Šta je novo?

Bulevar patrijarha Pavla

И Палилулу, и Чукарицу, и Вождовац исто треба прекрајати, као и Земун. А централне мање општине спојити.
 
Pa jeste paradoksalno da Ripanj pripada Voždovcu, kao i Paliluli naselja i iza Padinske skele, a Čukarici čak Velika Moštanica. Sa jedne strane imamo Železnik na Čukarici, a Vidikovac u Rakovici. No, baš zbog toga, Rakovica mi dođe i jedna od normalnijih opština što se tiče teritorije i pripadajućih naselja.
 
Niko ne kaže ovde da Rakovčani treba sami da protestuju... Ali, ako ne treba od njih da krene nezadovoljstvo, ne znam stvarno od koga treba.
 
Рајовица као општина је неуспешни покушај самоуправљача и треба је поделити између околних општина.
Beograd je neuspeli pokušaj grada nastao spajanjem turske kasabe, srednjeevropskog altštata, nekoliko svinjarskih sela I isušivanjem močvara na potezu izmedju kasabe i altštata.
 
IMG-20240721-WA0013.jpeg

Šine su tu negde
 
Pre oko mesec dana sam primetio da su smart degenerici uzeli da se igraju sa semaforima po ko zna koji put. Semafor sa Banovog na Mostu su skratili poprilicno i povecali kolone sa Banovog Brda

Prosle nedelje sam prvi put u zivotu(da nije neki udes ili kvar) video guzvu u Rakovici toliku da se formirala mala kolona na skretanju desno ka Rakovici kod Kapitola, iz pravca Resnika. Jedan dan, pa drugi. Prvi dan sam pomislio da je bio neki udes, drugi dan sam vec bio sumnjicav da se neko igra sa semaforima. Evo jutros ponovo ista prica, a sezona je godisnjih odmora. Na sta ce ovo da lici na jesen, nisam pametan. Apel smart polupancima da prestanu da se igraju sa semaforima, kad vec ne znaju da zavrse bulevar. O onom lezecem policajcu na krivini necu da trosim reci, strasno sta se radi
 
Primetio sam i ja u par navrata veću gužvu ka, pa i od Brda. Znači do semafora je. Stvarno su degenerici. Grade se toliko ozbiljniji putevi po Srbiji, a u smislu autoputeva, tunela, a ne mogu da spoje krnji Bulevar sa Mostom na Adi jedno tri godine već. Neverovatni su stvarno.
 
Jutros jos gore iz pravca Resnika, koliko sam video kolona se protegla dobrano iza stajalista. Posle je tamo ka ZS Rakovica standardno. Neko se igrao sa semaforom kod Kapitola i onim sledecim, ocigledno. Neverovatno, ovo do sada nije vidjeno, a ponavljam, sezona je godisnjih odmora
 
Ako se neko potrudio da otvori ovaj text izmene videće da su izmenili pravopisne greške tako što su umesto NJEGOŠEVA ispravili sa NjEGOŠEVA i to je razlog za odlaganje tendera za 10 dana!!!

Osećam se jako prazno što sam deo ovog društva....
 
Рајовица као општина је неуспешни покушај самоуправљача и треба је поделити између околних општина.
Logičan urbani pravac za Rakovicu bi bio onaj koji se oslanja na geografske karakteristike. Umesto razbacanih brda, to je pravac Topčiderke sa i bulevarom i prugom oko kojih se koncetriše industrija sa industrijskim kolosecima, institucije, pijace, trgovinski sadržaji, srednje škole, bolnice itd. Kao što Zvezdara ima Bulevar kralja Aleksandra. Suštinski deo tog sistema je veza sa grada tako i putevima tako i prugom, te veza sa obilaznicom/autoputem. Da budem tačan vezano za prugu, ceo sistem investicija pada u vodu ako se ne vrati pruga Beograd - Rakovica preko Sajma i Hipodroma. Reklo bi se da su geografski uslovi za to odvratni (sadašnji vijadukt iznad klisure), ali pre vijadukta sa strane Orlovače bi nekakva prilazna petlja upravo koristila taj vijadukt kako se ne bi pravila dodatna denivelacija na tom mestu.

Logičnost takvog razvojnog pravca je i regulisanje Topčiderke, do kraja, jer ne samo saobraćaj, nego i voda je sistem spojenih sudova, ne može se posmatrati kao segment.
Rakovica-Ripanj.jpg


P.S. ovakvih ideja je nedostajalo na izborima. Da SNS su nedvosmisleno veleizdajnici i štetočine, ali neću biti veleizdajnik i štetočina nije dovoljan kvalitet da ozbiljan čovek izabere nekoga. Za to se na izbore izlazi preko volje.
 
To pitanje eventualnog povratka železnice će se rešiti (ili će propasti) onog trenutka kad se bude tačno znalo šta se pravi kod sajma.
 
I kuda dalje od Sajma?
Da je bilo pameti, ukopali bi trasu koja je išla duž Savske ulice i tako bi mogli da izgrade ovo šta su izgradili, a da pruga ostane.
Glavna železnička bi mogla da se koristi kao stanica za vozove gradske železnice koji bi prolazili ispod zemlje. Nešto slično kao U-bahn i S-bahn u Nemačkoj.
Time bi bio i smanjen pritisak javnosti jer bi bilo zapravo urađeno nešto u opštem interesu.
Naravno da bi to dosta koštalo, ali zarada od Beograda na vodi je ogromna.
Mada i šta ja pričam, zašto bi neko sebe zakinuo da par desetina miliona evra kad će narod to sve da istrpi i onako.
 
Čak i sa sadašnjom izgrađenošću Navodnog Beograda, moguće je uspostaviti S-bahn sa centralnim tunelom Gazela-Dunav Stanica ispod Vudrua Vilsona. Varijanta ispod Savske je sada ugrožena u funkcionalnom smislu divljom gradnjom uz istu. Da je to izgrađeno kao javno-privatno partnerstvo, evo vam dragoceno građevinsko zemljište, a vi napravite nam S-bahn, to bi bio WIN-WIN projekat, i umesto Navodni Beograd mogao bi zaslužiti naziv Beograd na vodi.

Uopšte S-BAHN u Holandiji, Švajcarskoj, Belgiji, Češkoj, Nemačkoj, Poljskoj, Danskoj, Austriji ima važniju ulogu od bilo kog drugog transportnog sistema. U ostatku evropske civilizacije ima malo, ali ne daleko slabiju ulogu, pa čak i u Zagrebu i Ljubljani. Bulevar + sistem javnog transporta čine celinu. Ako se severno od Rakovice ostave samo dva bedna koloseka, ništa od ozbiljnog S-BAHN južno od Rakovice.
 
Vrh