Циљ израде плана :
– дефинисање нове трасе Улице патријарха Павла у да-
тим границама плана,
– реконструкција двоколосечне трамвајске пруге у сре-
дишњем делу саобраћајнице,
– регулисање корита Топчидерске реке у складу са пла-
нираном саобраћајницом,
Просторни обухват овог плана у постојећем стању су:
1. површине јавних намена
– саобраћајне површине (Улица Топчидерска, Улица
патријарха Павла, Улица Пере Велимировића, коридор
трамвајске пруге, две мостовске конструкције у Улици Пере
Велимировића, једна мостовска конструкција у саобраћај-
ници Патријарха Павла, пешачки мост преко Каљавог по-
тока према расаднику ЈП „Србијашуме”, као и два пешачка
моста у Улици патријарха Павла,
– зелене површине (Топчидерски парк, два комплекса
расадника које користи ЈП „Србијашуме”),
– водене површине (Топчидерска река, Каљави поток),
– комуналне површине и објекти (комплекс ЕДБ-а у
којем се налазе четири приземна објекта и комплекс „Водо-
вода и Канализације” непосредно испод железничког моста
намењен за паркирање њихових возила),
– инфраструктурне површине и објекти (две трафо-ста-
нице),
– коридор железнице (железнички мост, приземни обје-
кат у близини старе трамвајске окретнице у Топчидерском
парку који је у функцији железнице и има статус објекта од
ширег интереса за службу заштите).
Услови за јавне саобраћајне површине
Саобраћајница Патријарха Павла део је саобраћајног
потеза кога поред ње чине и, саобраћајнице Патријарха Ди-
митрија и Ослободилаца Раковице. Овај саобраћајни потез
се пружа правцем север-југ, функционалног ранга у улич-
ној мрежи града је магистрала и првенствено је планиран
за одвијање транзитног саобраћаја. Он је део правца који
чини везу постојећег аутопута са Кружним путем где се
даље остварује веза са Ибарском магистралом.
Преко Булевара војводе Мишића остварује се веза са
постојећим аутопутем. Преко Улице Мишка Крањца оства-
рује се, са једне стране, веза са Улицом пилота Михаила
Петровића и даље са Ибарском магистралом, а са друге
стране, са Борском улицом, чиме је омогућена веза и са ис-
точним деловима града.
Дуж поменутог саобраћајног потеза, па тиме и дуж са-
обраћајнице Патријарха Павла, и даље се планира вођење
трамваја, с тим што ће трамвајска баштица бити положена у
средишњем делу саобраћајнице, између саобраћајних трака.
Проблеми уочени у простору обухваћеног планом су ви-
шеструки:
– дефицит тротоара и пешачких прелаза, који су неоп-
ходни због постојећег интензитета колског, а ради сигурно-
сти пешачког саобраћаја.
– Корито Топчидерске реке је регулисано (у границама
плана). Једини део речног тока који се користи као уређе-
ни јавни урбани простор, јесте део који протиче кроз Топ-
чидерски парк. Преостали део тока реке има вишеструке
проблеме:
– немогућност приступа реци и изолованост у односу на
непосредно окружење,
Траса саобраћајног потеза Патријарха Павла почиње у
зони железничке станице Топчидер (Улица Топчидерска)
и представља наставак саобраћајног потеза УМП, чија је
израда у завршној фази, на основу Одлуке о изради изме-
на и допуна плана детаљне регулације за саобраћајни потез
унутрашњи магистрални полупрстен (УМП) од саобраћај-
нице Т-6 до Панчевачког моста – деоница од улице Тошин
бунар до чвора Аутокоманда, градске општине Нови Бео-
град, Чукарица и Савски венац („Службени лист града Бе-
ограда”, број 7/10).
У средишњем делу, целом дужином саобраћајног поте-
за Патријарха Павла, између саобраћајних трака, налази се
трамвајска баштица двоколосечне трамвајске пруге.
Од зоне железничке станице Топчидер, траса саобраћај-
ног потеза Патријарха Павла пружа се трасом Улице Топ-
чидерске до Улице Патријарха Павла – тунел Кошутњак,
са којом остварује денивелисани укрштај. Целокупна
ова раскрсница се налази испод главног правца улице
Патријарха Павла,тако да не ремети амбијнталну целину
Топчидерског парка.
Улица патријарха Павла – део од Улице Гардијске до ту-
нела Кошутњак, пролази испод главног правца подвожња-
ком и уклапа се у постојећи подвожњак железничке пруге.
Од овог укрштаја, траса даље наставља ка железничком
мосту (правци железничких пруга Карађорђев парк–Ресник
и Прокоп–Ресник). Саобраћајне траке у зони железнич-
ког моста поставњене су тако да је десна саобраћајна трака
положена кроз други отвор гледано од постојећих колосе-
ка железничке пруге. Трамвајска баштица са колосецимапостављена је кроз следећи отвор железничког моста и на
крају лева саобраћајна трака постављена је кроз крајњи
леви отвор железничког моста.
Од железничког моста, траса саобраћајнице се пружа ка
Улици Пере Велимировића, са којом остварује површинску
трокраку раскрсницу са пуним програмом веза. На овом
делу положај трасе условљен је са десне стране колосеци-
ма и објектима железничке пруге, а са леве коритом Топ-
чидерске реке.
Улица Пере Велимировића, у оквиру границе предмет-
ног плана, планирана је тако да преставља наставак улице
дефинисан планом ПДР месне заједнице „Кошутњак” у Ра-
ковици, („Службени лист града Београда”, број 31/03).
Од иза раскрснице са Улицом Пере Велимировића,
траса (саобраћајница Патријарха Димитрија) наставља ка
Кружном путу. Овај наставак трасе биће обрађен посебним
планским документом.
До реализације друге фазе саобраћајног потеза
Патријарха Павла – саобраћајни потез Патријарха Дими-
трија (деоница од Улице Пере Велимировића до Кружног
пута) , извршено је уклапање трасе ове саобраћајнице на
делу од иза раскрснице са Улицом Пере Велимировића у
постојеће стање трасе. У постојеће стање на овом делу, ук-
лопљени су и трамвајска пруга, Топчидерска река и техни-
чка инфраструктура.
На графичком прилогу бр.3 назначени су илустративно
прикључци локалне саобраћајне мреже са саобраћајницом
Патријарха Павла који функционишу по принципу улив-
излив.
Коначан облик и положај ових веза дефинисаће се пла-
новима детаљне регулације у контактном подручју са-
обраћијнице Патријарха Павла.