje?
Većim brojem stanova ćeš smanjiti pritisak na kupovinu jer će doći do veće ponude u odnosu na potražnju (jer jelte svako hoće u centar). Samim tim bi se cene korigovale kada ponuda bude veća od tražnje.
 
Pročešljaj malo forum. Nije forum samo ova tema. Ima dosta poruka u smislu "ne trebaju nam putevi u Srbiji, bacaju se pare, šta je sa "nama"... ".
 
Hoćeš reći Nova Pazova. U teoriji je sve to super, u praksi prazna priča jer su predgrađa BG-a infrastrukturno nerazvijena i dosta si upućen na grad. Bilo da radiš u gradu, da ti treba bolnica, da ti dete ide u srednju školu ili šta već, osuđen si da se zavlačiš u grad malo malo, a transportna infrastruktura je očajna. Zato svi hoće i da žive blizu grada.

Već sam rekao, ne radi se ovde o tome da ti biraš da živiš u Versaju jer bežiš od urbanog Pariza u laganiji tempo predgrađa, pa si spreman da se voziš brzim vozom do posla 2x30 min dnevno. To je lifestyle choice u pravom smislu te reči. Beograd nema takav izbor. Ovde je više pitanje možeš li da živiš blizu civilizacije ili ne.
Slažem se, sve to stoji, bez greške. I ja hoću da živim blizu posla, doma zdravlja, bolnica itd. Još pride ne volim da vozim. Ali mislim i da je skočio standard ljudi u Beogradu prevashodno (uključujući sebe samog), pa sad očekujemo svašta. Mi smo siromašna, slabo razvijena zemlja. Tek ćemo videti u kom pravcu će ići periferija, da li će biti nešto lakše za život, da li će zaživeti metro... Ko je spreman da vozi decu u školu, dz, vrtić, ide na prevoz, cima se, taj može da uštedi i 1000e po m2. Moj prijatelj je kupio i sredio kuću kod ulaza u Batajnicu za ukupno nekih 120 hiljada. Ne žali se, vozi na posao, sluša podcast, takav tip. To što ja nisam, ko mi je kriv. Ja ću da platim 200 za komfor, neću da vozil, i imaću lošiji i manji dom od njega. Svako zna svoje, što bi reko jedan čuveni pisac.
 
svako ima neki svoj hir, a hir košta

Nije samo hir u pitanju, evo uzmi npr. Barajevo kao prigradsko naselje Beograda. Ako živiš u jednom od naselja pri opštini Barajevo, obično imaš jedan autobus koji te vozi do centra Barajeva. Onda odatle imaš drugi autobus koji te vozi negde do Banovog brda, ozbiljno klackanje. Onda odatle presedaj negde do NBG ili centra, zavisno gde radiš. Tako svaki dan 3 busa 2x dnevno. Koliko sati si u transportu?

Alternativno imaš auto, onda je lakše, malo pakao Ibarskom ali si brži. Jedino što moraš da obezbediš sebi parking mesto tamo gde radiš. Ili rentiranje garaže (100-150 EUR), ili se parkiraš negde na periferiji pa onda hvataj autobus po gradu. Eto i to je neko rešenje.

Znači već ovo gorenavedeno meni eliminiše izbor, da ne uzmem nijedan drugi aspekat života u razmatranje.
 
Slažem se, sve to stoji, bez greške. I ja hoću da živim blizu posla, doma zdravlja, bolnica itd. Još pride ne volim da vozim. Ali mislim i da je skočio standard ljudi u Beogradu prevashodno (uključujući sebe samog), pa sad očekujemo svašta. Mi smo siromašna, slabo razvijena zemlja. Tek ćemo videti u kom pravcu će ići periferija, da li će biti nešto lakše za život, da li će zaživeti metro... Ko je spreman da vozi decu u školu, dz, vrtić, ide na prevoz, cima se, taj može da uštedi i 1000e po m2. Moj prijatelj je kupio i sredio kuću kod ulaza u Batajnicu za ukupno nekih 120 hiljada. Ne žali se, vozi na posao, sluša podcast, takav tip. To što ja nisam, ko mi je kriv. Ja ću da platim 200 za komfor, neću da vozil, i imaću lošiji i manji dom od njega. Svako zna svoje, što bi reko jedan čuveni pisac.
Koliko je velika ta kuća? 50m²?

Ne zavitlavam te, ozbiljno pitam.

Screenshot_2024-03-22-12-02-50-941-edit_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2024-03-22-12-03-10-897-edit_com.android.chrome.jpg
 
Nije samo hir u pitanju, evo uzmi npr. Barajevo kao prigradsko naselje Beograda. Ako živiš u jednom od naselja pri opštini Barajevo, obično imaš jedan autobus koji te vozi do centra Barajeva. Onda odatle imaš drugi autobus koji te vozi negde do Banovog brda, ozbiljno klackanje. Onda odatle presedaj negde do NBG ili centra, zavisno gde radiš. Tako svaki dan 3 busa 2x dnevno. Koliko sati si u transportu?

Alternativno imaš auto, onda je lakše, malo pakao Ibarskom ali si brži. Jedino što moraš da obezbediš sebi parking mesto tamo gde radiš. Ili rentiranje garaže (100-150 EUR), ili se parkiraš negde na periferiji pa onda hvataj autobus po gradu. Eto i to je neko rešenje.

Znači već ovo gorenavedeno meni eliminiše izbor, da ne uzmem nijedan drugi aspekat života u razmatranje.
O tome pričam, nekome je problem vožnja, nekome glovo... Meni nije bilo teško da putujem sat vremena u jednom pravcu (zimi je znalo da bude i 2h). Evo goran reče da sada iz blokova do centra putuješ sat vremena. A kada kupuješ u Beogradu takodje moraš da kupiš i parking mesto ili si osudjen da nemaš auto ili da parkiraš na trotoaru tako da ti dodje na isto. Ako nemaš parking na poslu onda ti je svejedno da li ćeš prevozom iz centra Beograda ili sa periferije. Evo uzmi Mladenovac npr autobusi na svakih 15-30min. A do autobuske stanice si iz bilo kog dela grada 5-10min. E sad ima i ko ne voli da pešači malo... Da ne pričam da u manjem mestu imaš mogućnost za kuću, dvorište, deca mogu da se igraju bez problema...
 
Ali mislim i da je skočio standard ljudi u Beogradu prevashodno (uključujući sebe samog), pa sad očekujemo svašta.

Moguće. Ja mislim da stvarno većina ljudi koja živi i radi u ovom gradu ne očekuje svašta osim da imaju pristojnu okolinu za život na lokaciji koja je relativno dobro povezana sa vitalnim tačkama grada.

Problem je što je u BG takva stvar pretvorena u luksuz, pa smo sad u gradu od 1.5m ljudi došli do toga da se preporučuje preseljavanje na 30km od grada. Jer stanovi u gradu nisu namenjeni za ljude koji živi u gradu, već za dijasporu i bogataše da čuvaju kapital, a ovi što im treba oni lepo u Obrenovac, šta fali
 
Moguće. Ja mislim da stvarno većina ljudi koja živi i radi u ovom gradu ne očekuje svašta osim da imaju pristojnu okolinu za život na lokaciji koja je relativno dobro povezana sa vitalnim tačkama grada.

Problem je što je u BG takva stvar pretvorena u luksuz, pa smo sad u gradu od 1.5m ljudi došli do toga da se preporučuje preseljavanje na 30km od grada. Jer stanovi u gradu nisu namenjeni za ljude koji živi u gradu, već za dijasporu i bogataše da čuvaju kapital, a ovi što im treba oni lepo u Obrenovac, šta fali
Ja se stvarno slažem sa vašim mišljenjem, i voleo bih da sve to imamo. Ali očigledno nemamo, kao što nemamo još mnogo toga. Onda moramo da se prilagodimo realnosti. Ja sam tako kukao ženi, jao pa kad bi ovde bilo ovog, mogli bismo tu. Posle sam shvatio da sanjarim previše. Ovde je tako kako je; velike skokove u napred gotovo nikad nismo imali, samo smo bivali unazadjeni mnogo puta. Zabranio sam sebi žalbe, samo odluke u skladu sa situacijom na terenu. Hoćeš da putuješ - ne, onda daj 200k i živi blizu posla u manjem stanu. Sam biraš.
 
O tome pričam, nekome je problem vožnja, nekome glovo... Meni nije bilo teško da putujem sat vremena u jednom pravcu (zimi je znalo da bude i 2h). Evo goran reče da sada iz blokova do centra putuješ sat vremena. A kada kupuješ u Beogradu takodje moraš da kupiš i parking mesto ili si osudjen da nemaš auto ili da parkiraš na trotoaru tako da ti dodje na isto. Ako nemaš parking na poslu onda ti je svejedno da li ćeš prevozom iz centra Beograda ili sa periferije. Evo uzmi Mladenovac npr autobusi na svakih 15-30min. A do autobuske stanice si iz bilo kog dela grada 5-10min. E sad ima i ko ne voli da pešači malo... Da ne pričam da u manjem mestu imaš mogućnost za kuću, dvorište, deca mogu da se igraju bez problema...

Da je to tako kao što ti kažeš, ne bi pritisak na gradsko jezgro bio toliki koliki je sad, jer bi svi izvodili isti zaključak pa ne bi ni živeli u blokovima kad mogu da imaju kuću sa dvorištem.

Ja sam danas sa NBG do posla u centru došao za 15 minuta, a da sam krenuo iz Barajeva pitaj me koliko bi mi trebalo.

Ne znam što imaš potrebu da stavljaš znak jednakosti između stvari koje očigledno nisu jednake.
 
Ja se stvarno slažem sa vašim mišljenjem, i voleo bih da sve to imamo. Ali očigledno nemamo, kao što nemamo još mnogo toga. Onda moramo da se prilagodimo realnosti. Ja sam tako kukao ženi, jao pa kad bi ovde bilo ovog, mogli bismo tu. Posle sam shvatio da sanjarim previše. Ovde je tako kako je; velike skokove u napred gotovo nikad nismo imali, samo smo bivali unazadjeni mnogo puta. Zabranio sam sebi žalbe, samo odluke u skladu sa situacijom na terenu. Hoćeš da putuješ - ne, onda daj 200k i živi blizu posla u manjem stanu. Sam biraš.

Osim što ćeš sad i da hoćeš da putuješ sa periferije plaćati 2800/m2 :)
 
Pa nije samo BG, u svakoj zemlji ti je centar grada luksuz, a kod nas pritisak još veći nego u razvijenijim zemljama. Da dodam, kada sam kupovao gledao sam i Zuce, imalo je par placeva ali su svi prodati dok sam se Ja odlučio na kupovinu. Video sam da imaju neki dom zdravlja, neku osnovnu školu, ikea, lidl i sve ostale prodavnice su bukvalno na 5min, a postoji i prevoz do grada. E sad to sam Ja i meni ne smeta takav život jer komfor u prostoru i mirnom životu nikad ne bih menjao za par minuta manje putovanja. Ali to sam Ja, ljudi su različiti i svako ima neke svoje potrebe.

Da je to tako kao što ti kažeš, ne bi pritisak na gradsko jezgro bio toliki koliki je sad, jer bi svi izvodili isti zaključak pa ne bi ni živeli u blokovima kad mogu da imaju kuću sa dvorištem.
Možda ti ljudi već imaju svoje stanove? Možda imaju isti problem kao i ti, ne žele da voze ili možda žele da su urbani i rasni Beogradjani?

Ja sam danas sa NBG do posla u centru došao za 15 minuta, a da sam krenuo iz Barajeva pitaj me koliko bi mi trebalo.
A da živiš na Zvezdari, a radiš na NBG koliko bi ti trebalo?

Ne znam što imaš potrebu da stavljaš znak jednakosti između stvari koje očigledno nisu jednake.
Ne stavljam znak jednakosti već navodim koliko ljudi imaju različite prohteve i zašto nešto košta koliko košta. Ne želi svako kuću na periferiji, oko kuće ima održavanja, a stan kupiš i često ne plaćaš održavanje i ne razmišljaš o istom, a uz to si u centru BGa. Ja npr za vidikovac nikada ne bih dao 2800e, pre bih kuću u Batajnici, a neko bi obratno. Prodji malo od Zuca pa Avalskim putem do Mladenovca pogledaj koliko skupih kuća ima pa kaži da niko ne želi da menja stan u Beogradu za kuću ;)

edit: ispravka za Zuce.
 
Ne stavljam znak jednakosti već navodim koliko ljudi imaju različite prohteve i zašto nešto košta koliko košta. Ne želi svako kuću na periferiji, oko kuće ima održavanja, a stan kupiš i često ne plaćaš održavanje i ne razmišljaš o istom, a uz to si u centru BGa.

Sve ok, samo se ne slažem sa tvojom premisom da je to stvar hira, već tvrdim da je stvar potrebe. Samo je pitanje koliko je neko spreman da žrtvuje određene aspekte života. Ko živi i radi u BG svestan je da to uslovljava određenu mobilnost koja je potrebna, kao i određeni nivo socijalne infrastrukture, zato su neke opštine poželjnije od drugih i uvek će biti.
 
Opet delom pogrešno, svako ima različite potrebe (editovao sam poruku iznad). Nekome je žrtvovanje, nekome prednost, ne daje svako svoje dete u školu klizanja i td... Naravno da su neke opštine poželjnije i tako je bilo i biće.
 
Osim što ćeš sad i da hoćeš da putuješ sa periferije plaćati 2800/m2 :)
Dobro sad, nije baš otišlo tako daleko. Skoro sam video skroz renoviranu kuću (za naše uslove deluje baš "luks") u Bataji od 100 m2 sa svojim dvorištem i zajedničkim za 2000 /m2, i to je očigledno vlasnik malo roknuo cenu. Kladim se da će dogovor pasti na oko 160k i svi srećni. Kupac se samo useli u top sredjena kuću, dvorište, parking svoj, još ako moze malo od kuće da radi, tim bolje. A prodavac da doda još 50 hiljada da uzme nešto na Nbg. Ima i takvog pogleda na situaciju.
 
Vrh